Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 59 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Mezilidské vztahy na pracovišti
MARKOVÁ, Jaroslava
Téma mojí bakalářské práce je: Mezilidské vztahy na pracovišti. Cíl bakalářské práce spočívá v průzkumu a analýze mezilidských vztahů na pracovišti z hlediska: pohlaví a věku pracovníků a velikosti podniku. Cíl dále spočívá v hledání a definování faktorů, které přispívají ke spokojenosti zaměstnanců v mezilidských vztazích. Průzkum byl proveden kvalitativním přístupem. Použila jsem metodu semistrukturovaných rozhovorů. Jedenáct pracovníků se zúčastnilo tohoto průzkumu. Respondenty jsem zvolila tak, aby byli reprezentativní z hlediska: různého věku, pohlaví a umístění podniku. Rozhovory byly zafixovány na diktafon. Poté jsem provedla jejich přepis. Následovala analýza dat. Na základě této analýzy jsem došla k těmto závěrům: Významnými faktory, které ovlivňují mezilidské vztahy na pracovišti, jsou: organizační podmínky, prostorové a funkční řešení pracoviště, přítomnost blízké osoby na pracovišti, složení kolektivu z hlediska pohlaví, změna postavení pracovníka, styl vedení, konflikty, projevené uznání, přátelské a manželské vztahy na pracovišti. Nejvýznamnějšími factory, které ovlivňují mezilidské vztahy na pracovišti, jsou: způsob řešení problémů, komunikace, osobnost, charakter, sympatie, osobnost nadřízeného a konfliktní osoby. Doporučení: Podniky by měly věnovat vyšší pozornost výběru řídících pracovníků pro své zaměstnance. Celkovou spokojenost s mezilidskými vztahy uvedli 4 respondenti.
Spokojenost zaměstnanců a motivační systém firmy a návrhy na zlepšení
Hudec, Jan ; Waidhofer, Tomáš (oponent) ; Putnová, Anna (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá spokojeností zaměstnanců a motivačním systémem vybrané společnosti. v pěti logických částech se práce postupně zaměřuje na uvedení do problematiky, literární rešerši, kde se věnuje motivaci zaměstnanců, komunikaci, pracovišti a kolektivu a zaměstnaneckým benefitům. Ve stěžejní části práce je popsán návrh a realizace dotazníkového šetření, vyhodnocení výsledků a zhodnocení motivačního systému firmy. Na základě těchto poznatků je realizován návrh možných zlepšení konkrétních oblastí.
Úloha ředitelky mateřské školy při formování kultury školy
Seidlová, Marie ; Voda, Jan (vedoucí práce) ; Nosková, Lenka (oponent)
Resumé Závěrečná bakalářská práce je věnována otázce úlohy ředitelky mateřské školy při formování kultury školy a jejím možnostem v podmínkách současného školství. Zabývá se kulturou školy a jejími faktory, které ovlivňuje nejvíce právě ředitelka školy, a které vedou ke zvyšování úrovně a kvality práce pedagogů. V teoretické části je kladen důraz na pochopení významu jednotlivých pojmů v oblasti kultury školy, klima školy, řízení a vedení lidí, a také vztahů v mateřské škole, které vytvářejí a rozvíjejí kvalitní společnost. Práce se dále zabývá výzkumným šetřením, které zjišťuje orientaci v problematice kultury školy a současné využití znalostí v souvislosti s řízením mateřské školy. Klíčová slova Klima školy, komunikace, kultura školy, mezilidské vztahy, pracovní vztahy, ředitelka, spokojenost zaměstnanců, styl řízení.
Mezilidské vztahy a postoje hráček vybraného basketbalového družstva
Svobodová, Anna ; Janák, Vladimír (vedoucí práce) ; Crossan, William Morea (oponent)
Název: Mezilidské vztahy a postoje hráček vybraného basketbalového družstva Cíle: Hlavním cílem této práce je zkoumat mezilidské vztahy v rámci ženského basketbalového družstva s následným podáním zpětné vazby trenérovi družstva. Dalším cílem je stručně nastínit návrhy pro vylepšení jednotlivým hráčkám z oblasti komunikace, vztahů a tréninkového procesu. Metody: Metod, kterých jsem v mé bakalářské práci použila, je více. Nejhlavnější metodou byla dozajista dotazníková metoda, dále pak např. metoda sociogramů a rozhovor. Výsledky: Výsledky práce odhalily pozitiva i negativa družstva. Práce ukázala, že v oblasti vztahů a vlastností je u spoustu hráček na čem pracovat. Pozitivním aspektem byly dozajista vzájemné vazby mezi hráčkami a role, kterých si hráčky často byly vědomy. Klíčová slova: sociometrie, ženský basketbal, mezilidské vztahy, dotazník
Interpersonální vztahy klientů diagnostického ústavu pro mládež
Houlíková, Klára ; Novotná, Hana (vedoucí práce) ; Horková, Lenka (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na problematiku interpersonálních vztahů klientů diagnostického ústavu pro mládež. Práce prostřednictvím kvalitativního výzkumu mapuje vztahy dospívajících v období pozdní adolescence. Cílem práce je zjistit jaké typy vztahů jsou pro adolescenty důležité a jaké jsou naopak subjektivně hodnoceny jako nevýznamné. Interpersonální vztahy jsou zohledněny v kontextu sebepojetí, identity jedince a kontextu problémového chování. Výsledky práce pojednávají o jednotlivých typech vztahů - kamarádské vztahy, rodinné vztahy, romantické vztahy a vztahy ve školním prostředí. Práce prokázala, že adolescenti přikládají největší váhu svým kamarádským a rodinným vztahům. KLÍČOVÁ SLOVA interpersonální vztahy, adolescence, poruchy chování, dítě s problémovým chováním, rizikové chování, náhradní výchovná péče, diagnostický ústav, středisko výchovné péče
Pojetí vztahu "Já a Ty" u Bubera a Fromma
Marek, Tomáš ; Pelcová, Naděžda (vedoucí práce) ; Hauser, Michael (oponent)
Práce se bude zabývat srovnání dvou velkých filosofů 20. století. Oba spojuje fakt, že se narodili v židovském prostředí a za zásadní filosofickou disciplínu považovali etiku. Proto se oba autoři shodně ve svých dílech věnují povaze vztahu "Já - Ty", jako jednomu z nejpalčivějších filosofických témat. Nakolik je jejich pohled na tento vztah liší? Co musíme udělat proto, abychom se s "Ty" setkali? Lze se ve vztahu "Já a Ty" setkat i s bohem? Jak poznáme, že se ocitáme ve vztahu "Já a Ty"? Tyto a další otázky se stanou hlavním předmětem mého zkoumání.
Mezilidské vztahy ve školních kolektivech
Singrová, Ivana ; Pelikán, Jiří (vedoucí práce) ; Chvál, Martin (oponent) ; Urbánek, Petr (oponent)
Cílem této práce je shromáždit relevantní informace o mezilidských vztazích v pedagogických sborech vybraných středních škol na základě toho, jak je vnímají, chápou, prožívají a reflektují jejich účastníci. V práci byl využitý v rámci kvalitativního výzkumu design případové studie. Výzkumnými technikami jsou semistrukturovaný rozhovor a zúčastněné pozorování. Jejich prostřednictvím byly shromážděné informace o vztazích mezi pedagogy navzájem, pedagogy a vedením školy a pedagogy a dalšími lidmi, se kterými přicházejí v rámci své profese do styku. Následovala jejich kvalitativní analýza založená na otevřeném kódování, kategorizaci, typologizaci, kontrastování, zobecňování a komunikační validizaci. Výsledek šetření spočíval v tom, že ze šesti sledovaných škol jsou ve čtyřech mezilidské vztahy na dobré úrovni, pedagogové jsou v práci spokojeni a jejich dobrá nálada a pocity se přenášejí do celého školního klimatu. To potom vytváří podmínky pro činorodou práci s dobrými výsledky jak v práci učitelů, tak i žáků. V jedné škole nejsou vztahy mezi pedagogy a vedením školy ani mezi pedagogy navzájem dobré. Vzhledem k relativně krátkodobé situaci se to neodráží v rozhodnutích pedagogů o dalším působení na dané škole. V poslední škole jsou vztahy mezi učiteli nadstandardní. Problém vyvstává mezi členy...
Škola jako úspěšná firma
Provazníková, Pavlína ; Michalík, David (vedoucí práce) ; Gillernová, Ilona (oponent)
Tato práce se věnuje prostředí základní školy z pohledu psychologie práce a organizace a zaměřuje se na vztah vedoucího pracovníka školy a pedagogů. Ústředním tématem se stává motivace pedagogů, jejich mezilidské vztahy, důvěra a informovanost. Teoretická část nejprve přibližuje téma vedení lidí a školský management a dále se věnuje zmiňovaným tématům. Zabývá se teorií motivace a rozborem konkrétních motivů pracovníků, pracovní skupinou pedagogů a vzájemnými vztahy na pracovišti, důvěrou a chováním, které podporuje vznik důvěryhodného vztahu, komunikací a poradou, jako nástrojem posílení informovanosti podřízených. Cílem empirické části je identifikovat možné souvislosti mezi profesními osobnostními charakteristikami vedoucího pracovníka a vnímáním pedagogů pracovního prostředí a procesů na škole.
Vliv manažerského stylu vedení na pracovní prostředí u Agentury personalistiky AČR
Hodková, Anna ; Veteška, Jaroslav (vedoucí práce) ; Tureckiová, Michaela (oponent)
Předmětem této diplomové práce je provedení analýzy a komparace manažerských stylů vedení a jejich vliv na pracovní prostředí, mezilidské vztahy a současně i na pracovní činnost zaměstnanců u Agentury personalistiky AČR. První část diplomové práce je zaměřena na teoretické aspekty dané problematiky. Vymezuje základní pojmy z teorie managementu, pojmy související s vedením pracovníků a poskytuje přehled o přístupech k zaměstnancům na základě stylů vedení. Zároveň je v rámci psychologie práce přiblížena oblast motivace pracovníků, jejich hodnocení a odměňování. Součástí teoretické části diplomové práce je současně definice pojmu pracovního prostředí, v jehož průběhu jsou dále definovány mezilidské vztahy na pracovišti. Druhá část diplomové práce popisuje Agenturu personalistiky AČR, její organizační strukturu včetně vymezení oblasti působnosti jednotlivých oddělení a odborů a na základě provedeného sociologického šetření pomocí dotazníku a vedení řízeného rozhovoru je analyzován vliv aplikovaného stylu vedení jednotlivých vedoucích oddělení jako manažera na pracovní prostředí a mezilidské vztahy. Na základě provedeného vyhodnocení získaných informací je v závěru diplomové práce provedena komparace zjištěných skutečností s ohledem na vliv manažerských stylů vedení na pracovní prostředí a mezilidské...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 59 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.