Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 28 záznamů.  předchozí7 - 16dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Spolupráce mateřských škol a školských poradenských zařízení v oblasti odkladu povinné školní docházky
Stejskalová, Marta ; Kitzberger, Jindřich (vedoucí práce) ; Hladký, Jaromír (oponent)
NÁZEV: Spolupráce mateřských škol a školských poradenských zařízení v oblasti odkladu povinné školní docházky AUTOR: Marta Stejskalová KATEDRA: Centrum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: RNDr. Jindřich Kitzberger ABSTRAKT: Spolupráce mateřských škol a poradenských zařízení v oblasti odkladu povinné školní docházky je velmi důležitá. Rozhodnutí rodičů, zda svému dítěti povinnou školní docházku odloží či nikoliv, by se nikdy nemělo stát formální záležitostí, jelikož neuváženým přístupem mohou rodiče způsobit svému dítěti značné obtíže v budoucím vzdělávání i následném životě. Bakalářská práce je tvořena ze čtyř kapitol a je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část vychází z teoretických východisek a obecné charakteristiky předškolního vzdělávání, poradenských zařízení, ze zkušeností ředitelek MŠ v oblasti odkladu povinné školní docházky. Opírá se o právní vymezení předškolního vzdělávání a poradenských zařízení. Cílem praktické části bakalářské práce bylo v rámci kvantitativního výzkumného šetření posoudit problematiku spolupráce mezi mateřskou školou, odborným školským poradenským pracovištěm, rodiči a největší problémy z tohoto vyplývající pro ředitelky mateřských škol. KLÍČOVÁ SLOVA: mateřská škola, školská poradenská zařízení, právní předpisy, diagnostika školní zralosti, odklad...
Žák se speciálními vzdělávacími potřebami na 2. stupni ZŠ
Řeháková, Lenka ; Blažková, Veronika (vedoucí práce) ; Linková, Marie (oponent)
Práce se zabývá problematikou, která je podle mého názoru stále více aktuální. Dětí, které jsou speciálně vzdělávány, neustále přibývá. Škola, ve které jsou vzdělávány, jim buď vypracovává individuální vzdělávací plán (dále IVP), nebo jejich práci toleruje, to znamená, že jim není vypracován IVP, ale škola a učitel o žácích ví. Přibývá počet žáků nejenom se specifickými poruchami učení a ADHD, ale také s Aspergerovým syndromem, poruchami řeči, tělesným postižením, diabetem nebo epilepsií a další. Ovšem v závislosti na jejich problému také práce s nimi. Důležité pro dítě je, aby byla porucha správně diagnostikována a zajištěna dobrá práce s těmito žáky. Práce obsahuje část teoretickou a praktickou. Teoretická část především specifikuje, co jsou to specifické poruchy učení, Aspergerův syndrom, a vývojová dysfázie. Praktická část se zaměřuje na práci žáků se specifickými poruchami učení, Aspergerovým syndromem a vývojovou dysfázií. Cílem práce je zjistit metodami rozhovorem a pozorováním, jak probíhá edukace integrovaných žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na 2. stupni různých základních škol. Zajímám se o to, jak žáky vnímá jejich učitel, jak s nimi pracuje, jestli byl o problematice vůbec informován a získal si o ní nějaké informace. Dále, jestli vidí u žáků nějaké pokroky, jak s nimi...
Metodická spolupráce školských poradenských zařízení v Mladé Boleslavi se základními školami ve kterých jsou individuálně integrováni žáci se zdravotním postižením
Kubalová, Jana ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Zemková, Jaroslava (oponent)
ANOTACE: Bakalářská práce se zaměřuje na zhodnocení role školských poradenských zařízení a jejich spolupráce se základními školami při začleňování žáků se znevýhodněním do běžné výuky, zejména pak v souvislosti s tvorbou a úpravami individuálního vzdělávacího plánu pro tyto žáky. Práce je rozdělena do dvou částí. V teoretické části jsou popsána nezbytná podpůrná opatření a obsah poradenských služeb zaměřených na vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, přínos a obsah činností školských poradenských zařízení. Teoretická část byla zpracována na základě studia odborné literatury. Praktická část je věnována výzkumnému šetření zaměřenému na zjištění forem a efektivity spolupráce poradenských zařízení v Mladé Boleslavi se základními školami integrujícími žáky se zdravotním postižením.
Možnosti uplatnění profese adiktologa v pedagogicko-psychologické poradně: pilotní studie Ústeckého kraje
Hribiková, Květoslava ; Lososová, Amalie (vedoucí práce) ; Fialová, Helena (oponent)
Východiska: Ústecký kraj je dlouhodobě na prvních příčkách v prevalenci užívání návykových látek a zároveň je specifický výskytem řady negativních sociálních jevů. Studie realizované v Ústeckém kraji poukazují na fakt, že adiktologická problematika je aktuálním problémem, který si zasluhuje zvláštní pozornost, a to i s ohledem na skutečnost, že cílovou skupinou poradny jsou i děti, které se považují za vulnerabilní směrem k rizikovému chování. Pedagogicko-psychologická poradna je hlavním partnerem škol a školských zařízení a role metodika prevence v ní spočívá nejen v koordinaci školních metodiků prevence, ale také mapuje výskyt rizikového chování pro tvorbu nápravných programů a programů prevence rizikového chování. V celém kraji působí jedna adiktologická ambulance zaměřená na cílovou skupinu dětí a dorostu. Motivem k tématu práce byla také skutečnost, že studie zaměřené na uplatnitelnost adiktologa ve školství v ČR zatím realizovány nebyly. Cíl: Hlavním cílem této bakalářské práce je zmapovat míru a charakteristiku uplatnění profese adiktologa v pedagogicko-psychologických poradnách (PPP) v Ústeckém kraji (ULK). Jako dílčí cíle si bakalářská práce klade zmapovat současný stav výskytu rizikového chování adiktologické problematiky v PPP ULK a možné přínosy a bariéry spolupráce adiktologa v PPP....
Postoje pedagogů základních škol k inkluzivnímu vzdělávání žáků s mentálním postižením
Michálková, Barbora ; Němec, Zbyněk (vedoucí práce) ; Felcmanová, Lenka (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou inkluzivního vzdělávání žáků s mentálním postižením. Cílem práce je zjistit, jaké postoje zaujímají pedagogové základních škol a pedagogové základních škol praktických k inkluzivnímu vzdělávání žáků s mentálním postižením. Práce se člení na teoretickou a praktickou část. Teoretická část je zaměřena na uvedení základních informací týkajících se osob s mentálním postižením, možnosti jejich vzdělávání a výkladu pojmů integrace a inkluze. Dále je zde uvedena legislativa týkající se vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a systém poradenských služeb poskytovaných ve školách a školských poradenských zařízeních. Praktická část obsahuje informace získané metodou rozhovoru, jejímž cílem je zjistit názory a postoje pedagogů základních škol a pedagogů základních škol praktických k inkluzivnímu vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 28 záznamů.   předchozí7 - 16dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.