Název:
Ekologický marketing ve společnosti DM drogeriemarkt
Překlad názvu:
Green marketing in DM drogeriemarkt company
Autoři:
Bakalářová, Jana ; Báča, Ladislav (vedoucí práce) ; Koudelková, Petra (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2014
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce na téma Ekologický marketing ve společnosti DM drogeriemarkt se zabývá analýzou nového marketingového přístupu, známý také jako environmentální marketing či green marketing. Úvodní kapitoly práce se věnují teoretickým východiskům, od vysvětlení teoretických pojmů a definic, na základě kterých můžeme práci dále rozvíjet, až po hlubší deskripci marketingových výrazů. Práce nás blíže seznamuje s green marketingem jako takovým, od jeho definice přes historii, až po jeho nejasnou budoucnost. Dojde také k analýze ekologického marketingu, kde se blíže zaměřuji na svět, Českou republiku a zkoumanou společnost, kterou je DM drogeriemarkt. V analytické části bakalářské práce se pak podrobněji zaměřuji na marketingový mix bio výrobků prodávaných ve zkoumané společnosti. Analýza obsahuje jak rozbor bioproduktů z hlediska designu obalu, tak i jejich složení, environmentální označení, cenovou tvorbu při jejich prodeji a marketingovou komunikaci, kterou společnost komunikuje, s cílem přiblížit konečnému spotřebiteli své produkty a firemní filozofii. Stěžejní částí práce je spotřebitelský průzkum, který byl učiněn formou dotazníkového šetření. Hlavním cílem tohoto výzkumu je zjistit, jaké je postavení bioproduktů na českém trhu. Na základě tohoto výzkumu bych zároveň chtěla zjistit postoje...The Bachelor's thesis entitled Green Marketing in DM drogeriemarkt company deals with the analysis of a new marketing approach/attitude also known as an environmental or green marketing, which has become very popular. The two preliminary chapters of my bachelor thesis are devoted to theoretical explanations, terms and definitions on the basis we can more develop it to a deeper description of marketing terms. The following part introduces a green marketing itself from it's definition through history to it's uncertain future. The main part of my bachelor thesis is the analytical part concerned on marketing mix of bioproducts sold in the surveyed company in a combination with the organic products on the Czech market. The analysis contains a bioproduct analysis in terms of visual appearance, but also their composition, environmental indication, pricing policy and also company's marketing communication.
Klíčová slova:
biopotraviny; corporate social responsibility; ekologické označení; Ekologický marketing; environmentální marketing; greenwashing; zelený marketing; corporate social responsibility; ecolabelling; Ecological marketing; environmental marketing; green marketing; greenwashing; organic food