Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Výběr pěveckého repertoáru pro 3. - 5. ročník ZŠ
Pakandlová, Martina ; Jiřičková, Jiřina (vedoucí práce) ; Tichá, Alena (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá možnostmi, jakými lze pracovat s vybraným písňovým repertoárem ve 3.-5. ročníku základní školy. Cílem je předložit širší spektrum hudebních činností se zaměřením na činnosti vokální k pěti zvoleným písním. První část práce tvoří část teoretická, v níž charakterizujeme fyzický, psychický, hudební a hlasový vývoj žáků mladšího školního věku. V následujících kapitolách vymezujeme kritéria pro výběr pěveckého repertoáru a analyzujeme vybrané publikace, v nichž se můžeme inspirovat při jeho výběru. Na základě zvolených kritérií předkládáme písňový repertoár sestavený dle průběhu školního roku. Ke každé vybrané písni uvádíme úvodní motivaci, podněty k rozhovoru o písničce, průpravná hlasová cvičení, doporučený způsob jejího nácviku, taneční ztvárnění a instrumentální doprovod. U těchto písní pak dále čtenář najde možnosti mezipředmětového propojení, například s výtvarnou výchovou, dramatickou výchovou vlastivědou či přírodovědou. Některé z předložených podnětů částečně naplňují průřezová témata, konkrétně multikulturní a enviromentální výchovu. Z navržených činností jsme následně sestavili modely vyučovacích hodin se zaměřením na nácvik písní, na nichž demonstrujeme, jakým způsobem lze s předloženými aktivitami zacházet.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.