Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 97 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vliv edukačního programu na povědomí středoškolských studentů o asistenci osobám se zrakovým postižením ve veřejném prostoru
Šírerová, Karina ; Vařeková, Jitka (vedoucí práce) ; Majorová, Simona (oponent)
Název: Vliv edukačního programu na povědomí středoškolských studentů o asistenci osobám se zrakovým postižením ve veřejném prostoru Cíle: Cílem bakalářské práce je zkoumat efekt edukačního programu na znalosti středoškolských studentů o asistenci osobám se zrakovým postižením ve veřejném prostoru. Vedlejším cílem této bakalářské práce je shrnout praktické a bezpečné zásady pro doprovázení nevidomého jedince ve veřejném prostoru a poukázat na důležitost edukačních programů pro veřejnost. Metody: Kvantitativní výzkumné šetření formou kvaziexperimentu sledovalo efekt edukačního programu u souboru 30 studentů gymnázia. Jako metodu sběru dat jsem použila test vlastní konstrukce založený na vědomostech probandů, formou testových otázek. Polovině probandů byl rozdán po absolvování edukačního programu, druhá skupina probandů na otázky odpovídala bez absolvování edukačního programu, pouze dle vlastních vědomostí. Pro výzkum jsem si zvolila za cílovou skupinu 30 studentů gymnázia ve věku 14 až 18 let. Výsledky: Z šetření vyplývá, že skupina patnácti probandů, kterým byl test rozdán po absolvování edukačního programu, má značně lepší povědomí o asistenci osobám ve veřejném prostoru než skupina kontrolní, což se prokázalo u 91 % otázek. Výsledky testu prokázaly, že zkušenost s pomocí nevidomému ve veřejném...
Vzdělávací program "I ve mně je lídr" na základní škole
Kubátová, Iveta ; Voda, Jan (vedoucí práce) ; Kargerová, Jana (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá vzdělávacím programem "I ve mně je lídr" na 1. stupni základní školy. Je složena ze tří částí- teoretické, analytické a praktické. V teoretické části je představen samotný program a vymezen pojem návyk. Závěr této části je zaměřen na provázanost sebeřízení s rámcový vzdělávacím programem pro základní vzdělávání. Analytická část shrnuje zkušenosti a výsledky vzorové školy A. B. Combs a dalších škol, které tento program ve své výuce využívají, na základě analýzy českých i zahraničních zdrojů. Praktická část je pak kvalitativním šetřením, jehož hlavním cílem je reflektovat výuku, která je založena na sebeřízení a se opírá o poznatky získané v rámci teoretické části.
Vzdělávací koncepce regionálního muzea. Role regionálního muzea ve výtvarném vzdělávání
Peštová, Petra ; Jakubcová Hajdušková, Lucie (vedoucí práce) ; Fulková, Marie (oponent)
Cílem této diplomové práce je postihnout roli regionálního muzea ve výtvarném vzdělávání. Na základě vlastní praxe v roli muzejního pedagoga jsem se pokusila popsat souvislosti vzniku vzdělávací koncepce malého muzea. Na základě srovnání tří příkladů konkrétních vzdělávacích programů s jasně vytyčenými specifiky jsem postavila akční participační průzkum, provedený formou zúčastněného pozorování. Rozborem jednotlivých případů a následným porovnáním dílčích hodnot se vytanula prospěšnost participace muzejního pedagoga na koncepci a uspořádání expozice. Dále byl potvrzen předpoklad, že komunikace muzea se školou je nezbytná a programy, které jsou konzultovány s vyučujícími, mají mnohem větší obsahový přesah, než programy nekonzultované. Výtvarného vzdělávání na půdě regionálního muzea zaujímá nenahraditelné místo. Umožňuje nejen setkání s artefaktem, který je součástí historie místa, kde žák/klient muzea žije, ale přináší také možnost uplatnit jiné způsoby vnímání a myšlení než pouze racionální. Má dispozice přesáhnout své oborové dimenze a stát se nad předmětovým.
Bilingvní školy a evropské projekty
Pávková, Karolína ; Váňová, Miroslava (vedoucí práce) ; Walterová, Eliška (oponent) ; Rýdl K., (oponent)
Tématem disertační práce je vztah bilingvního vzdělávání a vzdělávacích projektů s evropskou tématikou. Pro účely práce proběhlo výzkumné šetření na bilingvních gymnáziích v České republice, Německu a Velké Británii. Do evropské problematiky byla zahrnuta následující témata: evropská politika, mezikulturní dialog, mezinárodní mír, lidská práva, humanitární práce a jazykové vzdělávání. Empirická část práce se záměrně uskutečnila na bilingvních gymnáziích, kde výuka několika předmětů probíhá v cizím jazyce. Vzhledem k této skutečnosti zde byla očekávána častá participace na vzdělávacích projektech s evropskou tématikou (dále evropských projektech), která je v některých případech velmi úzce spojována se studiem cizích jazyků. Vzdělávací projekty jsou v českém, německém i britském prostředí významnou součástí kurikula a je jim věnována stále větší pozornost. Obohacují výuku z hlediska obsahového i metodického a umožňují navázání spolupráce školy s partnerskými institucemi. Problematika bilingvního vzdělávání a výchovy je v poslední době často podporována v kontextu mezinárodních vzdělávacích strategií zaměřených na kulturní biodiverzitu a mnohojazyčnost. V Evropské unii je v programové rovině v této souvislosti podporována zejména Metoda obsahově a jazykově integrovaného učení (CLIL). Předložený...
Česko-německé školství v Kadani s přihlédnutím k mateřskému školství
Štecherová, Jana ; Uhlířová, Jana (vedoucí práce) ; Opravilová, Eva (oponent)
Diplomová práce dokumentuje vývoj předškolního školství v Kadani od jeho vzniku ve 2. pol. 19. stol. po současnost. Cílem práce je popsat složité prosazování se české menšiny v pohraničí a dále zmapovat vznik a vývoj české školy hlavně se zaměřením na mateřskou školu. Práce je zaměřena zejména na rozvoj mateřských škol, legislativní změny, organizační podmínky a na výchovné programy v předškolním školství. Údaje pro práci jsou čerpány hlavně z dobových publikací, archivních materiálů, z dobového tisku a kronik kadaňských mateřských škol. Práce souvisle dokumentuje život všech českých mateřských škol v Kadani od roku 1945 po současnost.
Vývoj a proměny české mateřské školy mezi lety 1990 a 2012
Hrstková, Magdaléna ; Uhlířová, Jana (vedoucí práce) ; Kropáčková, Jana (oponent)
Diplomová práce na téma "Vývoj a proměny české mateřské školy mezi lety 1990 a 2012" mapuje a analyzuje návrhy na změny a skutečné změny, které proběhly v průběhu 22 let v předškolní výchově a vzdělávání. Česká mateřská škola prošla ve sledovaném období změnami v několika oblastech. V oblasti legislativy bylo důležitým mezníkem vydání školského zákona (2004) a Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání (2004). Po roce 1990 došlo k proměně filozofie pojetí dítěte a jeho rozvoje - začal být uplatňován osobnostně orientovaný model předškolní výchovy. Proměnily se i cíle předškolní výchovy a vzdělávání a také se změnilo kurikulum. Dotazníkové šetření v praktické části práce zjišťuje pohled učitelek mateřských škol na změny v předškolní praxi ve sledovaném období. Respondentky vnímají proměnu především ve větší volnosti při plánování a realizaci výchovně-vzdělávací činnosti a také v důrazu na rozvoj dítěte. Učitelky pozitivně hodnotí lepší vybavení mateřských škol a široké možnosti vzdělávání učitelek. Naopak negativně hodnotí vysoký počet dětí ve třídě a finanční ohodnocení učitelek.
Možnosti využití dopravní výchovy v mateřské škole
Husáková, Kateřina ; Kropáčková, Jana (vedoucí práce) ; Límová, Lucie (oponent)
Práce sleduje možnosti využití dopravní výchovy v mateřské škole. Zjišťuje, zda je v předškolním vzdělávání věnovaná dostatečná pozornost dopravní výchově. Teoretická část je věnovaná základním pojmům: výchova, předškolní výchova, dopravní výchova, vše s ohledem na problematiku dětí v předškolním věku. Popisuje organizace podílející se na dopravní výchově pro děti předškolního věku. Dále rozebírá dostupné metodické zdroje vztahující se k této problematice vzhledem k RVP PV. V další části je analyzován program dopravní výchovy, který je sestavený v bakalářské práci. (Husáková 2012) Pomocí analýzy školních vzdělávacích programů jednotlivých mateřských škol města Děčín jsem zjistila, že dopravní výchově není věnována dostatečná pozornost. Tři mateřské školy nemají dopravní výchovu ve svém školním vzdělávacím programu začleněnou vůbec, jedenáct z nich pouze v rámci školních vzdělávacích programů, jen sedm mateřských škol jí věnuje pozornost v samostatné příloze. V průzkumu metod a programů, který jsem uskutečňovala pomocí rozhovorů a dotazníků, jsem zjistila, že nejvíce využívanými metodami při výuce dopravní výchovy v jednotlivých mateřských školách jsou názorně-demonstrační (pozorování při pobytu venku, popis obrázku …) a dovednostně-praktický (manipulace, jízda na odrážedlech). Průzkum byl směřován...
Tvořivě výrazové aktivity ve výuce na 1.st. ZŠ (se zaměřením na výtvarnou výchovu jako integrující disciplínu)
Picmausová, Daniela ; Hazuková, Helena (vedoucí práce) ; Novotná, Magdalena (oponent)
Karlova Univerzita Pedagogická fakulta Katedra výtvarné výchovy ved. práce: PaedDr. Hazuková Helena Vypracovala: Picmausová Daniela, 5 KS Abstrakt v Čj: Práce by měla přispět k rozvoji pedagogických kompetencí učitelů na 1. st. ZŠ. Konkrétně by mohla být vodítkem při plánování výuky výtvarné výchovy formou integrovaných výukových celků, neboť obsahuje praxí ověřené postupy a aktivity potřebné k rozvoji tvořivosti a výrazovosti. Tato práce využívá potenciálu dalších výukových předmětů, které rozvíjejí kreativitu a expresivitu - dramatické výchovy, hudební a literární výchovy. Autorka práce by chtěla prostřednictvím své diplomové práce pomoci jak začínajícím pedagogům, tak i pedagogům s delší výukovou praxí, kteří by rádi pozměnili svůj dosavadní způsob výuky předmětu Výtvarná výchova.
Modernizace ve výuce čtení a psaní na 1. stupni základní školy
Vlašínová, Irena ; Wildová, Radka (vedoucí práce) ; Lencová, Radana (oponent)
Diplomová práce se zabývá třemi oblastmi modernizace čtení a psaní, které jsem si zvolila, protože je považuji za nejaktuálnější. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zabývá základními pojmy k dané problematice a dále se věnuje obecně teorii počáteční gramotnosti čtení a psaní. Velký důraz v práci je dán na oblasti zkoumání, a to na psací písmo Comenia Script, hodnocení čtení a psaní na 1. stupni ZŠ a na projekty, které jsou spíše tematicky propojené s učivem zaměřeným především na čtení a psaní. Praktická část je vytvořena z kvantitativního výzkumu a jeho hlavním cílem je zjistit, jak se uplatňují dané oblasti v procesu učení. Tedy praktická část bude ze tří oblastí modernizace, které považuji z mého pohledu za nejvíce rozšířené. Výzkumné šetření bylo provedeno pomocí dotazníků a pozorováním. V podstatě jde o sondu, jak se uplatňuje Comenia Script u dětí na 1. stupni ZŠ a jaká je informovanost veřejnosti. V této části jsou i prezentovány výsledky a celkové vyhodnocení dané problematiky. Klíčová slova: prvopočáteční čtení a psaní, hodnocení a diagnostika čtení a psaní, znaky písma a čtení, Comenia Script, projektová výuka, projektová metoda
Management školy a zapojování Globálního rozvojového vzdělávání do výuky
Máková Šmýdová, Hana ; Trunda, Jiří (vedoucí práce) ; Lisnerová, Romana (oponent)
Bakalářská práce se zabývá Globálním rozvojovým vzděláváním a zejména pak tím, nakolik je s touto problematikou obeznámeno vedení škol. Vychází proto z definice Globálního rozvojového vzdělávání, základních dokumentů, důležitých pro Globální rozvojové vzdělávání (Národní strategie Globálního rozvojového vzdělávání pro období 2011-2015), poznatků získaných na panelové diskusi k tomuto tématu a ve výzkumné části se snaží přinést odpovědi na nastolené otázky. Zjištěné skutečnosti nastiňují situaci a slouží k vyvození jistých doporučení. Tato doporučení by, v ideálním případě, mohla napomoci ředitelům škol, kteří se ještě s danou problematikou nesetkali, či právě stojí před jejím vpravováním do svých škol, nebo se potýkají s problémy při zapojování. Jedním ze záměrů celé práce je vymezení pojmu Globální rozvojové vzdělávání, posunutí této problematiky z okraje zájmu managementu škol do jeho středu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 97 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.