Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 226 záznamů.  začátekpředchozí157 - 166dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Volnočasové aktivity v Domově pro seniory Tachov, Panenská
SLÁMOVÁ, Kamila
Bakalářská práce s názvem "Volnočasové aktivity v Domově pro seniory Tachov, Panenská" měla za cíl zmapovat spokojenost seniorů s nabídkou a obsahem volnočasových aktivit. Práce je rozdělena na dvě části, na teoretickou a výzkumnou. Teoretická část bakalářské práce se zabývá problematikou související se stářím, s potřebami seniorů, s volným časem seniorů, aktivitami ve stáří a s jednotlivými aktivizačními programy. Je v ní vymezeno jedno ze zařízení sociálních služeb, a to domov pro seniory a rovněž popsán Domov pro seniory Tachov, Panenská. Pro empirickou část byl zvolen kvalitativní výzkum. V této části bakalářské práce je uveden její cíl, metodika a harmonogram. Konkrétněji byla použita metoda dotazování, technika polostrukturovaného rozhovoru. Rozhovory byly uskutečněny s klienty Domova pro seniory Tachov, Panenská. Výzkumný soubor byl vybrán metodou záměrného kvótního výběru. Sekundárně byla zvolena metoda rámcové analýzy dat, technika doslovné transkripce a metoda vytváření trsů. Výzkumem bylo zjištěno, že jsou sice senioři v tamním domově pro seniory spokojeni s nabídkou a obsahem volnočasových aktivit, ale do dosavadní nabídky by zahrnuli další aktivity - ruční práce a tvůrčí psaní. Rozšířením volnočasových aktivit by tak došlo k naplnění přání a tužeb seniorů a tudíž k dalšímu efektivnímu využití jejich volného času. Veškeré získané poznatky je možné využít jako zdroj informací o volnočasových aktivitách v Domově pro seniory Tachov, Panenská. Tato bakalářská práce bude využita jako zpětná vazba pro dané sociální zařízení. Mohla by pomoci nejen k zefektivnění práce, ale k ještě větší spokojenosti klientů.
Trávení volného času v městském a venkovském prostředí; případová studie kraje Praha a Vysočina
Mlčochová, Aneta ; Kůsová, Tereza (vedoucí práce) ; Fialová, Dana (oponent)
Předložená bakalářská práce se snaží popsat a vyhodnotit, do jaké míry se v dnešní době liší trávení volného času v městských a venkovských oblastech. Podrobněji budu zejména zkoumat frekvenci volnočasových aktivit v městském prostředí Prahy a venkovském prostředí Vysočiny. Součástí práce je obecná specifikace volného času, města a venkova, vliv jednotlivých aspektů na trávení volného času a stručný demografický a socioekonomický rozbor krajů Praha a Vysočina. V hlavní části práce je kvantitativní zpracování a analýza sekundárních dat zaměřených na trávení volného času. Pozornost bude dále zaměřena na trávení volného času na základě rozdílného pohlaví, věku, dosaženého stupně vzdělání, příjmů a velikosti obce. Vedlejší součástí práce jsou strukturované rozhovory s lidmi z venkovského prostředí.
Trávení volného času očima dětí ohrožených sociálním vyloučením
Stropnická, Alžběta ; Šmídová, Olga (vedoucí práce) ; Tollarová, Blanka (oponent)
Tato diplomová práce je zaměřena na fenomén sociálního vyloučení, především na problematiku sociálně vyloučených dětí. Mým cílem bylo najít odpověď na následující otázky: Jak děti ohrožené sociálním vyloučením tráví svůj volný čas? Jsou s tímto způsobem spokojené, a co je případně omezuje v možnostech trávit volný čas jinak? V teoretické části jsem se zaměřila na definování pojmu sociální vyloučení a dalších příbuzných konceptů jako je integrace, sociální inkluze nebo kultura chudoby. Dále jsem definovala volný čas a krátce nastínila situaci v Neratovicích, kde dětští respondenti výzkumu bydlí, chodí do školy nebo provozují volnočasové aktivity. Pro výzkum jsem zvolila metody kvalitativního výzkumu - čtyři polostrukturované rozhovory s dětmi ohroženými sociálním vyloučením ve věku 6-11 let. Kromě toho děti kreslily rozvrhy svého běžného všedního a víkendového dne. V praktické části jsem se věnovala analýze dat, získaných prostřednictvím výzkumu. Tato data jsem dále porovnávala s výsledky podobných výzkumů a na závěr jsem na základě těchto dat, zasazených do teoretického rámce, navrhla určitá doporučení. Klíčová slova: sociální vyloučení, sociální exkluze, integrace, sociální inkluze, kultura chudoby, Romové, volný čas, volnočasové aktivity, děti
Proměny obrazu "správéno" skauta v časopise Junák
Reslerová, Kateřina ; Švec, Štefan (vedoucí práce) ; Suk, Pavel (oponent)
Hlavním tématem diplomové práce je dětský časopis Junák, určený zejména členům stejnojmenné skautské organizace. Práce nastiňuje základní myšlenky celého skautského hnutí a jeho přínos pro společnost. Dále popisuje dějiny českého skautingu od počátků až do současnosti. V další části se věnuje samotnému časopisu Junák, jeho historii a významu pro členy skautské organizace. Stručně se dotýká také formálních změn, které nastaly v průběhu vydávání časopisu. Druhá, praktická část se zabývá výzkumem vývoje charakteristik ideálního skauta v různých časových obdobích tak, jak ho na svých stránkách prezentoval právě časopis Junák. Prostřednictvím kvantitativní obsahové analýzy zkoumá, jak se od doby první republiky až do současnosti měnily vlastnosti, schopnosti, hodnoty a náplň činnosti správného skauta. Tato část se také snaží zjistit, zda byl tento skaut ovlivněn politickými a společenskými okolnostmi své doby. Výzkum se skládá z osmi jednotlivých obrazů "správného" skauta vytvořených na základě analýzy osmi vybraných ročníků časopisu. Závěr práce tvoří shrnutí všech těchto obrazů souhrnně popisujících vývoj atributů skauta v průběhu téměř sta let s důrazem na jejich vzájemné odlišnosti.
Penitenciární péče ve věznici Kynšperk nad Ohří z hlediska sociálně pedagogického
Vorlíčková, Kateřina ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Poláčková, Věra (oponent)
Tématem diplomové práce bylo teoreticky i prakticky představit činnost Vězeňské služby České republiky v oblasti resocializace odsouzených z pohledu sociální pedagogiky. V teoretické části diplomové práce jsou vymezena základní teoretická východiska související s problematikou resocializace odsouzených, je podán výklad o zákonných opatřeních, metodách výchovného působení a práci pedagogických pracovníků podílejících se na převýchovné činnosti s odsouzenými. V empirické části jsou pak analyzovány jednotlivé aktivity programu zacházení ve Věznici Kynšperk nad Ohří z pohledu sociálně pedagogického a jejich reflexe očima odsouzených.
Rozdíly v trávení volného času u dětí žijících na venkově a ve městě
Svobodová, Markéta ; Pelikán, Jiří (vedoucí práce) ; Straková, Jana (oponent)
1 Resumé: V současnosti se naše společnost potýká s faktem, že děti ztrácejí zájem o aktivity, které nepřinášejí okamžitý výsledek a svůj volný čas tráví především pasivně. Celkové hodnoty společnosti se změnily. K získání různých prostředků, zážitků, majetku preferujeme snadnější cestu před námahou a vytrvalostí, pro kterou si pak můžeme cenit své vlastní osobnosti a poznat hodnoty sama sebe. Možná proto je dnešní společnost označována jako konzumní. Tato práce se skládá ze dvou částí - z části teoretické a z části empirické. Práce se zabývá souvislostmi mezi fyziologickým a psychickým vývojem dětí, vlivem prostředí a využíváním volného času. Zachycuje možnosti a schopnost využití volnočasové nabídky dětí v období pubescence, žijících v rozdílném prostředí - ve městě a na venkově, a zkoumá, do jaké míry je ovlivněn způsob trávení jejich volného času místem, kde žijí. Hlavním cílem je hledání rozdílů ve využívání volného času těchto dětí vzhledem ke specifikům života ve městě a na vesnici. Jsou zde shrnuty i některé problémy ve vztahu k volnému času, které se týkají např. specifik života dětí v satelitních městečkách, a některých sociopatologických jevů (kriminalita, drogová závislost či vandalismus). 2 V části empirické je shrnut a popsán celý postup, tvorba nestandardního dotazníku a jeho vyhodnocení...
Každodenní život a volnočasové aktivity středoškoláků v Rychnově nad Kněžnou
Kasper, Tomáš ; Novák, Jakub (vedoucí práce) ; Pospíšilová, Lucie (oponent)
Diplomová práce zkoumá vztah mezi prostorovou mobilitou studentů středních škol a způsobem trávení jejich volného času. Jako sledované území je zvoleno město Rychnov nad Kněžnou a jeho spádový region, ze kterého středoškoláci do škol dojíždí. Téma práce svým zaměřením propojuje oblasti zájmu geografie, sociologie, psychologie, a je proto v teoretické části diskutováno z perspektivy těchto vědních oborů. Jedná se o geografii času, resp. časoprostorovou mobilitu a význam pojmu volný čas v životě mládeže zkoumaný zejména sociology a psychology. Empirickou část tvoří výzkum v podobě dotazníkového šetření, kombinovaný s deníkovými záznamy studentů třetího ročníku všech tří středních škol v Rychnově nad Kněžnou. Účelem šetření je zachytit aktivity respondentů během jednoho všedního dne v prostoru a čase. Zvláštní pozornost je věnována způsobu trávení volného času. Tyto aktivity, jsou dále konfrontovány se skutečnou nabídkou volnočasových služeb v regionu. Předmětem dotazníkového šetření jsou rovněž ty služby volného času, které mládež v Rychnově nad Kněžnou postrádá.
Kriteria výběru volnočasových aktivit
Ulrichová, Monika ; Mojžíšová, Jarmila (vedoucí práce) ; Nováková, Daniela (oponent)
(český jazyk) Cílem práce bylo zjištění kritérií pro výběr konkrétních zájmových aktivit, množství a oblíbenost zvolené zájmové aktivity, časová dotace, kterou je dítě schopno nebo ochotno zvolené aktivitě věnovat, motivace dětí. Pro zajímavost jsem zjišťovala údaje u dvou skupin respondentů - u dětí ve věkovém složené 6 až 13 let a souběžně s dětmi u jejich rodičů. Klíčová slova Volnočasové aktivity, kritérium výběru, časové dotace

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 226 záznamů.   začátekpředchozí157 - 166dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.