Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 33 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Reprezentace anarchokapitalismu v českých médiích
Mika, Jindřich ; Křeček, Jan (vedoucí práce) ; Hroch, Miloš (oponent)
Diplomová práce si klade za cíl provést důkladnou rešerši české veřejné diskuse o anarchokapitalismu a anarchokapitalistech skrze mediální sdělení, analyzovat mediální reprezentaci anarchokapitalismu pomocí kvantitativní obsahové analýzy a poskytnout momentální zachycení mluvčích, aktérů, témat a souvislostí. Práce se nejprve zaměřuje na teoretický základ anarchokapitalismu, jeho praxi v České republice a teorii zobrazování reality v médiích ze sociálně konstruktivistického úhlu pohledu. Dále se zaměřuje na výzkum mediálních sdělení týkajících se anarchokapitalismu nebo anarchokapitalistů vydaných v českých tištěných i online médiích od počátku roku 2010 do konce roku 2020. Výsledky ukazují, jak se v čase měnilo zastoupení tématu anarchokapitalismu v médiích a prezentují hlavní témata a souvislosti, se kterými byl anarchokapitalismus v českých médiích zmiňován.
Mediální obraz vytvářený tradičními a novými médii: Komparativní analýza mediální reprezentace na příkladu prezidentských voleb 2018
Houdková, Eliška ; Jirků, Jan (vedoucí práce) ; Osvaldová, Barbora (oponent)
S příchodem internetu došlo ke změně mediálního prostředí a také mnoha teorií, které byly do té doby vztahovány pouze k tradičním médiím. Základy předkládané práce jsou postaveny na otázce, zda tradiční média a média nová vytváří odlišné mediální obrazy. Tato otázka je dále rozvíjena kapitolami na téma konstrukce reality, mediální konvergence, teorie agenda-setting nebo sociálních sítí a dále zkoumána na příkladu voleb prezidenta České republiky. O post hlavy státu se v roce 2018 ucházelo dohromady devět kandidátů a takový počet s sebou přinesl mnoho výzev pro média tradičního typu. Právě televize, tisku a rozhlasu se totiž týká omezení v podobě maximálního počtu znaků či stopáže, a proto musí docházet k vynechávání a zjednodušování některých informací. Sociální sítě podobnými problémy netrpí, naopak se s jejich příchodem uživatelé setkávají s novými charakteristikami. Na základě dat sebraných ze vstupů veřejnoprávní České televize a příspěvků uveřejněných na facebookových stránkách konkrétních kandidátů došlo ke komparaci a stanovení, jak se liší mediální obraz podávaný odlišnými typy médií.
Mediální obraz Angely Merkel: portrét kancléřky ve vybraném českém tisku
Tajzlerová, Lucie ; Osvaldová, Barbora (vedoucí práce) ; Lütke Notarp, Ulrike (oponent)
Diplomová práce Mediální obraz Angely Merkel: portrét kancléřky ve vybraném českém tisku zkoumá způsob, jakým byla Angela Merkel reprezentována na stránkách deníků Blesk a Mladá fronta DNES během jejího působení ve funkci německé spolkové kancléřky od listopadu 2005 do března 2018. Práce nejprve seznamuje čtenáře s osobou Angely Merkel v historickém kontextu a shrnuje teoretické koncepty a pojmy důležité pro pochopení souvislostí ve vztahu médií a politiky. Následně je čtenář seznámen s výzkumnými otázkami a hypotézami, metodou kvantitativní a kvalitativní obsahové analýzy, základní charakteristikou vybraných deníků, výběrovým souborem a třemi etapami zkoumaného období. Poté jsou vybrané mediální obsahy podrobeny zevrubné analýze: jednotlivá období jsou zkoumána nejprve odděleně a poté porovnána mezi sebou. Následně je srovnán také mediální obraz kancléřky v obou denících. Práce tak odpovídá na otázku, jak byla Angela Merkel reprezentována v prvním, druhém a třetím období své vlády, jak se její mediální obraz proměnil v jejich průběhu, a jak se lišil ve vybraných denících. Výzkumu mimo jiné ověřuje také předpoklad, že mediální obraz Angely Merkel se postupem času změnil k horšímu, a to především v posledním funkčním období.
Německo v českém denním tisku: Stereotypy a "obraz toho druhého" v komentářích a názorech ve volebním roce 2017
Stojanovová, Kamila ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Lütke Notarp, Ulrike (oponent)
Práce vycházející z konstruktivistické tradice studia médií se v kontextu role Německa jako civilní mocnosti a hegemona Evropské unie zabývá tím, do jaké míry se argumenty vyplývající z asymetrie partnerství mezi Českou republikou a Německem v rovině vzájemných vztahů, zahraniční politiky obou států a témat, jako byly v posledních deseti letech například odlišné koncepce energetické politiky, projevovaly v komentářích a názorech v českém seriózním denním tisku v souvislosti s německými parlamentními volbami v roce 2017. Kromě teorie sociální konstrukce reality v této práci nachází uplatnění také koncept teorie rolí, jenž pomáhá vysvětlit roli Německa jako civilní mocnosti a proces formování jeho identity. Práce předkládá výsledky výzkumu, jehož cílem bylo pomocí kritické diskurzivní analýzy (CDA) formulovat hypotézy týkající se způsobu konstrukce obrazu Německa jako "toho druhého" ve smyslu van Dijkova ideologického čtverce "my versus oni" a přítomnosti stereotypů v komentářích a názorech českých seriózních deníků. Formulované hypotézy se posléze staly základem pro kvantitativní obsahovou analýzu provedenou na výzkumném vzorku 59 článků publikovaných v denících Mladá fronta DNES, Právo, Lidové noviny a Hospodářské noviny.
Komparativní sémotická analýza reklamního prostoru české a korejské mutace časopisu Elle
Hybrantová, Romana ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Podzimek, Jan (oponent)
Diplomová práce s názvem Komparativní sémiotická analýza reklamního prostoru české a korejské mutace časopisu ELLE se zabývá komparací reklamního prostoru v české a jihokorejské mutaci globálního lifestylového časopisu ELLE z hlediska sémiotické analýzy. Práce je členěna klasicky, přičemž teoretická východiska představují tři stěžejní oblasti. V první části se práce zabývá médii, mediálním produktem a jeho obsahem obecně. Poskytuje také informace o časopisu ELLE a jeho internacionalizaci se zvláštním důrazem na jihokorejská kulturní specifika. Rovněž nelze opomenout kapitolu věnovanou teorii sociální konstrukce reality, jež vychází z díla Petera Bergera a Thomase Luckmanna. Druhá část je klíčová, neboť přináší poznatky o sémiotice o hlavních představitelích oboru. Práce tak představuje Charlesa Sanderse Peirce, Ferdinanda de Saussura a zejména mytologie Rolanda Barthese. Poslední teoretická část nahlédla do podstaty marketingové komunikace a reklamy a používání celebrit v reklamních kampaních. Analytická část se díky teoretickému základu může věnovat sémiotické analýze reklam cílích na český a jihokorejský trh, jichž se ve zkoumaném období vyskytlo téměř 470. Práce odhaluje používané mýty, jež jsou v časopise ELLE přítomny a poukazuje na společné a rozdílné charakteristiky.
Mediální obraz učitele v českém filmu v období od roku 2000
Majerová, Markéta ; Valenta, Josef (vedoucí práce) ; Koťa, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce "Mediální obraz učitele v českém filmu v období od roku 2000" je koncipována jako teoreticko-empirická. Teoretická část si klade dva cíle. Za prvé je zde popsán proces, jímž se média podílí na konstruování reality a utváření diskursu o současném učiteli. Druhým cílem je stručně nastínit aktuální stav učitelské profese a popsat akademický diskurs, který o učiteli předkládá pedagogika. Dále jsou zde prezentovány vybrané české filmy, které konstruují mediální obraz učitele, jež jsou v empirické části podrobeny kritické diskursivní analýze a v závěru popsány jednotlivé diskursy, které tyto filmy o učiteli předkládají. Klíčová slova média, učitel, sociální konstrukce reality, film, diskurzivní analýza, diskurs
Jak matky a dcery vnímají a užívají tématiku módy v ženských lifestylových časopisech
Šimíková, Nikola ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Šmejkalová, Jiřina (oponent) ; Bednařík, Petr (oponent)
(abstrakt) Práce Jak matky a dcery vnímají a užívají tematiku módy v ženských lifestylových časopisech se zabývá tématem generačních rozdílů ve vnímání mediálních obsahů, konkrétně rozdílným vnímáním módy prezentované v lifestylových časopisech pro ženy (ELLE a Cosmopolitan) matkami a jejich dcerami. Novými technologiemi a formami mediálních obsahů jsou poznamenány jak jedinci samotní, tak také rodinné vazby, proto jsem se v práci zaměřila právě na rozdíly v konzumaci lifestylových časopisů mezi jednotlivými generacemi žen v rodině. Práce nejdříve představuje teorie týkající se sociální konstrukce reality, prezentace módy v těchto časopisech, jejího vnímání ženami jako čtenářkami, ovlivňováním identit čtenářek na základě konzumace těchto časopisů, vnímáním reklamy v nich uvedené apod. Teoretické předpoklady jsou poté zkoumány v praxi v rámci vlastního výzkumu. Jedná se o kvalitativní výzkum, který byl proveden na vzorku deseti dvojic matka - dcera formou hloubkových rozhovorů. Výsledky výzkumu ukázaly, že v dnešní době již lifestylové časopisy neslouží jako hlavní zdroj informací a inspirace týkající se módy. Dnes si mnoho mladých žen hledá informace o módě sama na internetu. Matky a dcery spolu tyto časopisy společně nečtou a módu v nich vnímají spíše jako přehlídku módních trendů, ne že by díky ní...
Proměna přístupu k genderovým rolím v časopise Vlasta mezi roky 1991 a 2010
Krocová, Iva ; Vochocová, Lenka (vedoucí práce) ; Baslarová, Iva (oponent)
(abstrakt) Diplomová práce se věnuje analýze dvou ročníků, konkrétně rokům 1991 a 2010, časopisu Vlasta optikou genderu, a to s cílem komparovat tematickou strukturu časopisu v roce 1991 a 2010 z hlediska genderu a identifikovat ústřední témata, která jsou ženám prezentována. Práce je rozčleněna do tří základních oddílů: teoretického, metodologického a analytického. V teoretické části je popsán dosavadní vědecký diskurz, včetně terminologického vymezení základních pojmů. V metodologické části jsou popsány užité výzkumné metody a analytická část prezentuje výstupy výzkumu získané prostřednictvím otevřeného a axiálního kódování, jimiž byly zkoumány mediální obsahy časopisu. Významná redakční témata, se kterými je spojována žena v časopise Vlasta, byla identifikována a popsána.
Konstrukce představ o první republice pohledem dvou generací na příkladu stejnojmenného televizního seriálu
Hložková, Dominika ; Baslarová, Iva (vedoucí práce) ; Reifová, Irena (oponent)
(abstrakt) Diplomová práce "Konstrukce představ o první republice pohledem dvou generací na příkladu stejnojmenného televizního seriálu" se zabývá vytvářením představ o historickém období na základě sledování českého seriálu První republika, vysílaném od ledna 2014 do června 2014 na programu České televize. Cílem práce je ukázat, jak prostřednictvím mediálních obsahů spolukonstruují diváci dobu, kterou sami nezažili. To je porovnáno s diváky, kteří první republiku zažili a mohli ji tak se seriálem subjektivně srovnat. Publika obou generací jsou zkoumána rovnocenně a následně porovnána. V teoretické části jsou představeny základní myšlenky sociálních a mediálních konstruktivistických teorií a účinky televizního vysílání na publikum. Výsledná analýza získaných dat pak sice z těchto teorií vychází, ale snaží se přinést novou hypotézu. Výzkum se opírá o kvalitativní metodu zakotvené teorie Strausse a Glasera a pro bádání byly použity metody polostrukturovaného rozhovoru a skupinového rozhovoru.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 33 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.