Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 203 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Optimalizační algoritmy v logistických kombinatorických úlohách
Bokiš, Daniel ; Peringer, Petr (oponent) ; Hrubý, Martin (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá optimalizačními problémy a především logistickou úlohou Vehicle Routing Problem (VRP). V první části je zaveden pojem optimalizace a jsou představeny nejdůležitější optimalizační problémy. Dále jsou v práci uvedeny metody, kterými je možné tyto problémy řešit. Následně jsou vybrané metody aplikovány na problém VRP a jsou uvedena některá jejich vylepšení. Práce také představuje metodu využívání znalostí předchozích řešení, tedy formu učícího algoritmu. V závěru práce jsou experimentálně optimalizovány parametry jednotlivých metod a ověřen přínos představených vylepšení.
Rozpoznávání číslic
Gorgol, Martin ; Hynčica, Tomáš (oponent) ; Jirsík, Václav (vedoucí práce)
Tato práce popisuje základní pojmy a principy v oboru neuronových sítí. Blíže se pak zabývá problematikou rozpoznávání číslic pomocí těchto sítí, konkrétně pak pomocí metody back-propagation. Je zde rozebrán postup při volbě sady příznaků, typů příznaků a volbě topologie neuronové sítě. Cílem je získání konkrétních výsledků pomocí programu pro práci s neuronovými sítěmi.
Knihovna pro návrh konvolučních neuronových sítí
Rek, Petr ; Mrázek, Vojtěch (oponent) ; Sekanina, Lukáš (vedoucí práce)
V rámci této diplomové práce je čtenář seznámen s problematikou neuronových a konvolučních neuronových sítí. Na základě těchto znalostí je poté proveden návrh a implementace knihovny umožňující práci s konvolučními neuronovými sítěmi - od návrhu, přes trénování až po validaci. Výsledná knihovna je poté vyhodnocena na klasických úlohách pro konvoluční neuronové sítě a porovnána s jinými knihovnami. Rozšířením knihovny, díky kterému se odliší od jiných volně dostupných, je nezávislost na datovém typu. Každá vrstva může mít až tři na sobě nezávislé datové typy - pro váhy, pro inferenci a pro učení. Za účelem vyhodnocení tohoto rozšíření je součástí knihovny i datový typ s pevnou řádovou čárkou. Vliv této reprezentace na přesnost natrénované sítě je podroben experimentům.
Rozpoznávání objektů pomocí evolučních metod
Lýsek, Jiří ; Škorpil, Vladislav (oponent) ; Rábová, Ivana (oponent) ; Šťastný, Jiří (vedoucí práce)
Tato práce pojednává o použití evolučních metod, konkrétně gramatické evoluce k rozpoznávání objektů v obraze. V práci jsou popsány principy rozpoznávání objektů a evoluční metody se zaměřením na gramatickou evoluci. Ve vlastní práci jsou navrženy metody pro tvorbu klasifikátorů pomocí gramatické evoluce a je navržen vhodný postup včetně návrhu výpočtu fitness funkce. Nakonec je představeno vytvořené vývojové a testovací prostředí v jazyce Java.
Popularisation of Science in the Czech Republic
Holčapková, Martina ; Walek, Agata (oponent) ; Baumgartnerová, Alena (vedoucí práce)
The Bachelor´s thesis deals with the theme of popularisation of science. The aim of this thesis is to determine the subjects dealing with popularisation of science and to discover the public awareness of the topic. The first part of the thesis focuses on the definition of the term popularisation of science. In the second part the difference between learning of an adult and a child is discussed. The third part shows the subjects of popularisation of science and the following chapter, which is based on a questionnaire, describes the specific knowledge of the inhabitants of Brno and its surroundings about the possibilities of popularisation of science. The final chapter is devoted to the creation of a popularising and educational program concerned with the topic of electricity and magnetism.
Rozpoznávání číslic
Gorgol, Martin ; Hynčica, Tomáš (oponent) ; Jirsík, Václav (vedoucí práce)
Tato práce popisuje základní pojmy a principy v oboru neuronových sítí. Blíže se pak zabývá problematikou rozpoznávání číslic pomocí těchto sítí, konkrétně pak pomocí metody back-propagation. Je zde rozebrán postup při volbě sady příznaků, typů příznaků a volbě topologie neuronové sítě. Cílem je získání konkrétních výsledků pomocí programu pro práci s neuronovými sítěmi.
Motivace a spokojenost zaměstnanců ve vybrané společnosti
Holubová, Monika ; Plodíková, Stanislava (oponent) ; Konečný, Štěpán (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou motivace a spokojenosti zaměstnanců. Teoretická část se zaměřuje na definování základních pojmů motivace, spokojenosti a vzdělávání. Popisuji teorii motivace, nebo faktory pracovní spokojenosti. Jak se plánuje vzdělávání a jaká je jeho realizace, definování pojmu učení a celkové charakteristiky motivace zaměstnanců. V praktické části charakterizuji konkrétní společnost. Dále se zaměřuji na aktuální motivaci zaměstnanců. Na základě dotazníkového šetření analyzuji současný stav, vyvozuji z něj závěry a navrhuji potřebná opatření, která by mohla být prospěšná jak společnosti, tak zaměstnancům.
Analýza a optimalizace vzdělávacího systému z hlediska zajištění efektivního firemního vzdělávání v konkrétní organizaci.
Bukovská, Simona ; Kursch, Martin (vedoucí práce) ; Vaněček, David (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá analýzou a optimalizací firemního systému vzdělávání v konkrétní organizaci. Teoretická část práce vymezuje pomocí odborné literatury základní pojmy spojené se vzděláváním a rozvojem zaměstnanců, zaměřuje se na problematiku firemního vzdělávání a provázanost se strategií organizace a mimo jiného také na základní procesy a metody systémového vzdělávání. Dále s využitím dostupných interních dat a informací popisuje organizační strukturu a současný stav firemního vzdělávání zaměřeného na řadové zaměstnance a vedoucí pracovníky vybrané části organizace. V práci je představena metodologie kvalitativního výzkumu doplněna o kvantitativní metodu v podobě dotazníku, který byl využit v první fázi výzkumného šetření pro získání širokého a rozmanitého portfolia dat od co největšího počtu zúčastněných respondentů. Tato fáze má status předvýzkumu, neboť utváří podklad pro realizaci a konkretizaci výzkumných rozhovorů. Následně v dalších fázích výzkumu bylo přistoupeno k metodám kvalitativního výzkumu za využití polostrukturovaných rozhovorů s náhodně vybranými řadovými a vedoucími pracovníky s cílem vypozorovat a určit vliv, efektivitu a dopad doposud využívaných vzdělávacích aktivit vybrané skupiny pracovníků. Součástí výzkumu je také ucelená analýza dostupných interních...
Komparace online interaktivních aplikací a jejich využití ve vzdělávání
Šašek, Martin ; Leipert, Jiří (vedoucí práce) ; Lapeš, Jakub (oponent)
Smyslem této práce je vybrat pro výuku uživatelsky přívětivou interaktivní aplikaci a představit ji formou návodného výukového videa včetně návodu v textové podobě pro její využití v pedagogické praxi. Výběr nejvhodnější interaktivní aplikace byl proveden komparací na základě sestavené pětiprvkové metodické škály hodnocení, která vyplynula z rešerší literatury a internetových zdrojů a ze získaných zkušeností z vlastní učitelské praxe. Byla hodnocena míra interaktivity, přístupnost aplikace, dostupnost licence, jazyková vybavenost a uživatelská zkušenost s jednotlivými aplikacemi. Komparace byla poté vyhodnocena a vybraná aplikace Nearpod byla charakterizována, byly popsány její vlastnosti a možnosti z pohledu učitele a studenta. Byl vytvořen návod k jejímu využití formou souboru návodných výukových videí, která byla zveřejněna na webu https://sites.google.com/view/vyucovat-interaktivne. Tato videa představují prostředí interaktivní aplikace Nearpod, ukazují základní způsob práce s aplikací, přípravu vyučovacího materiálu a zaměřují se na praktická doporučení pro užívání nástroje v denní pedagogické praxi. KLÍČOVÁ SLOVA výuka, učení, interaktivita, základní škola, Nearpod
Aspekty využití výukových metod ve výuce praktického vyučování
Kuběja, Josef
Tématem bakalářské práce je analýza výukových metod v odborném vzdělávání oboru Truhlář. Cílem práce je zjistit, zda se nedá něco změnit nebo upravit u výu-kových metod v tomto oboru, aby absolventi získali dostačující znalosti pro samo-statné vykonávání práce. Práce je rozdělena do dvou částí – teoretická a praktická. V teoretické části jsou rozebírány klíčové kompetence, technické a praktické do-vednosti a didaktické metody. Dále jsou představeny dva pedagogické přístupy k výuce – transmisivní a konstruktivistický, a pedagogický přístup Badatelská orien-tovaná výuka. V poslední kapitole jsou prezentovány výukové metody v odbor-ném výcviku a způsoby jejich použití ve výuce. V praktické části jsou uvedeny výukové metody zasezeny do jednoho výukového dne se stejným tématem a roze-psané, jak by tento den vypadal.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 203 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.