Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 26 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Adaptační kurz jako nástroj třídního učitele 2. stupně ZŠ k poznání třídního kolektivu
TENKLOVÁ, Eliška
Práce se zabývá vlivem participace třídního učitele na adaptačním kurzu na poznání kolektivu žáků. V teoretické části je věnovaná pozornost pojmům zážitková pedagogika a adaptační kurz. Dále popisuje různé druhy metodologií stavby adaptačního kurzu a navrhujeme možnosti participace třídního učitele při jeho realizaci. Výzkumná část popisuje kvalitativní studii o 3 respondentech, kteří v roli třídního učitele absolvovali adaptační kurz se svou novou třídou při různé participaci. Výsledky výzkumu popisují, jak třídní učitelé vnímají adaptační kurz jako nástroj jejich poznání žáků a třídy jako skupiny v závislosti na jejich participaci na adaptačním kurzu.
Adaptační kurz jako forma prevence šikany
Smyčková, Barbora ; Lánský, Ondřej (vedoucí práce) ; Hlaváčková Fleischerová, Andrea (oponent)
Diplomová práce je založena na prezentování adaptačních kurzů jako formy primární prevence šikany ve školní třídě. Konkrétně se práce zabývá metodikou adaptačních kurzů poskytovaných Agenturou Wenku s. r. o., které kladou důraz na nastartování procesů důležitých pro zdravé fungování třídy a bezpečné sociální klima. Pozitivní klima, které je na kurzech vytvářeno, tak přispívá k minimalizaci konkrétního rizikového chování, kterým je v tomto případě právě šikana. V první části práce je představena problematika šikany ve školním prostředí, formy její prevence a důležitost pozitivního sociálního klimatu ve třídě pro funkčnost preventivních programů, mezi které adaptační kurz patří. Samotná metodika adaptačních kurzů Agentury Wenku s. r. o. je detailně popsána v části druhé. Práce popisuje konkrétní didaktické postupy a jednotlivé specifické hry, které agentura v programu využívá, včetně Zpětné vazby - reflektivní metody, díky které se adaptační kurzy odlišují od kurzů nabízených konkurenčními organizacemi. Poslední pasáž rozebírá výsledky stručného dotazníkového šetření postojů pedagogů ke zpracovávanému tématu. KLÍČOVÁ SLOVA adaptační kurz, šikana, prevence, adaptace, rizikové chování, třídní klima, teambuilding
Vliv adaptačního kurzu a třídnických hodin na klima šesté třídy základní školy
Kovaříková, Markéta ; Mojžíšová, Jarmila (vedoucí práce) ; Nováková, Daniela (oponent)
Tato práce sleduje proměnu klimatu školní třídy základní školy. V teoretické části je popsána problematika klimatu třídy, zážitkové pedagogiky, adaptačního kurzu a třídnických hodin z pohledu různých autorů. Práce seznamuje se základními přístupy, jak klima třídy diagnostikovat. Podává také návod k vedení třídnických hodin. S využitím dotazníku B-3 zjišťuje u respondentů aktuální klima třídy a následný efekt adaptačního kurzu. V práci je zaznamenán průběh třídnických hodin, jejichž efekt je změřen také dotazníkem B-3, a to v delším časovém úseku od konání adaptačního kurzu. Výsledky dotazníkových šetření poukazují na nutnost vést pravidelně třídnické hodiny, ve kterých dochází k formování přátelského klimatu ve školní třídě.
Požadavky na kompetence lektorů adaptačních kurzů pro střední školy a druhý stupeň základních škol
Jelínková, Tereza ; Kocianová, Renata (vedoucí práce) ; Běhounková, Olga (oponent)
Práce se zabývá kompetencemi lektora adaptačního kurzu pro střední školy a druhý stupeň základních škol. Cílem práce je vytvořit soubor kompetencí, které by měl lektor mít, aby byl schopen naplnit cíle a principy adaptačního kurzu. Práce se zaměřuje na pojem adaptační kurz a představuje různé způsoby jeho realizace. Dále pojednává o kompetenčním přístupu a výhodách jeho použití a představuje dva již existující kompetenční modely, související s činností lektora adaptačního kurzu. S pomocí relevantních odborných zdrojů jsou identifikovány nejdůležitější cíle a principy adaptačního kurzu a kompetence, které z nich vyplývají. Součástí vytvořeného souboru kompetencí jsou příklady konkrétních projevů v chování lektora. Klíčová slova: adaptační kurz, střední škola, gymnázium, druhý stupeň základní školy, lektor, kompetence, kompetenční model, scoiálně-patologické jevy, primární prevence rizikového chování, zážitková pedagogika, skupinová dynamika 4
Adaptační kurz na středních školách v ČR
Machačová, Julie ; Stretti, Sylvie (vedoucí práce) ; Nová, Monika (oponent)
Tématem práce jsou adaptační kurzy na středních školách v ČR a jejím cílem je poskytnout lektorům a školám uvedení do teoretického zázemí tohoto typu kurzů. Práce představuje pojem adaptační kurz, jeho cíle, principy a historií v ČR. Charakterizuje vývojová stádia studenta, školní třídu, studenta v nové třídě a vztah třídního učitele ke třídě. Dále provází fázemi skupinové dynamiky a možnostmi jejího ovlivňování prostřednictvím externí intervence. Seznamuje se zážitkovou pedagogikou a s rolí hry v jejím kontextu, s pojmem zkušenostní Kolbův cyklus a s možnostmi práce s reflexí. Na závěr jsou popsány zásady dramaturgie kurzu, využití aktivit a je prezentována tvorba konkrétního harmonogramu kurzu. Klíčová slova: Adaptační kurz, školní třída, student, třídní učitel, skupinová dynamika, zážitková pedagogika, hra, zkušenostní /Kolbův/ cyklus, reflexe, dramaturgie kurzu.
Návrh instrumentálního řešení měření skupinové dynamiky školní třídy po adaptačním kurzu
Lukáš, Richard ; Buchtík, Martin (vedoucí práce) ; Remr, Jiří (oponent)
Richard Lukáš Návrh instrumentálního řešení měření skupinové dynamiky školní třídy po adaptačním kurzu Bakalářská práce Abstrakt V této bakalářské práci na základě robustního konceptuálního uchopení skupinové dynamiky navrhujeme instrumentální řešení měření tohoto konceptu ve školní třídě v 1. ročníku střední školy či gymnázia v návaznosti na absolvování adaptačního kurzu. Dimenze skupinové dynamiky srovnáváme s cíli kurzů, díky čemuž získáváme 10 hlavních dimenzí konceptuálního modelu (normy skupiny, skupinové role, vztahy mezi členy skupiny, komunikace, kooperace, zvládání konfliktů, koheze, sociální podpora, skupinové atmosféra a vůdcovství a rozhodování), jejichž měřitelné proměnné jsou dále operacionalizovány. Navrhujeme výzkumný design, sestávající ze dvou verzí dotazníků, administrovaných v jednodušší variantě mezi žáky samotné třídy a v delší variantě dle designu instrumentu Group Dynamics Q-Sort mezi pedagogy a lektory dané třídy. Administrace dotazníků probíhají před kurzem, na konci kurzu a 2 měsíce po kurzu. Navrhujeme či přejímáme také 4 indexy měřící charakter struktury, interakce, suportivity a koheze školní třídy. Byly provedeny expertní rozhovory týkající se podoby dotazníku a jeho pilotáž. Na závěr je reflektována výsledná podoba dotazníku, jeho omezení a možné směry budoucího výzkumu.
Adaptační kurzy pro žáky středních odborných škol
Střešňáková, Eva
V bakalářské práci je zpracováno téma adaptačních kurzů pro žáky středních odborných škol. V teoretické části práce je vymezen pojem adaptační kurz a jeho zařazení v rámci zážitkové pedagogiky. Syntetizovány jsou dostupné teoretické poznatky o adaptačních kurzech. V teoretické části je dále věnována pozornost problematice sociálních vztahů a rolí ve školní třídě, možnostem jejich ovlivňování prostřednictvím adaptačních kurzů. Metodami použitými pro zpracování teoretické části jsou studium odborných literárních zdrojů, tvorba výpisků a jejich analýza, srovnání a syntéza. Praktickou část tvoří dvě pasáže. Cílem první je vytvoření vlastního návrhu adaptačního kurzu pro žáky prvních ročníků středních odborných škol, vypracování metodiky pro učitele -- realizátory adaptačního kurzu a uskutečnění navrženého adaptačního kurzu. Cílem druhé části je evaluace adaptačního kurzu formou dotazníkového šetření u žáků, kteří se adaptačního kurzu zúčastnili. V dotazníkovém šetření je zjišťováno celkové hodnocení adaptačního kurzu z pohledu žáků.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 26 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.