Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 142 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Role médií v současné společnosti z hlediska politického rozhodování (na příkladu voleb do PS PČR v r. 2021).
Pastrnková, Nela ; Stracený, Josef (vedoucí práce) ; Hauser, Michael (oponent)
Diplomová práce si klade otázku, jakou roli sehrávají současná média v české společnosti při politickém rozhodování. Jejím účelem je podnítit čtenáře k zamyšlení nad tím, jaký vliv na nás mohou média mít. Teoretická část pojímá druhy médií, jejich účinky a masovou komunikaci včetně politické. Prostor je věnován také politickému marketingu. Následně je provedena analýza mediálních obsahů, jelikož je cílem práce zjistit, zda mediální sdělení zveřejněná ve vybraných typech médií v době jednoho měsíce před konáním voleb mohla ovlivnit rozhodování voličů ve volbách do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky v říjnu roku 2021. Důraz je kladen také na to, jakou roli hrají média v našem politickém rozhodování obecně. Tohoto cíle je dosaženo kombinací kvalitativní a kvantitativní analýzy vybraných mediálních obsahů. Ačkoliv nesmíme opomíjet vliv dalších faktorů, je důležité mít na paměti, že nás média ovlivňují jak v běžném životě, tak při politickém rozhodování, jelikož podstatné množství informací získáváme právě skrze ně. Proto je potřeba nahlížet na ně s odstupem, kriticky nad nimi uvažovat a uvědomovat si jak jejich pozitiva, tak negativa. KLÍČOVÁ SLOVA média, volby, masová komunikace, politický marketing, mediální sdělení
Role médií při utváření veřejného mínění a politického myšlení v České republice
Mácha, Slavomír ; Stracený, Josef (vedoucí práce) ; Havlík, Radomír (oponent)
Titul a jméno autora: Bc. Mácha Slavomír Název katedry a fakulty: Katedra občanské výchovy a filosofie Pedagogická fakulta Univerzita Karlova Praha Obor: Navazující magisterský, Učitelství pro střední a vyšší odborné školy Základy společenských věd, filosofie a etiky Název diplomové práce: Role médií při utváření veřejného mínění a politického myšlení v České republice Vedoucí diplomové práce: PhDr. Josef Stracený, CSc Počet znaků: 202412 Počet stran: 97 + přílohy Počet příloh: 1 Počet titulů použité literatury: 56 Počet internetových odkazů: 33 Rok obhajoby: 2012 Klíčová slova: role médií, politický marketing, politické myšlení, veřejné mínění, mediální manipulace, funkce médií, reklama v politice, učinky zpráv, aktivní a pasivní publikum, volič, občan, sociální sítě, Tato práce si klade za cíl prokázat roli médií při utváření veřejného mínění a politického myšlení v České republice. Metodou práce byla analýza odborné literatury, vztahující se k tématu práce. Role médií při utváření veřejného mínění a názory na významné politické i sociální problémy jsou dlouhodobě předmětem výzkumu. Je všeobecně uznáváno, že vše co víme, co si myslíme a v co věříme, že se děje ve světě, má někdy tvar formovaný dle toho, jak jsou události prezentované v médiích.
Využití Facebooku k propagaci EU na příkladu českých europoslanců
Tranová, Khanh Ly ; Shavit, Anna (vedoucí práce) ; Klimeš, David (oponent)
Bc. Khanh Ly Tranová Abstrakt Bakalářská práce Využití Facebooku pro propagaci EU na příkladu českých europoslanců se zabývá analýzou facebookových veřejných profilů vybraných českých politiků, kteří zastupují české zájmy v Evropském parlamentu. Vzhledem k významnější úloze sociálních sítí obecně a důležitější roli Facebooku v oblasti politické komunikace se tato práce zaměřuje na pochopení toho, jak čeští europoslanci využívají nová média jako prostředek k vysvětlování role Evropské unie. Analýza se soustředí na časové období během voleb do Poslanecké sněmovny Parlamentu v České republice v roce 2017 a to proto, že v průběhu předvolebních kampaní je akcentována větší pozornost na některá politická témata, mezi které patří také otázky fungování Evropské unie a význam členství v těchto strukturách. Čeští europoslanci mohou využít zvýšenou pozornost k prezentaci Evropské unii a ke zlepšení míry informovanosti ohledně této problematiky. Z pozice odborníků na otázky týkající se Evropské unie navíc mohou při příležitostech předvolebních bojů využít prostor pro vlastní sebeprezentaci. Teoretická část se věnuje definici politického marketingu a využití sociálních sítí pro politický marketing a nastiňuje aktuální stav, jak se prezentují témata Evropské unie v České republice. V praktické části se výzkum se...
The use of social media during Canadian federal election 2015
Hlôšková, Barbora ; Křeček, Jan (vedoucí práce) ; Miessler, Jan (oponent)
Anotácia Diplomová práca sa zaoberá analýzou využitia sociálnych sietí dvomi kanadskými politickými stranami a ich lídrami počas kanadských federálnych volieb 2015. Práca odkazuje na teóriu politickej komunikácie, politických kampaní a politického marketingu ako na teoretické východiská. Približuje koncept Webu 2.0 a identifikuje dve hlavné funkcie sociálnych médií v politickej komunikácii, a to šírenia informácií a angažovanosti. Spôsob využitia sociálnych sietí a zastúpenie týchto funkcií je ďalej analyzované pomocou kvantitatívnej obsahovej analýzy príspevkov na sociálnych sieťach Facebook, Twitter a Youtube. Práca nadväzuje na doterajšie výskumy sociálnych sietí a môže slúžiť ako podklad pre ďalšie výskumy využitia sociálnych sietí v politickej komunikácii.
Mediální výchova jako prostředek rozvoje kritického hodnocení politické reklamy v kontextu předvolebních kampaní u studentů středních škol
Pokorná, Gabriela ; Dvořáková, Michaela (vedoucí práce) ; Stracený, Josef (oponent)
Tato diplomová práce je zaměřena na vliv mediální výchovy na schopnost žáků středních škol interpretovat politickou reklamu. V první části seznamuje čtenáře s konceptem moderní demokracie, ve které hrají média nesmírně důležitou roli, v oblasti politické reality potom především v předvolebním období. Čtenář je uveden do problematiky vlivu médií na občana, který je vystaven produktům politického marketingu. Vzhledem k tomu, že je tato práce zaměřena na žáky střední školy, zabývá se tato práce i národními, mezinárodními a zahraničními výzkumy, které dávají do souvislosti pojmy politika-média-středoškoláci. Druhá část práce je tvořena výzkumem, který se snaží zhodnotit, jaký vliv má mediální výchova na žáky v oblasti analýzy politické reklamy, stejně jako jejich postoje k politologickým tématům. Výzkum je koncipován jako kvalitativní porovnání výpovědí žáků, kteří projdou kurzem mediální výchovy, na otázky zaměřující se na kritickou analýzu vybrané politické reklamy, přičemž jsou odpovědi žáků porovnány s kontrolní skupinou, která takto mediálně vzdělávána nebyla. Klíčová slova: demokracie, volby, předvolební kampaň, politický marketing, politická reklama, média, masmédia, mediální výchova, středoškolské vzdělávání
Politická image začínajících politiků a média, která k jejímu budování využívají.
Hlaváčková, Anna ; Shavit, Anna (vedoucí práce) ; Trampota, Tomáš (oponent)
Hlavním cílem této diplomové práce "Politická image začínajících politiků a média, která k jejímu budování využívají" je zkoumat, jaký vztah mají mladí začínající politici k tématu politické image a zda se sami aktivně snaží o budování vlastní politické image. Mladí začínající politici jsou pro potřeby této práce vymezeni jako členové mládežnických politických organizací Mladí sociální demokraté a Mladí konzervativci starší 18 let. První část práce shrnuje teoretické poznatky k problematice politické image z hlediska politického marketingu a politické komunikace a definuje politické mládežnické organizace a popisuje jejich funkci ve vztahu ke společnosti a politickým stranám. Druhá část práce zkoumá vztah mladých začínajících politiků k politické image prostřednictvím kvalitativního výzkumu s využitím dotazovací techniky polostrukturovaného rozhovorů. Výzkumným vzorkem je pět členů Mladých konzervativců a pět členů Mladých sociálních demokratů starších 18 let. Výzkum je explorativní a interpretace výzkumných dat je založená pouze na výpovědích respondentů v průběhu rozhovoru.
Současné podoby negativních politických kampaní ve Spojených státech amerických: Případ volební kampaně prezidenta Donalda Trumpa z roku 2016
Kolská, Martina ; Šafařík, Petr (vedoucí práce) ; Szobi, Pavel (oponent)
Politický marketing za poslední roky zaznamenal největší vývoj v profesionalizaci. Ačkoliv dříve byla komunikace a marketingová strategie výhodou politických subjektů oproti jejich konkurenci, dnes je tento přístup nedílnou součástí politického procesu. Práce se věnuje konkrétní součásti politického marketingu, a to negativním politickým kampaním, jejich vývoji ve Spojených státech amerických a současné podobě. Negativní kampaně jsou nedílnou součástí každého významnějšího boje o politickou moc v USA. Kromě historických a politických souvislostí se autorka věnuje také profesionalizaci vedení kampaní, vlivu vývoje technologií a obecně změnám, které v posledních letech na poli politického marketingu probíhají. Poslední ukončená prezidentská kampaň, která vyústila ve zvolení Donalda Trumpa prezidentem, byla v mnohém nekonvenční a přelomová. Autorka práce zkoumala negativní výroky Donalda Trumpa z dominující sociální sítě Twitteru, z prezidentských debat a z návštěv v regionech. Prostřednictvím sémiotické analýzy, doplněnou o analýzu diskurzu, vybraných sdělení autorka blíže zkoumala negativní kampaň Donalda Trumpa z roku 2016. Autorka se především zaměřila na jazykovou a obsahovou stránku výroků, které následně dala do kontextu celé prezidentské kampaně.
Marketingová komunikace KDU-ČSL ve volbách do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky v květnu 2010
Kubešová, Eliška ; Dolanský, Pavel (vedoucí práce) ; Hejlová, Denisa (oponent)
Bakalářská práce Marketingová komunikace KDU-ČSL ve volbách do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky v květnu 2010 analyzuje komunikaci strany KDU-ČSL před těmito volbami. Práce rozebírá v první části stranu jakožto značku, její pozici na politické scéně, její voličskou obec, program, působení a další atributy. Další část je věnována nejen předvolební kampani, ale také veškeré ostatní komunikaci v předvolebním období; tato kapitola je rozdělena podle rozličných komunikačních kanálů. Následuje zhodnocení komunikace a možné důvody, proč KDU-ČSL nebyla v příslušných volbách úspěšná. Práce také obsahuje doporučení, která by v budoucnu mohla pomoci k lepšímu volebnímu výsledku a k návratu do Poslanecké sněmovny, včetně návrhů na vhodná komunikační témata.
Znaky a znakové systémy ve volební reklamní kampani
Lišková, Tereza ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Lysoňková, Lenka (oponent)
Bakalářská práce s názvem "Znaky a znakové systémy v reklamní volební kampani" se zaměřuje na analýzu konkrétní politické kampaně a to volební kampaň Strany práv občanů - ZEMANOVCI před volbami do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky v roce 2010. V práci je analyzováno konkrétní zpracování kampaně strany SPOZ pod názvem "30 příběhů Miloše Zemana", kde jako hlavní lídr a předseda strany vystupuje známý český politik Miloš Zeman. Kampaň navíc svým názvem a do jisté míry i zpracováním odkazuje na sociálistický seriál "30 případů majora Zemana". V bakalářské práci bude jednak analyzováno marketingové zpracování kampaně a jeho potencionální úspěšnost vzhledem ke koncovému voliči. Práce se navíc pomocí sémiotické analýzy zaměřuje také na použité znaky a znakové systémy a snaží se odhalit jejich jednak explicitní, ale i druhotný význam a účel za jakým je strana chtěla ve své kampani využít. V práci je dále analyzován i volební program SPOZ a jeho spojení s použitými znaky kampaně. Na závěr práce je politická kampaň Strany práv občanů srovnána s kampaněmi konkurenčních politických stran.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 142 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.