Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vybrané přírodní složky Země - didaktické kazuistiky a jejich výukové situace
KLIMEŠOVÁ, Eva
Diplomová práce se zabývá výukou přírodních složek Země na druhém stupni základní školy. Hlavním cílem práce je vytvoření didaktických kazuistik vlastní výuky přírodních složek Země, která probíhala v šestém ročníku na základní škole Za Nádražím v Českém Krumlově. Vedlejším cílem práce je rozbor a hodnocení učebnic pro šestý ročník základních škol, které mají ve školním roce 2019/2020 platnou doložku MŠMT. Teoretická část práce je zaměřena na ukotvení tématu přírodních složek Země v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání a dále se zabývá také vývojem didaktiky zeměpisu.
Etika nucené hospitalizace na psychiatrii
Klimešová, Eva Kateřina ; Červenková, Denisa (vedoucí práce) ; Fošum, Jan (oponent)
Bibliografická citace Etika nucené hospitalizace na psychiatrii /bakalářská práce/Eva Kateřina Klimešová; vedoucí práce: ThLic. Mgr. Denisa Červenková, Th.D. - Praha, 2020. -- 49 s. Anotace Etika nucené hospitalizace na psychiatrii Práce se snaží stručně uvést do problematiky eticky nejasných situací u pacientů, kteří jsou nedobrovolně hospitalizovaní na psychiatrii. Práce hledá oporu v platných zákonech a také v církevních dokumentech, aby odhalila složitá místa, kterým musí jak lékaři, tak pacienti čelit. Nedobrovolná hospitalizace se jeví marginálním jevem, ale při pohledu zblízka zjistíme, že se jedná o tisíce lidí ročně jen v České republice. Po vymezení základních pojmů se práce stručně věnuje historii péči o duševně nemocné, legislativě a jejímu vývoji, současné situaci, kterou se snaží propojit s církevními dokumenty, které se zabývají lidskou svobodou a důstojností. Práce si je vědoma změn, které se nyní v České republice odehrávají v rámci reformy psychiatrické péče, a nabízí pouze omezený pohled na celou problematiku. Klíčová slova Nucená hospitalizace na psychiatrii, důstojnost, svoboda, etika
Návrh a ověření intervenčního jógového programu pro žáky 5. tříd ZŠ
KLIMEŠOVÁ, Eva
Tato bakala.ska prace se v teoreticke .asti zabyva obecn. jogou samotnou, dale v u..im slova smyslu jogovymi cviky, ktere m..eme cvi.it s d.tmi. Dal.i kapitolu v teto praci tvo.i d.ti samotne. A rovn.. to, jak by se idealn. m.ly vyvijet v r.znych sm.rech. Posledni kapitolu teoreticke .asti tvo.i interven.ni pohybovy program. Cilem bakala.ske prace je ov..it, zda joga m..e mit vliv na obratnost d.ti. Prakticka .ast byla aplikovana na .aky z patych t.id zakladni .koly. Program trval 12 tydn. a jeho sou.asti bylo 24 d.ti, z toho 12 bylo za.azeno do experimentalni skupiny a 12 do kontrolni skupiny. Na po.atku, b.hem a na konci programu jsme provedli m..eni v podob. Luscherova testu, C.apiho stoje a Thomayerovy zkou.ky. Na zaklad. zji.t.nych poznatk. a vysledk. proband., jsem do.la k zav.ru, .e joga skute.n. m..e mit vliv nejen na obratnost d.ti, ale i na jejich psychickou stranku. V experimentalni skupin. byly v.echny d.ti po 9. lekci schopne vykonat pozitivn. Thomayerovu zkou.ku. V C.apim stoji se d.ti dokazaly za cely jogovy program zlep.it a. o 20 sekund, z toho 4 probandi dokazali v tomto stoji vydr.et i celou minutu, po ni. byl ale test ukon.en.
Vliv výuky v prostředí školní zahrady na pěstitelskou vzdělanost
KLIMEŠOVÁ, Eva
Téma bakalářské práce bylo zvoleno v závislosti na trendu, který poukazuje na fakt, že se mládež neustále odcizuje přírodě. S tím také souvisí stagnace zájmu o přírodní vědy a klesající výkonnost žáků. Cílem práce bylo ověřit vliv výuky v prostřední školní zahrady na pěstitelskou vzdělanost žáků. Literární přehled je zaměřen na historii školních zahrad a jejich aktuální stav využívání, ale také na problematiku zbudování nové školní zahrady a na problémy, které s sebou existence školní zahrady může školám přinášet. Dále se věnuje zakotvení využívání školních zahrad ve výuce v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání (RVP ZV). V rámci teoretické části práce jsou řešena také témata odcizení dětí přírodě, jeho důsledky, a pěstitelská gramotnost (agriculture literacy). Druhá kapitola, metodika a primární informace o respondentech, popisuje způsob získávání respondentů pro výzkumné šetření a jeho realizaci, počet respondentů, ale také způsob vyhodnocování dotazníků. Třetí kapitola je věnována prezentaci výsledků výzkumného šetření. Ty ukázaly, že na úroveň pěstitelské gramotnosti žáků jednotlivých škol přítomnost školní zahrady vliv nemá. Znalosti se signifikantně lišily mezi jednotlivými školami.

Viz též: podobná jména autorů
3 Klimešová, Eliška
1 Klimešová, Eva Kateřina
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.