Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 29 záznamů.  začátekpředchozí20 - 29  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vzdělávání těžce zdravotně postižených
Syrovátková, Tereza ; Šanderová, Jadwiga (vedoucí práce) ; Čada, Karel (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na otázku vzdělávání zdravotně postižených dětí, možnost jejich začlenění do většinové společnosti a přijetí speciální školy jako dočasně přípustné alternativy na cestě k plné integraci. Práce pomocí kvalitativní případové studie ověřuje myšlenku Toma Schmida, že i speciální škola může být pro děti s kombinací handicapů vhodnou možností vzdělávání v případě, že není goffmanovskou totální institucí, plní sociální funkce školy a respektuje individualitu žáka včetně přijetí jeho postižení jako součásti osobnosti. Práce vymezuje základní funkce školy, definuje postiženého a jeho možnosti ve vzdělání, popisuje hodnotový přístup majority k postižením a vysvětluje totální instituci v pojetí E. Goffmana i novějších autorů. Studie na základě zúčastněného pozorování, rozhovorů a analýzy oficiálních dokumentů školy interpretuje totálnost instituce ve vztahu k její uzavřenosti, kterou vybraná speciální škola nedemonstruje fyzickými bariérami v duchu konceptu E. Goffmana, ale své chovance k sobě připoutává jinými prostředky. Práce dále vztahuje výzkumná zjištění k otázce integrace a snaží se rozvést Schmidovy podmínky přípustnosti speciální školy.
Skauting jako možnost využití volného času pro osoby s postižením
Haringová, Věra ; Květoňová, Lea (vedoucí práce) ; Prouzová-Květoňová, Regina (oponent)
Principy skautingu jsou založeny na pomoci těm, kteří pomoc potřebují, a při práci se svými členy by měl Junák vycházet z těchto základů. To předpokládá, že začleňování dětí s postižením by mělo být v této organizaci podporováno. Vedoucí ale často narážejí na překážky, které musí překonávat, pokud se rozhodnou přijmout dítě s postižením. Problémem je především nedostatek informací o zásadách práce s dětmi s postižením. Vedoucí potom nemohou dostatečně vysvětlit svým členům individuální potřeby dítěte s postižením v jejich oddíle. Ostatní děti také z tohoto důvodu nemusí přijmout dítě s postižením mezi sebe. Vedoucí se může setkat například s dítětem s mentálním postižením. Toto postižení zahrnuje nutnost specifického přístupu k dítěti, a proto je nutné znát zásady práce s tímto dítětem, aby se jeho začlenění do oddílu podařilo.
Podpora osob s poruchami autistického spektra v České republice
Macháčková, Hana ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Hájková, Vanda (oponent)
Cílem této bakalářské práce je zhodnocení podpory osob s poruchami autistického spektra v České republice a zachycení vývoje v této oblasti. Teoretická část práce vymezuje speciální potřeby dané skupiny a mapuje nástroje podpory a služby, které jsou jí adresované. Součástí práce je stručná historie občanských sdružení Autistik a APLA, která se významně zasadila o zlepšení situace v této oblasti. Praktická část analyzuje zkušenosti rodičů dětí s poruchami autistického spektra shromážděných v biografickém průzkumu. Výsledkem je komplexní pohled na problematiku života osob s poruchami autistického spektra a jejich rodin u nás. Práce odhalila oblasti podpory, jejichž rozvoj byl pro danou skupinu nejpřínosnější.
Význam chůvy v rodině dítěte se speciálními potřebami
Suchá, Zuzana ; Květoňová, Lea (vedoucí práce) ; Prouzová-Květoňová, Regina (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou hlídání dětí se speciálními potřebami. Teoretická část se v první řadě věnuje charakteristice vývoje zdravého dítěte. Následně poskytuje porovnání optimálního vývoje s odlišnostmi vývoje handicapovaných dětí. Upozorňuje na náročnost péče o zdravotně znevýhodněné děti, důležitost prevence přetížení rodičů a možnosti podpory rodin. Další kapitola se zaměřuje na posouzení výchovy zdravých dětí a dětí se speciálními potřebami. Popisuje dostupnost služby hlídání těchto dětí, nabídky současných agentur a profil kvalitní pečovatelky. Poslední kapitola představuje empirickou část diplomové práce. V rámci kvantitativního výzkumného šetření byli, s využitím techniky dotazníku, osloveni rodiče dětí se speciálními potřebami. Tato část prezentuje průběh celého výzkumu a způsob dosažení cílů. Uvádí názory rodičů dětí se speciálními potřebami k problematice a míru zájmu o hlídání. Klíčové pojmy: dítě, hlídání, chůva, podpora, prevence, rodiče, služby, speciální potřeby, výchova, vývoj, zdravotní znevýhodnění
Modifikované sportovní hry - prostředek integrace žáků s mentální retardací
Fišer, Václav ; Křiček, Jan (vedoucí práce) ; Tůma, Martin (oponent)
Název: Modifikované sportovní hry - prostředek integrace žáků s mentální retardací Cíle práce: Prostřednictvím realizovaného programu modifikovaných sportovních her umožnit osobám s mentálním postižením dosažení nejvyšší míry seberealizace, uspokojování základních lidských potřeb (biologických, sociálních i růstových) a smysluplné začlenění do společnosti Metoda: Empirický výzkum s využitím metody strukturovaného rozhovoru, přímého evidovaného pozorování a kazuistiky - aplikace modifikovaných sportovních her na vybraný soubor mentálně postižených chlapců v rámci kroužku sportovních her společně s žáky běžné školy. Výsledky: Závěry práce potvrzují předpokládaný přínos herních a pohybových aktivit jako vhodného prostředku pro integraci mentálně postižených a podporu jejich aktivní role ve společnosti Klíčová slova: speciální potřeby, postižení, začlenění, inkluze, pohybové aktivity, herní aktivity
Specifika zaměstnávání osob s poruchou autistického spektra
Vaněčková, Zuzana ; Záškodná, Helena (vedoucí práce) ; Kuchař, Pavel (oponent)
Tato práce popisuje specifika zaměstnávání osob s poruchou autistického spektra (PAS). Hlavním cílem je zformulování doporučení pro manažery a HR zaměstnance ohledně přizpůsobení HR procesů, pracovního prostředí a manažerských metod zaměstnancům s PAS, čehož je dosaženo pomocí kvalitativního výzkumu využívajícího metodu rozhovorů s účastníky programu Autism@Work spolu s analýzou dalších zdrojů. Tato práce dále poskytuje charakteristiku osob s PAS v kontextu zaměstnávání včetně analýzy současného postavení této skupiny na trhu práce a uvedení příkladů podpůrných systémů na tuto skupinu cílících. Klíčová slova poruchy autistického spektra, zaměstnání, zaměstnatelnost, management zaměstnanců s PAS, personální činnosti, speciální potřeby
Zaměstnanci vyžadující zvláštní péči
JANČOVIČOVÁ, Nikola
V současnosti se téměř každý vrcholový manažer potýká se stresem a s následky s ním spojenými. Toto téma pojednává o dvou základních skupinách pracujících profesích, jejichž součástí je zvýšené riziko, řešení problémů a zvýšená psychická i emocionální zátěž (manažerská profese, profese v armádě,). A o pracovnících, kteří se krátkodobě ocitli v nepříznivé situaci, která zatěžuje jak je, tak jejich okolí. K přiblížení tématu je nutné seznámit se se základními pojmy, historií vedoucí pozice a problémy spojenými s touto profesí. Také je pozorováno postavení žen a mužů ve vedoucích pozicích a názory odborníků, jak co nejlépe zvládat stresové situace. Data od osmi manažerů z různých firem, budou získána pomocí rozhovorů. Výsledky vyhodnocené pomocí grafů a tabulek budou zhodnoceny a následně k nim budou doporučena vhodná praktická doporučení pro manažery.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 29 záznamů.   začátekpředchozí20 - 29  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.