Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 12,456 záznamů.  začátekpředchozí12447 - 12456  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.32 vteřin. 

Metodika řízení složitosti podnikových informačních systémů
Holub, Ilja ; Basl, Josef (vedoucí práce) ; Antlová, Klára (oponent) ; Kopeček, Pavel (oponent)
Složitost podnikových informačních systémů a informačních a komunikačních technologií obecně je v současnosti výzvou, které čelí nejen IT pracovníci a projektoví manažeři, ale i uživatelé těchto systémů, ať již jako zaměstnanci podniků a organizací nebo jejich zákazníci, partneři a dodavatelé. Tato práce ve své první části zkoumá složitost a její pojetí v informatice, nejen v relevantních publikacích, ale zejména v metodikách, rámcích a postupech používaných pří řízení informatiky a budování a provozu podnikových informačních systémů. Výsledkem této analýzy je poznatek, že ačkoliv je složitost považována za důležitý parametr, který má často negativní vliv na cenu, vlastnosti a přínosy informačního systému pro podnik, nejpoužívanějsí stávající metodiky nenabízejí systematické nástroje pro její měření či řízení. Autor proto na základě stávajících přístupů a metodik zavádí vlastní definici, metriku a postup pro měření složitosti informačního systému. Složitost definuje jako součet entit jednotlivých UML modelů daného systému, které jsou zvoleny dle metodiky MMDIS tak, aby konzistentně popsaly všechny relevantní obsahové dimenze systému. Následně odvozuje kauzální vztahy mezi složitostí jednotlivých dimenzí. A to jak mezi nimi navzájem v rámci jedné fáze životního cyklu informačního systému, tak v čase. V další části zkoumá důvody a mechanismy růstu složitosti podnikového informačního systému a identifikuje příčiny, parametry, zainteresované strany, IT procesy a fáze životního cyklu informačního systému, které mají na tento růst vliv. Následně zkoumá vliv složitosti podnikového informačního systému na podnik a identifikuje jednotlivé dopady na náklady a dobu implementace IS, ale zejména na procesy související s jeho dalším provozem , údržbou, implementací změn a rozšíření funkcionality systémů. Hlavním cílem práce je návrh metodiky pro řízení složitosti informačního systému a její ověření v praxi na reálných projektech implementace systémů SAP. Důležitým přínosem autora je kromě metodiky i program v programovacím jazyce ABAP, který slouží pro měření složitosti SAP systému a je použit jako jeden z nástrojů metodiky.

Budování konkurenční výhody českých podniků prostřednictvím kreativní internetové reklamy v rámci jednotného evropského trhu
Navrátilová, Ludmila ; Kita, Jaroslav (oponent) ; Šimberová, Iveta (oponent) ; Turčínková, Jana (oponent) ; Světlík, Jaroslav (vedoucí práce)
Dizertační práce se zaměřuje na oblast kreativní internetové reklamy v kontextu znalosti hodnotových orientací českých spotřebitelů. Interakcí aspektů kreativních kampaní a národní kultury cílové země mohou podniky dosáhnout konkurenční výhodu v oblasti digitální marketingové komunikace. Hlavním cílem práce je vytvořit koncept využití kreativní internetové reklamy na českém trhu v návaznosti na kulturní hodnoty českého spotřebitele jako faktor zvyšování konkurenceschopnosti českých podniků. Výsledkem práce je návrh, jenž představuje kreativní prvky interaktivní internetové kampaně s ohledem na českou národní kulturu definovanou jako hodnotové orientace dle Schwartze včetně cílení na konkrétní věkovou kategorii spotřebitelů a zároveň definuje efektivní využívané formáty internetové reklamy.

Marketingová komunikace vybrané organizace
Kopecká, Soňa ; Švec, Václav (vedoucí práce) ; Lukáš, Lukáš (oponent)
Prostřednictvím nástrojů marketingové komunikace se podniky snaží přesvědčit zákazníky o výjimečnosti svých produktů. Marketingová komunikace je tedy klíčovou součástí strategie firmy, pomáhá utvářet její image a tím formovat pohled veřejnosti na ni. Diplomová práce je rozdělena na dvě části. První část tvoří teoretická východiska, kde jsou charakterizovány základní pojmy této problematiky. Nejprve je vymezen obor marketingu, na který navazuje segmentace trhu, targeting, positioning a řízení vztahů se zákazníky. Tato část je zaměřena rovněž na marketingový mix a nástroje marketingové komunikace. Na konci teoretické části je charakterizována image značky a metoda sémantického diferenciálu, která je využita v další části práce. Praktická část práce se zabývá marketingovou komunikací společnosti Adidas, která je popsána dle poznatků z teoretické části. Protože tato společnost intenzivně využívá širokou řadu nástrojů marketingové komunikace, byl vybrán jeden z nich, event marketing a aktivity spojené s existencí běžeckého klubu společnosti, Adidas Runners Prague. Pomocí dotazníkového šetření mezi veřejností a běžci tohoto klubu za použití metody sémantického diferenciálu bylo zjištěno, jak různé cílové skupiny vnímají značku Adidas. V závěrečné části je na základě výsledků zhodnocena marketingová komunikace a poté jsou podány návrhy na její zlepšení.

Manažerské dovednosti
Štěpánková, Pavlína ; Kříž, Josef (vedoucí práce) ; Zdeněk, Zdeněk (oponent)
V dnešní době se s manažery setkáváme ve velké většině podniků. Jsou to zásadní představitelé různých firem, protože na jejich bedrech leží velká část povinností souvisejících s chodem společnosti. Na manažerské kompetence a dovednosti jsou tedy vedeny vysoké nároky. Výkladem základních pojmů týkajících se managementu a manažerů se zabývá první, rešeršní část této diplomové práce. Zároveň se tato část snaží nalézt odpověď na otázku, jaký by měl ideální manažer být. Soustředí se tedy na osobnost manažera jeho dovednosti, role, funkce, kompetence a schopnosti. Druhá část diplomové práce se zabývá praktickou aplikací získaných poznatků na společnost Lázně Bělohrad a.s. Společnost je krátce popsána, a to z hlediska historického i současného vývoje. Na základě dotazníkového šetření jsou zkoumány manažerské dovednosti zaměstnanců, manažerů středního managementu. Na základě provedeného výzkumu bylo zjišťováno propojení hard dovedností se soft dovednostmi. Zároveň byly navrženy možné způsoby zlepšování a rozvoje manažerských dovedností.

Obchodní podíl ve společnosti s ručením omezeným jako předmět právních vztahů
Greplová, Pavlína ; Čech, Petr (vedoucí práce) ; Plíva, Stanislav (oponent)
RESUMÉ Účelem mé diplomové práce je rozebrat právní úpravu převodu obchodního podílu ve společnosti s ručením omezeným v České republice. Toto téma jsem si vybrala z důvodu nedostatku příslušné právní úpravy na jedné straně a kontroverznosti a aktuálnosti některých otázek na straně druhé. Práce zkoumá relevantní právní úpravu, komentáře, učebnice, periodika a judikaturu. Dále také srovnává současnou právní úpravu a novou úpravu v novém občanském zákoníku a zákoně o obchodních korporacích. Hlavním příspěvkem práce je poskytnutí kritického pohledu na současnou právní úpravu, a také její srovnání s úpravou novou. Práce se skládá z 5 kapitol, přičemž každá z nich se zaměřuje na odlišné otázky spojené s převodem obchodního podílu a smlouvou o převodu obchodního podílu, a také srovnání s novou úpravou. První kapitola je úvodní a zkoumá charakteristiku obchodního podílu jako předmět právních vztahů. Druhá kapitola je rozdělena do 9 částí. První část se zaměřuje na charakteristiku předpokladů převodu obchodního podílu. Druhá část zkoumá převod obchodního podílu na současného společníka a třetí osobu. Třetí část se poté zaměřuje na povinnost loajality společníka. Čtvrtá část se soustřeďuje na nezbytné souhlasy s převodem obchodního podílu, a to jak valné hromady, tak jiného orgánu. Pátá část se týká finanční...

Sdílení znalostí ve společnosti
Bouzková, Jana ; Pilař, Ladislav (vedoucí práce) ; Tučková, Karolína (oponent)
Bakalářská práce se zabývá procesem sdílení znalostí, který se praktikuje ve společnostech pomocí managementu znalostí. Je to poměrně nový obor a v plném rozsahu jej používá pár moderních společností. Pro práci byla vybrána společnost Business Media CZ s. r. o., ve které byla provedena analýza motivátorů působící na sdílení znalostí. Je to sice malá společnost, ale s managementem znalostí už pár let pracuje a má určitě, co zlepšovat. Práce je rozdělena na dvě části, na teoretickou a praktickou. Teoretická část práce je zpracována formou literární rešerše a praktická část obsahuje vlastní zpracování. V první části byl popsán význam, cíle a základní pojmy managementu znalostí, jaké je vhodné prostředí pro sdílení znalostí a motivaci zaměstnanců ke sdílení znalostí a lepšímu výkonu. V druhé části (vlastní zpracování) bylo použito dotazníkové šetření, na základě kterého byl sestaven návrh na zlepšení sdílení znalostí v dané organizaci.

Podpora podnikání prostřednictvím programů OPPP 2004-2006
Vítová, Mariana ; Lukáš, Zdeněk (vedoucí práce) ; Kobtáň, Martin (oponent)
Práce je zaměřena na vyhodnocení realizace Operačního programu Průmysl a podnikání, s důrazem na ukázku jeho praktického naplňování a představení principu podpory prostřednictvím programů Prosperita a Klastry. Vyhodnocení je provedeno jak na úrovni Zlínského kraje, kde je pomocí statistiky doloženo využívání programů podpory, tak obecně z celorepublikového pohledu, kde jsou popsány dosažené úspěchy, problémové oblasti a v neposlední řadě naplňování sledovaných indikátorů směřující k naplnění cíle OPPP. Práce dokazuje, že se OPPP stal dobrým nástrojem podpory podnikání v regionech ČR, že se programy podpory setkaly se značným zájmem a že dojde k naplnění stanovených cílů operačního programu.

Transfer znalostí do praxe podnikajícími akademiky v České republice
Macháček, Vít ; Srholec, Martin
Tato studie přináší první kvantitativní vhled do rozsahu a forem transferu znalostí skrze podnikatelské aktivity akademiků v České republice. Ukazuje, že čeští akademici se podnikatelským příležitostem rozhodně nevyhýbají. Zjištění kontrastují s rozšířeným povědomím o slabém podnikatelském duchu v akademické sféře formovaném statistikami o nízkém objemu prostředků vydávaných podnikatelskými subjekty na smluvní výzkum a nákup licencí od výzkumných organizací. Na základě těchto výsledků diskutujeme doporučení pro veřejnou politiku.

Analýza rizika strategického podnikatelského plánu společnosti Prestar, s.r.o.
Bartoň, Daniel ; Špička, Jindřich (vedoucí práce) ; Vacík, Emil (oponent)
Cílem diplomové práce je zpracovat strategický podnikatelský plán společnosti Prestar, s.r.o., identifikovat a vyhodnotit rizika s ním spojená. Značnou část obratu společnosti tvoří ruský trh, který v posledních letech vykazuje nestabilní vývoj. Je provedena strategická situační analýza, na základě které jsou identifikovány rizikové faktory, posléze vypracován finanční plán a odhadnuta hodnota firmy metodou DFCF. Konečně prostřednictvím simulace metodou Monte Carlo je modelován vliv rizikových faktorů na hodnotu firmy. Mezi nejvýznamnější identifikovaná rizika patří v tomto ohledu mimo jiné tempo růstu mezd, vývoj tržeb plynoucích z Ruska či měnový kurz.

Podnikání českých firem na čínském trhu
Skála, Ondřej ; Kešner, Martin (vedoucí práce) ; Bejkovský, Jan (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá podnikatelským prostředím v Číně z pohledu českých firem. V teoretické části jsou představeny oblasti, o kterých by měl každý podnikatel, který uvažuje o exportu do Číny, znát základní informace. Nejdříve je představena ekonomická situace Číny z historického i současného pohledu a její spolupráce s Českou republikou. Následně jsou blíže popsané obory, které stále představují příležitosti pro české podniky a také zmapována účast českých podniků na čínském trhu. Dále se práce zaměřuje na popsání možností, jak na čínský trh vstoupit a také na to, jak s čínskou protistranou jednat. Čínská kultura je z evropského pohledu velmi odlišná a pro české podnikatele představuje možná nedorozumění a podnikatelské problémy. V praktické části práce jsou potom popsány zkušenosti několika českých firem s čínským trhem a také rady, které si mohou odnést společnosti, které by zde chtěly také podnikat. Na závěr práce je sepsáno doporučení pro podnikatele, které vychází z rozhovorů a dotazníků mezi českými exportními manažery zabývající se obchodem s Čínou.