Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 21 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Copingové strategie osobních asistentek
Bučková, Aneta ; Kucharská, Anna (vedoucí práce) ; Presslerová, Pavla (oponent)
Práce osobních asistentů patří mezi pomáhající profese s vysokou mírou stresu a při jeho dlouhodobém působení v nevhodných pracovních podmínkách se u asistentů může rozvinout syndrom vyhoření. V teoretické části práce vymezuji osobní asistenci, stres, copingové strategie, odolnost a syndrom vyhoření. Praktická část vychází z devíti rozhovorů s osobními asistenty zaměřených na stresory, copingové strategie a podmínky jejich práce v organizaci, kde jsou zaměstnáni. Zjistila jsem, že osobní asistenti považovali za nejvýznamnější zdroje stresu problémové chování dítěte, komunikaci s pedagogy a s rodiči. Osobní asistenti se ve své profesi potýkají s pocity bezmoci, s frustrací ze stagnace dítěte, z neúspěchu, s pocity viny za problémové chování dítěte. Ve své práci jsou v každodenním kontaktu s rodiči v psychické nepohodě a s pedagogy, kteří nebývají vždy vůči asistentům vstřícní. Mezi nástroje zvládání stresu osobních asistentů patří nejčastěji pocit užitečnosti a smyslu práce, sociální opora (informace a podpora rodiči dětí, podpora sociálními pracovníky služby a supervize), odreagování jinou aktivitou, zájmy, relaxace, optimismus, akceptace situace, nastavení hranic, seberozvoj. Organizaci považují asistenti ve své práci jako podpůrnou instituci, cení si možnosti supervize, školení a zájmu řešit...
Pomoc autistickým dětem v zařízení APLA
Kouklíková, Monika ; Poláčková, Jana (vedoucí práce) ; Cintlová, Jitka (oponent)
Shrnutí Má bakalářská práce zahrnuje základní poznatky týkající se poruch autistického spektra. Teoretická část je rozdělena do osmi kapitol. Následující kapitoly se věnují organizaci NAUTIS jako takové a kazuistikám sestavených na základě rozhovorů. V teoretické části jsem se zabývala celkovým vymezením pojmu Poruchy autistického spektra, aby bylo jasné, o čem celá práce bude. Následovala historie, etiologie a projevy poruch autistického spektra. Rozbor jednotlivých poruch, který měl přiblížit příznaky a chování osob s poruchami autistického spektra. Poté jsem se zabývala demografií, organizacemi a legislativou. Praktická část je sestavena z kazuistik, které byly tvořeny na základě rozhovorů s rodinami, ve kterých pracuji jako osobní asistentka. Většinou jsou to rodiny, ve kterých pracuji už více jak rok a byly ochotny se mnou spolupracovat.
Sociální práce s klienty se zrakovým postižením
Šírlová, Nela ; Krahulcová, Beáta (vedoucí práce) ; Zelinková, Olga (oponent)
Diplomová práce na téma Sociální práce s klienty se zrakovým postižením pojednává v teoretické části o zraku, jeho funkcích a možných vadách; o osobnosti zrakově handicapovaných, kvalitě jejich života. Text také přináší informace o sociálních službách, tyflorehabilitaci a jejích formách. Empirická část zjišťuje šetřením (polostrukturovaný rozhovor), jak konkrétně péče vypadá ve vybraném zařízení - Domově pro zrakově postižené Palata, jak jsou zde klienti se svým životem a službami subjektivně spokojeni, jak se s handicapem vyrovnávají a jaké jsou možnosti podpory. Celkový obraz doplňuje popis technického zajištění Domova, informace o poskytovaných službách i poznatky z pozorování. Cílem diplomové práce je zmapovat možnosti sociální práce se zrakově postiženými klienty. Představit jejich osobnost i potíže, které handicap přináší. Zároveň také uvést, jak se s problémy vyrovnávají a jak s akceptací vady může pomoci jejich okolí. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Kompetence dvojjazyčného asistenta
Hassman, Jaroslav ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Trunda, Jiří (oponent)
Cílem práce je zmapovat rozsah kompetencí dvojjazyčného asistenta pedagoga a komparovat se zákonným vymezením. Práce je rozdělena do tří tematických částí, přičemž dvě jsou součástí teoretické a jedna empirické části. První z teoretických částí je rozdělena na část věnovanou migraci v českých zemích a na část věnovanou vzdělávání cizinců z různých pohledů. Druhá z teoretických částí se zabývá pozicí asistenta pedagoga, kompetencemi a v samostatné části také dvojjazyčným asistentům pedagoga. Třetí část je věnována vlastnímu výzkumnému šetření, v rámci něhož byly metodou shadowing a také prostřednictvím osobních rozhovorů získány příslušná data, z nichž byly po jejich zpracování a analyzování vyvozeny závěry, které byly následně komparovány s původním předpokladem. Poslední částí této práce je závěr koncipovaný především jako shrnutí výsledků a poznatků získaných v rámci výzkumného šetření a také vzájemné komparace v souladu s cílem práce.
Návrh databáze sportovních asistentů pro lidi s hendikepem
Doležalová, Hana ; Vařeková, Jitka (vedoucí práce) ; Prokešová, Eva (oponent)
Název: Návrh databáze sportovních asistentů pro lidi s hendikepem Cíl: Vytvořit doporučení pro návrh databáze sportovních asistentů pro lidi s tělesným postižením tak, aby co nejvíce reflektovala jejich potřeby a vyplývala z reálných možností asistentů. Metody: Základním metodologickým přístupem je deskriptivní výzkum kvantitativního charakteru s některými kvalitativními prvky. Výzkum probíhal u dvou souborů "uživatelé" a "asistenti" formou elektronického on-line dotazování. Výsledky: Většina lidí s tělesným postižením k sobě nemá člověka, se kterým by mohli provozovat sportovní aktivitu tak často, jak by chtěli. To je také důvodem toho, proč sportují méně. Uživatelé jsou za asistenci ochotni platit více, než se očekávalo. Asistenti jsou při zvýšení finanční odměny ochotni poskytnout více hodin asistence. Výsledky poskytují dostatek informací pro vytvoření databáze sportovních asistentů pro lidi s tělesným postižením. Klíčová slova: sportovní asistent, asistence, aplikované pohybové aktivity, sport zdravotně postižených
Autismus a zoorehabilitace
Chamillová, Marie ; Jančaříková, Kateřina (vedoucí práce) ; Pavlasová, Lenka (oponent)
Ve své diplomové práci se věnuji tématu aplikování různých typů zoorehabilitace u osob s poruchami autistického spektra. Diplomová práce má za cíl ukázat různé možnosti, které zoorehabilitace osobám s poruchami autistického spektra nabízí. Zaměřila jsem se na zkoumání, jaký druh zoorehabilitace je pro danou diagnózu vhodný, či naopak nevhodný. V práci také popisuji různé subtypy autistických diagnóz včetně Aspergerova syndromu. Spolupracovala jsem s organizacemi zabývajícími se rehabilitací a léčbou osob s PAS také v USA. Zoorehabilitace je stále se rozvíjející metodou a vhodnost jednotlivých druhů této terapie pro psychicky i fyzicky nemocné děti i dospělé je stále předmětem výzkumu. Klíčová slova: autismus, autistické spektrum, zoorehabilitace, zooterapie, Aspergerův syndrom, asistence, canisterapie, hippoterapie
Analýza podpory pro studenty se speciálními potřebami formou asistence při studiu na Univerzitě Karlově v Praze
Švorcová, Tereza ; Tomášková, Vladimíra (vedoucí práce) ; Jašurek, Miroslav (oponent)
Cílem bakalářské práce bylo analyzovat službu asistence při studiu fungující na Univerzitě Karlově v Praze. Výsledky analýzy by měly upozornit na přednosti a slabé stránky fungování služby asistence na UK. K odhalení těchto nedostatků a předností posloužily polostrukturované rozhovory provedené se studenty a asistenty, kteří svou součinností službu spoluvytvářejí. Zároveň byl uskutečněn rozhovor s pracovnicemi Kanceláře pro studenty se speciálními potřebami, které službu asistence na Karlově univerzitě koordinují. Pro srovnání byl podobný rozhovor proveden i s vedoucím Střediska handicapovaných studentů, které zajišťuje službu asistence při studiu na Vysoké škole ekonomické v Praze. Tyto rozhovory posloužily k bližšímu nahlédnutí do problematiky fungování služby asistence na UK. Studie analyzuje funkčnost služby a pokouší se vymezit potřeby, jež znevýhodněným studentům pomohou k vyrovnání studijních podmínek. Na základě získaných výsledků vymezuje práce účelnou formu asistence. Ze zjištěných nedostatků je podstatné zmínit nízkou úroveň informovanosti o službě a s tím související nesystematické podchycení znevýhodněných studentů a asistentů. Dále z výzkumu vyplývají problémy se špatnou koordinací služby. Asistenti také připomínkují nevyhovující formu zaškolení. Neaktuálnost databáze asistentů, která...
Vytvoření vhodných podmínek pro integraci dítěte s autismem v MŠ
Veselá, Božena ; Šiška, Jan (vedoucí práce) ; Zemková, Jaroslava (oponent)
Bakalářská práce se zabývá vytvořením podmínek pro integraci dítěte s autismem v MŠ. Teoretická část obsahuje dosavadní poznatky k danému tématu. Cílem práce je zmapovat potřeby dítěte. Stanovuji si vhodnou metodu, kterou je pozorování. Provádím analýzu výsledků pozorování. Vyplývají z ní potřeby dítěte, a to dopomoc druhé osoby a potřeba nácviku komunikace. Zjištěných výsledků pak využívám v praxi, při úpravě prostředí, strukturalizaci času a při nácviku sociálních a komunikačních dovedností. V závěru práce provádím hodnocení integrace a stanovuji doporučení pro jeho další vzdělávání. Klíčová slova autismus, triáda postižení, pervazivní vývojová porucha, strategie a metody výuky, integrace, asistence, vhodné podmínky, potřeby dítěte

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 21 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.