Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,921 záznamů.  začátekpředchozí1026 - 1035dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Zakladní registr obyvatel v návaznosti na editační agendové Informační systémy: sdílení dat ve veřejné správě ČR
Kopecká, Iveta ; Vlasák, Rudolf (vedoucí práce) ; Lipková, Helena (oponent)
Práce analyzuje současný stav základního registru obyvatel v návaznosti na agendové informační systémy. Teoretická část práce je zaměřena na problematiku základních registrů v obecné rovině, kdy je větší pozornost věnována registru obyvatel. Analytická část práce podrobně zkoumá současný stav nastavených a realizovaných procesů, které mají přímý vliv na funkčnost základního registru obyvatel v návaznosti na agendové informační systémy a následné sdílení dat ve veřejné správě České republiky. Pozornost je zaměřena zejména na využívání a poskytování referenčních údajů prostřednictvím webových služeb a informačního systému základních registrů. V práci jsou dále analyzovány přístupy agendových informačních systémů orgánů veřejné moci k základnímu registru obyvatel a také realizace dílčích projektů, které mají přímý dopad na jeho provoz. Vyhodnocení jednotlivých posuzovaných oblastí je provedeno za pomocí statistického šetření.
Rozvoj čtenářské gramotnosti prostřednictvím projektu na 1. stupni ZŠ
Janusová, Petra ; Wildová, Radka (vedoucí práce) ; Rychlíková, Marie (oponent)
Diplomová práce uvádí do problematiky čtenářské gramotnosti a jejího rozvíjení v rámci projektové výuky. Práce je strukturována do dvou částí - teoretické a praktické. V teoretické části jsou zpracována východiska pojetí projektů a projektového vyučování, jejich historický základ a přednosti, kterými tato metoda disponuje. Dále je zde rozvíjeno téma čtenářské gramotnosti, především její různá pojetí a možnosti jejího rozvíjení pomocí metod RWCT, dramatické výchovy a projektové výuky. V praktické části je popisován průběh konkrétního projektu, v rámci kterého byli pozorováni žáci třetí třídy. V práci je využito kombinace kvalitativního a kvantitativního výzkumu, jehož hlavním cílem je zkoumání vlivu projektové výuky na motivaci žáků při práci s různými písemnými materiály.
Spolupráce žáků I. a II. stupně v procesu učení
Markupová, Pavla ; Tomková, Anna (vedoucí práce) ; Marušák, Radek (oponent)
Práce se zabývá spoluprací žáků I. a II. stupně základní školy. Analyzuje, do jaké míry jsou žáci II. stupně schopni předat své znalosti žákům I. stupně. Dále sleduje, jak ovlivňuje učební styl a osobnost jedince spolupráci ve skupině. V praktické části je zaznamenáno dlouhodobé zkoumání jedné třídy, která byla ke spolupráci mladších a starších žáků systematicky vedena. Výsledky akčního výzkumu sledované třídy vyhodnocují vyšší stupeň kooperativních a komunikačních dovedností jednotlivých žáků než u těch, kteří se spoluprací dříve nezabývali. Vedení dětí ke spolupráci postupně rozvíjelo nejen jejich vztah k mladším spolužákům, ochotu pomoci druhému, respektovat názory ostatních, ale upevnilo i vzájemné vztahy ve sledované třídě. ABSTRACT The work deals with the cooperation of pupils among first and second grade pupils in a primary school. It analyzes to which extent are second grade pupils able to give their knowledge to pupils of the first grade. Then it shows how the learning style and the personality affects the cooperation of an individual within the group. The practical part proofs the long-term investigation in one class that was systematically prepared for the cooperation among older and younger pupils. The results of this research in the observed class evaluate higher level of cooperative...
Návrh projektu tenisové školy ve městě Krasnodar
Olefir, Viktoriya ; Štědroň, Bohumír (vedoucí práce) ; Ftorek, Jozef (oponent)
Název: Návrh projektu tenisové školy ve městě Krasnodar Cíle: Cílem diplomové práce je analyzovat současnou situaci v oblasti poskytování tenisových služeb především dětem ve městě Krasnodar. Na základě analýzy formulovat závěry pro návrh založení tenisové školy, následně zpracovat podnikatelský záměr společně s finančním plánem. Závěrem práce je projekt podroben rizikové analýze a jsou formulována závěrečná doporučení. Metody: Co se týká analýzy trhu, byla provedena sekundární analýza trhu, na základě výsledku výzkumu Ruské tenisové federace. V práci byla také provedena finanční analýza, která poslouží k celkovému vyhodnocení projektu. Výsledky: V rámci finančního plánování bylo zjištěno, že náklady a výnosy v prvním roce fungování podniku se téměř rovnají a tedy ziskovost nebude příliš vysoká. Nicméně v rámci zhodnocení projektu vyšlo najevo, že by projekt neměl být ztrátový, pokud ovšem bude brán zřetel především na minimalizaci rizik, která byla identifikována v souvislosti s podnikáním v tenisové škole. Klíčová slova: tenisová škola, projekt, analýza trhu, finanční plán
Strukturální fondy EU, zejména operační programy 2007 - 2013
Rýcová, Markéta ; Sieber, Martina (vedoucí práce) ; Loužek, Marek (oponent)
(česky): Bakalářská práce se věnuje problematice strukturálních fondů v programovacím období 2007 - 2013. První část mapuje strukturu regionální politiky EU a dokumentační zakotvení operačních programu v ČR. Další část práce popisuje Regionální operační program Střední Morava, zejména charakteristiku regionu a implementační uspořádání. Poslední část analyzuje administraci a kritéria pro výběr projektů v Regionálním operačním programu Střední Morava.
Afghánistán v "přelomovém roce" 2014 a zájmy okolních států
Feistinger, Aleš ; Horák, Slavomír (vedoucí práce) ; Aslan, Emil (oponent)
Tato práce se zaměřuje na "přelomový rok" 2014 v Afghánistánu. Předpokládá, že signifikantní změny v politice jednoho státu by měly ovlivnit přístup okolních zemí a jejich zahraniční politiky a spolupráce. Nejprve jsou tedy prozkoumány změny, které se v Afghánistánu v tomto roce udály a které byly silně vnímány světovým společenstvím - prezidentské volby a podpis strategických smluv s USA a NATO. Studie nepopisuje pouze tyto události, zaměřuje se i na možné efekty a signály, které tyto události vyslaly do zahraničí. Následně je zhodnocen stav afghánských problémů ke konci roku 2014. Práce následně hledá důležité změny v zahraniční spolupráci sousedních zemí (a důležitých regionálních aktérů) s Afghánistánem. Monitoruje dlouhodobé trendy takové spolupráce a zaměřuje se i na bezpečnostní rizika s tím, že čím více se tyto trendy změnily, tím významnější byly změny v Afghánistánu pro mezinárodní dění.
Ředitel školy v roli projektového manažera
Lokajová, Iva ; Marková, Jana (vedoucí práce)
NÁZEV: Ředitel školy v roli projektového manažera AUTOR: Mgr. Bc. Iva Lokajová KATEDRA Centrum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: RNDr. Jana Marková ABSTRAKT: Diplomová práce "Ředitel školy v roli projektového manažera" se zaměřuje na problematiku projektového řízení ve školství. Zpracované téma by mělo pomoci zejména začínajícím ředitelům škol v základní orientaci v oblasti projektového řízení. Vysvětluje základní pojmy projektového řízení a zabývá se popisem forem a metod projektového řízení. Objasňuje základní úkoly, činnosti a kompetence projektového manažera ve školství. Výzkumná část se snaží zmapovat doposud příliš neprobádanou oblast projektového řízení u ředitelů základních a mateřských škol, analyzovat a zviditelnit potřeby ředitelů škol v této oblasti. Ze závěrů vyplývá, že ačkoliv si zejména základní školy uvědomují přínos zapojení do projektů pro školu, jejich podpora je v této oblasti nedostačující. Diplomová práce přináší návrhy opatření, které by mohly sloužit k lepší podpoře projektových manažerů ve školství.
Spolupráce komunitního centra a škol při realizaci komunitního projektu
Koblasová, Andrea ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Burešová, Karolína (oponent)
Bakalářská práce pojednává o možnostech a formách vzájemné spolupráce komunitního centra a školy při realizaci komunitního projektu, a to z hlediska vzdělávacího, společenského i legislativního. Cílem této práce je ukázat na příkladu konkrétního realizovaného projektu oblasti, ve kterých se uskutečňuje potenciál komunitního vzdělávání, a popsat možnosti spolupráce školy a komunitního centra. Práce hledá odpovědi na otázky, jaké jsou předpoklady pro úspěšnou realizaci projektů, jak podporovat motivaci jednotlivých spolupracujících subjektů a jak lze touto cestou procesy komunitního vzdělávání podpořit. Dílčím cílem je pak definování některých základních pojmů a jejich uspořádání do logického rámce. V teoretické části práce jsou uvedeny základní pojmy, týkající se tématu komunitní práce, komunitních škol, center a komunitního vzdělávání. Pojmy jsou definovány na základě odborné literatury od různých autorů, kteří se tímto tématem dlouhodobě zabývají. To umožňuje komplexnější náhled do problematiky a zároveň je tím předurčen výklad pojmů v kontextu s tématem této bakalářské práce. Tato část mapuje také velmi stručně historii komunitní práce a komunitního vzdělávání u nás, zejména tedy historii polistopadovou, jejich současnou podobu a možný, dosud nevyužitý potenciál. V praktické části práce je...
Stuttgart 21: politická a společenská reflexe
Kaňková, Martina ; Nigrin, Tomáš (vedoucí práce) ; Handl, Vladimír (oponent)
Předložená práce Stuttgart 21: společenská a politická reflexe se zabývá železničním a urbanistickým projektem Stuttgart 21, tedy konkrétně společenským a politickým děním okolo tohoto projektu. Práce úvodem shrnuje faktické informace o projektu, pak přechází k analýze samotných protestů, které vyvrcholily v roce 2010 tzv. "Černým čtvrtkem", kdy došlo k těžkému střetu demonstrantů s policisty. Na tento střet vláda reagovala tak, že zorganizovala urovnání tzv. smírčí rozhovory, kterými chtěla docílit uklidnění vyostřené situace. Na těchto rozhovorech, které moderoval křesťanskodemokratický politik Heiner Geißler, se sešli jak příznivci a odpůrci projektu, tak i experti na danou infrastrukturní problematiku. Situace se po těchto debatách opravdu mírně uklidnila. Vyřešení sporu okolo projektu Stuttgart 21 bylo opravdu důležitým úkolem, protože zanedlouho následovaly volby do zemského sněmu (březen 2011). Díky událostem okolo projektu Stuttgart 21 a také díky volebnímu tématu atomové energie, které se dostalo do popředí kvůli havárii ve Fukušimě, se strana zelených Die Grünen dostala k moci. Spolu se sociálními demokraty SPD vytvořila koalici v čele s předsedou vlády Kretschmannem (Die Grünen). Jelikož v této době vyvolával kontroverzní projekt Stuttgart 21 i nadále četné diskuze, rozhodla se vláda...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 1,921 záznamů.   začátekpředchozí1026 - 1035dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.