Bakalářské práce

Bakalářské práce Nalezeno 219,888 záznamů.  začátekpředchozí124356 - 124365dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vývoj pěstounské péče na Litoměřicku v letech 2000-2010
Kotalová, Dana ; Pazlarová, Hana (vedoucí práce) ; Matoušek, Oldřich (oponent)
Bakalářská práce se zabývá aspekty, které ovlivňují proces přijetí dítěte do pěstounské péče. Práce je členěna do dvou částí. V první části představujeme teoretická východiska zkoumané problematiky. Vymezujeme zde základní pojmy, zabýváme se faktory ovlivňující pěstounskou péči, popisujeme proces vzniku a průběhu pěstounské péče. Cílem praktické části práce je pomocí kvalitativního výzkumu zanalyzovat proces přijetí dítěte do pěstounské péče z pohledu prožívání pěstounů v regionu Litoměřice. Klíčová slova: Náhradní rodinná péče, pěstounská péče, faktory ovlivňující pěstounskou péči, fáze procesu, vliv sociálního prostředí na vývoj dítěte
Kolegialita a individualita ve škole
Hadravová, Denisa ; Voda, Jan (vedoucí práce) ; Kitzberger, Jindřich (oponent)
Tato práce se zabývá vztahem individuality a kolegiality v pedagogických sborech středních odborných škol v České republice. Všímá si ambivalentnosti těchto pojmů. Popisuje jak prvky, které působí protichůdně a jejichž vliv je třeba tlumit, tak i prvky, které naopak mohou účelně posílit vzájemnou provázanost těchto základních principů a vést tak ve svém důsledku ke zvýšení kvality výuky. Teoretická část je rešerší dostupných zdrojů zabývajících se tématem v odborných knihách a časopisech. Tato část byla obohacena vlastními názory autorky na danou problematiku a korigována také závěry vyplývajícími z výzkumné části práce. Výzkumná část je záznamem šesti hloubkových rozhovorů, které autorka uskutečnila podle vlastního scénáře, jenž je součástí přílohy, s vybranými učiteli středních odborných škol ve Středočeském kraji. Výstupem těchto rozhovorů je popis reálné situace fungování středních odborných škol (především pedagogických sborů) z pohledu respondentů. Respondenti byli vybráni s pomocí (a na doporučení) ředitelů vybraných škol tak, aby byly zastoupeny obě pohlaví a také začínající i zkušení učitelé různých druhů vyučovacích předmětů. Vzhledem k zaměření práce byla vybrána forma kvalitativního výzkumu (hloubkové rozhovory) jako výhodnější než kvantitativní výzkum. Význam práce je především v...
Srovnávací analýza : Virginia Woolfová Paní Dallowayová a Michael Cunningham Hodiny
Procházková, Lucie ; Kubíček, Tomáš (vedoucí práce) ; Mocná, Dagmar (oponent)
Resumé Virginia Woolfová, autorka moderní prózy první poloviny 20.století, napsala roku 1925 svůj nejznámější román Paní Dallowayová, v němž líčí jeden červnový den roku 1923 Clarissy Dallowayové, která pořádá večírek pro svého manžela a své přátele. Druhou rovinou je příběh válečného vysloužilce Septima Smithe, hrdiny, kterého následky hrůzné události pronásledují v podobě šílenství i po pěti letech od ukončení konfliktu. Ač se tyto dvě postavy nikdy nesetkají, jejich životy jsou propojeny na mentální bázi. Díky Septimově sebevraždě dojde k reflexi Clarissy Dallowayové a "splynutí" obou postav. Woolfové nejde o příběh, ale o zachycení prchavého okamžiku, plynoucího času, který vede ke smrti. Literární konstrukty v podobě postav jsou nositeli mnoha existenciálních témat, jako je smrt, konvence, prchavost času. Woolfová čtenáři nabízí techniku proudu vědomí, techniku sledování postav a událostí z více perspektiv. Výsledkem je charakteristika postav prostřednictvím postav ostatních a vnitřními monology postav samotných. Romány Virginie Woolfové předpokládají čtenáře vnímavého, vzdělaného, majícího přehled v oblasti světové literatury. Michael Cunningham, současný americký autor, vzdává čest Virginii Woolfové a ve svém románu Hodiny aktualizuje jak ji samotnou, tak román Paní Dallowayová. Přebírá původní název...
Analýza LDT Bulovka
Dočkal, Petr ; Veverka, Jiří (vedoucí práce) ; Nováková, Daniela (oponent)
Práce se zabývá problematikou volného času dětí o letních prázdninách. Na základě analýzy konkrétního tábora - NOO Bulovka jsou formulovány základní teze o náležitostech dobrého tábora. Zároveň jsou v práci komparovány jednotlivé složky táborového programu včetně evaluace. Vedle práce s odbornou literaturou a prameny využil autor také osobní zkušenost a výsledky svého několikaletého pozorování. Klíčová slova volný čas, pedagogika volného času, letní dětský tábor, NOO Bulovka, letní prázdniny, analýza táborového programu
Mentální anorexie
Korábková, Anna ; Macák, Marek (vedoucí práce) ; Jarošová, Andrea (oponent)
Poruchy příjmu potravy patří mezi závažná psychosomatická onemocnění, která mohou končit i smrtí. Jejich vznik je připisován celé řadě faktorů, od vlivu ideálu krásy předkládaného reklamním průmyslem po měnící se roli ženy ve společnosti. Rozvoj onemocnění souvisí i s vysokým důrazem na úspěch v dnešní společnosti. Poruchy příjmu potravy ale nejsou zcela novým onemocněním, a o přesných příčinách rozvoje choroby se stále vedou spory. V této práci s zabývám mentální anorexií, jejími příznaky, příčinami i a psychosociálními souvislostmi onemocnění. Dále se věnuji službám pro takto nemocné lidi, jež jsou dostupné v České republice. Příčiny poruch příjmu potravy jsou velmi individuální, nicméně jako nejčastější příčiny se uvádí dysfunkční rodiny nebo kritika okolí. K onemocnění jsou náchylnější ženy, existují některé osobnostní rysy zvyšující zřejmě náchylnost, ale u řady z nich je sporné, zda nejsou spíše důsledkem onemocnění. Léčba většinou probíhá ambulantně, k úspěšné léčbě je třeba přiznání si choroby ze strany pacienta. V České republice je dobře dostupná léčba, problémem jsou nedostatečné služby následné péče. Na příkladu pěti konkrétních dívek ukazuji výše popsanou různorodost příčin, průběhu a léčby onemocnění.
Nabídka volnočasových aktivit pro středoškolskou mládež ve vybraném regionu
Macháček, Daniel ; Pávková, Jiřina (vedoucí práce) ; Hanková, Zdeňka (oponent)
Cílem práce je shrnutí současných poznatků o volném čase a výchově ve volném čase, přehled nabídky volnočasových aktivit a zájem žáků o výchovu ve volném čase. V teoretické části jsem se zabýval shrnutím současných poznatků o volném čase, volnočasových aktivitách a poté v praktické části průzkumem nabídky volnočasových aktivit a charakteristikou školských a mimo školských zařízení. V praktické části výzkumu jsem chtěl dosáhnout co nejobjektivnějšího výsledku, a proto jsem zvolil k doplnění teoretického přístupu také praktický výzkum. Díky němu se mi podařilo získat důležité aktuální informace o dnešní středoškolské mládeži ve zvoleném regionu a o tom, jak tráví svůj volný čas. Jako výzkumný nástroj jsem použil dotazníkovou metodu, jelikož jsem chtěl získat co nejobjektivnější výsledky, oslovil jsem studenty a studentky z učebních i studijních oborů.

Bakalářské práce : Nalezeno 219,888 záznamů.   začátekpředchozí124356 - 124365dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.