Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 38 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Zážitkový kurz jako prostředek rozvoje komunikace mládeže s mentálním postižením
Kroupová, Kateřina ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
Bakalářská práce pojednává o možnosti rozvoje sociální komunikace u mládeže s mentálním postižením, která využívá sociální službu osobní asistence. K rozvoji komunikace využívá prostředku zážitkového kurzu. K výzkumnému šetření byl použit dotazník, který prokazuje, že osobní asistence je klienty využívána především ve školním prostředí a při doprovodech. Přes tuto skutečnost je zájem o zážitkový kurz ze strany asistentů značný. Téměř všichni jej považují za možnost, jak svého klienta lépe poznat a zkvalitnit tak poskytovanou sociální službu. Další výzkumné šetření bylo zaměřeno na komparaci individuálních plánů uživatelů sociální služby osobní asistence. V tomto šetření se potvrdila důležitost práce osobních asistentů, kteří mají prokazatelný vliv na rozvoj komunikace a socializaci osob s mentálním postižením. Řízené rozhovory s klienty ukázaly, že společné silné zážitky získané během zážitkového kurzu, přeměněné na zkušenost, mohou vztahy mezi asistentem a klientem pozitivně ovlivňovat. Snadněji pak dosahují cílů zaměřených na rozvoj komunikace, které klientovi usnadňují orientaci ve společnosti. V budoucnu bych všech získaných zkušeností chtěla využít při návrhu a realizaci zážitkového kurzu pro asistenty a jejich klienty v roli lektora zážitkové akce.
Přínos osobních asistentů pro klienty s dětskou mozkovou obrnou
Dvořáková, Marie ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Květoňová, Lea (oponent)
Obsahem této práce je zmapovat aktuální potřeby podpory osob s dětskou mozkovou obrnou a nalézt odpověď na otázku "Jaký je přínos osobního asistenta pro lidi s dětskou mozkovou obrnou?". Metodologie zahrnuje studium odborné literatury, dotazníkový výzkum mezi klienty a mezi osobními asistenty, pozorování a rozhovor. Výsledkem praktického výzkumu je zjištění, že osobní asistent je přínosný zejména v oblasti samostatného života, podpory rodiny s členem s dětskou mozkovou obrnou, jakožto odlehčovací služba a jako přítel lidí s dětskou mozkovou obrnou.
Syndrom demence u klientů jako specifický fenomén v řízení pracovníků v přímé péči, v terénní asistenční službě.
Hlavičková, Barbora ; Vrzáček, Petr (vedoucí práce) ; Holasová, Lenka (oponent)
Diplomová práce pojednává o dopadu onemocnění syndromem demence u klientů sociální terénní služby na pracovníky v přímé péči. V práci jsou propojeny dvě teoretické roviny, které jsou s tématem v úzkém vztahu. Jedná se v první řadě o rovinu samotného onemocnění syndromem demence a okolností, které souvisí s péčí o nemocného člověka. Druhá rovina se zabývá tématem řízení týmu pracovníků v přímé péči, se zacílením do terénní sociální služby. Výzkum v sekvenční variantě umožnil akcentovat momenty, které jsou specifické v péči o klienty se syndromem demence v domácím prostředí. Záměrem bylo pojmenování zátěžových momentů, které s sebou práce s danou cílovou skupinou v domácím prostředí nese. V jádru respondenty zmiňovaných zátěží se podařilo najít jako společný jmenovatel stres, plynoucí z nepředvídatelnosti situace. Jde o nepředvídatelnost danou onemocněním klienta v podmínkách domácího prostředí, ve kterém je klient zvyklý sám rozhodovat, a to navzdory zhoršené kognici. V další úrovni stojí pak stres plynoucí z nejasné odpovědnosti za obsah služby. Pracovník musí být schopen flexibilně přecházet z role, která je více řídící, do role, kdy službu řídí klient, a to často v rámci jedné služby (časově v rámci hodin) a u jednoho klienta s onemocněním demence. Popsaná zátěž, která ze služby u klienta se...
Péče o kvadruplegiky v České republice a Velké Británii, pozitiva a negativa z pohledu uživatele
Zíbarová, Tereza ; Povolná, Pavla (vedoucí práce) ; Drábek, Tomáš (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá oblastí péče o kvadruplegiky v České republice a Velké Británii. Cílem této práce bylo zachytit pozitiva a negativa v rámci poskytované péče pro kvadruplegiky v České republice a Velké Británii z pohledu uživatele služeb a sepsání návrhu doporučení pro zlepšení či rozšíření péče o kvadruplegiky v České republice. V teoretické části je detailněji vysvětlena problematika kvadruplegie a nastíněný systém specializované péče o kvadruplegiky jednak v České republice, a také ve Velké Británii. Jsou zde popsány oblasti kompenzačních pomůcek, zdravotní a sociální pojištění, možnosti rehabilitační a domácí péče. Dále také možnosti finanční podpory pro kvadruplegiky v obou zemích. Ve výzkumné části se věnuji kvalitativnímu výzkumu a interpretaci dat získaných z rozhovorů, které byly realizovány s kvadruplegiky, kteří byli z České republiky a Velké Británie. Z těchto rozhovorů vyplynuly oblasti poskytované péče, které hodnotili respondenti kladně či naopak záporně a také vyplynulo několik oblastí pro zlepšení péče o kvadruplegiky v České republice.
Profesiogramy osobního asistenta a konzultanta lidí s mentálním postižením jako východisko pro školící programy
Pertlová, Veronika ; Matoušek, Oldřich (vedoucí práce) ; Šámalová, Kateřina (oponent)
Cílem této bakalářské práce bylo srovnat dvě pracovní pozice v jedné konkrétní organizaci za pomoci analytického profesiogramu, který měl charakterizovat tyto pracovní pozice do hloubky, strukturovat a vymezit požadavky a nároky na obě pozice a přinést tak souhrnné informace využitelné v rámci školících programů či vyhledávání vhodných pracovníků na tyto pozice. Práce je zaměřena na podrobný rozbor pracovních činností osobního asistenta a konzultanta, včetně nároků psychických a fyzických. Teoretická část se věnuje tématu mentálního postižení obecně s důrazem na specifika ve vzdělávání a komunikaci, které jsou klíčem k podpoře samostatného a spokojenějšího života lidí s mentálním postižením s ohledem na jejich potřeby v běžném životě. Dále teoretická část přináší základní údaje o již zmiňované organizaci a o profesiografické metodě, jejímž konečným výstupem je profesiogram pro určitou profesi. Praktická část této práce prezentuje dva profesiogramy pro pracovní pozice konzultanta a osobního asistenta sestavených na základě výsledků z metod výzkumu. Postup při sběru informací a výsledky výzkumu jsou shrnuty v závěru této práce. Klíčová slova Mentální postižení, vzdělávání, podpora samostatnosti, osobní asistence, profesiografie, profesiogram, role sociálního pracovníka.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 38 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.