Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 174 záznamů.  začátekpředchozí51 - 60dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Kamenná socha madony s nápisem – výzva nejen pro epigrafiky
Benešovská, Klára
Torzo sochy, nalezené v okolí bývalého benediktinského kláštera a deponované dnes v tamějším depozitáři, náleželo podle nápisu „ó milostivá” trůnící mariánské soše s dítětem, spojené s architekturou, vzhledem k neopracované zadní straně. Způsob členění šatu madony a písmo vytesaného nápisu datují sochu kolem a po roce 1400. Madona byla snad umístěna v nice či kapli při bráně do kláštera nebo v klášterním areálu, přístupném pro poutníky, kteří se mohli k soše modlit, jak je k tomu vybízel nápis odkazující k známé staročeské mariánské antifoně „Zdrawa kralowno milosrdenstwie”. Je možné, že se sochou byly spojeny odpustky.
Sochařská zobrazení Hérakla v zámeckých areálech Českého království doby barokní. Vybrané příklady
Vlčková, Petra ; Zdichynec, Jan (vedoucí práce) ; Kepartová, Jana (oponent)
V této bakalářské práci se zabývám především plastikami Hérakla v exteriérech vybraných barokních zámků dnešního Ústeckého a Středočeského kraje České republiky. Za cíl práce si kladu sehnat dokumentaci týkající se výzdoby jednotlivých zámků a na jejich základě dále interpretovat zvláště sochařská díla ztvárňující tohoto poloboha, případně některé další sochy nacházející se ve vybraných zámeckých areálech. Dále se zabývám otázkou, jakým způsobem je tento hrdina nejčastěji zobrazován a jakou má plnit v dotyčných areálech funkci. Práce se sestává z teoretické a výzkumné části. V teoretické části se zabývám představením Hérakla v rámci řeckořímské mytologie a charakteristikou baroka a jeho odrazem v uměleckých odvětvích, jako je architektura, hudba, sochařství, literatura a malířství. Ve výzkumné části popisuji stručně historii vybraných zámků, celkovou uměleckou venkovní kompozici a dále sleduji přesnější datace vzniku sochařských děl zobrazujících tohoto hrdinu, jejich autory, využité materiály a zpracování. K výzkumu mi posloužily především rady pracovníků jednotlivých institucí, navštívení zámeckých parků a vlastní fotografická dokumentace, díky které jsem mohla provést deskripci a komparaci jednotlivých děl. Dále jsem využila sekundární literatury, zvláště pak Řecké mýty od Roberta Gravese a...
Životní překážka
Jedličková, Eliška ; Sobotka, Jiří (oponent) ; Gabriel, Michal (vedoucí práce)
Ve své bakalářské práci jsem se rozhodla zabývat tématem z oblasti sportu, osobností sportovce a především jeho psychikou. Jde o propojení jak vnitřního pocitu sportovce, tak o daný pohyb, kterým je tentokrát skok přes překážku. Nechci poukazovat a ztvárnit realistické, dokonale vytrénované tělo sportovce, ale vnitřní rozpoložení, dynamiku, strojovost, narušenou koncentraci, kterou jsem se snažila zrealizovat pomocí jednotlivých segmentů.
Figura v pohybu
Havelková, Gabriela ; Gebauer, Kurt (oponent) ; Gabriel, Michal (vedoucí práce)
Celé své bakalářské studium jsem si vybírala náhodné náměty na zadaná nebo nezadaná témata, a když jsem se nad svými výběry zamýšlela zpětně, objevila jsem mezi nimi spojitosti, které nebyly zamýšlené. Zjistila jsem, že celou mojí dosavadní tvorbou je v určitých prvcích protkaný vývoj mé osobnosti, emocí. Je zde patrný můj vnitřní boj. ...témata mých děl byly vybrány náhodně bez patrného emočního podtextu, ale přesto když se na ně podívám, tak vidím sochy znázorňující můj vnitřní emoční vývoj.
Generativní růst
Zelený, Tomáš ; Vaněk, Vojtěch (oponent) ; Gabriel, Michal (vedoucí práce)
Cílem mé práce je zdůraznit estetiku podpor stejně jako jejich funkčnost za pomoci vkládání objektů přímo do rozrostlých struktur. Ty působí křehce díky své barevnosti, ale zároveň musí být silné natolik, aby dokázaly nést hmotu různých objektů, jako např. kusu dřeva nebo kamene. Cílem diplomové práce je, aby měly takzvané podpory ve fyzickém světě svoji funkci. Podpory, jež existují v digitálním světě, prostoupí do světa fyzického.
Skupina 12/15 a její místo v českém umění druhé poloviny 20. století
Mayerová, Miroslava ; Bláha, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kornatovský, Jiří (oponent)
Miroslava Mayerová Název bakalářské práce: Skupina 12/15 a její místo v českém umění druhé poloviny 20. století Abstrakt Práce zkoumá vývoj a význam umělecké skupiny 12/15 Pozdě, ale přece pro rozvoj společnosti ve druhé polovině 20. století. Teoretická část se zabývá sociokulturním prostředím a historickou situací před a v době vzniku skupiny, popisuje její formování a prezentuje tvorbu jednotlivých členů skupiny až do jejich druhé společné výstavy. Didaktická část přibližuje za pomoci konceptů užívaných skupinou její činnost žákům. V praktické části práce je zrealizován didaktický úkol a formou sebereflexe zhodnocena jeho realizovatelnost a přínosnost. Součástí práce jsou archivní články a zprávy o skupině 12/15.
Pomník Františka Palackého v Praze
Vysloužilová, Veronika ; Prahl, Roman (vedoucí práce) ; Wittlich, Petr (oponent)
Cílem bakalářské práce je podat ucelený přehled vývoje pomníku Františka Palackého v Praze, který je dílem jednoho z nejvýznamnějších představitelů secesního sochařství Stanislava Suchardy a architekta Aloise Dryáka. Pozornost bude věnována veřejné soutěži, která celému záměru předcházela, důležitosti výběru místa pro pomník, procesu Suchardovy tvorby, roli architekta a konečně dobovým odezvám na celé dílo.
Český umělec v letech 1968 - 1989: Sluha, nebo hrdina? Stanislav Kolíbal a Josef Malejovský
Manová, Markéta ; Beneš, Zdeněk (vedoucí práce) ; Pech, Milan (oponent)
Úvod bakalářské práce nastíní politický vývoj v Československé republice v letech 1948-1989. Hlavním tématem bude zachytit rozdíl mezi oficiální a neoficiální scénou českého uměleckého života v letech 1968-1989, zastoupenou umělci Stanislavem Kolíbalem a Josefem Malejovským. Obsahem bude porovnat podmínky, ve kterých tvořili během normalizace i před tímto obdobím, srovnat kvalitu jejich tvorby, porovnat pro a protirežimní postoj k umělecké tvorbě a v neposlední řadě jejich politický názor nejen v uměleckém projevu. Text se kromě života umělců zaměří i na vývoj skupin, ve kterých se pohybovali, výstavy a projevy ostatních uměleckých činitelů.
Pražské sochařské výstavy 1898 - 1916. Příspěvek k problematice galerijní prezentace sochy
Cermanová, Jana ; Štaif, Jiří (vedoucí práce) ; Blümlová, Dagmar (oponent) ; Lenderová, Milena (oponent)
Jana Cermanová Pražské sochařské výstavy 1898 - 1916 Příspěvek k problematice galerijní prezentace sochy Abstrakt disertační práce Sochařství jako umělecká disciplína zažilo v Čechách kolem přelomu 19. a 20. století nesmírně dynamický vzestup. S jistým zpožděním tak následovalo tolik obdivovaný vzor Francie, kde v roce 1910 Charles Morice s odkazem na Rodina a jeho žáky dokonce konstatoval převahu moderního sochařství nad malbou. Také v Čechách, zejména zásluhou dominantní osobnosti učitele J. V. Myslbeka, dozrála velmi ambiciózní skupina sochařů, která byla připravena řešit vzrůstající společenskou poptávku po dílech monumentálního charakteru, jež si zvláště v podobě pomníků takřka podmanila veřejný prostor města. Sochaři se věnovali zakázkám dekorativních soch pro architekturu i objednávkám funerální povahy, které jim zaručovaly jistý příjem a otevíraly cestu k vlastní volné tvorbě. Především ale onen "mor pomníkový" poutal k sochařství všeobecnou pozornost a zajišťoval umělcům společenskou prestiž. Sochaři se začali více účastnit uměleckého dění a podstatnou měrou se podíleli na řešení aktuálních výtvarných problémů. Konjunktura, kterou zažívalo sochařství veřejného prostranství, se přenesla rovněž do soudobých ...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 174 záznamů.   začátekpředchozí51 - 60dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.