Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 76 záznamů.  začátekpředchozí57 - 66další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Finská mediální krajina - tištěná média
Picková, Barbora ; Cebe, Jan (vedoucí práce) ; Aplt, Daniel (oponent)
Bakalářská práce se věnuje popisu struktury současných tištěných médií ve Finské republice a jejich fungování. Zaměřuje se konkrétně na periodicky vycházející tisk, tj. noviny a časopisy. Úvodní část obsahuje zběžný přehled historických souvislostí, týkajících se finského mediálního systému a nastiňuje tak vznik a vývoj tisku, ale i ostatních médií, v této zemi. Dále práce popisuje hlavní charakteristiky tohoto systému v souvislosti s jeho ekonomickými, společenskými a politickými východisky. Ve třetí části text přibližuje některé konkrétní soudobé tituly a jejich pozici na finském trhu s tiskovinami. Internetem a jeho vlivem na tištěná média se zabývá závěrečná část práce, jejímž záměrem je nastínit v této souvislosti i výhled do budoucnosti finského tisku. Smyslem práce je podat ucelený přehled o finských tištěných médiích a jejich pozici v rámci finské mediální krajiny.
Komparativní analýza veřejné sféry na internetu a v tištěných médiích
Čížková, Lucie ; Nečas, Vlastimil (vedoucí práce) ; Trampota, Tomáš (oponent)
Tato diplomová práce předkládá analýzu veřejné sféry v prostředí dvou odlišných mediálních typů, která je provedena na základě míry participace různých skupin aktérů na obsazích mediálních sdělení týkajících se vyhlášení zákazu prodeje tvrdého alkoholu v České republice v září roku 2012. Teoretická část práce se věnuje především definování základních pojmů, jako jsou nová a tradiční média, veřejnost a veřejná sféra, dále pak také normativním teoriím obecně spolu s detailnějším pohledem na normativní teorie veřejné sféry, v rámci kterých se pak práce zaměřuje na participativní a diskurzivní model Jürgena Habermase. Praktická část na základě kvantitativního výzkumu, jemuž předcházela analýza kvalitativní, nabízí empirické srovnání míry přístupu jednotlivých skupin aktérů do obsahu sdělení obou mediálních typů. Dále také nabízí přehled užitých témat a kontextových rámců, prostřednictvím kterých bylo o vyhlášení zákazu prodeje tvrdého alkoholu v médiích referováno. Na základě vyhodnocení zjištěných dat dochází v závěru práce ke konstatování, že veřejná sféra v prostředí internetu není při pohledu na míru participace okrajových aktérů občanské veřejnosti přístupnější, než je tomu u tradičních médií. Pozornost je zde věnována také srovnání těchto výsledků s výsledky studie autorů Jürgena Gerhardse a Mike...
Vliv mediálního partnerství na obsah filmové recenze
Radváková, Tereza ; Šobr, Michal (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent)
Diplomová práce Vliv mediálního partnerství na obsah filmové recenze zkoumá, do jaké míry mohou obsahy filmových recenzí v českém tisku souviset s praxí mediálního partnerství. První část založená na rešerších nejprve stručně popisuje vývoj kulturní publicistiky zaměřené na kinematografii v českém prostředí a věnuje se danému žánru po teoretické stránce. Dále potom na základě krátkého dotazníkového šetření rozebírá přístup píšících recenzentů a zamýšlí se nad hranicemi subjektivity publicisty i nad etickými normami, jimž se česká tištěná média řídí. Druhá část vychází z vlastního výzkumu. Autorka si zvolila dva celostátní deníky a dva celostátní týdeníky, u kterých provedla obsahovou analýzu recenzí filmů, jež byly danými periodika zároveň mediálně zaštítěny. Přístup mediálního partnera potom porovnávala s prvoplánově nezainteresovanými periodiky, a to s tištěnými i s elektronickými. Analýza prováděná v letech 2007 až 2010 umožnila komparaci přístupu nejen mezi jednotlivými médii či konkrétními recenzenty, ale také meziroční srovnání.
Facebook v českých tištěných médiích v období 2005-2009
Bauer, Jan ; Křeček, Jan (vedoucí práce) ; Švelch, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce si klade za cíl prozkoumat za pomoci obsahové analýzy, jak česká tištěná média pokrývala online sociální síť Facebook v období od jejího zrodu do doby, kdy počet uživatelů v České republice dosáhl 1 miliónu. Zaměřuje se na období od září 2005 do července 2009. Práce vychází především z teorie šíření inovací a uvažování o médiích z pohledu sociálního konstruktivismu. V teoretické části jsou představeny i předchozí zahraniční studie na podobné téma. V metodologické části je představena obsahová analýza, zkonstruovány výzkumné otázky a výzkumný soubor. Analytická část prezentuje výsledky výzkumu a vztahuje je k představeným teoretickým východiskům i historickému kontextu. Výsledky ukazují, že během sledovaného období docházelo ke změnám způsobu a intenzity prezentace, a odhalují hlavní témata, v souvislosti s kterými byl Facebook v českém tisku zmiňován.
Každodennost novináře v letech 1970-1990
Čepková, Markéta ; Köpplová, Barbara (vedoucí práce) ; Sekera, Martin (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá každodenností novináře v letech 1970 - 1990. Je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část čerpá především ze sociologických knih, Statistického úřadu a z publikací a časopisů vydavatelství Novinář. V první části jsou definice klíčových pojmů, statistické údaje o médiích, kultuře a životním stylu. Uvádí také českou společnost v období normalizace, profesionální a sociální strukturu obyvatelstva, vzdělanost a postavení novináře této doby. Praktická část je zaměřena na rozhovory s jednotlivými novináři a analyzuje jednotlivé aspekty každodenního života. K této analýze byla použita kvalitativní metoda výzkumu orální historie a porovnává jednotlivé odpovědi novinářů s údaji z teoretické části.
Česko-německá deklarace ve vybraných českých a německých denících
Bruner, Štěpán ; Handl, Vladimír (vedoucí práce) ; Šafařík, Petr (oponent)
V této práci studuji pohled vybraných českých a německých deníků na Česko-německou deklaraci. Studuji také názory lidi, které tyto deníky citují. Deníky jsou české Právo a MF Dnes, německé zastupují Süddeutsche Zeitung a Frankfurter Allgemeine Zeitung. Sleduji je a porovnávám ve čtyřech obdobích: prosinec 1996 - leden 1997, květěn 1997, první a destáté výročí Deklarace.
Prostředky a funkce medializace finančních trhů v minulém desetiletí
Šimečková, Barbora ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Kyjonková, Petra (oponent)
Bakalářská práce se věnuje prostředkům a funkcím medializace finančních trhů v minulém desetiletí na materiálu tištěných, vysílacích a síťových médií. V úvodu práce je stručně nastíněn současný stav ekonomického zpravodajství v českém mediálním prostředí. První část práce poskytuje teoretická východiska mediální (využití sémiotiky) i ekonomická (teorie finančních trhů). Praktická část analyzuje medializované výstupy z finančních trhů ve vybraných titulech denního tisku (Hospodářské noviny, Mladá fronta E15, MF Dnes a Lidové noviny), zpravodajských portálech na internetu (Ihnes.cz, E15.cz, iDnes.cz a Lidovky.cz) a ve vysílání České televize. Analýza využívá poznatků z oboru sémiotiky - nauky o znacích a znakových systémech. Cílem práce je vymezit prostředky, které jsou pro medializaci výstupů z finančních trhů využívány v závislosti na druhu média (tištěná, vysílací, síťová média), a zhodnotit jejich funkce. Pozornost je věnována rozdílnosti prostředků v ekonomicky zaměřených a všeobecných médiích. Výsledky analýzy dokazují silnou stereotypnost prostředků medializace finančních trhů napříč sledovanými médii, časté využití symbolů, tabulek, grafů a dalších grafických prvků. Závěr práce přináší několik hypotéz pro další zkoumání tematiky. Podstatnou součástí práce je obrazová příloha.
The picture of mental illness in the print media in three central European countries
Nawková, Lucie ; Jirák, Roman (vedoucí práce) ; Bražinová, Alexandra (oponent) ; Vevera, Jan (oponent)
Pro veřejnost představují média nejdůležitější zdroj informací o duševních onemocněních. Je známo, že mediální prezentace lidí s duševními poruchami jsou často negativní a přispívají tak k jejich stigmatizaci. Na druhou stranu, média mohou hrát významnou roli při snižování míry stigmatizace, a to poskytováním adekvátních informací o tomto tématu a zapojováním se do antistigmatizačních kampaní. Až dosud nebyl vyvinut žádný standardizovaný nástroj k měření stigmatizace duševních onemocnění v tištěných médiích, který by používal operacionalizované definice. V rámci našeho projektu jsme si stanovili dva cíle: a) vytvoření standardizovaného a objektivního nástroje k měření stigmatizace duševních onemocnění v tištěných médiích, b) provedení analýzy obsahu mediálních sdělení o duševních onemocněních ve vztahu ke stigmatizaci v českém, chorvatském a slovenském tisku. Vytvoření nástroje "Picture of Mental Illness in Newspapers" (PICMIN) bylo založeno na principech obsahové analýzy, což je výzkumná technika umožňující vyvozování platných a replikovatelných závěrů z textu. Uvedený nástroj se skládá z jedenácti popisných a pěti analytických kategorií. V rámci naší studie jsme došli k těmto závěrům: ve všech třech zemích bylo zjištěno vysoké zastoupení článků se stigmatizujícím obsahem, v četnosti uvádění...
Mediální obrazy politických lídrů - volby 2010
Šubertová, Sandra ; Křeček, Jan (vedoucí práce) ; Nečas, Vlastimil (oponent)
Diplomová práce s názvem Mediální obrazy politických lídrů - volby 2010 se zabývá zobrazováním zkoumaných politických lídrů, Vojtěcha Filipa, Jiřího Paroubka, Petra Nečase, Radka Johna a Karla Schwarzenberga, v jednotlivých tištěných denících. Práce obsahuje představení jednotlivých lídrů a politických stran, ve kterých v době voleb do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky v roce 2010 působili. Práce poukazuje na rozdílné mediální obrazy lídrů jednotlivých politických stran v různých médiích. Součástí práce je kvantitativní obsahová analýza deníků MF Dnes, Lidových novin, Hospodářských novin, Práva a Blesku v předvolebním období 1. 4. 2010 - 27. 5. 2010, prostřednictvím které je zkoumána četnost informování o jednotlivých lídrech ve zkoumaných denících, rozdíly v prezentaci jednotlivých lídrů a věnované pozornosti každému z nich. Dále je kromě četnosti zkoumáno i vyznění jednotlivých článků. Práce analyzuje jednotlivé deníky z pohledu informování o jednotlivých lídrech v poměru s ostatními tématy. Teoretickým konceptem je mediální komunikace ve vztahu k politice. Na politickou komunikaci práce nahlíží rovněž z pohledu teorie politického paralelismu a vlivu médií na politiku.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 76 záznamů.   začátekpředchozí57 - 66další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.