Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 51 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Tělesné tresty ve výchově dětí
BARTOŠOVÁ, Olga
Bakalářská práce podává ucelený pohled na problematiku tělesného trestání dětí v České republice, a to i v historickém kontextu. Toto téma je v poslední době celosvětově velmi diskutované a nadčasové. V naší republice jsou tělesné tresty stále hodně využívané jako výchovný prostředek. Otázkou je, kdy bude Česká republika připravena přijmout zákon zakazující používání fyzických trestů. Práci tvoří dvě části. Teoretická část vysvětluje důležité pojmy jako výchova, odměny, tresty a možné následky nepřiměřeného používání tělesných trestů. Praktická část řeší formou kvantitativního výzkumu používání tělesných trestů ve výchově dětí u pedagogicky vzdělaných respondentů. Jako metodu sběru dat jsem zvolila elektronický dotazník. Data byla zpracována a převedena do tabulek a grafů. Bylo stanoveno 7 výzkumných otázek, na které se snažím hledat odpovědi.
Syndrom CSA u dětí
Špinková, Tereza ; Krahulcová, Beáta (vedoucí práce) ; Stretti, Sylvie (oponent)
Diplomová práce Syndrom CSA u dětí, se zabývá aktuální problematikou sexuálního zneužívání dětí a jeho následků. V teoretické části se čtenář seznámí s historií sexuálního zneužívání, s dnešním pohledem na tuto problematiku a zákonným ošetřením pro pachatele a oběti. Dále se čtenář seznámí s různými druhy sexuálního zneužívání a okrajově také s komerčním zneužíváním. Cílem výzkumu v praktické části je pomocí kvantitativního výzkumu prováděným na FZŠ v RVJ při PedFUK Drtinova zjistit, jak dalece o této problematice jsou žáci informováni, a zda se sami s tímto problémem setkali osobně, případně mají-li ve svém okolí nějakou zneužívanou osobu.
Možnosti pedagogicko-psychologické diagnostiky syndromu CAN ve školním prostředí
Kulková, Markéta ; Krykorková, Hana (vedoucí práce) ; Počtová, Lenka (oponent)
Cílem této bakalářské práce je poskytnout pedagogickým pracovníkům přehled diagnostických metod využitelných ve školním prostředí, jejichž prostřednictvím mohou odhalit případné týrání, zanedbávání nebo zneužívání dítěte. Práce je tedy teoretického charakteru, určená pro využití v praxi. Nejprve se zabývám charakteristikou a popsáním projevů syndromu CAN. Upozorňuji také na současné rozšíření problematiky, o "nové" formy ubližování dítěti vznikající vlivem špatného přístupu pedagogů a vzdělávacích institucí k žákům. Dále se zaměřuji na možnost předcházení syndromu CAN - jeho prevenci, a na popis rizikových skupin a situací z hlediska syndromu CAN. Závěrečná část je věnována pedagogicko-psychologické diagnostice a diagnostickým metodám, tedy samotné "podstatě" mé práce. Obsahuje popis vybraných vhodných diagnostických technik využitelných pro detekci syndromu CAN ve školním prostředí. Klíčová
Attachment u dětí ve Zařízení pro děti vyžadující okamžitou pomoc (ZDVOP)
Myslivečková, Petra ; Sotáková, Hana (vedoucí práce) ; Presslerová, Pavla (oponent)
Cílem této práce na téma Attachment u dětí v Zařízení pro děti vyžadující okamžitou pomoc je snaha popsat vazebné chování dětí, které jsou umísťovány do těchto zařízení. V teoretické části se zabývám nejen samotnou teorií attachmentu, ale také aktuálními poznatky, projevy jednotlivých typů attachmentu a diagnostikou attachmentu. Dále se zabývám také charakteristikou samotných zařízení, jejich legislativním vymezením a problémy, které přináší některé současné přístupy a které systém v České republice neumí dostatečně reflektovat. V praktické části pak vycházím z praxe konkrétního zařízení a prostřednictvím kvalitativního výzkumu a kazuistik prezentuji případy jednotlivých dětí. Poslední část práce je věnována možnostem práce s poruchami attachmentu. Klíčová slova: attachment, vazba, Zařízení pro děti vyžadující okamžitou pomoc (ZDVOP)
Syndrom zavrženého rodiče
Jánošíková, Kristina ; Čihánková, Ivana (vedoucí práce) ; Klimešová, Anna (oponent)
Tématem bakalářské práce je syndrom zavrženého rodiče a jeho vliv na vývoj dítěte. Teoretická část práce se zabývá vymezením pojmu syndromu zavrženého rodiče, jeho diagnostikou, důvody a motivací vzniku a způsoby jeho prohlubování. Zaměřuje se na vliv syndromu na dítě a jeho důsledky při přetrhání vazby s rodičem. Dále popisuje deformaci emocionálního a psychosociálního vývoje vzhledem k syndromu zavrženého rodiče, seznamuje s psychickým týráním dítěte a jeho zanedbáváním. Stručně popisuje legislativní zakotvení dané problematiky v mezinárodní a vnitrostátní rovině. V závěru teoretické části se zabývá postupy při řešení syndromu zavrženého rodiče. Praktická část se skládá ze tří kazuistik pořízených na základě analýzy dokumentů a vlastního pozorování. Závěr práce je zaměřen na porovnání teorie z odborné literatury s reálným průběhem případů syndromu zavrženého rodiče.
Práce psychologa v zařízeních pro děti vyžadující okamžitou pomoc
Patzeltová, Michaela ; Myšková, Lucie (vedoucí práce) ; Novotná, Hana (oponent)
Cílem předkládané diplomové práce je zmapování práce psychologa v zařízeních pro děti vyžadující okamžitou pomoc, dílčím cílem je porovnání práce psychologa v ZDVOP s prací psychologa v školských zařízeních ústavní a ochranné výchovy. V teoretické části se práce věnuje systému náhradní péče o dítě a přibližuje jednotlivé formy této péče. Poté se již teoretická část věnuje samotným ZDVOP, především legislativnímu rámci těchto zařízení. Další kapitola je věnována dětem v ZDVOP a vymezuje tak práci psychologa v těchto zařízeních z hlediska obsahu jeho práce. Poslední kapitola teoretické části se věnuje psychologické péči v ZDVOP a školských zařízeních ústavní a ochranné výchovy, za účelem následné komparace této péče. Praktická část byla zpracována kvalitativně. Byly využity online dotazníky pro ředitele a psychology ZDVOP a následně vedeny polostrukturované rozhovory s psychology ZDVOP. Ve výzkumu byly zmapovány oblasti kvalifikace psychologů, náplň psychologické práce v zařízeních s důrazem na spolupráci psychologa s dalšími zaměstnanci a změnami po zavedení Standardů kvality, a porovnána práce psychologa v různých zařízeních. Z mapování vyšla najevo rozdílnost psychologické práce v jednotlivých zařízení bez souvislosti s typem zařízení. Ačkoli se podařilo zmapovat nejčastější požadavky na pozici...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 51 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.