Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 41 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Rozvoj čtenářské gramotnosti žáků ve výuce přírodopisu na 2. stupni základní školy
Vávrová, Gabriela ; Vojíř, Karel (vedoucí práce) ; Pavlasová, Lenka (oponent)
Čtenářská gramotnost je nepostradatelnou gramotností pro každého jedince na jeho cestě vzděláváním a jeho budoucím plnohodnotném uplatnění v běžném životě. Každý stát má za cíl zvýšit úroveň dosaženého vzdělání v dané zemi. Rozvíjení čtenářských dovedností u žáků může napomoci k dosažení jejich lepších výsledků ve vzdělávání mimo jiné i v přírodovědném vzdělávání. Pro možnost rozvíjení čtenářských dovedností je potřeba mapovat jejich současný stav na základních školách. Cílem této práce bylo zmapovat čtenářské dovednosti u žáků ve výuce přírodopisu na 2. stupni základní školy. Za tímto záměrem byl vytvořen soubor šesti pracovních listů obsahující třívrstvé úlohy, které řešilo 110 žáků na 2. stupni základní školy. Při tvorbě třívrstvých úloh se autor opíral o teoretická východiska této práce, která obsahují problematiku přírodovědné gramotnosti i čtenářské gramotnosti včetně výsledků českých žáků v testování daných gramotností, český kurikulární systém a typologii učebních úloh. Z vyhodnocení pracovních listů bylo zjištěno, že žáci odpověděli na všechny otázky ze souboru pracovních listů s průměrnou 57 % úspěšností. Dle pohlaví byl rozdíl úspěšnosti statisticky bezvýznamný.
Stromy v Praze 9 - Černý Most a jejich ochrana - environmentální výukový program pro žáky 2. stupně ZŠ
Lacinová, Barbora ; Svobodová, Silvie (vedoucí práce) ; Skýbová, Jana (oponent)
Bakalářská práce se zabývá tématem stromů v okolí školy a jejich ochranou. V rámci práce byl vytvořen výukový program, který se snaží aktivně zapojit žáky do výuky a podpořit v nich zájem o dané téma. Program byl navržen pro žáky 2. stupně základní školy a uskutečnil se v lokalitě Prahy 9, na Černém Mostě. Práce samotná je dělena na dvě části. Teoretická část je věnována zejména výuce na 2. stupni základní školy, v souvislosti s tématem práce. První kapitola je zaměřena na výuku přírodopisu (konkrétněji botaniky), průřezovému tématu environmentální výchovy (environmentálně založené státní i soukromé programy, terénní výuka atd.). Současně je zde definován environmentální výukový program včetně jeho aplikované formy a metod práce. Ve druhé kapitole je podrobněji rozebírán význam stromů a následky jejich úbytku. Dále je pak věnován prostor představení vybraných stromů v České republice, jejich ekologii, významu a ochraně. Praktická část se pak nejprve věnuje představení vybrané lokality Černého Mostu a charakteristice Základní školy Generála Janouška. Následně je představen konkrétní výukový program, který byl ověřen v praxi, vyhodnocen a na základě zpětné vazby modifikován. Žádaným výsledkem práce je propojení obou částí práce a vytvoření univerzálního programu, který by mohl být vhodnou a efektivní...
Integrované pojetí práce s básnickým textem v 6. ročníku základní školy
Pretschner, Adéla ; Komberec, Filip (vedoucí práce) ; Doležalová, Eliška (oponent)
Předložená diplomová práce se zabývá mezisložkovou úrovní integrace ve výuce předmětu český jazyk a literatur, tedy propojováním jazykové výchovy, komunikačně-slohové a také výchovy literární. Z hlediska uměleckých textů, jež jsou obsahem literární složky, se práce soustředí na texty básnické. Cílem je obhájit nenahraditelnost poezie v životě člověka, a tudíž i její místo v základním vzdělávání. Na podkladě odborné literatury shledává práce důležitost poezie nejen v jejím specifickém užívání jazykových prostředků, jejichž percepce mj. rozvíjí logické uvažování o jazyce a poskytuje umělecký zážitek, ale také v působení právě této formy umění na emocionální stránku osobnosti. Poezie tímto působením může žákovi pomoci reflektovat své emoce, lépe porozumět sobě samému a v konečném důsledku se snáze vyznat i ve světe kolem sebe. Druhým vytyčeným cílem je přispět k diskuzím o změně v současnosti velmi dezintegrované výuky ČJL. Práce představuje integrovaný přístup ve výuce ČJL - inspirovaný koncepcí integrovaného pojetí výuky slovenského jazyka a literatury pro primární vzdělávání. Vzhledem k tomu, že složky předmětu jsou ze své podstaty velmi provázané, spatřuje práce přínosy tohoto přístupu zejména v tom, že jejich propojováním ve výuce je možné žáky vést k přirozenému poznávání a osvojování mateřského...
Vybrané přírodní složky Země - didaktické kazuistiky a jejich výukové situace
KLIMEŠOVÁ, Eva
Diplomová práce se zabývá výukou přírodních složek Země na druhém stupni základní školy. Hlavním cílem práce je vytvoření didaktických kazuistik vlastní výuky přírodních složek Země, která probíhala v šestém ročníku na základní škole Za Nádražím v Českém Krumlově. Vedlejším cílem práce je rozbor a hodnocení učebnic pro šestý ročník základních škol, které mají ve školním roce 2019/2020 platnou doložku MŠMT. Teoretická část práce je zaměřena na ukotvení tématu přírodních složek Země v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání a dále se zabývá také vývojem didaktiky zeměpisu.
Sbírka příkladů z finanční matematiky pro ZŠ
HRUŠKOVÁ, Veronika
Tato bakalářská práce je zaměřena na úlohy a jejich řešení z finanční matematiky. Sbírka je určena pro 2. stupeň základní školy. Východisky pro tuto práci jsou Národní strategie finančního vzdělávání, RVP pro základní školy, ŠVP vybraných škol, učebnice matematiky pro druhý stupeň ZŠ. První část obsahuje vymezení pojmu finanční gramotnost, dále hodnocení současné situaci finanční gramotnosti. Druhá část předkládá úlohy, které jsou rozděleny podle učiva. Úlohy jsou zaměřeny na využití matematických operací při práci s financemi v každodenním životě. Ke každému tématu je stručně vymezena teorie.
Výuka o menstruaci na 2. stupni základních škol externími subjekty
Matulíková, Dagmar ; Dvořáčková, Jana (vedoucí práce) ; Kobová, Ĺubica (oponent)
Diplomová práce nahlíží na problematiku výuky o menstruaci na druhém stupni základních škol a v odpovídajících ročnících víceletých středních škol. Skrze kvalitativní rozhovory s externími subjekty, které školám nabízejí semináře či přednášky týkající se menstruace, jsem zmapovala způsoby výuky o řečeném fenoménu. Hlavní cíl práce kladen na zodpovězení otázky témat, které se s výukou o menstruaci pojí. Práce se zaměřuje na socio-kulturní přesah a snaží se o destigmatizaci přirozeného tělesného procesu, kterým menstruace je.
Konzumace energetických nápojů u žáků 2. stupně na vybrané základní škole
Kunešová, Klára ; Thorovská, Alena (vedoucí práce) ; Zvírotský, Michal (oponent)
Konzumace energetických nápojů u žáků 2. stupně na vybrané základní škole ABSTRAKT Předkládaná bakalářská práce se zabývá problematikou konzumace energetických nápojů u žáků vybrané základní školy. V úvodu teoretické části práce je popsán samotný pojem energetický nápoj. Další část teoretické práce je věnována popisu nejčastěji se vyskytujících složek v energetických nápojích. Následně se práce zaměřuje především na množství sladidel ve vybraných energetických nápojích na českém trhu. V praktické části je zpracováno dotazníkové šetření u žáků na 2. stupni Základní školy v Českém Brodě, kde je zjišťováno jejich všeobecné povědomí o energetických nápojích. KLÍČOVÁ SLOVA Energetické nápoje, vitaminy, taurin, kofein, sladidla, dotazníkové šetření, 2. stupeň ZŠ, spotřebitelské chování
Vliv hudby na utváření identity žáka na 2. stupni ZŠ
Viktorinová, Barbora ; Veverková, Jana (vedoucí práce) ; Bělohlávková, Petra (oponent)
Diplomová práce cílí na popis vlivu hudby na utváření identity žáka na druhém stupni základní školy. Práce je rozdělena na dvě hlavní části. Teoretická část popisuje pojem identita, hudební identita a jejich vývoj v dospívání jedince. Také zahrnuje hudební výchovu v České republice se zaměřením na druhý stupeň základních škol. Tato část je zakončena nástinem charakteristiky osobnosti učitele a učitele hudební výchovy. Jádrem práce je výzkumná část, která je zaměřena na vliv hudby na vývoj identity žáka. Zkoumá hudební preference žáků, vliv učitele hudební výchovy a vztah žáků k hudbě. Účastníky výzkumu bylo 472 žáků druhých stupňů základních škol či odpovídajících ročníků víceletých gymnázií ve třech krajích České republiky. Výzkum ukázal, že hudební preference nejsou ovlivněny vrstevníky, ale mnohem více sociálními sítěmi; také bylo prokázáno, že se hudební preference neliší podle úrovně hudebního vzdělání. Dále bylo potvrzeno, že hudba pomáhá žákům vyrovnávat se s jejich problémy a regulovat emoce. KLÍČOVÁ SLOVA Identita, adolescence, hudební identita, hudební výchova v ČR, učitel hudební výchovy, druhý stupeň ZŠ
Práce s nadanými dětmi na 2. stupni ZŠ v Rakovníku
Svobodová, Pavla ; Prokop, Jiří (vedoucí práce) ; Mojžíšová, Jarmila (oponent)
Bakalářská práce na téma Práce s nadanými dětmi na 2. stupni ZŠ v Rakovníku má za cíl analyzovat celostátní a školní dokumenty týkající se vzdělávání nadaných a mimořádně nadaných dětí na druhém stupni základní školy v Rakovníku. Analýzou dokumentů bylo zjištěno, že školní dokumenty korespondují s doporučeními celostátních dokumentů. Současně je dílčím cílem práce v teoretické části popsat a identifikovat nadaného žáka včetně doporučení výběru a popisu vhodných výukových metod pro práci s nadaným dítětem. Metodou kvalitativního interview bylo terénním výzkumem mezi deseti pedagogy v empirické části zjištěno, že pedagogové zvolené základní školy dokáží definovat pojem nadaný žák a věří, že nadaného žáka dokáží identifikovat. Pedagogové také shodně uvedli, že si myslí, že vybraná škola dostatečně nepodporuje nadané žáky a nadaný žák nemá možnost v běžné třídě maximálně rozvíjet své schopnosti, dovednosti a jiné nadání. Respondenti rovněž uvedli, že nediferencují výukové metody během své výuky a setkávají se s jedním až dvěma mimořádně nadanými žáky během dvou let. KLÍČOVÁ SLOVA nadané dítě, nadaný žák, rozvoj nadání, druhý stupeň, základní škola
Znalost žáků druhého stupně vybrané ZŠ o dentální hygieně
Prchalová, Kateřina ; Thorovská, Alena (vedoucí práce) ; Zvírotský, Michal (oponent)
Bakalářská práce se zabývá znalostmi žáků druhého stupně vybrané základní školy o dentální hygieně. Teoretická část je zaměřena převážně na prevenci zubního kazu a dentální pomůcky. Je zde popsána i anatomie ústní dutiny, morfologie zubů, stavba zubů, stavba chrupu jako celku a nejčastější onemocnění způsobené nedostatečnou či nesprávně prováděnou ústní hygienou. Praktická část je zprostředkována pomocí dotazníkového šetření, které se uskutečnilo v 9. ročníku základní školy v Havlíkově Brodě. Cílem bylo zjistit jakou znalost mají žáci o dentální hygieně, dentálních pomůckách a chrupu v návaznosti na vyučované předměty výchovu ke zdraví a přírodopis. Druhým dílčím cílem bylo zjistit, jaký je jejich nejčastější zdroj informací o dentální hygieně. Výsledky dotazníkové šetření ukázaly, že žáci této základní školy mají vyhovující znalosti o dentální hygieně, ale anatomické znalosti ohledně chrupu a problémů vzniklých důsledkem nedostatečné hygieny dutiny ústní jsou již méně vyhovující. Bylo zjištěno, že žáci nejčastěji získávají informace od rodičů, zubního lékaře či dentálních hygienistek. Naopak nejméně informací získávají z reklam a od influencerů. Minimálně třetina žáků v posledním ročníku základní školy by chtěla získat více informací o dentální hygieně ve škole. Ať už v rámci vyučovaných předmětů,...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 41 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.