Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 27 záznamů.  začátekpředchozí18 - 27  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Mediální výchova jako prostředek rozvoje kritického hodnocení politické reklamy v kontextu předvolebních kampaní u studentů středních škol
Pokorná, Gabriela ; Dvořáková, Michaela (vedoucí práce) ; Stracený, Josef (oponent)
Tato diplomová práce je zaměřena na vliv mediální výchovy na schopnost žáků středních škol interpretovat politickou reklamu. V první části seznamuje čtenáře s konceptem moderní demokracie, ve které hrají média nesmírně důležitou roli, v oblasti politické reality potom především v předvolebním období. Čtenář je uveden do problematiky vlivu médií na občana, který je vystaven produktům politického marketingu. Vzhledem k tomu, že je tato práce zaměřena na žáky střední školy, zabývá se tato práce i národními, mezinárodními a zahraničními výzkumy, které dávají do souvislosti pojmy politika-média-středoškoláci. Druhá část práce je tvořena výzkumem, který se snaží zhodnotit, jaký vliv má mediální výchova na žáky v oblasti analýzy politické reklamy, stejně jako jejich postoje k politologickým tématům. Výzkum je koncipován jako kvalitativní porovnání výpovědí žáků, kteří projdou kurzem mediální výchovy, na otázky zaměřující se na kritickou analýzu vybrané politické reklamy, přičemž jsou odpovědi žáků porovnány s kontrolní skupinou, která takto mediálně vzdělávána nebyla. Klíčová slova: demokracie, volby, předvolební kampaň, politický marketing, politická reklama, média, masmédia, mediální výchova, středoškolské vzdělávání
Ženy v roli kandidátky na úřad prezidenta: případ Radičové, Tymošenkové a Grybauskaité
Martinovská, Veronika ; Mlejnek, Josef (vedoucí práce) ; Gelnarová, Jitka (oponent)
(abstrakt) Diplomová práce se zaměřuje na ženy v politice, konkrétně pak na případy, kdy žena kandidovala na post prezidenta. Pro účely práce byly ke srovnání vybrány celkem tři kandidátky na tento post: Radičová, Tymošenková a Grybauskaite, tedy dvě neúspěšné a jedna úspěšná kandidátka. Příklady byly vybrány záměrně z prostoru postkomunistických zemí, kde se dá očekávat role předsudků k ženám v politice, zvláště pak na nejvyšším postu hlavy státu. Tato práce má za cíl porovnat jednotlivé případy ženských kandidátek na prezidentku, zkoumat příčiny úspěchu či neúspěchu jednotlivých kandidátek na základě podmínek panujících v dané zemi a předsudků voličů. Práce se bude tedy zaměřovat na vedení kampaně u jednotlivých kandidátek, jejich stranickou příslušnost a jejich celkové působení na voliče.
Analýza zpravodajství českých periodik během prezidentských voleb v roce 2013 v ČR
Kejlová, Tamara ; Nečas, Vlastimil (vedoucí práce) ; Trampota, Tomáš (oponent)
Diplomová práce "Analýza zpravodajství českých periodik během prezidentských voleb v roce 2013 v ČR" zkoumá, jakým způsobem deníky Mladá fronta DNES, Lidové noviny a Hospodářské noviny rámcovaly předvolební kampaň. Dále se zaměřuje na míru dodržování kritérií nestrannosti v mediálních obsazích. Analyzovány jsou rovněž texty s "otevřenou podporou". Teoretická část nastiňuje typické rysy vztahu mezi médii a politikou a hlavní teoreticko-metodologická východiska pro výzkum rámců a objektivity. Představen je koncept mediálního rámcování jako "roztříštěného paradigmatu" i objektivita jako nedosažitelný ideál. Nedílnou součást teoretické části tvoří zahraniční výzkumy a studie Českého rozhlasu, jejichž závěry posloužily při samotné analýze. Cílem výzkumu, provedeného kombinací kvantitativní a kvalitativní obsahové analýzy, bylo zjistit, jak české deníky zareagovaly ve svém obsahu na přímé prezidentské volby spojené s fenoménem "endorsement". Kvantitativní část analýzy cílí na dominantní rámce a hlavní témata spojená s volbami objevující se v mediálních obsazích. Dále se soustředí na to, do jaké míry deníky prezentovaly kandidáty v neutrálním světle. Důraz klade rovněž na vyváženost zpravodajství. Kvalitativní část analýzy se pak zaměřuje na samotnou "otevřenou podporu". Zkoumány jsou argumenty, jimiž se...
Analýza úspěchu strany UKIP v komunálních a evropských volbách v roce 2014
Slabyhoudek, Václav ; Váška, Jan (vedoucí práce) ; Kasáková, Zuzana (oponent)
Bakalářská práce "Analýza úspěchu strany UKIP v komunálních a evropských volbách v roce 2014" pojednává o výsledcích Strany nezávislosti Spojeného království (UKIP) ve volbách v roce 2014. Konkrétně srovnává výsledky voleb do místní samosprávy a Evropského parlamentu, které proběhly souběžně. Práce se snaží potvrdit hypotézu, že na výsledek strany UKIP v komunálních volbách nelze pohlížet jako na vedlejší produkt triumfu v evropských volbách. Postupně pak charakterizuje jednotlivé faktory, které toto tvrzení potvrzují. Nejdříve se zaobírá postupným etablováním Strany nezávislosti na britské politické scéně. Poté se zabývá teorií voleb druhého řádu s přihlédnutím ke specifikům britských komunálních a evropských voleb. Monitoruje též kampaň strany UKIP k oběma typům voleb a jejich následné výsledky. Práce se v souladu s tvrzením hypotézy věnuje snaze Strany nezávislosti o co největší prosazení v místní samosprávě. Z tohoto důvodu mapuje kopírování tzv. Ashdownovy strategie. Zaměřuje se tedy na cílenou strategii strany UKIP do míst, v nichž se nachází vysoká koncentrace jejich potenciálních voličů. Pro názorné dokreslení této strategie je práce doplněna případovou studií z místa Rotherham, v níž je mapován vývoj Strany nezávislosti. Posléze je zde srovnávána kampaň Strany nezávislosti ke komunálním a...
Proměna vizuální podoby americké prezidentské volební kampaně v týdenících Time a Newsweek
Jakešová, Tereza ; Láb, Filip (vedoucí práce) ; Trampota, Tomáš (oponent)
Diplomová práce Proměna vizuální podoby americké prezidentské volební kampaně v týdenících Time a Newsweek se zabývá vizuálním zobrazením témat souvisejících s volbou amerického prezidenta ve zpravodajských časopisech v letech 1992 - 2012. Nejprve je v práci nastíněn vývoj moderní politické komunikace, politického marketingu a volebních kampaní s důrazem na současnost. Následující část práce se věnuje charakteristice zkoumaných periodik a současnému postavení zpravodajských časopisů na mediálním trhu. Na příkladu nedávné historie a současnosti časopisu Newsweek je popsán stav zpravodajských časopisů v digitální éře. V závěru teoretické části práce je stručně přiblíženo fungování amerického volebního systému. Praktická část práce pak prostřednictvím kvalitativní analýzy podrobně zkoumá obrazové materiály v časopisech Time a Newsweek týkající se amerických prezidentských voleb. Závěrem analýzy je vyhodnocení vývoje těchto materiálů mezi roky 1992 a 2012 v kontextu vývoje politické komunikace a aktuálního stavu mediální krajiny.
Znaky a znakové systémy ve volební reklamní kampani
Lišková, Tereza ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Lysoňková, Lenka (oponent)
Bakalářská práce s názvem "Znaky a znakové systémy v reklamní volební kampani" se zaměřuje na analýzu konkrétní politické kampaně a to volební kampaň Strany práv občanů - ZEMANOVCI před volbami do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky v roce 2010. V práci je analyzováno konkrétní zpracování kampaně strany SPOZ pod názvem "30 příběhů Miloše Zemana", kde jako hlavní lídr a předseda strany vystupuje známý český politik Miloš Zeman. Kampaň navíc svým názvem a do jisté míry i zpracováním odkazuje na sociálistický seriál "30 případů majora Zemana". V bakalářské práci bude jednak analyzováno marketingové zpracování kampaně a jeho potencionální úspěšnost vzhledem ke koncovému voliči. Práce se navíc pomocí sémiotické analýzy zaměřuje také na použité znaky a znakové systémy a snaží se odhalit jejich jednak explicitní, ale i druhotný význam a účel za jakým je strana chtěla ve své kampani využít. V práci je dále analyzován i volební program SPOZ a jeho spojení s použitými znaky kampaně. Na závěr práce je politická kampaň Strany práv občanů srovnána s kampaněmi konkurenčních politických stran.
Hodnocení efektivity marketingových kampaní
HOUŠKOVÁ, Šárka
Cílem diplomové práce hodnocení efektivity marketingových kampaní je popsat, analyzovat a pomocí analýzy obalu dat (DEA) vyhodnotit konkrétní kampaně. Práce se zabývá politickými předvolebními kampaněmi konkrétní politické strany.
Národní listy a vliv jejich politické kampaně na politickou komunikaci na přelomu 80. a 90. let 19. století
Tejnická, Zuzana ; Sekera, Martin (vedoucí práce) ; Mocná, Dagmar (oponent)
Rigorózní práce "Národní listy a vliv jejich politické kampaně na politickou komunikaci na přelomu 80. a 90. let 19. století" pojednává o tom, jakým způsobem politická kampaň a novinářská praxe Národních listů ovlivňovala politickou komunikaci mladočeské strany na přelomu 80. a 90. let 19. století. Jedná se tedy o období, kdy vrcholil politický boj mezi soudobými politickými konkurenty - stranou staročeskou a stranou mladočeskou. Nejdůležitější momenty vzájemného soupeření představují volby do českého zemského sněmu v roce 1889 a poté volby do říšské rady v roce 1891. Předmětem zkoumání rigorózní práce je právě zachycení rysů a znaků politické kampaně na stránkách Národních listů a zároveň jejich redakční organizace a podnikové praxe v období kulminování konkurenčního boje mezi staročechy a mladočechy, završeným v roce 1891 vítězstvím mladočechů v říšských volbách. Dále se tato rigorózní práce snaží nalézt odpovědi například na otázky, zda je možné hodnotit přelom 80. a 90. let 19. století jako stále se stupňující negativní kampaň Národních listů, nebo zda Národní listy změnu politických elit českého národa v tomto období moderovaly plánovitě a koordinovaně, případně jakou politickou rétorikou se Národní listy řídily.
Srovnání vybraných jevů politické komunikace u politických stran v ČR: personalizace,profesionalizace a negativita
Rozmajzl, Lukáš ; Křeček, Jan (vedoucí práce) ; Vochocová, Lenka (oponent)
Srovnání vybraných jevů politické komunikace u politických stran v ČR: profesionalizace, personalizace a negativita ROZMAJZL, Lukáš. Srovnání vybraných jevů politické komunikace u politických stran v ČR: profesionalizace, personalizace a negativita. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Fakulta sociálních věd, Institut komunikačních studií a žurnalistiky, 2011. 140 s. Vedoucí diplomové práce PhDr. Jan Křeček, Ph.D. Tato diplomová práce se zabývá třemi vybranými aspekty politické komunikace (profesionalizace, personalizace, negativita), kterými bývají často charakterizovány současné postmoderní politické kampaně. Každá z oblastí je nejprve teoreticky vymezena, je popsán historický vývoj dané techniky v praxi politického subjektu a následně zmíněna případná kritika, která se konceptu týká (ať již rovině definiční, tak normativních představ o fungování demokratického politického systému). Stupeň využití každého z trojice konceptů je analyzována komparativním srovnáním praxe jednotlivých politických stran v kampani před volbami do Poslanecké sněmovny v roce 2010. Z výzkumu jednoznačně vyplývá, že politické strany se v míře aplikace zmíněných nástrojů odlišují. Profesionalizace je chápána jako zastřešující koncept. Její přítomnost u českých politických stran je měřena aplikací multidimenzionálního indexu CAMPROF....
Problematika negativní reklamy
Machek, Václav ; Pešek, Ondřej (vedoucí práce) ; Štědroň, Bohumír (oponent)
První kapitola této práce obsahuje souhrn informací, definic, metod, postupů, účinků, legislativních charakteristik a možností využití negativní reklamy v politických volebních kampaních, včetně popisu jejího historického vývoje v České republice a Spojených státech amerických. Druhá kapitola obsahuje hypotézy pro dotazníkové šetření veřejného mínění, včetně jeho vyhodnocení a analýzu negativních prvků voleb do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky v letech 2006 a 2010, se zaměřením na sledování vývoje využití negativní reklamy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 27 záznamů.   začátekpředchozí18 - 27  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.