Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 767 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Řasy a sinice v kontextu udržitelného rozvoje
Shevchuk, Anastasiya ; Rynda, Ivan (vedoucí práce) ; Šturma, Jan (oponent)
Předmětem diplomové práce je potenciál mikroskopických řas a sinic a jejich výzkum v centru ALGATECH Mikrobiologického ústavu Akademie věd České republiky. V teoretické části práce jsou představeny způsoby využití řas a sinic včetně zasazení jejich potenciálu do kontextu udržitelného rozvoje. Dále jsou definovány pojmy věda a výzkum, normální a postnormální věda, základní a aplikovaný výzkum. Pro pochopení problematiky jsou rovněž osvětlené klíčové činitele ovlivňující vědu v českém prostředí. Cílem tohoto kvalitativního výzkumu je získat vhled do výzkumu a pěstování mikroskopických řas a sinic. K důkladnému pochopení komplexnosti problematiky si práce klade vedlejší výzkumné otázky týkající se činitelů ovlivňujících pěstování a výzkum mikroskopických řas a sinic v centru ALGATECH. K zodpovězení otázek dochází prostřednictvím sběru dat skrz polostrukturované rozhovory a dokumenty. Nasbíraná data jsou roztříděné a analyzované za použití rámcové analýzy. Klíčová slova: mikroskopické řasy, sinice, věda, výzkum, základní výzkum, aplikovaný výzkum, udržitelný rozvoj, tekutá věda.
Význam zážitkového vzdělávání ve vysokoškolské přípravě sester
Melicharová, Anna ; Tomová, Šárka (vedoucí práce) ; Raudenská, Jaroslava (oponent)
Význam zážitkového vzdělávání ve vysokoškolské přípravě sester je téma, které si zaslouží své zpracování, ale bohužel v eské republice je oproti zahranií v podstatě neprobádané. Z tohoto vyplývá, že v rámci diskuse byly výsledky výzkumného šetření v rámci této bakalářské práce porovnávány pouze se zahraniními studiemi. Hlavním cílem bakalářské práce je doložit poznatky o vlivu zážitkového vzdělávání na kvalitu výuky předmětů, kde je tato výuková metoda použita v rámci studia oboru ošetřovatelství. Dále doložit poznatky o pozitivech a negativech metody zážitkového vzdělávání z pohledu studentů ošetřovatelství a zmapovat subjektivní vnímání a přínos zážitkového uení ze strany studentů ošetřovatelství. Bakalářská práce má dvě ásti. ást teoretická je zaměřena na definování systému zážitkového vzdělávání a jeho jednotlivých složek. Zároveň jsou zde definovány výukové metody, typické pro vysokoškolské vzdělávání. ást praktická je zaměřena na kvantitativní výzkum formou anketního šetření vlastní konstrukce, zaměřujícího se na výuku komunikace v rámci vysokoškolského studia oboru ošetřovatelství. Respondenty byli v tomto případě studenti oborů Všeobecné ošetřovatelství a Pediatrické ošetřovatelství na vybraných vysokých školách. Vyhodnocením anketního šetření byl prokázán přínos výuky prostřednictvím...
Senzorický marketing při interiérovém designu
Hrušková, Eliška ; Zimmermann, Miloslav (oponent) ; Pelčák, Svatopluk (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce zkoumá využití senzorického marketingu v interiérovém designu. V teoretické části jsou představeny základní koncepty senzorického marketingu a procesu marketingového výzkumu. Senzorický marketing posiluje zákaznický zážitek, ovlivňuje nákupní chování a zapamatovatelnost značky. Pozitivní výsledky aplikace senzorického marketingu v kavárnách jsou potvrzeny analýzou dat získaných z dotazníků. Bylo například zjištěno, že ač v prostorech nebyla příliš znatelná vůně kávy, většina respondentů si kávu objednala, což mohlo být způsobeno právě olfaktorickým marketingem na podvědomé bázi. Výrazné dekorativní prvky také zaujaly respondenty a podpořily lepší zapamatovatelnost značky. Preference respondentů ve většině případů odpovídaly teoretickým předpokladům. Práce porovnávala preference a pocity respondentů s objektivními daty z výzkumného dotazníku. Na závěr byly výsledky prezentovány a diskutovány.
Výběr a implementace informačního systému
Zgabaj, Adam ; Novák, Lukáš (oponent) ; Koch, Miloš (vedoucí práce)
Diplomová práce se zaobírá tématem výběru a implementace informačního systému ve vybrané společnosti, která se zabývá celosvětovým prodejem autodílů prostřednictvím e-shopu. Bude využito externích a interních analýz, a také výzkumných metod pro stanovení klíčových požadavků na informační systém. Následně bude vybráno vhodné řešení ve dvoustupňovém výběru. Proveden kompletní návrh řešení, včetně nákladů a přínosů. V poslední části bude stanoven návrh plánu implementace a analýza rizik v souvislosti s implementací nového řešení.
Marketingový mix podniku
Strnádelová, Nikola ; Chlebovský, Vít (oponent) ; Ulč, Jakub (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá marketingovým mixem společnosti zaměřené na výrobu a prodej těsnění. Práce je rozdělena do tří částí, a to na teoretickou, analytickou a návrhovou část. V teoretické části jsou definovány základní pojmy marketingu a marketingového mixu. Druhá část je zaměřena na analýzu současného stavu společnosti a poslední část bakalářské práce se na základě předchozích analýz věnuje tvorbě návrhů, které vedou ke zlepšení marketingového mixu podniku.
Ideální učitel 1. třídy očima rodičů
Batelková, Dana ; Krčmářová, Tereza (vedoucí práce) ; Wildová, Radka (oponent)
Diplomová práce mapuje pohled rodičů dětí navštěvujících poslední ročník mateřské školy a zjišťuje, jaká očekávání mají od učitelů prvního ročníku základní školy. Práce je rozdělena na dvě části, část teoretickou a praktickou. Teoretická část shrnuje dosavadní poznatky ohledně hlavních aktérů přítomných u přechodu žáka do 1. ročníku, čímž jsou žák, rodina a učitel. Praktická část je zaměřena na smíšené výzkumné šetření. V první kvantitativní části je využita metoda dotazníku, kdy výzkumný vzorek představují rodiče předškolních dětí. Z odpovědí vyplývají názory respondentů na představu o ideálním učiteli prvního ročníku základní školy. Na tuto představu rodičů reagují učitelé a učitelky prvního ročníku ZŠ v druhé kvalitativní části výzkumného šetření. Metodou polostrukturovaných skupinových rozhovorů je zjišťováno, zda jim představy rodičů připadají realistické a zda tuto představu o ideálním učiteli naplňují či dokáží naplnit. Cílem diplomové práce je zjistit, jak podle rodičů vypadá onen učitelský "ideál", jaké charakteristiky ve vztahu k žákům i rodičům rodiče preferují, a jak na tyto představy reagují učitelky a učitelé prvního ročníku. Rodičovské preference byly shromážděny v obraz ideálního pedagoga 1. ročníku, který byl přednesen učitelům a učitelkám 1. tříd, které se vyjadřovali k...
Finanční gramotnost žáků středních škol.
Havlena, Ondřej ; Prokop, Jiří (vedoucí práce) ; Mojžíšová, Jarmila (oponent)
bakalářské práce Jméno: Ondřej Havlena Vedoucí: doc. PhDr. Jiří Prokop, Ph.D. Téma: Finanční gramotnost žáků středních škol. Abstrakt Práce bude rozdělena na dvě části. V teoretické části se zaměřím na principy, vymezení pojmů a objasnění fungování finančního trhu. Teoretická část se též zaměří na výklad fenoménu finanční gramotnosti a ukáže základní škálu nástrojů, které mohou současné mladé generaci usnadnit osvojení základních metod a technik finanční gramotnosti. Dále se budu zabývat začleňováním finanční gramotnosti do školních vzdělávacích programů. V druhé, praktické části bakalářské práce vytvořím kvantitativní finanční dotazník pro studenty středních škol, abych zjistil jejich úroveň finanční gramotnosti. Dotazníkové šetření provedu na vybraných školách, gymnáziu, průmyslové škole a středním odborném učilišti. V závěru analyzuji a vyhodnotím výsledky tohoto výzkumu a eventuálně navrhnu možné teorie, jak by bylo možné situaci zlepšit. Klíčová slova: Finance, Finanční gramotnost, Student, Střední škola, Výzkum
Vědecké objevy inspirované psychoaktivními rostlinami
KRATOCHVÍL, Lukáš
Tato práce se zabývá psychoaktivními rostlinami s látkami, které byly využívány k zvýšení kreativity, otevřenosti a náhledu při myšlení vědců. Cílem práce je popsat psychoaktivní rostliny a látky, které byly užívány vědci při vědeckých objevech a tyto konkrétní objevy a vědce přiblížit. K řešení byla použita rešeršní a výzkumná metoda (dotazník). Dotazník dobrovolně vyplnilo celkem 301 respondetů. Díky rešerši jsem zjistil, že nejvíce užívanými psychedelickými látkami při věděckých objevech byly LSD, DMT a meskalin. Tyto látky jsou získávány z těchto psychoaktivních rostlin: Paličkovice nachová (Claviceps purpurea), Chrastice rákosovitá (Phalaris arundinacea), Citlivka (Mimosia hostilis), Ježunka williamsova (Lopophora williamsii) nebo San Pedro (Trichocereus pachanoi). Tento výsledek byl potvrzen i analýzou výsledků z dotazníku. Výsledkem této práce je, že tyto psychoaktivní druhy a látky vykazují velký potenciál uplatnění v různých oborech, a to i při vědeckém výzkumu. Zcela jistě mají tedy vliv na kreativitu, nadhled a celkové psychické rozpoložení. Z tohoto důvodu by byl dobrý další výzkum a více právní benevolence, se kterým následný výzkum souvisí.
Novostavba na Kraví hoře v Brně
Kabeláčová, Anna ; Kristek, Jan (oponent) ; Rozwalka, Szymon (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zaměřuje na využití potenciálu a možností Centra léčivých rostlin na Kraví hoře v Brně prostřednictvím provozu experimentálního vědeckého centra. Objekt je navržen za účelem rozšíření působnosti a významu centra v rámci aktuální činnosti se způsoby citlivého využívání zahrady veřejností. Základem návrhu je výzkum vlivu barev na růst rostlin, který reflektuje i jejich působení na člověka. Funkce vědeckého centra je doplněna o provoz zahradní terapie. Barvy se staly pojítkem mezi vědeckým účelem a psychologickým působením. Lineární objekt podél hranice pozemku reaguje na problémy spojené s dosavadním uspořádáním zahrad a zároveň napomáhá ke zvýšení povědomí veřejnosti o existenci této zahrady.
Vstupní znalosti a představy o krajích a krajských městech Česka u žáků 6. a 7. tříd základních škol.
OLIVA, Petr
Práce se zabývá vstupními znalostmi a představami žáků 6. a 7. tříd základních škol, které mají o krajích a krajských městech Česka. Hlavní cíl práce představuje zmapování a odhalení reálné úrovně znalostí a představ žáků za pomoci výzkumného dotazníku, jenž byl zaměřen zejména na orientaci žáků ve slepé mapě, znalostní test a sebehodnocení žáků na základě osobních sympatií či nesympatií k jednotlivým krajům a krajským městům Česka. Do výzkumu se celkem zapojilo 356 žáků. Veškerá získaná výsledná data z dotazníků byla dále hodnocena a diskutována v analytické části práce. Dále byly zkoumány rozdíly ve výsledcích na základě sledovaných parametrů práce. Ty představovaly znalostní rozdíly mezi třídami, pohlavím jedinců a typem škol, podle jejich umístění. Z analytické části následně vychází část praktická, jenž přináší skrze vytvořené výukové materiály konkrétní návrhy a náměty do výuky, které lze využít v praxi při hodinách zeměpisu. Výukové materiály, které obsahuje praktická část práce, jsou vytvořeny na základě výsledků výzkumu a jsou zaměřeny na ukotvení a rozvoj znalostí a povědomí žáků o jednotlivých krajích a krajských městech Česka.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 767 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.