Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Užitá grafická tvorba malíře Jiřího Balcara
Špinková, Tereza ; Klimešová, Marie (vedoucí práce) ; Lahoda, Vojtěch (oponent)
Bakalářská práce Užitá grafická tvorba malíře Jiřího Balcara si klade za cíl vysledovat a shrnout výtvarníkovu užitou tvorbu v průběhu celého jeho života. Práce je rozdělena na dvě hlavní části: první z nich se zabývá knihou a periodiky, druhá filmovým plakátem. V kapitole o knižních úpravách je nastíněna také problematika ilustrace. Hlavním zaměřením této práce bylo najít souvislosti mezi výtvarníkovou volnou a užitou tvorbou. Jiří Balcar v užitém umění podobně jako ve svých grafikách a obrazech prochází od expresionistického znázornění člověka ve městě přes lettristické Dekrety k abstrakci a následně se opět navrací k figuraci a k člověku, obklopeného artefakty, odkazujícími k modernímu současnému světu. Kromě této podobnosti s volnou tvorbou však Balcarova plakátová tvorba a rovněž i některá výtvarná zpracování publikací ukazují další dimenzi jeho díla, jež se na obrazech a grafikách neobjevuje. Práce je primárně zaměřena monograficky; zařazení Balcarovy tvorby do českého prostředí a mezi jednotlivé umělce či profesionální grafiky je s ohledem na délku práce jen fragmentární, kontext světový musel být v rámci omezeného rozsahu této práce vypuštěn zcela.
Syndrom CSA u dětí
Špinková, Tereza ; Krahulcová, Beáta (vedoucí práce) ; Stretti, Sylvie (oponent)
Diplomová práce Syndrom CSA u dětí, se zabývá aktuální problematikou sexuálního zneužívání dětí a jeho následků. V teoretické části se čtenář seznámí s historií sexuálního zneužívání, s dnešním pohledem na tuto problematiku a zákonným ošetřením pro pachatele a oběti. Dále se čtenář seznámí s různými druhy sexuálního zneužívání a okrajově také s komerčním zneužíváním. Cílem výzkumu v praktické části je pomocí kvantitativního výzkumu prováděným na FZŠ v RVJ při PedFUK Drtinova zjistit, jak dalece o této problematice jsou žáci informováni, a zda se sami s tímto problémem setkali osobně, případně mají-li ve svém okolí nějakou zneužívanou osobu.
Rajhradský oltář
Špinková, Tereza ; Ottová, Michaela (vedoucí práce) ; Nespěšná Hamsíková, Magdaléna (oponent)
Rajhradský oltář: Resumé Tereza Špinková Rajhradský oltář je dílem vytvořeným v první polovině 15. století malířem českého původu. Dochovalo se z něj šest malovaných desek - dvě komponované na šířku a čtyři na výšku. Na většině obrazů jsou scény týkající se pašijového cyklu - podélné desky nesou výjevy Ukřižování a Nesení kříže, tři výškové se týkají témat Poslední večeře, Krista na Olivetské hoře a Zmrtvýchvstání. Scéna na posledním obraze se vztahuje k legendám o svatém Kříži - vypráví o Nalezení a Zkoušení sv. Kříže. Všechny desky jsou malované na dřevu, jejich podobné rozměry a technika provedení podkresby a malby svědčí o jejich původu z jednoho celku. Autor oltáře ještě vycházel z tradičních technických postupů, obvyklých v dřívějších dobách, zvláště pak v krásném slohu. V provedení výjevů se však již objevují nové tendence, zejména pak ve štětcové podkresbě. Na malbách chybí vrstva olovnaté běloby, což bylo v předchozích desetiletích rovněž nezvyklé. Původní uspořádání retáblu je nejisté, uprostřed zřejmě figurovaly výjevy Ukřižování a Nesení kříže, menší desky pak mohly tvořit křídla oltáře. Badatelé se oltářem zabývali od počátku 20. století, většinou ho dávali do souvislosti s vrstvou frankovlámsky orientované knižní malby na našem území a jeho vznik byl kladen mezi léta 1415-1430. V nedávné době...
Literárněkritické dílo Jana Lopatky na pozadí jeho osobní knihovny
Špinková, Tereza ; Špirit, Michael (vedoucí práce) ; Merhaut, Luboš (oponent)
Diplomová práce Literárněkritické dílo Jana Lopatky na pozadí jeho osobní knihovny si klade za cíl literárněhistorický a kritický popis díla Jana Lopatky, pokus o jeho charakteristiku a vymezení tematických bloků, kterým se Lopatka systematicky věnoval, s ohledem na jeho osobní knihovnu. Diplomantka se bude soustředit na porovnání významu, jenž je věnován vymezeným blokům v Lopatkově knihovním fondu, a významu, který zastupují v Lopatkově literárněkritické činnosti. Na základě kompletního soupisu jeho osobní knihovny, který autorka práce připravila, a její znalosti se pak pokusíme Lopatkovo dílo charakterizovat hlavně v této souvislosti. Pozornost bude věnována také rukopisům, strojopisům a Lopatkovým poznámkám v knihách.
Literárněkritické dílo Jana Lopatky na pozadí jeho osobní knihovny
Špinková, Tereza ; Špirit, Michael (vedoucí práce) ; Merhaut, Luboš (oponent)
Diplomová práce Literárněkritické dílo Jana Lopatky na pozadí jeho osobní knihovny si klade za cíl literárněhistorický a kritický popis díla Jana Lopatky, pokus o jeho charakteristiku a vymezení tematických bloků, kterým se Lopatka systematicky věnoval, s ohledem na jeho osobní knihovnu. Diplomantka se bude soustředit na porovnání významu, jenž je věnován vymezeným blokům v Lopatkově knihovním fondu, a významu, který zastupují v Lopatkově literárněkritické činnosti. Na základě kompletního soupisu jeho osobní knihovny, který autorka práce připravila, a její znalosti se pak pokusíme Lopatkovo dílo charakterizovat hlavně v této souvislosti. Pozornost bude věnována také rukopisům, strojopisům a Lopatkovým poznámkám v knihách.
Syndrom CSA u dětí
Špinková, Tereza ; Krahulcová, Beáta (vedoucí práce) ; Stretti, Sylvie (oponent)
Diplomová práce Syndrom CSA u dětí, se zabývá aktuální problematikou sexuálního zneužívání dětí a jeho následků. V teoretické části se čtenář seznámí s historií sexuálního zneužívání, s dnešním pohledem na tuto problematiku a zákonným ošetřením pro pachatele a oběti. Dále se čtenář seznámí s různými druhy sexuálního zneužívání a okrajově také s komerčním zneužíváním. Cílem výzkumu v praktické části je pomocí kvantitativního výzkumu prováděným na FZŠ v RVJ při PedFUK Drtinova zjistit, jak dalece o této problematice jsou žáci informováni, a zda se sami s tímto problémem setkali osobně, případně mají-li ve svém okolí nějakou zneužívanou osobu.
Užitá grafická tvorba malíře Jiřího Balcara
Špinková, Tereza ; Lahoda, Vojtěch (oponent) ; Klimešová, Marie (vedoucí práce)
Bakalářská práce Užitá grafická tvorba malíře Jiřího Balcara si klade za cíl vysledovat a shrnout výtvarníkovu užitou tvorbu v průběhu celého jeho života. Práce je rozdělena na dvě hlavní části: první z nich se zabývá knihou a periodiky, druhá filmovým plakátem. V kapitole o knižních úpravách je nastíněna také problematika ilustrace. Hlavním zaměřením této práce bylo najít souvislosti mezi výtvarníkovou volnou a užitou tvorbou. Jiří Balcar v užitém umění podobně jako ve svých grafikách a obrazech prochází od expresionistického znázornění člověka ve městě přes lettristické Dekrety k abstrakci a následně se opět navrací k figuraci a k člověku, obklopeného artefakty, odkazujícími k modernímu současnému světu. Kromě této podobnosti s volnou tvorbou však Balcarova plakátová tvorba a rovněž i některá výtvarná zpracování publikací ukazují další dimenzi jeho díla, jež se na obrazech a grafikách neobjevuje. Práce je primárně zaměřena monograficky; zařazení Balcarovy tvorby do českého prostředí a mezi jednotlivé umělce či profesionální grafiky je s ohledem na délku práce jen fragmentární, kontext světový musel být v rámci omezeného rozsahu této práce vypuštěn zcela.
Přechodníky v současné češtině
Špinková, Tereza ; Hošnová, Eva (oponent) ; Adam, Robert (vedoucí práce)
Bakalářská práce si klade za cíl popsat a porovnat nejdůležitější přístupy k popisu přechodníků v oblasti spisovné češtiny a na materiálu Českého národního korpusu ověřit tvrzení, která se vyskytují v lingvistických popisech přechodníků. V první části bakalářské práce je prostudovaná literatura popsána z hlediska funkce a formy přechodníků a z hlediska jejich užití. Jednotlivé stěžejní teoretické přístupy jsou pak srovnávány. První část bakalářské práce dále vymezuje sporné body těchto přístupů, jejich nepřesnosti a nejasnosti. Druhá část bakalářské práce je výzkumná. Materiál pro výzkum je čerpán z Českého národního korpusu. Na tomto materiálu jsou ověřovány sporné body, které byly vymezeny v části první.
Rajhradský oltář
Špinková, Tereza ; Ottová, Michaela (vedoucí práce) ; Nespěšná Hamsíková, Magdaléna (oponent)
Rajhradský oltář: Resumé Tereza Špinková Rajhradský oltář je dílem vytvořeným v první polovině 15. století malířem českého původu. Dochovalo se z něj šest malovaných desek - dvě komponované na šířku a čtyři na výšku. Na většině obrazů jsou scény týkající se pašijového cyklu - podélné desky nesou výjevy Ukřižování a Nesení kříže, tři výškové se týkají témat Poslední večeře, Krista na Olivetské hoře a Zmrtvýchvstání. Scéna na posledním obraze se vztahuje k legendám o svatém Kříži - vypráví o Nalezení a Zkoušení sv. Kříže. Všechny desky jsou malované na dřevu, jejich podobné rozměry a technika provedení podkresby a malby svědčí o jejich původu z jednoho celku. Autor oltáře ještě vycházel z tradičních technických postupů, obvyklých v dřívějších dobách, zvláště pak v krásném slohu. V provedení výjevů se však již objevují nové tendence, zejména pak ve štětcové podkresbě. Na malbách chybí vrstva olovnaté běloby, což bylo v předchozích desetiletích rovněž nezvyklé. Původní uspořádání retáblu je nejisté, uprostřed zřejmě figurovaly výjevy Ukřižování a Nesení kříže, menší desky pak mohly tvořit křídla oltáře. Badatelé se oltářem zabývali od počátku 20. století, většinou ho dávali do souvislosti s vrstvou frankovlámsky orientované knižní malby na našem území a jeho vznik byl kladen mezi léta 1415-1430. V nedávné době...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.