Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 23 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
CSR marketing a odpovědnost české populace v používání jednorázových plastových obalů
Heidenreichová, Tamara ; Rosenfeldová, Jana (vedoucí práce) ; Koudelková, Petra (oponent)
bakalářská odpovědností české společenskou odpovědností obalů životní prostředí diskutovanějším přispět množiny vědomostí spotřebitelském zjištění postojů spotřebitelů udržitelným části věnuje především předs snaží Následně představeny ovlivňují spotřebitelů zmiňuje ovlivňující spotřebitelů, již spotřebitelského části věnuje generačních faktorů, ovlivňují. komparační těchto věnuje dalším proměnným, spotřebitelů. prováděn sběrem konkrétně základě zjištěno, že generačních ovlivněno některými faktorů že věk ovlivňuje
Greenwashing a jeho vnímání zákazníky
Kohlová, Barbora ; Rosenfeldová, Jana (vedoucí práce) ; Zavadilová, Tereza (oponent)
Cílem této bakalářské práce je analyzovat vnímání greenwashingových produktů z pohledu koncových uživatelů. V teoretické části autorka nejprve představí green marketing, z kterého greenwashing vychází. Následně je podrobněji rozebrán greenwashing, jeho definice, historie a nakonec praktiky, které jsou důležité pro identifikaci greenwashingových produktů. Zmíněna je i funkce eco-labels, které rovněž souvisí s praktikami greenwashingu. V praktické části autorka pomocí stanovených kritérií z teoretické části identifikuje tři produkty, u kterých se nachází známky greenwashingu. Pomocí metody hloubkových rozhovorů byla zkoumána možnost identifikace greenwashingových produktů samotnými zákazníky a následně byl zjišťován jejich postoj k těmto produktům. Dle výsledků bylo zjištěno, že zákazníci si u ekologických/ ekologicky vypadajících produktů nejvíce všímají složení, ekooznačení a mají problém greenwashingové produkty rozeznat od ekologických produktů.
Greenwashing jako trend fast fashion řetězců na českém trhu se zaměřením na H&M a Mango
Baráthová, Veronika ; Koudelková, Petra (vedoucí práce) ; Hejlová, Denisa (oponent)
Bakalářská práce představuje teorii a fungování zeleného marketingu a s ním spojený greenwashing, jenž je v posledních letech oblíbeným marketingovým nástrojem. Základní principy greenwashingu aplikuje autorka v oblasti textilního průmyslu a módních značek, přičemž naráží na téma udržitelnosti a dopadu módního tempa na životní prostředí. Výše popsaná problematika je zkoumána pomocí hloubkových rozhovorů s fashion blogerkami a stylistkami, představiteli českých módních značek a s dalšími respondenty, kteří se v oblasti udržitelného oblékání aktivně angažují. Daná problematika je v úvodu představena skrze definici a charakteristiku pojmu CSR neboli společenské odpovědnosti firem, ze které zelený marketing a jeho nekalá forma greenwashing vychází. Následně je blíže objasněn pojem fast fashion, jeho vznik, principy fungování a jeho velký dopad nejen na životní prostředí, ale i na nákupní chování spotřebitelů. Na takzvanou rychlou módu navazuje téma udržitelnosti v textilním průmyslu a představení opačného modelu slow fashion. Teoretická část slouží jako základ pro část praktickou, jenž je rozdělena do dvou částí - deskriptivní a výzkumnou. V deskriptivní části autorka představuje dvě vybrané módní značky (H&M a MANGO) a analyzuje jejich marketingové aktivity spojené s udržitelným rozvojem. Výzkumná...
Greenwashing v módním průmyslu se zaměřením na společnost H&M
Kadlečková, Daniela ; Vranka, Marek (vedoucí práce) ; Hejlová, Denisa (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá tématem greenwashingu, jeho výskytem v módním průmyslu a zaměřuje se na příklad jedné z největších světových oděvních společností - H&M. Teoretická část nejprve popisuje koncept korporátní odpovědnosti, který představuje rámec veškerých ekologických iniciativ každé společnosti, rozebírá jeho environmentální oblast a seznamuje s pojmy udržitelnost a green marketing. V následující kapitole se věnuje samotnému pojmu greenwashing, jeho definicím a historii vzniku. Následuje kapitola o samotném módním průmyslu, která přibližuje hnací mechanismy, které zapříčinily prudké zrychlení jeho produkce v uplynulých desetiletích, snaží se popsat jeho vliv na životní prostředí a rozebírá vybrané snahy o udržitelnost, které fast fashion značky často uplatňují v rámci svého environmentálního CSR. Závěrečná kapitola teoretické části se zabývá společností H&M, popisuje její historii a následně rozebírá její zelenou politiku a analyzuje vybrané environmentální aktivity, které mohou být považovány za příklad greenwashingu. Praktická část práce prostřednictvím kvantitativního výzkumu ve formě dotazníkového experimentu zkoumá vnímání značky H&M spotřebiteli konfrontovanými s pozitivními či negativními informacemi o jejích ekologických aktivitách.
Vliv udržitelné módy na marketingovou komunikaci českých módních značek
Havrdová, Karolína ; Koudelková, Petra (vedoucí práce) ; Rosenfeldová, Jana (oponent)
2 Abstrakt Bakalářská práce pojednává o principech udržitelné módy a s tím spojenými marketingovými technikami, ke kterým se módní značky často uchylují. Tuto problematiku autorka zkoumá v kontextu české módní scény, a to za pomocí hlooubkových rozhovorů provedených s představiteli českých módních značek. Téma je nejprve představeno z teoretického hlediska, kde je čtenáři objasněn pojem "udržitelná móda" a je blíže seznámen s jednotlivými fázemi životního cyklu módního produktu. Poté jsou více do hloubky rozebrány jednotlivé negativní aspekty módního průmyslu a jejich řešení pomocí principů udržitelné módy. Následuje seznámení čtenáře s marketingovými technikami, které s udržitelností souvisí. Teoretická část slouží jako základ pro vlastní výzkum, ve kterém si autorka klade za cíl zmapovat situaci ohledně udržitelné módy na českém trhu a porovnat jednotlivé módní subjekty mezi sebou. Za výzkumnou metodu byla zvolena kvalitativní forma dotazování pomocí hloubkových rozhovorů, které byly provedeny se zástupci jedenácti českých módních značek. Cílem práce je umožnit čtenáři více proniknout do oblasti udržitelné módy a s pomocí výzkumu zmapovat tuto problematiku na české módní scéně.
Kritika marketingové komunikace vybraných českých kosmetických značek z hlediska zeleného marketingu a konceptu "greenwashingu" - značky Ryor a Manufaktura
Braunová, Karolína ; Shavit, Anna (vedoucí práce) ; Hejlová, Denisa (oponent)
Bakalářská práce "Kritika marketingové komunikace vybraných českých kosmetických značek z hlediska zeleného marketingu a konceptu ‚greenwashingu'- značky Ryor a Manufaktura" poukazuje na nebezpečnost greenwashingových komunikačních technik u těchto dvou českých firem. Analyzuje různé kanály jejich marketingové komunikace a snaží se zodpovědět otázku, zda může být spotřebitel maten, když po dojmu z těchto značek očekává, že jejich produkty budou přírodní. U obou zkoumaných firem se kritickou a sémiotickou analýzou jejich materiálů prokázalo, že jejich komunikace neodpovídá vymezenému pojmu přírodní kosmetika. Dále bylo posuzováno vnímání značek očima spotřebitelů, zejména v kontextu proklamované "přírodnosti". Z vyhodnocení vlastního dotazníkového šetření vyplynulo, že téměř 50 % respondentů se domnívá, že značka Manufaktura je přírodní, a 30 %, že Ryor je přírodní. Výzkum ale odhalil, že velké procento respondentů si není jisto, případně vnímá rozpor mezi reálným složením výrobků a marketingem firmy. Výsledkem této práce je tedy zjištění, že spotřebitelé mohou být komunikací kosmetických firem, které bez důkazu proklamují, že vyrábí přírodní kosmetiku, mateni, a tyto firmy se tedy dopouštějí greenwashingu. V teoretické části tato práce stručně vymezuje zelené hnutí jako nový spotřebitelský fenomén,...
Ekologický marketing ve společnosti DM drogeriemarkt
Bakalářová, Jana ; Báča, Ladislav (vedoucí práce) ; Koudelková, Petra (oponent)
Bakalářská práce na téma Ekologický marketing ve společnosti DM drogeriemarkt se zabývá analýzou nového marketingového přístupu, známý také jako environmentální marketing či green marketing. Úvodní kapitoly práce se věnují teoretickým východiskům, od vysvětlení teoretických pojmů a definic, na základě kterých můžeme práci dále rozvíjet, až po hlubší deskripci marketingových výrazů. Práce nás blíže seznamuje s green marketingem jako takovým, od jeho definice přes historii, až po jeho nejasnou budoucnost. Dojde také k analýze ekologického marketingu, kde se blíže zaměřuji na svět, Českou republiku a zkoumanou společnost, kterou je DM drogeriemarkt. V analytické části bakalářské práce se pak podrobněji zaměřuji na marketingový mix bio výrobků prodávaných ve zkoumané společnosti. Analýza obsahuje jak rozbor bioproduktů z hlediska designu obalu, tak i jejich složení, environmentální označení, cenovou tvorbu při jejich prodeji a marketingovou komunikaci, kterou společnost komunikuje, s cílem přiblížit konečnému spotřebiteli své produkty a firemní filozofii. Stěžejní částí práce je spotřebitelský průzkum, který byl učiněn formou dotazníkového šetření. Hlavním cílem tohoto výzkumu je zjistit, jaké je postavení bioproduktů na českém trhu. Na základě tohoto výzkumu bych zároveň chtěla zjistit postoje...
Srovnání green marketingu a greenwashingu.
Horychová, Tereza ; Šmída, Zbyněk (vedoucí práce) ; Riedl, Marcel (oponent)
Tato diplomová práce seznamuje čtenáře s oblastí zeleného marketingu (s tzv. green marketingem) a odkrývá i jeho méně známou, stinnou stránku - greenwashing. V práci jsou tyto pojmy definovány a rozebrány z hlediska jejich vývoje, konceptu a typologie. Práce má za cíl zjistit míru výskytu greenwashingu, tedy možnosti dosáhnout environmentální image bez ekologických aktivit a porovnat ji s rozsahem skutečného zeleného marketingu. V praktické části je proveden rozbor 50 nejhodnotnějších společností dnešní doby, které jsou lidmi považovány za šetrné vůči životnímu prostředí. Tímto rozborem jsou získána potřebná data. Výsledků je dosaženo provedením komparativní analýzy, která odhalí, jaké společnosti se greenwashingu dopouští. Vyhodnocením analýzy je zjištěn poměr výskytu green marketingu a greenwashingu, nejčastější výskyt jednotlivých technik greenwashingu a v jakých oborech se greenwashing nejčastěji vyskytuje. Toto vyhodnocení je prezentováno ve výsledcích práce.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 23 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.