Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 78 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Uplatnění agilního přístupu ve vzdělávání (případová studie)
Kazarina, Karina ; Lipková, Helena (vedoucí práce) ; Dvořák, Jan (oponent)
Tato diplomová práce se zaměřuje na implementaci agilního přístupu v netradičním kontextu, konkrétně ve vzdělávání. Cílem práce je analyzovat a zhodnotit možnosti využití agilního přístupu ve vzdělávání a jeho dopad na efektivitu výuky, motivaci studentů a jejich spokojenost s výukou. Teoretická část práce se zabývá představením agilního přístupu a jeho metodologií, které posloužily jako základ pro vývoj agilního vzdělávacího přístupu. Dále je zde popsáno současné trendy moderního vzdělávání, které reflektují očekávání současných studentů od svého studia a jejich preferované metody učení. Následně se práce zaměřuje na konkrétní agilní metody ve vzdělávání a shrnuje stav výzkumu a výsledky případových studií jako podklad pro praktickou část práce. Tímto způsobem práce přináší teoretický rámec k této problematice, opírající se o aktuální studie. V praktické části práce je proveden kvalitativní výzkum formou polostrukturovaných rozhovorů a jsou prezentovány výsledky tohoto výzkumu. Klíčová slova: Agile, Scrum, EduScrum, XP, Kanban, Vzdělání, Vyučování, Učení
Informační zahlcení jako informační bariéra u studentů
Jůnová, Sabina ; Jarolímková, Adéla (vedoucí práce) ; Lipková, Helena (oponent)
Cílem této diplomové práce je zmapování informačního zahlcení jako informační bariéry u studentů. V teoretické části byly shrnuty poznatky získané z odborné literatury týkající se informačního zahlcení, dalších příbuzných fenoménů a možných strategií využitelných pro vypořádávání se se zahlcením. Výzkumná část práce byla realizována formou hloubkových polostrukturovaných rozhovorů se studenty Filozofické fakulty Univerzity Karlovy. Výzkum se zaměřil na zjištění toho, v jakých kontextech se studenti s informačním zahlcením setkávají, zda jim dělá problémy s naplněním jejich informačních potřeb a jak se s ním vypořádávají. V rámci výzkumu bylo odhaleno, že se studenti setkávají s informačním zahlcením v osobním životě i v akademickém kontextu a někteří dokonce i v pracovním prostředí. Mají s ním spojeny negativní pocity, zdržení a nutnost větší investice času a energie do naplnění své informační potřeby. Nevnímají ho ale příliš jako nepřekonatelnou bariéru, jelikož si vypěstovali strategie pro jeho překonávání. Mezi těmito strategiemi se objevili vyhledávací strategie, vyhýbání se informacím, osobní management informací, čtenářské strategie, získání výpomoci od dalších lidí či využití umělé inteligence.
Uživatelská použitelnost Studijního informačního systému Univerzity Karlovy
Bezvodová, Sára ; Lipková, Helena (vedoucí práce) ; Jarolímková, Adéla (oponent)
Cílem práce je zhodnocení uživatelské použitelnosti Studijního informačního systému (SIS) Univerzity Karlovy. V teoretické části byly definovány základní principy UX a popsány hlavní výzkumné metody hodnocení použitelnosti. Cílem praktické části bylo v rámci případové studie provést hodnocení použitelnosti SISu Univerzity Karlovy pomocí vybraných metod UX výzkumu, a to konkrétně pomocí testování použitelnosti v kombinaci s protokolem přemýšlení nahlas a kontextovým rozhovorem. Použitelnost SISu byla hodnocena z pohledu informačních potřeb prvouživatelů z řad studentů Filozofické fakulty Univerzity Karlovy. Testovaná skupina obsahovala jednooborové i dvouoborové studenty, stejně tak jako studenty české i zahraniční. Klíčová slova uživatelská použitelnost, uživatelský prožitek, hodnocení použitelnosti, metody uživatelského hodnocení, uživatelské testování, uživatelské testování použitelnosti, Studijní informační systém Univerzity Karlovy
Binge-watching u českých konzumentů profesionálního videoobsahu
Pavlíčková, Marta ; Lipková, Helena (vedoucí práce) ; Sedláček, Jakub (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje binge-watchingu, tedy sledování více epizod téhož pořadu naráz, mezi českými diváky. Cílem práce je popsat, jaké dopady na každodenní život toto chování má. Teoretická část práce konceptualizuje binge-watching s ohledem na historický vývoj diváckých preferencí a návyků s důrazem na roli technologického vývoje a inovací. Je zde charakterizován také způsob poskytování audiovizuálního obsahu, který vybízí k nepřerušovanému sledování, což jsou služby video on demand neboli video na vyžádání. Tato práce tak přináší teoretický rámec k této problematice, postavený na aktuálních studiích. V praktické části práce je představen kvalitativní výzkum, který byl proveden formou focus group, a jeho výsledky.
Digitální pozůstalost na sociální síti Facebook
Rainová, Denisa ; Lipková, Helena (vedoucí práce) ; Sedláček, Jakub (oponent)
Diplomová práce uchopuje problém digitální pozůstalosti na Facebooku v celém jeho kontextu jak s přihlédnutím k historii a právní stránce, tak s ohledem k osobním zkušenostem uživatelů Facebooku. Tato studie si klade za úkol více přiblížit možnosti zacházení s digitální pozůstalostí a zkoumá, jakou roli hraje při nastavování vlastního účtu předcházející zkušenost s facebookovými přáteli, kteří zemřeli a zanechali po sobě účet. Výzkumná část je řešena formou kvalitativního výzkumu na vzorku 14 uživatelů metodou polostrukturovaných rozhovorů a porovnává znalosti, které mají každodenní uživatelé v této oblasti.
Jak vyhledávají uživatelé NTK odborné informace
Blažků, Eli ; Jarolímková, Adéla (vedoucí práce) ; Lipková, Helena (oponent)
Cílem mé bakalářské práce je zjistit, jakým způsobem uživatelé Národní technické knihovny vyhledávají odborné informace. Jak jsou v tom úspěšní a jaké jsou hlavní bariéry, kterým uživatelé čelí. Teoretická část práce popisuje, jakým způsobem uživatelé obvykle vyhledávají. Definuje se informační chování a informační gramotnost. Uvedena je typologie informačních bariér podle Marzany Świgoň (2011) a změna informačního paradigmantu podle Karen Antell a Jie Huang (2008) na tzv. Googlifikaci vyhledávání - fenomén, který popisuje, že uživatelé si tak moc zvykli na Google jako univerzální vyhledávač a o každém dalším teď předpokládají, že funguje stejným způsobem. V praktické části jsem dělala kvalitativní analýzu rozhovorů a simulovaných vyhledávání v informačním ekosystému NTK s 5 respondenty. Zároveň jsem udělala kvantitativní analýzu nejvyhledávanějších termínů ve vyhledávači NTK Summon za roky 2015 - 2020. Ukázalo se, že uživatelé NTK převážně následují trendy nastolené paradigmatickou změnou na googlifikaci vyhledávání (jednoduché vyhledávaní pomocí klíčových slov, nepoužívání logických operátorů, opakování vyhledávacího dotazu s minimálními změnami). Zároveň se ale Google ukázal jako velmi efektivní nástroj v eliminaci některých informačních bariér - primárně terminologických a jazykových.
Zavádění komunikačních platforem pro on-line distanční výuku na 2. stupni ZŠ
Šnaiberková, Natálie ; Lipková, Helena (vedoucí práce) ; Novotná, Jitka (oponent)
Cílem bakalářské práce je prozkoumat přechod na online distanční výuku na druhých stupních českých základních škol, který se uskutečnil na jaře 2020, a analyzovat, jaké zkušenosti školy získaly či jak probíhala jejich příprava na znovuuzavření. V teoretické části začleňuji téma do kontextu distanční výuku a e-learningu a možnosti využití metod change managmentu při přechodu na distanční model vzdělávání. Praktická část vychází z analýzy rozhovorů a jejich následného vyhodnocení dle modelu ADKAR. Klíčová slova: distanční vzdělávání, e-learning, základní škola, učitelé, řízení změn, online komunikační nástroje, koronavirus/covid
Loajalita čtenářů zpravodajských portálů v České republice
Mrázková, Michaela ; Lipková, Helena (vedoucí práce) ; Sedláček, Jakub (oponent)
Tématem této bakalářské práce je loajalita čtenářů zpravodajských portálů v České republice. Teoretická část se zaměřuje na definici pojmu loajalita a charakteristiku skupiny čtenářů ve věku 45-55 let. Dále vysvětluje pojem zpravodajství, jeho historii, blíže specifikuje internetové zpravodajství a aktuální problémy, které jsou spjaté s danou problematikou. Je zde i zmínka o evaluaci zpravodajských portálů a charakteristika několika z nich. Praktická část práce je zaměřena na kvalitativní výzkumné šetření a metodu polostrukturovaných rozhovorů s cílem zjistit, jak intenzivně, jak dlouho a s jakou mírou spokojenosti využívají lidé ve věku 45-55 let online zpravodajské portály. Druhým cílem je zjistit, jaké důvody vedou tyto jedince ke změně preferencí ve sledování zpravodajských portálů na internetu. Po analýze a interpretaci dat následuje shrnutí a závěr, kde jsou i nabídnuta doporučení pro praxi.
Nastavení a realizace procesu řízení rizik v České poště, soulad s normou ČSN ISO 31000 Management rizik
Herianová, Markéta ; Novotná, Jitka (vedoucí práce) ; Lipková, Helena (oponent)
Univerzita Karlova Filozofická fakulta Ústav informačních studií a knihovnictví BAKALÁŘSKÁ PRÁCE Nastavení a realizace procesu řízení rizik na České poště, soulad s normou ČSN ISO 31000 Management rizik Setting up and implementation of the risk management process in Czech Post, compliance with the standard ČSN ISO 31000 Risk Management Markéta Herianová Vedoucí práce: Ing. Jitka Novotná, Ph.D. Studijní program: Informační studia a knihovnictví 2022 S t r á n k a 2 | 2 Abstrakt Cílem mé bakalářské práce bylo ověřit nastavení a realizaci procesu řízení rizik na České poště a soulad s normou ČSN ISO 31000 Management rizik. V úvodu své práce krátce popisuji základní pojmy, které se v rámci řízení rizik používají. Stručně vymezuji, normu, pojem ISO a základní druhy ISO norem pokrývající sledovanou oblast. Dále se věnuji systému řízení rizik na České poště, který je rozsáhlý a propracovaný. V kapitole č. 4 jsem přehledně a srozumitelně uvedla podmínky, za kterých Česká pošta podniká. Mimo jiné vymezuji poštovní licenci, jejichž držitelem Česká pošta je. Obsahově největší část práce tvoří kapitola č. 5 Řízení rizik na České poště. Zde podrobně popisuji, jak je proces řízení rizik nastaven. Svou pozornost jsem věnovala analýze vnitřní směrnice, která je opravdovým metodickým vodítkem. Závěrečná kapitola č. 6 je...
Dopady agilní transformace na kvalifikační požadavky a kompetence rolí Scrum Mastera a Product Ownera v segmentu finančních institucí.
Krohová, Kateřina ; Lipková, Helena (vedoucí práce) ; Novotná, Jitka (oponent)
Bakalářská práce se zabývá dopady agilní transformace na kompetence rolí Scrum Mastera a Product Ownera v segmentu finančních institucí, případně dopady na roli projektového manažera. V teoretické části je téma zasazeno do širšího kontextu, jsou vymezeny základní terminologické pojmy, představeny jednotlivé agilní rámce a popsány jednotlivé role projektového řízení i agilního přístupu. Jako příprava pro praktickou část byla provedena rešerše aktuálního výzkumu na dané téma. Praktická část je provedena metodou kvalitativního výzkumu pomocí polostrukturovaných rozhovorů s respondenty z prostředí finančních institucí, které v posledních letech prošly agilní transformací. Cílem výzkumu je na základě zkušenosti respondentů zjistit dopady agilní transformace na kompetence jednotlivých rolí. Klíčová slova Scrum Master, Product Owner, produktový vlastník, agilní transformace, dopady, kompetence, kvalifikační požadavky

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 78 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.