Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 250 záznamů.  začátekpředchozí106 - 115dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vliv plaveckého výcviku na rozvoj vybraných koordinačních schopností u dětí mladšího školního věku
Sobotková, Barbara ; Svobodová, Irena (vedoucí práce) ; Pádivý, Martin (oponent)
Hlavním cílem této diplomové práce je zjistit, jaký má plavecký výcvik vliv na rozvoj vybraných koordinačních schopností u dětí mladšího školního věku. Pro toto zjištění byly použity vybrané motorické testy. Zkoumaným souborem byla skupina dívek a chlapců mladšího školního věku. Testování proběhlo dvakrát u každého žáka. První testování se uskutečnilo na začátku školního roku při zahájení plaveckého výcviku. Druhé testování proběhlo po absolvování pěti lekcí plavecké výuky. Teoretická část práce je zaměřena na plavání, motorické schopnosti, koordinační schopnosti a charakteristiku mladšího školního věku. V praktické části jsou zpracovány, porovnány a vyhodnoceny výsledky provedených koordinačních testů. Při zpracování výsledků byly použity metody testování, pozorování, statistická metoda zpracování získaných dat, metoda aritmetického průměrování, metoda modusová a mediánová. Ze souhrnných výsledků vyplynulo, že plavecký výcvik pozitivně ovlivňuje koordinační schopnosti dětí mladšího školního věku, neboť u všech testovaných jedinců bylo zjištěno zlepšení. KLÍČOVÁ SLOVA plavecký výcvik, koordinační schopnosti, plavecké způsoby, testy, plavec, mladší školní věk
Plavecký výcvik dětí se specifickými poruchami učení v mladším školním věku
Šťastná, Hana ; Svobodová, Irena (vedoucí práce) ; Dlouhý, Martin (oponent)
Práce reflektovala působení základního plaveckého výcviku a vodního prostředí na úroveň jemné motoriky horních končetin u žáků se specifickými poruchami učení. Součástí práce je srovnání se skupinou stejně starých žáků se specifickými poruchami učení, kteří se základního plaveckého výcviku neúčastnili. Hlavním cílem diplomové práce bylo sledovat skupinu žáků pražské soukromé základní školy, která je zaměřená na výuku dětí se specifickými poruchami učení, a vyhodnotit případné změny jemné motoriky horních končetin. Ve vybrané skupině žáků měly všechny děti diagnostikovanou jednu či kombinaci specifických poruch učení jako jsou vývojová dysfázie, dyspraxie, dysgrafie, dyslexie, syndrom ADHD a Aspergerův syndrom, ve věku osm až deset let. Jednalo se o povinný základní plavecký výcvik ve 3. třídě, který probíhal ve školním roce 2018/2019 a kterého se účastnilo patnáct žáků. Na začátku výcviku proběhlo vstupní testování jemné motoriky horních končetin a test úrovně základních plaveckých dovedností. Výstupní testování proběhlo v únoru 2019 po absolvování dvaceti hodin výcviku. Pro porovnání úrovně jemné motoriky bylo provedeno testování další skupiny žáků s výše uvedenými poruchami učení stejného věku, kteří základním plaveckým výcvikem neprošli. Klíčová slova plavecký výcvik, specifické poruchy učení,...
Vliv plavání na zvyšování flexibility jako složky obratnosti žáků základních škol na Lounsku.
Benková, Veronika ; Svobodová, Irena (vedoucí práce) ; Kainová, Lucie (oponent)
NÁZEV: Vliv plavání na zvyšování flexibility jako složky obratnosti žáků základních škol na Lounsku. AUTOR: Bc. Veronika Benková KATEDRA (ÚSTAV) Katedra tělesné výchovy VEDOUCÍ PRÁCE: PaedDr. Irena Svobodová ABSTRAKT Cílem mé diplomové práce je zjistit, jak základní plavecký výcvik na Lounsku dokáže ovlivnit kloubní pohyblivost u dětí mladšího školního věku a zároveň porovnat výsledky naměřené skupiny s podobným a již uskutečněným výzkumem z roku 2015 a 2018. K dosažení výsledků jsou použity ověřené testy kloubní pohyblivosti. Testování proběhne celkem dvakrát. Před začátkem a na konci plaveckého výcviku, tedy po skončení deseti dvouhodinových lekcích. Tento výzkum potrvá zhruba deset týdnů. Testování proběhne na dvou základních školách. Testované osoby byly rozděleny dle pohlaví na chlapce a dívky a zároveň i na neplavce a plavce. Teoretická část se zabývá charakteristikou mladšího školní věku, motorickými schopnostmi, zvláště kloubní pohyblivostí, plaveckým výcvikem a plaváním. V praktické části popisuji jednotlivé testy flexibility a výsledky těchto testů. Z práce vyplynulo, že plavání napomáhá rozvoji flexibility, ale v porovnáním s předchozími výzkumy se úroveň pohyblivosti i míra zlepšení zhoršuje. Dívky, plavci a žáci ze školy B dosáhli lepších výsledků v pretestech i v posttestech než chlapci,...
Projekt "Děti na startu" v době onemocnění COVID-19
Ajchlerová, Lucie ; Hájková, Jana (vedoucí práce) ; Svobodová, Irena (oponent)
BIBLIOGRAFICKÁ IDENTIFIKACE Název diplomové práce: Projekt "Děti na startu" v době onemocnění COVID-19 Pracoviště: Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy, katedra tělesné výchovy Autor: Bc. Lucie Ajchlerová Vedoucí práce: PaedDr. Jana Hájková Rok vypracování: 2021 Abstrakt: Tato diplomová práce se snaží přiblížit problematiku projektu "Děti na startu" a situaci, která nastala s výskytem onemocnění covid-19 ve spojení s vládními opatřeními, které měly zamezit šíření této nemoci. Projekt se zabývá rozvojem pohybové aktivity u dětí od 4 do 9 let a svá střediska má po celé České republice. Z výzkumu by mělo být patrné, jak se projekt "Děti na startu" snažil reagovat na situaci, která nastala v období od února 2020 do února 2021. Dotazníkové šetření proběhlo jak u rodičů či zákonných zástupců dětí, které jsou do projektu zapojeny, tak i vedoucích středisek, šéf trenérů a asistentů trenérů. Tyto dvě rozdílné skupiny zajistily dvojí pohled na danou problematiku. Diplomová práce došla k výsledkům, že daný projekt je velmi variabilní a některá střediska jsou schopna své tréninkové jednotky provozovat i za přísných opatřeních. Klíčová slova: pohybová aktivita, covid-19, Děti na startu, předškolní věk, mladší školní věk
Výběr pěveckého repertoáru pro 3. - 5. ročník ZŠ
Pakandlová, Martina ; Jiřičková, Jiřina (vedoucí práce) ; Tichá, Alena (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá možnostmi, jakými lze pracovat s vybraným písňovým repertoárem ve 3.-5. ročníku základní školy. Cílem je předložit širší spektrum hudebních činností se zaměřením na činnosti vokální k pěti zvoleným písním. První část práce tvoří část teoretická, v níž charakterizujeme fyzický, psychický, hudební a hlasový vývoj žáků mladšího školního věku. V následujících kapitolách vymezujeme kritéria pro výběr pěveckého repertoáru a analyzujeme vybrané publikace, v nichž se můžeme inspirovat při jeho výběru. Na základě zvolených kritérií předkládáme písňový repertoár sestavený dle průběhu školního roku. Ke každé vybrané písni uvádíme úvodní motivaci, podněty k rozhovoru o písničce, průpravná hlasová cvičení, doporučený způsob jejího nácviku, taneční ztvárnění a instrumentální doprovod. U těchto písní pak dále čtenář najde možnosti mezipředmětového propojení, například s výtvarnou výchovou, dramatickou výchovou vlastivědou či přírodovědou. Některé z předložených podnětů částečně naplňují průřezová témata, konkrétně multikulturní a enviromentální výchovu. Z navržených činností jsme následně sestavili modely vyučovacích hodin se zaměřením na nácvik písní, na nichž demonstrujeme, jakým způsobem lze s předloženými aktivitami zacházet.
Rizika a prevence stýskání dítěte při odloučení od rodiny na škole v přírodě
Švarcbachová, Zuzana ; Špačková, Klára (vedoucí práce) ; Valentová, Hana (oponent)
Diplomová práce se zaměřila na problematiku zvládání odloučení od rodiny. Konkrétně se zaměřila na tzv. homesickness (stýskání po domově) u dětí mladšího školního věku při účasti na několikadenním pobytu na škole v přírodě. Cílem práce bylo zmapovat rizikové faktory přispívající k horšímu prožívání odloučení dítěte od rodiny a sestavit základní doporučení pro učitele o tom, jaká opatření by měli společně s rodinou přijmout, aby dítěti společný pobyt mimo rodinu co nejvíce usnadnili. Na základě studia odborné literatury a výzkumných zpráv byl nejprve připraven a následně zadán dotazník pro rodiče, který učitelům vyhledávat rizikové děti, ale také upozornit na rizikové chování rodičů, které by mohlo obtíže při zvládání odloučení prohlubovat. Záznamy o rizikových faktorech byly porovnávány se záznamy o prožívání a chování dětí při pobytu na škole v přírodě. Ty byly získány pomocí dotazníkového šetření žáků a strukturovaného dotazníku pro doprovázející učitele. diplomové práci se podařilo stanovit pozitivní činnosti, které by rodiče měli volit před odjezdem dítěte na školu v přírodě. Výsledky výzkumného šetření potvrdily významnou souvislost mezi stýskáním a faktorem předchozí zkušenosti s pobytem mimo domov, věkem dítěte a užitím negativních, tedy nevhodných činností před odjezdem dítěte. KLÍČOVÁ SLOVA...
Pohybové schopnosti u žáků mladšího školního věku zapojených do projektu Sazka Olympijský víceboj
Benešová, Barbora ; Hájková, Jana (vedoucí práce) ; Pádivý, Martin (oponent)
Cílem této diplomové práce je zjistit výsledky v testové baterii žáků mladšího školního věku, konkrétně 6.-9. letých, kteří se zapojili do projektu Sazka Olympijský víceboj. Zvláště jsme se v práci zaměřily na disciplíny Olympijského diplomu, kterých je celkem 8 a jež prověřují pohybové schopnosti pomocí motorických testů. O data jsme kvůli pandemii Covid-19 žádaly nejen u vedení škol, ale také organizaci, jež celý tento projekt zaštiťuje. Data nám byla poskytnuta ze tří základních škol ze Středočeského kraje a Prahy. Všechna se vztahovala k žákům prvního stupně a podmínkou bylo i měření mezi roky 2016-2020, aby data byla co nejaktuálnější. V praktické části této práce byl využit kvantitativní výzkum. Celkový výzkumný soubor byl tvořen 92 žáky, kteří se projektu Olympijský diplom účastnili v 1., 2. i 3. ročníku mezi roky 2016-2020. Dívky byly zahrnuty v počtu 51 ku 41 zúčastněným chlapcům. Celý soubor byl porovnáván z několika aspektů. Zajímaly nás průměrné hodnoty dle pohlaví, ročníků a také porovnání třídy se zaměřením na sport oproti běžným třídám. To bylo vztaženo většinou ke statistické významnosti. Výzkumná část práce poukazuje na velmi blízké průměrné hodnoty mezi téměř všemi 8 testy, a to mezi třídou se sportovním zaměřením vůči třídám běžným. Také bylo prokázáno, že v silových testech...
Analýza mimoškolních pohybových aktivit se zaměřením na mladší školní věk v rámci pandemie Covid - 19 ve vybrané části Prahy.
Strychová, Lucie ; Dlouhý, Martin (vedoucí práce) ; Dvořáková, Hana (oponent)
Diplomová práce se zabývá analýzou mimoškolních pohybových aktivit žáků mladšího školního věku - 1. stupně základní školy v rámci pandemie Covid-19. Analýza probíhala u žáků 1. - 5. ročníků. Teoretická část se věnuje charakteristice dítěte mladšího školního věku a zabývá se také specifiky tohoto věku z hlediska psychického, tělesného, sociálního, emocionálního a pohybového vývoje. Také se v této části věnujeme pojmu pandemie Covid-19. Dále je velká část věnována pohybové aktivitě. Podrobněji se zabývá dělením pohybových aktivit, činiteli, které ovlivňují pohybovou aktivitu, významem pro zdraví člověka. Zabývá se také pohybovou inaktivitou, jejími následky u dětí mladšího školního věku a doporučeným množstvím pohybových aktivit. Teoretická část se věnuje i mimoškolním pohybovým aktivitám, trávením volného času dětí mladšího školního věku, jeho charakteristikou a funkcí. Výzkumná část práce je pak orientována na výsledky mimoškolních pohybových aktivit dětí mladšího školního věku a jejich interpretaci v době před pandemií a v době při pandemii Covid-19. Výsledky jsou zpracovány pomocí grafů - sloupcových a výsečových. V této části práce je popsán také výzkumný soubor, použité metody, věnujeme se diskuzi a závěrům práce. Prováděný výzkum potvrdil větší míru hypokineze v rámci pandemie Covid-19 než...
Grafické projevy u ohrožených žáků mladšího školního věku
Járka, Štěpán ; Kucharská, Anna (vedoucí práce) ; Kučerová, Olga (oponent)
Tato práce se zabývá specifickou oblastí poruch učení, která souvisí s hrubou a jemnou motorikou. Proto se zaměřuje především na projevy dysgrafie. Jejím cílem je totiž postihnout zvláštnosti této poruchy v závislosti na kresbě a výtvarných schopnostech žáků. V práci je použita Rey-Osterriethova komplexní figura a doplňující úkoly, které jsou s touto figurou srovnávány. Rey-Osterriethova komplexní figura je známý a používaný diagnostický nástroj v oblasti poruch učení a v této práci slouží k porovnání výkonů žáků. Důležitá je výtvarná schopnost žáka, jeho vnímání perspektivy, prostorové kompozice a práce s linií. Výkon každého žáka je v práci podrobně popsán, jak pomocí kvantifikace, tak pomocí písemného popisu. V práci se také nachází kazuistiky a porovnání výsledků žáků, kteří se odlišují od průměrných hodnot.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 250 záznamů.   začátekpředchozí106 - 115dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.