Diplomové práce

Diplomové práce Nalezeno 210,252 záznamů.  začátekpředchozí110874 - 110883dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Time management sestry manažerky v intenzivní péči
Černohorská, Jitka ; Vaňková, Milena (vedoucí práce) ; Lálová, Ilona (oponent)
Východiska: Diplomová práce se zabývá problematikou time managementu v ošetřovatelství, jeho čtyřmi generacemi a technikami řízení času, dále popisuje funkce a role manažera. Formulace cílů: Hlavním cílem diplomové práce je analyzovat problematiku time managementu sester manažerek pracujících v oblasti intenzivní péče. Hlavní výzkumná otázka zní: Jak sestry manažerky pracující v intenzivní péči využívají a organizují svůj pracovní čas? Dílčí cíle jsou: Zmapovat, jaké mají sestry manažerky priority pro běžný pracovní den. Zjistit, jaké časoměrné pomůcky používají sestry manažerky k přímému měření spotřeby času. Analyzovat, jaké manažerské strategie využívají sestry manažerky pro řízení svého času. Zmapovat a zpřehlednit nejčastěji odkládané úkoly a činnost sester manažerek včetně důvodů prokrastinace. Metodika: Pro získání dat byl využit smíšený, kvantitativně-kvalitativní výzkumný design. Kvantitativní výzkumná sonda byla realizována pomocí časového snímku dne a týdne sester manažerek a jejího vyhodnocení do tabulek a grafů pro větší přehlednost. Data pro kvalitativní analýzu byla získána pomocí polostrukturovaných rozhovorů v rámci tří focus groups. Data kvalitativního charakteru byla zpracována pomocí obsahové analýzy, k utřídění údajů bylo použito vytvoření kategorií a subkategorií na základě...
Vliv činnosti ČŠI na praxi základních škol v Praze
Oftnerová, Marina ; Kitzberger, Jindřich (vedoucí práce) ; Trunda, Jiří (oponent)
Česká školní inspekce (ČŠI) je v České republice jedinou institucí, která provádí externí hodnocení vzdělávacího systému. Jejím hlavním úkolem je zvyšování kvality poskytovaného vzdělávání. Cílem této diplomové práce je popsat různé druhy činností ČŠI a zjistit, které činnosti a jak ovlivňují praxi základních škol v Praze. Z výsledků dotazníkového šetření, rozhovorů s řediteli a vyjádřením náměstka ústředního školního inspektora vyplývá, že naprostá většina ředitelů - respondentů při své další práci vychází ze závěrů ČŠI, doporučení inspektorů bere v potaz a řídí se jimi. ČŠI ovlivňuje fungování škol také nepřímo:  nastavením Kritérií hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání  skrze stakeholdery  prostřednictvím své publikační činnosti  pomocí systému InspIS SET Výzkum ukázal, že většina ředitelů škol považuje inspekční činnost ČŠI za důležitou. KLÍČOVÁ SLOVA ČŠI, externí evaluace, základní škola, ředitel školy, řízení školy, kvalitní škola, zlepšení kvality vzdělávání
Obsahová analýza snů u českých studentek
Šubrt, Miroslav ; Hrubý, Radovan (vedoucí práce) ; Doubek, David (oponent)
Práce prezentuje různé přístupy k chápání snů od historických pohledů až po názory moderních psychologů a psychologických škol. Předkládá informace o kvantitativní analýze snového obsahu a možnostech užití statistických metod ve studiu snů. Seznamuje s výsledkem výzkumu snového obsahu u 100 českých studentek psychologie za použití metody vyvinuté Hallem a Van de Castlem. Po porovnání výsledků s výsledky studentek z USA bylo nalezeno několik rozdílů: české studentky vykázaly mírně větší poměr agrese oproti přátelskosti, významně více neznámého prostředí a středně více snů obsahujících agresi a snažení. Soulad s americkým vzorkem vykázaly především procenta týkající se charakteru snových postav, negativních emocí a poměru fyzické agrese oproti nefyzické. Korelační analýza aplikovaná na data ukázala mírné vztahy mezi proměnnými, které poukazují na možná vysvětlení snového obsahu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Přírodovědné exkurze pro II. stupeň ZŠ v okolí Třebíče
Popelářová, Monika ; Teodoridis, Vasilis (vedoucí práce) ; Skýbová, Jana (oponent)
Cílem předkládané diplomové práce byla příprava, realizace a následovné vyhodnocení efektivity alternativního způsobu výuky přírodopisu na 2. stupni ZŠ formou exkurzí s využitím přírodních lokalit Třebíčska. V rámci této diplomové práce byly naplánovány a realizovány čtyři přírodovědné exkurze s botanickým, zoologickým, geologickým a ekologickým zaměřením. Teoretická část práce charakterizuje oblast Třebíčska z různých přírodních hledisek s důrazem na výukově zajímavé přírodní lokality tohoto regionu. Dále jsou v této části práce popsány jednotlivé aspekty exkurze a nejčastěji používané výukové metody této organizační formy výuky. Praktická část, kromě čtyř návrhů exkurzí, obsahuje i metodické pokyny pro učitele a další autorské tematické didaktické materiály (pracovní listy) jsou součástí přílohy. Navazující empirická část byla provedena prostřednictvím dotazníkového šetření a didaktického testu. Cílem dotazníkového šetření bylo monitorovat postoje 120 žáků 2. stupně ZŠ k předmětu přírodopisu, k exkurzím a k pracovním listům obecně a cílem didaktických testů bylo zjistit efektivitu osvojování nových vědomostí žáků prostřednictvím exkurzních činností. Výsledky dotazníkového šetření jednoznačně prokázaly následující fakta: a) přírodopis nepatří mezi oblíbené předměty žáků 2. stupně ZŠ, b) většina...
Návrh jednotného vizuálního stylu KTV PedF UK
Běhounek, Jakub ; Pokorný, Ladislav (vedoucí práce) ; Přibyl, Ivan (oponent)
Práce je zaměřena na vizuální vystupování Katedry tělesné výchovy Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy. Jejím cílem je analyzovat současnou situaci v oblasti jednotného vizuálního stylu katedry a dle zjištění navrhnout jeho vylepšení prostřednictvím nového grafického manuálu. Teoretická část obsahuje informace o katedře a její práci, o spolupráci s vysokoškolským sportovním klubem a o prezentaci katedry na různých akcích. Teoretická část dále vysvětluje východiska problematiky identity a image společnosti a ukazuje, jak se vizuálně prezentují vybrané katedry na Univerzitě Karlově i na jiných českých univerzitách. Praktická část analyzuje názory studentů, absolventů, učitelů a vedení katedry na fungování a vizuální vystupování KTV PedF UK. Předkládá klíčové body prezentace katedry zpracované v grafickém manuálu. Poznatky získané touto prací a její výstupy jsou určeny především zaměstnancům katedry a pověřeným lidem, kteří budou ke grafické prezentaci katedry přispívat. Modelem této práce se může inspirovat i jakákoli jiná katedra uvažující o vytvoření vlastního jednotného vizuálního stylu.
Ludmila Přemyslovna, manželka Ludvíka I. Dolnobavorského
Bieblová, Kristýna ; Charvátová, Kateřina (vedoucí práce) ; Foltýn, Dušan (oponent)
Tato práce pojednává o Ludmile Přemyslovně, dceři knížete Bedřicha a jeho manželky Alžběty Uherské. V prvních kapitolách práce je uvedena historie rodu Bogenů a počáteční období existence rodu Wittelsbachů. Hlavní část práce se zabývá životem Ludmily Přemyslovny. Spolu s ním jsou uvedeny krátké životopisy obou Ludmiliných manželů, hraběte Alberta III. z Bogenu a vévody Ludvíka I. Bavorského z rodu Wittelsbachů, a jejích čtyř synů, Berchtolda, Luitpolda, Alberta, pocházejících z rodu Bogenů, a Otty II. z rodu Wittelsbachů. Poslední kapitola této práce je věnována Ludmilině fundaci, klášteru Seligenthal u Landshutu, který založila roku 1232 a dodnes v něm žijí jeptišky. Klíčová slova: středověk, Bavorsko, Ludmila Přemyslovna, hrabata z Bogenu, rod Wittelsbachů, klášter Seligenthal
Choral music in Albania
Rapaj, Mario ; Pecháček, Stanislav (vedoucí práce) ; Stříteská, Leona (oponent)
Tato práce pojednává o vývoji albánské sborové hudby od počátku 20. století až po současnost. Poskytuje obecnou historii albánské kultury a politické situace v kontextu rychlých změn, které se udály během 20. století a které ovlivnily hudební život v Albánii. Tyto důležité proměny jsou prezentovány a analyzovány ve skladbách tří významných albánských skladatelů sborové tvorby z různých generací, jejichž životní dráhy a tvorba se rozprostírají v průběhu minulého století. Prostřednictvím těchto analýz je zkoumán a zobrazen vývoj albánské sborové hudby i to, jak moderní skladatelé uchovávají tradiční lidové elementy, přestože jsou ovlivňováni kulturním a politickým kontextem své současnosti.
Komunikační kompetence u dětí s kochleárním implantátem
Humlová, Dominika ; Hádková, Kateřina (vedoucí práce) ; Kotvová, Miroslava (oponent)
Náplní této diplomové práce je teoretické uvedení do problematiky sluchového postižení, jeho klasifikace, možností diagnostiky a kompenzace. Blíže se práce zabývá kochleárním implantátem jakožto kompenzační pomůckou. Popisuje celý proces kochleární implantace od výběru kandidátů, přes operaci, nastavování řečového procesoru až po následnou rehabilitaci. Práce přibližuje také komunikační kompetenci a vývoj řeči u dětí intaktních i sluchově postižených. Po představení dostupných diagnostických nástrojů určených pro testování slovní zásoby, popisuje práce výzkumné šetření zjišťující úroveň slovníku u dětí s kochleárním implantátem, za použití konkrétního Testu pasivní a aktivní slovní zásoby a interpretuje získané výsledky. KLÍČOVÁ SLOVA: kochleární implantát, komunikační kompetence, pasivní slovní zásoba, aktivní slovní zásoba, dítě s kochleárním implantátem, Test pasivní a aktivní slovní zásoby
Vzdělávání a rozvoj pedagogických pracovníků v mateřské škole
Bártová, Ilona ; Trojanová, Irena (vedoucí práce) ; Šafránková, Jana Marie (oponent)
Cílem práce je zmapovat jednu z personálních činností- vzdělávání a rozvoj pedagogických pracovníků ve vzdělávacích institucích, konkrétně v mateřských školách. Teoreticky vymezit pojmy vzdělávání a rozvoj. V teoretické části je popsána personální činnost obecně, historický vývoj personální práce, podrobněji se zaměřuje na řízení lidských zdrojů. V další části práce teoreticky vymezuje rozdíl mezi vzděláváním a rozvojem. Fáze vzdělávání a rozvoje jsou podrobněji analyzovány. Práce se v závěrečné části teoretického oddílu zabývá vzděláváním a rozvojem v kontextu pedagogických pracovníků. V empirické části je metodou dotazníkového šetření popsán a analyzován systém vzdělávání a rozvoje pedagogických pracovníků v mateřských školách v Praze. Jako doplňkové metody je použito interview s ředitelkami mateřských škol na téma vzdělávání a rozvoj pedagogických pracovníků v mateřské škole. Šetření je dále doplněno o analýzu dokumentů, které souvisejí se vzděláváním a rozvojem pedagogických pracovníků. Diplomová práce je dílčím krokem k poznání celé problematiky vzdělávání a rozvoje pedagogických pracovníků v mateřských školách. Výsledky výzkumu mohou sloužit managementu vzdělávání zpřehlednit personální činnost vzdělávání a rozvoj pedagogických pracovníků, z pohledu pedagogických pracovníků, ale i z pohledu...
Function of different intonation contours in British English yes/no questions
Dostál, Matěj ; Červinková Poesová, Kristýna (vedoucí práce) ; Pípalová, Renata (oponent)
Práce se zabývá funkcí jednotlivých typů intonačních kontur ve zjišťovacích tázacích větách britské varianty anglického jazyka. Teoretická část je věnována nejprve obecnému popisu intonace jazyka a dále se zaměřuje na běžně uváděné výchozí tóny anglických ano/ne otázek. Praktická část práce analyzuje autentické nahrávky rozhovorů britských rodilých mluvčích angličtiny. Následně porovnává význam jednotlivých kontur v ano/ne otázkách s teoretickými poznatky.

Diplomové práce : Nalezeno 210,252 záznamů.   začátekpředchozí110874 - 110883dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.