Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 30 záznamů.  začátekpředchozí20 - 29další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Představy vybraných žáků základní umělecké školy o zdravém životním stylu: studie po dvou letech
Mach, Petr ; Zvírotský, Michal (vedoucí práce) ; Linková, Marie (oponent)
Univerzita Karlova v Praze Pedagogická fakulta Katedra pedagogiky DIPLOMOVÁ PRÁCE PŘEDSTAVY VYBRANÝCH ŽÁKŮ ZÁKLADNÍ UMĚLECKÉ ŠKOLY O ZDRAVÉM ŽIVOTNÍM STYLU: STUDIE PO DVOU LETECH IDEAS OF SELECTED STUDENTS OF ELEMENTARY ART SCHOOL ABOUT HEALTHY LIFESTYLE: TWO-YEAR FOLLOW UP STUDY Bc. Petr Mach Vedoucí diplomové práce: PhDr. Michal Zvírotský, Ph.D. Studijní program: Učitelství pro střední školy Studijní obor: Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - pedagogika - výchova ke zdraví Praha 2015 Abstrakt Představy vybraných žáků základní umělecké školy o zdravém životním stylu: studie po dvou letech Diplomová práce "Představy vybraných žáků základní umělecké školy o zdravém životním stylu: studie po dvou letech" navazuje na autorovu práci bakalářskou. Teoretická část práce se snaží vystihnout podstatu zdravého životního stylu v holistickém kontextu a zmiňuje se o jeho některých důležitých činitelích. Pro bližší představu jejich souvislostí a provázaností dává i určitý historický vhled. Popisuje obor Výchova ke zdraví v rámcově vzdělávacím programu pro sekundární vzdělávání, udává příklady školního vzdělávacího plánu v daném oboru a minimálního preventivního programu. V praktické části se práce pokouší nastínit představy žáků ZUŠ o zdravém životním stylu ve věku 12-14 let....
Výuka příčné flétny na základních uměleckých školách
Svobodová, Helena ; Valášek, Marek (vedoucí práce) ; Hurníková, Kateřina (oponent)
Výuka příčné flétny na základních uměleckých školách, bakalářská práce Helena Svobodová Tato práce se zabývá problematikou výuky hry na příčnou flétnu na základních uměleckých školách. Pokouší se na výuku nahlédnout ze dvou hledisek - praktického, které se soustředí na průběh vyučování, včetně různých metodik, i technického, jež se zaměřuje spíše na nástroj samotný. Obě tato hlediska se spojují v dotazníku určeném pro učitele hry na příčnou flétnu v ZUŠ. Z něj vyplývají názory několika respondentů na dané problematiky flétnové hry.
Projekt: Předškolní estetická výchova "PEV"
Chaloupková, Eliška ; Váňová, Hana (vedoucí práce) ; Nedělka, Michal (oponent)
Hlavním tématem této diplomové práce je projekt s názvem Předškolní estetická výchova "PEV", vyučovaný na základní umělecké škole. V teoretické části jsou obecně vysvětleny pojmy estetika, estetická výchova a jejich stručná historie, současné možnosti vzdělávání v oblasti estetické výchovy ve vybraných základních uměleckých školách a charakteristika projektu PEV. Výzkumná část je zaměřena na přínos projektu v oblasti výuky na základních uměleckých školách, efektivnost a funkčnost při výběru uměleckého oboru v předškolním věku a vhodnost zařazení tohoto projektu do školního vzdělávacího programu i v dalších ZUŠ. K výzkumu byly použity metody empirické (přímé pozorování, dotazník, rozhovory). Celkové výsledky výzkumu, založené na porovnání a zhodnocení odpovědí všech kategorií respondentů, poukazují na pozitivní hodnocení PEV, která vhodně vyplňuje období předškolního dítěte smysluplnými činnostmi, spojenými s komplexním rozvojem osobnosti. Rozsáhlejší příloha, přibližující více práci dětí v hodinách PEV, obsahuje SCAN fotografií, novinových článků a vzory dotazníků. Práce je určena všem pedagogům, kteří se zajímají o ojedinělé projekty týkající se výuky předškolních dětí na základních uměleckých školách. Klíčová slova: Estetická výchova, předškolní pedagogika, ojedinělý projekt, základní umělecká...
Kvalifikace lektorů taneční výchovy dětí 3 až 6letých v základních uměleckých školách a domech dětí a mládeže
Pňovská, Tereza ; Hájková, Jana (vedoucí práce) ; Svobodová, Irena (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na kvalifikace a vzdělání pedagogů tance, pedagogů volnočasových aktivit i vychovatelů, včetně dalších pracovníků, vyučujících taneční výchovu v základních uměleckých školách a domech dětí a mládeže Teoretická část zpracovává teoretické i odborné poznatky o volném času, o volnočasových aktivitách, o zájmových činnostech, o dětech předškolního věku a jejich vztahu k pohybu, i o vedení taneční hodiny, o vzdělávání a dosahování kvalifikace potřebné k vedení tanečního oboru v základní umělecké škole a k vedení tanečních kroužků v domech dětí a mládeže. Praktická část potom zjišťuje, zda teoretické předpoklady k vedení taneční výchovy odpovídají praxi. Dále srovnává rozdíly mezi dvěma různými zařízeními a měří faktory spokojenosti spolu s tanečními kroužky a přípravným studiem tanečních oborů ze strany rodičů dětí i ředitele zařízení. Praktická část zkoumá požadavky ředitelů těchto zařízení, skutečné vzdělání a kvalifikaci vyučujících a spokojenost rodičů. Klíčová slova dítě, předškolní věk, tanec, pohyb, základní umělecká škola, dům dětí a mládeže, lektor, pedagog, kvalifikace, vyučující, vzdělání, podmínky, výuka, volný čas, zájmy
Začínající učitel v základní umělecké škole
Závěrková, Jarmila ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Kalous, Jaroslav (oponent)
Závěrečná bakalářská práce Začínající učitel v základní umělecké škole se zaměřuje na přijímání, uvádění a začleňování učitele do pracovního procesu v základní umělecké škole. Cílem práce je zjistit, jakým způsobem jsou nově začínající učitelé přijímáni a začleňováni do pracovního procesu v základní umělecké škole a jak jsou začínající učitelé spokojeni s přístupem vedení v této oblasti. Konkrétně nabízí odpovědi na to, odkud se učitelé dozvídají o volném pracovním místě. Co jim působilo největší potíže a co postrádali při nástupu do zaměstnání. Jak získávají zpětnou vazbu své práce. Zda jsou ochotni pracovat nad rámec svých povinností. A mj. co oceňují na řediteli školy. Tato bakalářská práce má sloužit ředitelům základních uměleckých škol jako zpětná vazba a pomůcka při práci s nově začínajícími pedagogy. Nabízí přehled a zmapování stávající situace v základních uměleckých školách v uvedených oblastech.
Možnosti rozvíjení spolupráce pedagogických pracovníků na základní umělecké škole
Hajíček, Aleš ; Voda, Jan (vedoucí práce) ; Lisnerová, Romana (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou spolupráce mezi pedagogickými pracovníky z pohledu vedoucích zaměstnanců základní umělecké školy. Je rozdělena na teoretickou a empirickou část. Teoretická část práce vymezuje samotný pojem spolupráce, zasazuje ho do podmínek základní umělecké školy a popisuje možnosti řízení spolupráce i přístupy vedoucích pracovníků. Dále se zabývá prvky ovlivňujícími proces spolupráce, kompetencemi řídících pracovníků, organizační strukturou a genderem ředitele školy. Empirická část práce navazuje kvantitativním výzkumem, jehož podstatou je dotazníkové šetření na náhodně vybraném vzorku ředitelů základních uměleckých škol. Výsledky tohoto šetření jsou dále ověřovány pomocí interview s řediteli škol a následně i s učiteli. Předmětem výzkumu jsou i dva experimenty ověřující použitelnost forem spolupráce na tomto typu škol a pozorování procesu spolupráce na škole působení výzkumníka. Součástí práce je i přehled výsledků z použitých výzkumných metod. Ty jsou dále analyzovány na základě stanovených hypotéz. Práci uzavírá souhrn doporučení pro management základní umělecké školy, který vychází z poznatků odborné literatury i ze samotného výzkumu.
Návrh elektronické třídní knihy pro ZUŠ
Křížová, Vladimíra ; Weirich, Pavel (oponent) ; Luhan, Jan (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na návrh třídních knih pro Základní uměleckou školu Pavla Křížkovského, s.r.o. a návrh datové základny tak, aby byla připravená pro připojení dalších modulů (rozvrh hodin, atd.). Po vytvoření databáze, připojení třídních knih, ostatních modulů a vytvoření uživatelského rozhraní, vznikne kompletní elektronická dokumentace pro tuto základní uměleckou školu.
Centrum Ponava Brno, Královo Pole
Pieleszová, Katarzyna ; Vostrejž, Dušan (oponent) ; Odvárka, Antonín (vedoucí práce)
Zadání diplomové práce předcházel specializovaný ateliér „Brněnské nábřeží a kulturní čtvrť Ponava“. Tato práce byla zaměřena na komplexní urbanisticko-architektonické řešení oblasti kolem bývalých Jaselských kasáren, urbanistický kontext, dopravní obslužnost, terénní konfiguraci apod. Diplomová práce na tento projekt navazuje v části vymezené ul. U Červeného mlýna, Staňkova a Střední. Řešení diplomové práce spočívá ve vytvoření intenzivního cíle – kulturního areálu, který nabídne kvalitní mezigenerační prostor ke komunikaci a k novým společným zážitkům a aktivitám. Nově propojuje městskou část Ponavu s centrem města Brna kvalitní pěší a cyklistickou dopravní osou. Po důkladné analýze okolních, meziměstských a globálních vztahů vznikl projekt kulturního areálu jako kombinace cílů : pro děti – základní umělecká škola s oborem výtvarným a tanečním, pro seniory – volnočasové centrum, pro všechny dohromady pak multifunkční koncertní sál a revitalizovaný objekt bývalého průmyslového areálu výroby nábytku na víceúčelový mezigenerační areál s galerií moderního umění, kancelářemi pro mladé podnikatele, architekty a umělce, a hudebním klubem v podnoží galerie.
Barokní sonáta a taneční suita v hudbě pro zobcovou flétnu a jejich přínos pro výuku na ZUŠ
GRAMAN, Petr
Cílem této bakalářské práce je popsat historický aspekt i současnost hry na zobcovou flétnu. Důležitou součástí práce je také metodika a didaktika hry na tento často opomíjený hudební nástroj. Protože nejdůležitější skladby pro zobcovou flétnu vznikaly v době renesance a baroka, je zde velký prostor věnován taneční suitě a barokní sonátě. Součástí práce je i můj vlastní výběr skladeb, které jsou vhodné pro výuku hry na tento nástroj, včetně komentářů k jejich správnému nácviku. Skladby jsou v práci řazeny chronologicky dle data narození jejich autorů. Nedílnou součástí práce jsou případové studie dvou žákyň připravujících se na interpretační soutěže, které jsou vyhlašované nejen pro žáky základních uměleckých škol.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 30 záznamů.   začátekpředchozí20 - 29další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.