Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Děti se specifickými poruchami učení a jejich integrace
Řeháková, Lenka ; Linková, Marie (vedoucí práce) ; Blažková, Veronika (oponent)
Práce se zabývá problematikou, která je podle mého názoru stále aktuální. Dětí se specifickými poruchami učení neustále přibývá a v závislosti na jejich problému také práce s nimi. Důležité pro dítě je, aby byla porucha správně diagnostikována. Práce obsahuje část teoretickou a praktickou. Teoretická část specifikuje SPU. Praktická část se zaměří, prostřednictvím kazuistiky, rozhovoru s učiteli a žáky, rozboru prací a pozorováním, na žáky se specifickými poruchami učení a na práci s nimi. Klíčová slova specifické poruchy učení integrace reedukace dítě/žák se speciálními vzdělávacími potřebami individuální vzdělávací plán
Dohled probačního úředníka u trestně neodpovědných dětí
Řeháková, Lenka ; Válková, Helena (vedoucí práce) ; Tomko, Anton (oponent)
Resumé Název práce v češtině: Dohled probačního úředníka u trestně neodpovědných dětí. Název práce v angličtině: Supervision of a probation officer over criminal irresponsible children. Autor práce: Bc. Lenka Řeháková Studijní obor: Sociální práce Vedoucí práce: Prof. JUDr. Helena Válková, CSc. Oponent práce:Anton Tomko PaedDr. Diplomová práce "Dohled probačního úředníka u trestně neodpovědných dětí" se zabývá kriminalitou dětí, právní úpravou trestní odpovědnosti dětí mladších patnácti let a způsoby, kterými může společnost na dětskou kriminalitu dle platné právní úpravy reagovat. Ve své teoretické části se práce zaměřuje na definování pojmů dítě, hranice trestní odpovědnosti, delikvence. Zabývá se také popisem dětské kriminality, její právní úpravou a výchovnými opatřeními, která může soud dítěti mladšímu patnácti let uložit jako reakci na protiprávní jednání. Cílem teoretické části je seznámit veřejnost se stavem dětské kriminality, který bývá médií často zkreslován, a opatřeními, která mohou soudy pro mládež podle současné právní úpravy uložit nezletilým pachatelům činů jinak trestných. Praktická část práce je rozdělena do dvou částí. Prvá fáze výzkumu byla realizována za využití metody dotazování, technikou řízeného rozhovoru. Od probačních pracovníků byly získány odpovědi na tyto otázky: shrňte...
Žák se speciálními vzdělávacími potřebami na 2. stupni ZŠ
Řeháková, Lenka ; Blažková, Veronika (vedoucí práce) ; Linková, Marie (oponent)
Práce se zabývá problematikou, která je podle mého názoru stále více aktuální. Dětí, které jsou speciálně vzdělávány, neustále přibývá. Škola, ve které jsou vzdělávány, jim buď vypracovává individuální vzdělávací plán (dále IVP), nebo jejich práci toleruje, to znamená, že jim není vypracován IVP, ale škola a učitel o žácích ví. Přibývá počet žáků nejenom se specifickými poruchami učení a ADHD, ale také s Aspergerovým syndromem, poruchami řeči, tělesným postižením, diabetem nebo epilepsií a další. Ovšem v závislosti na jejich problému také práce s nimi. Důležité pro dítě je, aby byla porucha správně diagnostikována a zajištěna dobrá práce s těmito žáky. Práce obsahuje část teoretickou a praktickou. Teoretická část především specifikuje, co jsou to specifické poruchy učení, Aspergerův syndrom, a vývojová dysfázie. Praktická část se zaměřuje na práci žáků se specifickými poruchami učení, Aspergerovým syndromem a vývojovou dysfázií. Cílem práce je zjistit metodami rozhovorem a pozorováním, jak probíhá edukace integrovaných žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na 2. stupni různých základních škol. Zajímám se o to, jak žáky vnímá jejich učitel, jak s nimi pracuje, jestli byl o problematice vůbec informován a získal si o ní nějaké informace. Dále, jestli vidí u žáků nějaké pokroky, jak s nimi...
Modulace lokomoční aktivity a prostorového chování pomocí antagonistů D1-like a D2-like receptorů
Řeháková, Lenka
Dopamin je jedním z neuropřenašečů savčího mozku, který hraje důležitou úlohou v mnoha funkcích centrální nervové soustavy. Podílí se na řízení motorických funkcí, na procesech motivace a odměny, a zároveň se účastní kognitivních funkcí. Porucha dopaminergního systému hraje patrně roli v patofyziologii mnoha typů onemocnění mozku, např. schizofrenie, extrapyramidových onemocnění a závislostních poruch. Výzkum chování a zvláště prostorové orientace patří k obecně používaným metodickým přístupům ke studiu projevů nervové soustavy a celého organismu a některé druhy prostorového chování jsou mnoha autory pokládány za model vyšších nervových funkcí člověka. V předkládané diplomové práci jsem se zaměřila na testování vlivu systémové blokády dopaminových D1-like a D2-like receptorů pomocí specifických antagonistů na chování potkanů v úloze aktivního allothetického vyhýbání se místu (AAPA) a při hledání skrytého cíle v Morrisově vodním bludišti (MWM). Antagonisté dopaminových receptorů (D1-like antagonista SCH23390 a D2-like antagonista sulpirid) byly podávány před behaviorálním testováním, následně bylo analyzováno chování zvířat ve zmíněných úlohách. Výsledky ukázaly, že antagonisté dopaminových receptorů způsobily změny chování a lokomoce, které se lišily podle typu úlohy a rovněž podle toho, zda se...
Žák se speciálními vzdělávacími potřebami na 2. stupni ZŠ
Řeháková, Lenka ; Blažková, Veronika (vedoucí práce) ; Linková, Marie (oponent)
Práce se zabývá problematikou, která je podle mého názoru stále více aktuální. Dětí, které jsou speciálně vzdělávány, neustále přibývá. Škola, ve které jsou vzdělávány, jim buď vypracovává individuální vzdělávací plán (dále IVP), nebo jejich práci toleruje, to znamená, že jim není vypracován IVP, ale škola a učitel o žácích ví. Přibývá počet žáků nejenom se specifickými poruchami učení a ADHD, ale také s Aspergerovým syndromem, poruchami řeči, tělesným postižením, diabetem nebo epilepsií a další. Ovšem v závislosti na jejich problému také práce s nimi. Důležité pro dítě je, aby byla porucha správně diagnostikována a zajištěna dobrá práce s těmito žáky. Práce obsahuje část teoretickou a praktickou. Teoretická část především specifikuje, co jsou to specifické poruchy učení, Aspergerův syndrom, a vývojová dysfázie. Praktická část se zaměřuje na práci žáků se specifickými poruchami učení, Aspergerovým syndromem a vývojovou dysfázií. Cílem práce je zjistit metodami rozhovorem a pozorováním, jak probíhá edukace integrovaných žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na 2. stupni různých základních škol. Zajímám se o to, jak žáky vnímá jejich učitel, jak s nimi pracuje, jestli byl o problematice vůbec informován a získal si o ní nějaké informace. Dále, jestli vidí u žáků nějaké pokroky, jak s nimi...
Děti se specifickými poruchami učení a jejich integrace
Řeháková, Lenka ; Linková, Marie (vedoucí práce) ; Blažková, Veronika (oponent)
Práce se zabývá problematikou, která je podle mého názoru stále aktuální. Dětí se specifickými poruchami učení neustále přibývá a v závislosti na jejich problému také práce s nimi. Důležité pro dítě je, aby byla porucha správně diagnostikována. Práce obsahuje část teoretickou a praktickou. Teoretická část specifikuje SPU. Praktická část se zaměří, prostřednictvím kazuistiky, rozhovoru s učiteli a žáky, rozboru prací a pozorováním, na žáky se specifickými poruchami učení a na práci s nimi. Klíčová slova specifické poruchy učení integrace reedukace dítě/žák se speciálními vzdělávacími potřebami individuální vzdělávací plán
Dohled probačního úředníka u trestně neodpovědných dětí
Řeháková, Lenka ; Válková, Helena (vedoucí práce) ; Tomko, Anton (oponent)
Resumé Název práce v češtině: Dohled probačního úředníka u trestně neodpovědných dětí. Název práce v angličtině: Supervision of a probation officer over criminal irresponsible children. Autor práce: Bc. Lenka Řeháková Studijní obor: Sociální práce Vedoucí práce: Prof. JUDr. Helena Válková, CSc. Oponent práce:Anton Tomko PaedDr. Diplomová práce "Dohled probačního úředníka u trestně neodpovědných dětí" se zabývá kriminalitou dětí, právní úpravou trestní odpovědnosti dětí mladších patnácti let a způsoby, kterými může společnost na dětskou kriminalitu dle platné právní úpravy reagovat. Ve své teoretické části se práce zaměřuje na definování pojmů dítě, hranice trestní odpovědnosti, delikvence. Zabývá se také popisem dětské kriminality, její právní úpravou a výchovnými opatřeními, která může soud dítěti mladšímu patnácti let uložit jako reakci na protiprávní jednání. Cílem teoretické části je seznámit veřejnost se stavem dětské kriminality, který bývá médií často zkreslován, a opatřeními, která mohou soudy pro mládež podle současné právní úpravy uložit nezletilým pachatelům činů jinak trestných. Praktická část práce je rozdělena do dvou částí. Prvá fáze výzkumu byla realizována za využití metody dotazování, technikou řízeného rozhovoru. Od probačních pracovníků byly získány odpovědi na tyto otázky: shrňte...
Modulace lokomoční aktivity a prostorového chování pomocí antagonistů D1-like a D2-like receptorů
Řeháková, Lenka
Dopamin je jedním z neuropřenašečů savčího mozku, který hraje důležitou úlohou v mnoha funkcích centrální nervové soustavy. Podílí se na řízení motorických funkcí, na procesech motivace a odměny, a zároveň se účastní kognitivních funkcí. Porucha dopaminergního systému hraje patrně roli v patofyziologii mnoha typů onemocnění mozku, např. schizofrenie, extrapyramidových onemocnění a závislostních poruch. Výzkum chování a zvláště prostorové orientace patří k obecně používaným metodickým přístupům ke studiu projevů nervové soustavy a celého organismu a některé druhy prostorového chování jsou mnoha autory pokládány za model vyšších nervových funkcí člověka. V předkládané diplomové práci jsem se zaměřila na testování vlivu systémové blokády dopaminových D1-like a D2-like receptorů pomocí specifických antagonistů na chování potkanů v úloze aktivního allothetického vyhýbání se místu (AAPA) a při hledání skrytého cíle v Morrisově vodním bludišti (MWM). Antagonisté dopaminových receptorů (D1-like antagonista SCH23390 a D2-like antagonista sulpirid) byly podávány před behaviorálním testováním, následně bylo analyzováno chování zvířat ve zmíněných úlohách. Výsledky ukázaly, že antagonisté dopaminových receptorů způsobily změny chování a lokomoce, které se lišily podle typu úlohy a rovněž podle toho, zda se...
Romské dítě v předškolním vzdělávání
ŘEHÁKOVÁ, Lenka
Cílem této bakalářské práce je usnadnit průběh realizace povinné předškolní docházky romských dětí poskytnutím teoretických informací, relevantních dat předškolním pedagogům a příběhů dobré praxe, které se realizují zejména díky spolupráci mateřských škol s pracovníky neziskových organizací. Teoretická část práce se zaměřuje na popis současného stavu předškolního vzdělávání romských dětí a některých charakteristik Romů zejména v souvislosti s jejich vzděláváním. Praktická část práce definuje dva výzkumné cíle, které na sebe navazují. Prvním cílem je identifikovat důvody, které vedou romské rodiče k ukončení docházky jejich dětí do mateřských škol. Druhým cílem je odkrýt možnosti, které povedou k adaptaci dítěte v mateřské škole a následnému setrvání v ní. K dosažení výzkumných cílů byl použit kvalitativní výzkum, v rámci kterého byla použita metoda případových studií. Použitými výzkumnými technikami byly rozhovor a pozorování. Z výzkumné části vyplynuly jednak známé důvody spojované s nízkou docházkou romských dětí do mateřských škol, jako jsou finanční důvody a nedůvěra romských rodičů, ale také specifické faktory, kterými byly například pro rodinu nesplnitelné požadavky mateřské školy či nerespektování sourozeneckých vazeb. Jako faktory, které pozitivně ovlivňují vstup romského dítěte do mateřské školy, z výzkumu vyplynuly především aktivity realizované předškolními kluby. Proto je mým závěrečným doporučením podporovat spolupráci mezi mateřskými školami a předškolními kluby, neziskovým sektorem a státními institucemi, odborem sociálních věcí a školství, neboť jejich spolupráce může usnadnit předškolní vzdělávání romských dětí.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 11 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
11 ŘEHÁKOVÁ, Lenka
7 Řeháková, Lucie
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.