Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 131 záznamů.  začátekpředchozí102 - 111dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Hra a hravost ve výtvarném umění
Záhorská, Irena ; Hůla, Zdenek (vedoucí práce) ; Raudenský, Martin (oponent)
Práce pojednává o fenoménu hry, jako o základním principu lidské kultury. Hra je přítomna od pradávna ve všech sférách lidských společenství a spoluvytváří jejich dynamiku. Teoretická část vychází z prací, které se tématem teorie her zabývají. Z nichž nejvýznamnějšími jsou Homo ludens od Johana Huizingy, Oáza štěstí a Hra jako symbol světa od Eugena Finka a Hry a lidé od Rogera Cailloise, který přináší nové světlo do tohoto tématu. Jádrem práce je projev tohoto jevu ve výtvarném umění. Práce specifikuje svoje zaměření na českou výtvarnou scénu 20. a 21. století. Didaktická část je zaměřená na možnosti využití hry a hravosti ve výtvarné výchově. Klade si otevřené otázky, jak využít hru nejen jako nástroj motivace, ale také jako nástroj tvorby.
Problematika jazykových her v filosofii L. Wittgensteina
Klapilová, Adéla ; Pelcová, Naděžda (vedoucí práce) ; Rybák, David (oponent)
Život Ludwiga Wittgensteina, vývoj filosofie jazyka a vliv Wittgensteina na Vídeňský kruh. Analýza díla Tractatus logico-philosophicus. Koncepce jazykových her ve Wittgensteinově filosofii a spis Filosofická zkoumání. Vysvětlení pojmu "hra" a pojmu "jazyková hra". Pravidla a jejich místo v jazykových hrách. Důležitost kontextu pro správné pochopení řečeného. Otázka vyslovitelného a podstata v nevyslovitelném. Využití znalosti koncepce jazykových her pro výuku. Klíčová slova: Ludwig Wittgenstein, hra, jazyková hra, pravidla, kontext, výuka
Bridž: komplexní aplikace pro hraní bridže a vytváření /testování dražebních systémů
Pražma, Jan ; Ježek, Pavel (vedoucí práce) ; Forstová, Lenka (oponent)
Cílem práce je zdokonalení stávajících aplikací Editor a Simulátor, které vznikly v rámci autorovy bakalářské práce. Dokument hovoří o hlavních aspektech bridžové hry, o licitaci a sehrávce. Celý dokument vychází z autorovi bakalářské práce na níž je v dokumentu často odkazováno. Autor se nicméně snažil, aby dokument byl čitelný i bez znalosti jeho předchozí práce. Dokument se konkrétněji zabývá autorovou snahou o vytvoření základní typologické množiny výroků jakožto prostředku pro popsání situací bridžového rozdání a tyto výroky jsou pak použity při konstrukci dražebních konvencí a systémů. Autor diskutuje bridžové problémy a prezentuje zdokonalený algoritms pro řešení úlohy s odkrytými kartami. Práce se též zabývá samotnou softwarovou strukturou a krátce i grafickým rozhraním obou aplikací.
How do the younger school age children conceptualize the moral problems in their games?
Pastíriková, Jana ; Klusák, Miroslav (vedoucí práce) ; Viktorová, Ida (oponent)
Bakalárska práca je zameraná na hru detí mladšieho školského veku. Konkrétne napreskúmanie paradoxu vzniku autonómnej morálky na základe spolupráce v hre, v kontraste s prvkami súťaže, rivality a hádok, ktoré sa v nej tiež často objavujú. Ako deti chápu a riešia mravne problematické situácie som zisťovala prostredníctvom kvalitatívneho výskumu v školskej družine. K zberu dát som použila metódu zúčastneného pozorovania a následne som viedla pološtruktúrované rozhovory s vybranými deťmi a s pani vychovávateľkou. Takto štruktúrovaný výskum mi umožnil porozumieť pravidlám hier a tiež tomu, ako k nim pristupujú deti. Na základe toho som následne mohla opísať a analyzovať dôvody vedúce k prerušeniu hry a ich riešenie deťmi. Zistila som, že mravne problematické situácie v hre síce často viedli k jej prerušeniu, no vkonečnom dôsledku sa deti vždy snažili ojej obnovenie prostredníctvom spolupráce. V spolupráci následne pokračovali aj v priebehu celej hry tak, aby im hra prinášala potešenie a zábavu. V ich hrách bola kľúčová aj snaha hráčov o výhru, pretože prispievala k zvyšovaniu kvality hry ako celku.
Dítě a hřiště
Buzická, Lada ; Šmíd, Jan (vedoucí práce) ; Grendelová, Erika (oponent)
Bakalářská práce pojednává o hřišti a jeho různých principech zaměření. Popisuje významy dětského hřiště a zaměřuje se na ovlivnění a formování psychomotorických stránek dětské osobnosti konkrétními herními prvky. Také vymezuje pojem volného času a jeho význam. Tato práce se dále věnuje vybavení dětských veřejných hřišť, jejich bezpečnostním požadavkům a zabezpečení. Dále rozebírá vybraná veřejná hřiště na Praze 9 - Proseku a pomocí průzkumu zjišťuje, zda nově zrekonstruované hřiště splňuje požadavky dětí a rodičů.
Děti v předškolním věku a volný čas
LOMOVÁ, Michaela
Diplomová práce se zabývá problematikou volného času dětí předškolního věku. Teoretická část práce charakterizuje děti předškolního věku z hlediska jejich vývoje, jak důležitá je rodina, mateřská škola a volný čas. Dále se věnuje volnému času, kde jsou nejprve vymezeny základní pojmy, dále funkce volného času, faktory, které ovlivňují trávení volného času a také specifiky volného času dětí. V neposlední řadě se zabývá činnostmi, které souvisejí s volným časem dětí předškolního věku. Hlavní činností je volná hra, mezi další patří práce a učení. Tyto činnosti většinou jsou spontánní a děti si ani neuvědomují, že se učí nebo pracují. Praktická část práce se zabývá kvalitativním výzkumem. Na základě uskutečněných strukturovaných rozhovorů budou nalezeny kategorie charakteristické pro prožitek času volna u dětí předškolního věku.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 131 záznamů.   začátekpředchozí102 - 111dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.