Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 291 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Včelařství a jeho využití na základní škole
Voska, Karel ; Andreska, Jan (vedoucí práce) ; Hanel, Lubomír (oponent)
Tato práce se věnuje včelařství a možnostem jeho využití na základní škole. První část je zaměřena na celou nadčeleď Apidae se zaměřením na včelu medonosnou. Zmíněny jsou ale i další zástupci napříč různými sociálními modely, od včel samotářek, přes včely žijícími v různých úrovních komunitního života, až po velká včelí společenství. Ve druhé části práce je přiblížen vývoj včelařství, nejprve na obecné rovině a poté na území našeho státu. Od samotného vzniku vztahu člověka a včel, přes první průkopníky opravdového včelařství ve Středomoří, Egypťany, Řeky a Římany, až po vývoj včelařství na našem území od středověku až do 20. století. Třetí a poslední část diplomové práce se pak věnuje využití včelařství na základní škole. V této didaktické části jsou nejprve popsány různé možnosti, jak včely ve výuce využít v nejrůznějších předmětech na základní škole. Součástí textu jsou návrhy témat a náplně hodin, možné využití mezipředmětových vztahů a tandemové výuky a také návrhy pracovních listů. Druhá část didaktické práce se pak věnuje včelařskému kroužku při základní škole. Hlavně pak pravidlům i tipům pro jeho správné fungování. Součástí práce je také několik badatelských otázek, zaměřujících se na to, zda a jak může být využití včel ve výuce prospěšné pro žáky. Odpovědi na otázky byly zpracovány pomocí...
Didaktické využití invazních dřevin ve výuce na základních školách
Vavřina, Jan ; Chocholoušková, Zdenka (vedoucí práce) ; Hrouda, Lubomír (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na problematiku invazních dřevin ve výuce na 2. stupni základních škol. Hlavním cílem této práce byla rešerše učebnic přírodopisu na druhém stupni základních škol s důrazem na invazní druhy dřevin. Jako další cíl si autor v práci stanovil zjistit, za využití vhodně sestaveného pretestu, vstupní úroveň znalostí před samotnou výukou tohoto tématu. Následně po absolvování výuky ověřit získané znalosti a porovnat je s těmi vstupními za pomoci stejně sestaveného posttestu. Dalším cílem práce bylo seznámit žáky, prostřednictvím vhodně zvolených vyučovacích metod a forem s tématem invazních dřevin, které rostou v blízkosti jejich bydliště. Žák se seznámí se základními znaky, invazním chováním, mapováním a následnou likvidací vybraného invazního druhu dřeviny. V této práci byla využita metoda dotazování, kdy žáci prostřednictvím pretestů a postestů odpovídají na otázky, jež reflektují informace, které jsou obsaženy v některých učebnicích přírodopisu pro 2. stupeň základních škol. Výsledky ve výzkumné části byly zpracovány do tabulek a údaje v nich zaznamenané byly pro přehlednost zpracovány grafickým způsobem. Výsledky této práce naznačují, že se téma invazních dřevin v některých učebnicích přírodopisu vyskytovalo pouze okrajově. Pokud se téma v učebnici vyskytuje, je ve většině...
Tvorba metodické podpory pro realizaci pohybových programů dětí mladšího školního věku v češtině, ukrajinštině a ruštině
Shkliar, Alexandra ; Vařeková, Jitka (vedoucí práce) ; Pavlová, Ilona (oponent)
Název: Tvorba metodické podpory pro realizaci pohybových programů dětí mladšího školního věku v češtině, ukrajinštině a ruštině Cíl: Cílem bakalářské práce je tvorba vhodné a srozumitelné metodické podpory k podpoře pohybové aktivity u ukrajinských dětí v azylu v ČR. Metody: Bakalářská práce se skládá se ze tří částí a má teoreticko-empirický charakter. V první, teoretické části je využit kvalitativní přístup (literární rešerše). Ve druhé části byl na základě rešerše vytvořen návrh metodické podpory, který byl následně přeložen tak, aby byl k dispozici ve třech jazycích: češtině, ukrajinštině a ruštině. Ve třetí, empirické části byl využit kvantitativní přístup ve formě anonymní ankety dotazníkového typu. Výzkumný vzorek pro empirickou část byl získán metodou záměrného výběru. Respondenty byly zejména osoby z oblasti školství, které pracují s dětmi, osoby z rodin postižených válkou (uprchlicí z napadené země), rodiny pocházející ze země, jež válku začala a rodiny českých občanů, jejichž děti trpěly psychickými problémy ve spojitosti s válkou. Výsledky: Anketního šetření se zúčastnilo 41 respondentů, z toho 12 z České republiky, 15 z Ukrajiny, 4 z Běloruska, 8 z Ruska, 1 z Kazachstánu a 1 ze Slovenska. Přičemž 19 (46,3 %) z nich se věnuje pohybovým aktivitám dětí ve volnem čase, 10 (24,3 %)...
Rizikové chování u žáků na střední odborné škole
Matoušková, Lucie
Tématem bakalářské práce je rizikové chování žáků na střední odborné škole. Cílem bakalářské práce je poznat, popsat a interpretovat míru rizikové chování u žáků na středních odborných školách. Teoretická část se zabývá problematikou rizikového chování jejími druhy, činiteli, kteří na ni působí a prevencí. Ve výzkumném šetření jsem zvolila kvantitativní přístup za pomocí dotazníku. Hlavním výzkumnou otázkou je, zda a v jaké míře se vyskytuje rizikové chování u žáků středních odborných škol. Respondenti byli žáci 1. a 2. ročníků středních odborných škol. Do výzkumného šetření se zapojily tři školy, a to střední odborná škola v Kuřimi, střední odborná škola v Brně a střední odborná škola v Hustopečích.
Vliv koronavirové pandemie na vzdělávání v roce 2021
Vlasáková, Petra
Bakalářská práce se zabývá dopadem pandemie COVID-19 na vzdělávání v České republice, především z pohledu žáků střední odborné školy. Teoretická část seznamuje s využitím průběhem pandemie, s dopadem pandemických opatření na formy vzdělávání a využití digitálních technologií ve výuce před pandemií i během ní. Praktickou část tvoří výzkum, který formou dotazníkového šetření mapuje dopad distanční výuky na vzdělávání žáků na vybrané střední škole. Ukazuje úroveň znalostí žáků i pedagogů a připravenost škol v průběhu pandemie COVID-19. Výstupem šetření jsou doporučení, jak zefektivnit distanční výuky během pandemie.
Náhled pedagogů základní školy na inkluzivní vzdělávání
Dusilová, Kateřina ; Viktorová, Ida (vedoucí práce) ; Vítková Rulíková, Klára (oponent)
Tato diplomová práce je zaměřena na inkluzivní vzdělávání a jeho blízké aspekty, konkrétně na náhled pedagogů základní školy na toto vzdělávání. Samotný text je rozdělen do několika kapitol. Ty vysvětlují teoretický rámec inkluze ve speciální pedagogice a témata s ní spojená, například posun v nazírání na člověka s postižením v jednotlivých obdobích, základní možné přístupy ke vzdělávání dětí, tedy pojmy exkluze, segregace, integrace, a nakonec samotná inkluze. Vysvětlují jejich definice nebo také principy. Obsahem je také školské legislativa v České republice. Práce je rozdělena na dvě části - část teoretickou a část praktickou. Teoretická část se zaměřuje na výše uvedená témata a dále se krátce věnuje i pojmům, které se týkají vzdělávání a speciální pedagogiky obecně, jako například škola jako sociální instituce a jednotlivé sociální a profesní role v ní, pojem socializace nebo mezinárodní trendy ve speciální pedagogice. Praktická část obsahuje kvalitativní výzkum, tedy strukturované rozhovory s konkrétními pedagogickými pracovníky a výstupy z těchto rozhovorů. Zabývá se zkušenostmi daných zaměstnanců základní školy, tzn. vedoucích pracovníků, učitelů, třídních učitelů, asistentů pedagoga nebo také školního speciálního pedagoga. Reflektuje jejich náhled na speciální vzdělávání a vše s ním...
Expoze reklamy na alkohol u žáků druhého stupně základních škol v Praze
Baraník, Petr ; Barták, Miroslav (vedoucí práce) ; Petruželka, Benjamin (oponent)
Východiska: V období dospívání se u jedince vytváří vlastní životní styl, dochází k sebeuvědomění a formování identity člověka. Děti v tomto období často experimentují, negují rady a názory dospělých. Reklama na alkohol formuje pozitivní vztah k alkoholu napříč věkovými skupinami. Jedinci v období dospívání hledají nová přátelství, dobrou náladu, vyhledávají únik od stresu, úzkosti a povinností. Právě reklama na alkohol nabízí návod a doporučení k užívání alkoholu. Reklama na alkohol neupozorňuje na negativní důsledky užívání alkoholu a rizika vzniku závislosti. Cíle: Popsat a analyzovat souvislost mezi vlivem reklamy na alkohol, názorem a zkušeností žáků druhého stupně základní škol na užívání alkoholu. Zhodnotit vystavení reklamě na alkohol u žáků druhého stupně základních škol v Praze. Zjistit, jaký vliv má reklama na alkohol na názory a chování žáků. Analyzovat povědomí žáků o rizicích spojených s konzumací alkoholu. Metody: Bakalářská práce má charakter kvalitativního výzkumu, výzkumným nástrojem je průřezové dotazníkové šetření. V období května a června 2023 bylo osloveno 35 základních škol na území hlavního města Prahy, z toho 9 základních škol bylo ochotno se zúčastnit. Výběrovým souborem bylo celkem 158 žáků a žákyň z osmých a devátých ročníků. Z toho výběrovým souborem 145 odevzdaných...
Analýza studijních výsledků žáků zahraničního původu ve vybraných státech Evropy
Čakovská, Hana ; Hasman, Jiří (vedoucí práce) ; Kostelecká, Yvona (oponent)
Cílem diplomové práce je kvantitativně hodnotit postavení žáků zahraničního původu na školách. To je analyzováno prostřednictvím velikosti rozdílů studijních výsledků mezi žáky-přistěhovalci a rodilými žáky v osmi odlišných vzdělávacích systémech. Hlavní snahou je zachytit heterogenitu mezi vybranými státy, které byly zvoleny z důvodu rozdílů v integračních strategiích, velikosti objemu financí směřovaných do vzdělávání a organizaci vzdělávacích systémů. Pro účel analýzy byla využita mezinárodní databáze šetření PISA o rozsahu 49 687 respondentů. Vliv zahraničního původu je analyzován společně s dalšími determinanty za účelem odhalit jeho relevanci na vysvětlení úspěšnosti výkonů žáků ve škole. Autorce není známo, že by byly rozdíly studijních výsledků žáků-přistěhovalců a rodilých žáků uchopeny v jiném podobném komparativním výzkumu. Na základě literatury byly jednotlivé faktory rozděleny do tří úrovní - úrovně žáků, škol a států. Pro tento účel je využit víceúrovňový lineární model, který dokáže očistit vliv úrovně škol od role individuálních charakteristik jedince. Vliv přistěhovaleckého původu byl prokázán, je však ovlivněn dalšími faktory jako je ekonomický, sociální a kulturní kapitál, vzdělávací aspirace žáků či kázeňské...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 291 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.