Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 59 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Možnosti rozvoje kognitivních funkcí u seniorů
Dvořáková, Veronika ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
Diplomová práce se zabývá možnostmi rozvoje kognitivních funkcí u seniorů. Je zaměřena na nejčastěji narušené kognitivní funkce ve vyšším věku. Hlavními cíli práce bylo zjistit, jak jsou kognitivní funkce stimulovány u osob v seniorském věku v rámci pobytových služeb neboli v domovech pro seniory, dále v terénních pečovatelských službách a také u seniorů žijících samostatně, kteří jsou závislí na podpoře rodinných příslušníků. Dalším cílem bylo vytvoření konkrétního intervenčního programu, jenž bude mít příznivý vliv na rozvoj kognitivních funkcí u seniorů. Výsledky, získané z analýzy jednotlivých rozhovorů, jsou sepsány do tří případových studií, které jsou rozděleny dle výše zmíněných služeb. Výsledky tohoto kvalitativního výzkumu poukazují na to, že v každé ze sledovaných forem péče se pokouší věnovat seniorovi a jeho kognitivním funkcím. V některých případech bylo zjištěno cílené zaměření pouze na paměť, jinde se zase zaměřují na všestranný rozvoj kognitivních funkcí. Vždy však pracují s individuálními potřebami a zdravotním stavem seniora. Rozhovory bylo odhaleno, že oslovení pracovníci podporují rozvoj kognitivních funkcí přímo určenými aktivitami v průběhu celého dne. Naopak rodinní příslušníci u svých blízkých, v seniorském věku, rozvíjí formou rozhovorů především dlouhodobou paměť. Druhým...
Diagnostika a korekce svalových dysbalancí u plavců ve věku od 12 do 17 let.
Jandáková, Simona ; Hráský, Pavel (vedoucí práce) ; Jurák, Daniel (oponent)
Název: Diagnostika a korekce svalových dysbalancí u plavců ve věku od 12 do 17 let. Cíle: Hlavním cílem této práce je zjistit, jaké dysbalance mají vybraní dospívající plavci. Dále ověřit účinnost navrženého kompenzačního programu u zmíněných plavců. Metody: Diagnostika pohybového aparátu byla provedena pomocí vybraných testů pro měření rovnovážných schopností (Rombergův test, Plameňák), vyšetření svalového zkrácení a oslabení (testování dle Jandy a Kopřivové a Čermáka), hodnocení posturálního a dechového stereotypu a dále hodnocení funkce hlubokého stabilizačního systému (vzpor ležmo). Tyto testy byly aplikovány na vybranou skupinu plavců. Naměřené hodnoty sloužily jako vstupní test (pretest), na jehož základě byl navrhnut kompenzační program. Po skončení tříměsíčního kompenzačního programu následovalo kontrolní měření (posttest), jehož výsledky byly porovnány s pretestem. Klíčová slova: Plavání, kompenzační cvičení, prevence zranění plavců, intervenční program, stabilizační a mobilizační systém
Možnosti ovlivnění nadváhy a zdatnosti u hráček volejbalu
Vlachá, Tereza ; Bunc, Václav (vedoucí práce) ; Hráský, Pavel (oponent)
Název: Možnosti ovlivnění nadváhy a zdatnosti u hráček volejbalu Cíl práce: Zjistit, zda u žen závodně hrajících volejbal, trpících nadváhou a nedostatečnou tělesnou zdatností, dojde k zásadním změnám v oblasti tělesné hmotnosti a tělesné zdatnosti na základě aplikace intervenčního programu, který byl sestaven z úpravy stravovacích návyků a tréninku zaměřeného na zvýšení tělesné zdatnosti. Metoda: Pro studii bylo vybráno dvanáct žen, které se závodně věnuje třetí nejvyšší lize ve volejbalu. Tyto ženy trpí mírnou nadváhou a nedostatečnou tělesnou zdatností. Ženy jsou ve věku v rozmezí 19-29 let. Probandi byli vybráni na základě pozorování a subjektivního ohodnocení. Tato studie by měla prokázat, že probandi pokud se budou více věnovat aktivitám podporujícím tělesnou zdatnost a osvojí si nové návyky ve stravovacím režimu, dojde k pozitivním změnám v organismu a dostaví se úspěch a spokojenost na hracím poli i v osobním životě. Vybraným osobám byly kladeny otázky týkající se jejich zdravotního stavu, volnočasových aktivit a skladby týdenního jídelníčku. Na základě odpovědí uvedených v dotazníku, vstupního vyšetření a motorických testů byl sestaven individuální plán intervenčního programu pro ovlivnění nadváhy a tělesné zdatnosti po dobu 125 dní. Po uplynutí vymezené doby bylo provedeno vyhodnocení...
Nácvik střelby z prostoru křídla v házené.
Petružela, Jan ; Tůma, Martin (vedoucí práce) ; Kočíb, Tomáš (oponent)
Název: Nácvik střelby z prostoru křídla v házené Cíle: Cílem práce bylo sestavení a ověření tréninkového modelu pro nácvik a zdokonalování techniky střelby z prostoru křídla v házené. Na základě porovnání a vyhodnocení jednotlivých videozáznamů (před intervencí a po ní) pěti testovaných hráčů jsme zjistili, zda je tento tréninkový model účinný. Metody: Pět oslovených hráčů bude natočeno při střelbě z prostoru křídla, poté hráči absolvují v průběhu měsíců června a července sedm tréninkových jednotek, v délce třiceti minut, zaměřených na rozvoj techniky. Po absolvování těchto tréninkových jednotek budou hráči opět natočení a videozáznamy budou porovnány s původním hodnocením. Výsledky: U sledované skupiny, námi vytvořený program, způsobil kvalitativní zlepšení dovedností u všech hráčů. Klíčová slova: Křídlo, trénink, výkon, intervenční program
Individuální pohybový program pro ovlivnění kondice a úpravu hmotnosti
Kupr, Pavel ; Bunc, Václav (vedoucí práce) ; Strejcová, Barbora (oponent)
INDIVIDUÁLNÍ POHYBOVÝ PROGRAM PRO OVLIVNĚNÍ KONDICE A ÚPRAVU HMOTNOSTI Cíle: Cílem této práce je ovlivnění kondičních předpokladů a úprava hmotnosti vybraného jedince na základě aplikovaného intervenčního programu. Dílčími cíli práce jsou tvorba intervenčního programu, jeho naplnění a praktické ověření, potvrzení stanovených hypotéz, uvedení a zejména interpretace rozdílů v naměřených hodnotách před a po intervenci a formulování relevantních závěrů a doporučení. Metody: V diplomové práci byla využita metoda experimentu. Jeho podstatou bylo vytvoření a především aplikace intervenčního programu v délce šesti kalendářních měsíců a dále testování v laboratorních podmínkách před a po intervenci. Výsledky: Sledovaná osoba splnila intervenční program bez komplikací a v plném rozsahu. Vytvořený intervenční plán zahrnoval aerobní aktivity (běh), posilování a jiné pohybové aktivity (fitbox, jízda na kole, in-line bruslení, plavání), žádným způsobem však neupravoval stravovací návyky, či případný dietní režim. Po zpětnovazebním testování bylo zjištěno, že kondiční předpoklady testované osoby se výrazně zlepšily ve všech vybraných funkčních parametrech. Nebylo však dosaženo požadované redukce hmotnosti. Klíčová slova: intervenční program, zátěžové testy, tělesná zdatnost, testování
Zhodnocení držení těla žáků 3. a 4. třídy základní školy a možnosti jeho ovlivnění
Tauchman, Lukáš ; Bunc, Václav (vedoucí práce) ; Levitová, Andrea (oponent)
Název: Zhodnocení držení těla žáků 3. a 4. třídy základní školy a možnosti jeho ovlivnění Cíle: Hlavním cílem této práce je zhodnotit držení těla žáků 3. a 4. třídy základní školy. Posoudit vliv intervenčního programu na držení těla žáků a dále diskutovat možnosti, jak lze držení těla ovlivnit. Metody: V této práci byl k hodnocení držení těla žáků zvolen experiment s prvky kvalitativního a kvantitativního výzkumu. Výsledky: K hodnocení držení těla byl použit Mathiasův test, hodnocení podle Jaroše a Lomíčka a měření krční a bederní lordózy. Mathiasův test ukázal, že dobré držení těla má pouze 14 žáků (16,9 %), 69 žáků (83,1 %) má vadné držení těla. Podle hodnocení Jaroše a Lomíčka bylo zjištěno, že nejhůře hodnocenou oblastí těla je držení hlavy a krku a nejlépe vychází hodnocení hrudníku. Z hlediska držení těla vyšlo v pretestu 27 žáků (32,6 %) s dobrým držením těla, 54 žáků (65 %) s vadným držením těla a 2 žáci (2,4 %) s velmi špatným držením těla. V posttestu mělo 36 žáků (43,4 %) dobré držení těla a 47 žáků (56,6 %) vadné držení těla. Velmi špatné držení těla nebylo v posttestu zaznamenáno. Měření krční lordózy v pretestu ukázalo v normě (fyziologické rozmezí) 10 žáků (12 %) a v posttestu 12 žáků (14,5 %). Bederní lordóza byla v pretestu v normě, kterou je míněna fyziologická hodnota, u 28 žáků...
Vliv individuálního intervenčního programu na vybrané komponenty zdravotně orientované zdatnosti u jedince bez předchozí pohybové zkušenosti
Kovařík, Michal ; Hráský, Pavel (vedoucí práce) ; Daďová, Klára (oponent)
Název: Vliv individuálního intervenčního programu na vybrané komponenty zdravotně orientované zdatnosti u jedince bez předchozí pohybové zkušenosti Cíle: Hlavním cílem diplomové práce je tělesná analýza a diagnostika pohybového aparátu jedince, tvorba individuálního intervenčního programu a následné vyhodnocení zda a jak může osobně vedený program ovlivnit vybrané komponenty zdravotně orientované zdatnosti u probanda bez předchozí pohybové zkušenosti. Metody: K potřebám diplomové práce bylo využito několik druhů měření. Tělesné složení pomocí bioimpedančních metod, posturální stabilita posturografem, laboratorní zátěžový test pomocí běhátka, terénní zátěžový test na atletickém oválu, základní pohybové stereotypy pomocí diagnostiky pohybového aparátu dle Jandy, jako doplňkový test byl vybrán dynamometr ke zjištění síly svalů ruky a předloktí. Výsledky: V průběhu 16 týdenní intervence došlo ke změnám v mnoha sledovaných parametrech. Individuální intervenční program přinesl významné změny tělesného složení, konkrétně snížení poměru ECM/BCM v prvních fázích programu, posléze však došlo k jeho opětovnému zhoršení. Obecně se prokázaly tendence zlepšování posturální stability vlivem všeobecně realizované PA. Intervenční program neprokázal signifikantní změny aerobního výkonu, i přes navýšení objemu...
Zprostředkované učení jako jedna z možností osobnostního rozvoje žáka
Škopková, Pavla ; Krykorková, Hana (vedoucí práce) ; Kasíková, Hana (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na způsoby možných řešení, jak by mohl pedagog v kooperaci s žákem dospět uspokojivých školních výsledků, dosáhnout nápravy deficitních kognitivních funkcí a zároveň přispět k osobnostnímu rozvoji žáka. Řešení se zde nabízí v podobě pomoci zprostředkovaného učení, které je reprezentováno programem instrumentálního obohacování. O efektivitě teorie zprostředkovaného učení svědčí fakt, že takové učení obsahuje prvky, komponenty, které nám garantují, že je procesem rozvojetvornosti. Mezi takové prvky lze považovat intervence, diagnostika či reflexe vlastního učení. Cílem práce je upozornit na tyto prvky z hlediska psychologické účinnosti a doložit jejich funkčnost konkrétními programy a výstupy. Koncept zprostředkovaného učení díky své otevřenosti nabízí tvorbu celé řady variant instrumentů a nástrojů, a to s ohledem na specifické okolnosti dané úkolové situace. Práce je zaměřena teoreticky, vychází ovšem z doložených kvalitativních výzkumů a analýz zaměřených na testování efektivity využití Feuersteinova programu instrumentálního obohacování v praxi. Práce je koncipována tak, aby v samotném úvodu zaznělo vysvětlení podstaty teorie zprostředkovaného učení, včetně představení autora programu instrumentálního obohacování Reuvena Feuersteina. Následují teoretická východiska...
Vliv protahovacích cvičení typu strečink na rozsah kloubní pohyblivosti u studentů PF UJEP v Ústí nad Labem
Kabešová, Hana ; Novotná, Viléma (vedoucí práce) ; Havel, Zdeněk (oponent) ; Pavlík, Josef (oponent)
SOUHRN Disertační práce vyhodnocuje vliv protahovacích cvičení typu strečink na rozsah kloubní pohyblivosti u studentů ve studijním programu tělesné výchovy a sportu na Univerzitě Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem. Do experimentu provedeného v únoru až květnu akademického roku 2008/2009 bylo zařazeno celkem 128 studentů ve věku 21 - 25 let (78 žen a 50 mužů) zapsaných na předmět Základní gymnastika. Z nich podle výsledků Thomayerovy zkoušky bylo fyzioterapeutkou vyřazeno 59 studentů - hypermobilní muži a hypermobilní ženy a záměrně také ženy s normální pohyblivostí. Celkem byla použita data od 39 mužů a 30 žen. Po dobu šesti týdnů (před ukončením výuky letního semestru) od dubna 2009 byl na výzkumný soubor aplikován intervenční program flexibility zahrnující Andersonovu statickou metodu strečinku a PNF metodu strečinku podle Sölveborna. K vyhodnocení úrovně kloubní pohyblivosti bylo využito testu Hloubka předklonu v sedu (sit and reach) a zápočtové cviky na posuzování kloubní pohyblivosti. Na základě řízeného rozhovoru byly analyzovány mimoškolní aktivity, které obsahovaly protahovací cvičení s vymezeným prahem a které podle výsledků neměly vliv na výkony v motorickém testu pohyblivosti. Výsledky výzkumu potvrdily, že aplikací strečinkových metod prostřednictvím intervenčního pohybového programu lze...
Vliv intervenčního programu na zlepšení ploché nohy u juniorských fotbalistek
Doskočilová, Anna ; Strnad, Pavel (vedoucí práce) ; Prajerová, Květa (oponent)
Název práce: Vliv intervenčního programu na zlepšení ploché nohy u juniorských fotbalistek. Cíl práce: Cílem bakalářské práce je zlepšení stavu ploché nohy u juniorských fotbalistek za dobu 3 měsíců. Dále informovat respondentky o následné prevenci této poruchy. Cíl se bude realizovat sestaveným intervenčním programem, který budou respondentky plnit 3x týdně pod mým dozorem a 2x týdně v domácím prostředí. Vyšetřovací metody: Měření probíhalo na základě otisku nohy na desce. V intervenčním plánu budou použity metody jako senzomotorická stimulace, exteroceptivní a proprioceptivní facilitace, koncept manželů Bobathových, dermo-neuro muskulární terapie a masáž dolní končetiny s největším zaměřením na plosku nohy, oblast hlezenních kloubů a svalů v oblasti bérce. Po ukončení 3 měsíční intervence bude následovat závěrečné měření opět za pomoci otisku nohy na desce a následné vyplnění ankety. Výsledky: Výsledky jsou prezentovány formou grafů a tabulek. K získání přesných dat byla využita metoda Chippaux-Šmirák. Po vyhodnocení výsledků bylo zjištěno, že po prvním měření trpělo deformitou pes planus dvanáct z třinácti testovaných fotbalistek. Po intervenci se deformita pes planus vyskytovala pouze u 2 dívek a to pouze na jedné dolní končetině. Z výsledků měření vyplývá, že je patrné zlepšení u všech...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 59 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.