Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 104 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Zavádění konzultací učitel - rodič - žák v primární škole
Bánovská Růžičková, Kamila ; Poche Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Vallin, Petra (oponent)
Diplomová práce s názvem "Zavádění konzultací rodič - učitel - žák v primární pedagogice" se věnuje systematické reflexi při implementaci konzultací mezi učitelem, rodičem a žákem. Autorka se ve své teoretické části zaměřuje na analýzu vztahu mezi rodinou a školou a jejich spolupráci, s ohledem na historický vývoj těchto institucí. Důležitou součástí je také zkoumání vlivu zpětné vazby na žáka a pozitivních dopadů této interakce na jeho vzdělávání a osobnostní růst. V praktické části své práce se autorka, ve své roli učitele a aktivního účastníka, zabývá hodnocením jednotlivých cyklů konzultací s cílem posunout se v jejím profesním růstu. Prostřednictvím akčního výzkumu sleduje vývoj vlastní praxe při zavádění tripartitních konzultací. Klade si výzkumné otázky a prostřednictvím pedagogického deníku reflektuje svůj pokrok a získané poznatky. Hlavním cílem práce je zvýšení profesionalizace učitele a zdokonalení konzultační praxe. Autorka práce si klade za cíl posílit svou profesionální identitu a zvýšit efektivitu konzultací. Je pevně přesvědčena, že získané poznatky a zkušenosti z této práce budou sloužit jako opora pro další profesní rozvoj a přispějí k vyšší kvalitě konzultací ve vzdělávacím prostředí. Věří, že její práce přinese významný přínos a pomůže zlepšit konzultační procesy ve prospěch...
Integrovaná výuka českého jazyka na 2. stupni ZŠ
Kronovetrová Fingerová, Markéta ; Doležalová, Eliška (vedoucí práce) ; Komberec, Filip (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá tématem integrované výuky českého jazyka na druhém stupni základní školy. Jejím cílem bylo zjistit možnosti a limity realizace této výuky. Podklady byly získávány prostřednictvím akčního výzkumu na ZŠ Na Rohu1 , kde autorka této práce celý rok učila ve třech osmých třídách. Pro tyto třídy navrhovala lekce založené na principech integrace složek českého jazyka, konstruktivismu a komunikačním principu. Ty dokumentovala a reflektovala. Druhotným cílem této práce bylo sledovat možnosti provádění samostatného akčního výzkumu v běžných podmínkách a na běžné základní škole, kde by se tento druh výzkumu mohl stát prostředkem k profesnímu rozvoji učitelů. Základ teoretické části práce tvoří kapitoly zabývající se mapováním různých koncepcí výuky českého jazyka a současné situace v České republice i v zahraničí. Na ně navazují kapitoly, které se zabývají principy, na jejichž základě byly stanoveny zásady pro tvorbu jednotlivých lekcí. Pozornost byla věnována též popisu zásad akčního výzkumu. Byly použity české i zahraniční zdroje. Gros empirické části je založeno na dokumentaci k jednotlivým lekcím. Celkově jich bylo vytvořeno 19, z toho 9 je zde podrobně zdokumentováno a reflektováno. Data byla získána ze dvou dotazníků, analýzy výstupů, skupinových rozhovorů s žáky,...
Projektová výuka a její zavedení u žáků ve 4. ročníku ZŠ
Hellerová, Tereza ; Bravená, Noemi (vedoucí práce) ; Poche Kargerová, Jana (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na projektovou výuku a její zavedení ve 4. ročníku základní školy. Teoretická část se zabývá vznikem projektové výuky a jejím definováním. Dále se věnuje hlavním znakům a rysům, shrnutí přínosů, upozornění na úskalí, která mohou nastat a jak jim předcházet. V poslední části je uvedena charakteristika dítěte mladšího školního věku a její shrnutí. Cílem akčního výzkumu je zjistit, jak vhodně zavést projektovou výuku do 4. ročníku a na jakých tématech. Současně s tím vytvořit kooperativně funkční týmy. Data jsou získávána na základě vlastní pedagogické činnosti, hloubkových nestrukturovaných rozhovorů a ohniskové skupiny. KLÍČOVÁ SLOVA Projektová výuka, kooperativní činnost, mezipředmětové vztahy, realizace projektové výuky, akční výzkum, 4. ročník
Využití projektové metody v lesních mateřských školách
Lyžbická, Olga ; Koťátková, Soňa (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
Tématem diplomové práce je problematika projektové metody. Cílem práce je popsat potenciál projektové metody a výzkumně ověřit využití v praxi lesních mateřských škol. Teoretická část vymezuje pojem projekt, uvádí historické i teoretické kontexty spojené se vznikem projektové metody a představuje praktické postupy při tvorbě projektů. Další část práce popisuje model kooperativního učení a uvádí informace související s uplatněním kooperativní výuky v pedagogické praxi. V práci je popsán koncept lesních mateřských škol, kde byl realizován výzkum. V praktické části byl uplatněn smíšený přístup. Výsledky kvantitativního výzkumu, realizovaného dotazníkovým šetřením mezi učiteli v lesních mateřských školách ukázaly, že učitelé zařazují projektovou metodu cíleně, hlavní benefity spatřují v celkovém rozvoji dětské osobnosti a v rozvoji učitelských profesních dovedností. Bariéry tvoří celková časová náročnost metody, týmová spolupráce a limity spojené s uplatňováním kooperativních způsobů práce. Hlavní pozornost výzkumné části práce byla věnována kvalitativnímu výzkumu, akční výzkum zjišťoval míru rozvoje kooperativních dovedností u dětí během čtyř vícedenních projektů v lesní mateřské škole. Výsledky ukázaly, že projektová metoda přispěla k rozvoji kooperativních dovedností u dětí v LMŠ ve třech...
Sebehodnocení žáků na 2.stupni ZŠ
Reine, Petra ; Novotná, Kateřina (vedoucí práce) ; Laufková, Veronika (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje problematice sebehodnocení žáků na druhém stupni základní školy. Jejím cílem bylo popsat možnosti rozvoje sebehodnocení v kontextu školního hodnocení a konkrétně v rámci hodin výchovy ke zdraví v 6. ročnících. To znamenalo navrhnout a uplatnit způsoby rozvoje sebehodnocení na 2. stupni základní školy a následně celý proces popsat a reflektovat. Teoretická část se zaměřuje na hodnocení žáků ve škole, včetně analýzy aktuálních kurikulárních dokumentů a legislativy. Dále jsou zde popsány prvky, které žákovo učení podporují. Poslední díl teoretické části je věnován sebehodnocení. Kromě vymezení pojmu je zde popsáno, jak sebehodnocení působí na žáka a nechybí ani prezentace různých technik sebehodnocení. Akční výzkum se stal podkladem pro zpracování praktické části. Popisuje cestu k sebehodnocení včetně překonávání drobných překážek, které během výzkumu nastaly. Výzkum byl realizován v 6. třídách základní školy v hodinách výchovy ke zdraví. Přípravná fáze se věnovala studiu a analýze školních dokumentů. Následoval úvodní sběr dat, jednalo se o pozorování žáků a dále o rozhovory, které měly za cíl zjistit, jaké jsou jejich zkušenosti se školním hodnocením a sebehodnocením. V další fázi došlo k prvnímu pokusu o zavedení sebehodnocení do výuky, ten však byl přerušen hned ze...
Možnosti biblioterapie v rozvoji komunikačních dovedností dětí mladšího školního věku se symptomatickou poruchou řeči
Barvová, Lucie ; Valešová Malecová, Barbara (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
Diplomová práce Možnosti biblioterapie v rozvoji komunikačních dovedností dětí mladšího školního věku se symptomatickou poruchou řeči se zabývá otázkou, zda lze využít biblioterapii v edukačním procesu jako jednu z metod sloužící k rozvoji komunikačních dovedností. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část je zaměřena na charakteristiku mladšího školního věku a jazykový vývoj v tomto období, aby mohla být lépe pochopena problematika symptomatických poruch řeči. Jsou zde popsány možné odchylky v řečovém vývoji, který vede právě k tomuto narušení komunikační schopnosti. Práce popisuje stručnou charakteristiku symptomatické poruchy řeči u dětí s mentálním postižením, s mozkovou obrnou, se sluchovým postižením a u dětí s ADHD. V neposlední řadě jsou zde uvedena konkrétní doporučení vhodná při komunikaci s žáky s narušenou komunikační schopností. Dále jsou v teoretické části shrnuty poznatky z oblasti biblioterapie a jejich možné využití u dětí mladšího školního věku. Praktická část má za cíl navrhnout odpovídající biblioterapeutický program, který může být aplikován v hodinách českého jazyka a bude rozvíjet komunikační dovedností dětí v oblasti aktivní a pasivní slovní zásoby, porozumění a schopnosti vyjadřování. Prostřednictvím akčního výzkumu je pak ověřována jeho...
Řešení konfliktů mezi žáky ve třídě primární školy
Štěpánová, Lucie ; Krčmářová, Tereza (vedoucí práce) ; Poche Kargerová, Jana (oponent)
Tématem diplomové práce je řešení problémů/konfliktů mezi žáky ve 4. ročníku základní školy. Pojednává o příčinách vzniku konfliktních situací ve třídě, o strategiích řešení konfliktů a o možnostech jejich prevence. V teoretické části se zaměřuji především na charakteristiku kvalitního klimatu třídy a specifika žáků v mladším školním věku. Shrnu typy a příčiny konfliktů mezi žáky a možnosti jak jim předcházet zejména cíleným rozvojem jejich sociálních dovedností. V empirické části se formou akčního učitelského výzkumu pokusím snížit četnost konfliktů a zvýšit dovednost jejich zvládání ve třídě 4. ročníku, kde působím jako třídní učitelka. Využiji dotazník "Naše třída", záznam a analýzu konkrétních situací, rozhovor se žáky a analýzu vlastního reflektivního deníku. Pro zlepšení sociálních dovedností žáků využiji metody a techniky zejména osobnostní a sociální výchovy, které budu pravidelně zařazovat do výuky žáků.
Změna v porozumění různým modelům zlomků u žáků základní školy
Hillebrandová, Eliška ; Janda, David (vedoucí práce) ; Kvasz, Ladislav (oponent)
Zlomky patří mezi obávané téma nejen pro žáky, ale i učitele. Důvodem je, že se jedná o zlomové učivo na základních školách, bez něhož nelze s úspěchem pokračovat v navazujícím studiu. Proto se v první kapitole této práce zaměříme na porozumění zlomkům skrze vizuální modely (diskrétní a spojité - čokoláda, kruh, úsečka, obdélník), které je možné u nás běžně nalézt v učebnicích zaměřených na výuku zlomků. Ve druhé kapitole jsme s pomocí nástrojů akčního výzkumu zkoumali, jak se mění porozumění žáků v čase po provedených intervencích. Výzkum se skládal ze dvou pilotních testování a třech iterací testu v průběhu dvou měsíců ve třech sedmých třídách na pražské základní škole. V testu jsme se konkrétně soustředili na hledání části z celku a hledání celku zčásti u těchto tří modelů: diskrétní uspořádaný model, model zlomku jakožto části plochy v mřížové síti a model číselné osy. Všechny výsledky jsme graficky zpracovali pomocí tabulek, boxplotů a opírali jsme se i o statistické testy. Ve třetí kapitole jsme detailně tyto výsledky shrnuly a také poukázaly na nedostatky výzkumu a jejich možnosti odstranění. Ukázalo se, že u žáků došlo k pozitivní změně v porozumění modelům zlomků. Tato práce může pomoci dalším učitelům při výuce zlomků jako inspirace úloh a doporučení pro zařazování modelů i při operacích...
Hlasová příprava dětí předškolního věku
HRBÁČOVÁ, Veronika
Bakalářská práce se zaměřuje na hlasovou přípravu dětí v mateřské škole. Práce je koncipována jako akční výzkum. V teoretické části bude popsáno, co je lidský hlas a jak funguje. Dále bude rozepsáno, jak se má pracovat s hlasem právě v mateřských školách. I u dětí tohoto věku se mohou objevit hlasové poruchy. V této části proto najdeme vypsané i možné poruchy hlasu, jak je rozpoznat a jak jim předcházet. Praktická část bakalářské práce bude věnována samotnému akčnímu výzkumu. Bude navrženo šest hlasových chvilek pro děti předškolního věku, budou prakticky vyzkoušeny a zhodnocena jejich efektivita. Každá z šesti chvilek obsáhne hypotézu, která bude později potvrzena či vyvrácena. Na závěr práce budou zhodnoceny navržené hlasové chvilky a jejich využitelnost v mateřské škole. Budou zhodnoceny všechny cíle a hypotézy, které budou v praktické části stanoveny.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 104 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.