Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 756 záznamů.  začátekpředchozí504 - 513dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Fotografie a nová média - změny v obrazové narativitě.
Zoulová, Tereza ; Láb, Filip (vedoucí práce) ; Slanec, Jaroslav (oponent)
Práce se zabývá změnami, které do fotografie přinesla nová média. Ve stručnosti přináší náhled do historie od prvních pokusů na tomto poli až k objevu a vývoji digitálního fotoaparátu. Dále se zabývá prezentací fotografie v době nových médií. Zejména věnuje pozornost internetu, který výrazně přispěl k masovému šíření snímků jak profesionálních fotografů, tak i těch amatérských. Poukazuje na to, že dostupnost digitálních fotoaparátů a internetu jsou hlavní příčinou změn jak v pořizování, tak prezentaci. Rozebírá jednotlivé způsoby online prezentace, od starších jakými jsou osobní webové stránky či blogy, až po nejnovější - sociální sítě. Právě na sociální sítě je kladem důraz, neboť díky nim šíření fotografií zaznamenalo velký nárůst a největší odklon od prezentace profesionální, jakou jsou galerie. Poslední část práce se zabývá příklady z novinářské praxe. Týdeník Respekt slouží jako ukázka média, které z nejvíce strohé podoby, tedy černobílých novin, prošlo vývojem k barevnému magazínu i webovým stránkám. Je tedy na něm možno porovnávat změny způsobené jak přechodem z jedné technologie na druhou, tak i souběžnou prezentací na webu. Druhým příkladem je fotografická agentura Magnum Photos. Zde jsou rozebírány změny způsobené přechodem agentury z klasického papírového archivu na digitální, který...
Mediální politika Rady Evropy ve vztahu k nových médiím
Vondráková, Tereza ; Šmíd, Milan (vedoucí práce) ; Chaloupková, Helena (oponent)
Tereza Vondráková Bakalářká práce: Mediální politika Rady Evropy ve vztahu k novým médiím - Abstrakt Bakalářská práce s názvem "Mediální politika Rady Evropy ve vztahu k novým médiím" shrnuje všechny zásadní dokumenty a aktivity, které tato mezinárodní organizace k dané problematice přijala. Rada Evropy je instituce s mnohaletou tradicí a zaměřuje se především na ochranu lidských práv a svobod. Jedním z úkolů Rady Evropy je i sledování médií a jejich vývoje a proměn. Neustálý technologický vývoj s sebou přináší i nové formy komunikace na poli internetu a Rada Evropy se rozhodla zkoumat, zda je možné tyto platformy považovat za média. Pokud by tomu tak bylo, vztahovaly by se na tato média povinnosti a práva, jež Rada Evropy zaručuje tradičním médiím především v Evropské úmluvě o lidských právech. Práce se nejprve zabývá definováním Rady Evropy a jejího postavení na mezinárodním poli. Podstatná část bakalářské práce je věnována vymezení pojmů nová média a sociální sítě, pro které zatím neexistuje žádná ustálená definice. Druhá část práce je věnována popisu mediální politiky Rady Evropy od jejího počátku až do současnosti s důrazem na aktivity, které Rada Evropa konala v oblasti internetu a nových médií. Na tyto oblasti se zaměřuje poslední a nejstěžejnější část bakalářské práce. Zde jsou postupně analyzovány...
Občanský fotožurnalismus - amatéři v roli fotoreportérů.
Votavová, Barbora ; Láb, Filip (vedoucí práce) ; Turek, Pavel (oponent)
Bakalářská práce Občanský fotožurnalismus - amatéři v roli fotoreportérů se zabývá rostoucí aktivitou běžných občanů na vytváření obrazového mediálního obsahu, která zaznamenala v posledním desetiletí obrovský nárůst, a to především díky rozvoji komunikačních a informačních technologií. Práce je rozdělena do tří částí. První část se soustředí na teoretické vymezení fenoménu občanské žurnalistiky a občanského fotožurnalismu. Zároveň zobrazuje, jaký vliv mají nové technologie na amaterizaci žurnalistiky a rovněž poukazuje na vztah mezi amatéry zasahujících do médií a profesionály. Druhá část bakalářské práce charakterizuje sociální sítě a internetové služby umožňující publikování a následné sdílení fotografií, a které se zasloužily o rozvoj občanské obrazové žurnalistiky. Jsou jimi například weby Flickr, Twitter nebo fotografická agentura Demotix. Třetí část práce se zabývá konkrétními případy, kdy se amatérské fotografie dostaly do médií jako plnohodnotný zpravodajský materiál - například teroristické útoky v Londýně v roce 2005 nebo Arabské jaro v roce 2011. Ve všech třech částech je kladen důraz na tištěná a elektronická média.
Sociální sítě a volby do Poslanecké sněmovny v roce 2010
Wiglasz, Radek ; Křeček, Jan (vedoucí práce) ; Švelch, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce Sociální sítě a volby do Poslanecké sněmovny v roce 2010 se zabývá aktivitami politických stran na internetových sociálních sítích Facebook, YouTube a Twitter. Sleduje také činnost některých občanských iniciativ, které zasáhly do předvolebního dění a následně i výsledků samotného hlasování při volbě nových zástupců do dolní komory Parlamentu České republiky. V první části se věnuje tomu, jak politické strany, které ve volbách uspěly, využily potenciál sociálních sítí pro svou předvolební kampaň, jak se jejich aktivity mezi sebou vzájemně lišily a také, jestli byly rozdíly v používání jednotlivých sociálních sítí. Rovněž zjišťuje, jak samotné strany vnímaly kampaň na sociálních sítích a jakou formu propagace na nich zvolily. V druhé části diplomová práce sleduje činnost občanských iniciativ na sociálních sítích, jejich následný vliv na výsledek hlasování a také to zda jejich úspěch či neúspěch u voličů souvisel právě s jejich aktivitami na internetu, nebo zde hrála roli i propagace v jiných médiích. V závěru pak práce i s pomocí průzkumu mezi uživateli sociálních sítí analyzuje vliv předvolební kampaně politických stran a občanských iniciativ na sociálních sítích na konečný výsledek těchto parlamentních voleb.
Využívání nových médií v předvolebních kampaních na příkladu prezidentské kampaně Baracka Obamy
Ondráková, Simona ; Šlerka, Josef (vedoucí práce) ; Zbiejczuk, Adam (oponent)
Cílem práce je popsat možnosti využití nových médií v politických předvolebních kampaních. Konkrétně se práce zaměří na prezidentskou kampaň Baracka Obamy, popíše způsoby využití webových stránek, online sociálních sítí a dalších prostředků a zhodnotí efektivitu používaných kanálů. Součástí práce bude porovnání metod americké kampaně s českou předvolební kampaní při volbách do poslanecké sněmovny v květnu 2010.
Sociální síť Facebook ve zpravodajství: srovnání prostoru věnovanému sociální síti Facebook a jejímu obsahu v českých médiích v roce 2009 a 2011
Bezdíčková, Andrea ; Trunečková, Ludmila (vedoucí práce) ; Švelch, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce "Sociální síť Facebook ve zpravodajství: Srovnání prostoru věnovanému sociální síti Facebook a jejímu obsahu v českých médiích v roce 2009 a 2011" se věnuje využívání a citování sociální sítě Facebook ve zpravodajství vybraných médií. Práce shrnuje vznik a posilování online médií, především fenoménu sociálních sítí na konkrétním příkladu sociální sítě Facebook, a jejich vliv na proměnu mediální sféry, zpravodajských hodnot i zdrojů. V rámci analýzy textů obsahujících výraz Facebook ve zvolených obdobích let 2009 a 2011 práce srovnává četnost příspěvků zmiňujících termín Facebook v denících Blesk, Hospodářské noviny a MF Dnes, i na zpravodajských serverech Aktuálně.cz a iDNES.cz. Na základě výsledků analýzy práce popisuje způsob a proměny práce se sociální sítí Facebook v českých médiích včetně jejího využívání jako zpravodajského zdroje, hodnotí změnu statusu sociální sítě Facebook ve společnosti a zmiňuje vztah příspěvků obsahujících zmínku o Facebooku ke zpravodajským hodnotám. Součástí textu je i průzkum agentury My.cz mapující přístup českých novinářů k sociálním sítím včetně praktického využívání sociálních sítí jako zpravodajských zdrojů.
Bilingvismus na sociálních sítích: užívání češtiny a angličtiny českými uživateli sociální sítě Facebook
Pilzová, Zuzana ; Švelch, Jaroslav (vedoucí práce) ; Jirák, Jan (oponent)
Cílem této práce je objasnění postavení bilingvismu na sociálních sítích prostřednictvím výzkumu užívání angličtiny mezi českými uživateli sociální sítě Facebook. Teoretická část se věnuje teoretickému ukotvení konceptu bilingvismu, komunikaci v prostředí nových médií a jejím specifikům a zasazuje téma do kontextu předchozích výzkumů a studií. Metodou kvalitativního výzkumu za použití deskriptivní analýzy textových dokumentů a polostrukturovaných rozhovorů jsem získávala data o typu bilingvismu na sociálních sítích, který jsem dále kategorizovala a dále o motivaci uživatelů. Výsledky přinesly zjištění, že bilingvismus je v tomto prostředí Facebooku jevem přirozeným a lze rozdělit na tři základní kategorie dle přepínání kódů, míšení kódů a výskytu anglicismů. Zvláštní kategorií je počítačově zprostředkovaná komunikace a její vliv na vztah jazyka a uživatele.
Alternativní témata a přístup v médiích: mediální aktivismus v českém prostředí
Bořuta, Petr ; Láb, Filip (vedoucí práce) ; Křeček, Jan (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá různými formami takzvaného mediálního aktivismu. Hlavním cílem práce je popsat činnosti, které - pod souhrnným označením mediální aktivismus - nezvyklými způsoby směřují k prosazení nepopulární agendy či alternativních náhledů na společenské otázky a problémy v médiích, a to v kontextu českého prostředí. Práce se snaží odpovědět na otázku, zda český mediální aktivismus vstřebal tendence aktivistů ze zemí západní Evropy a USA, případně jak zaostává. Tato práce se navíc snaží zjistit do jaké míry mediální aktivismus ovlivňují nová média a jak je mediální aktivisté využívají.
Interaktivní marketingová komunikace na příkladu značky Ryor
Bendlová, Eva ; Kopecký, Ladislav (vedoucí práce) ; Halada, Jan (oponent)
Bakalářská práce pojednává o interaktivní komunikaci z pohledu marketingové komunikace. V závěru aplikuje zjištění na českou kosmetickou značku Ryor. Zároveň se dotýká i hlubších souvislostí interaktivní komunikace s podstatou kultury a společenské interakce. Součástí práce je teoretický koncept, který sleduje model interaktivní komunikace a povahu vazeb mezi účastníky komunikačního aktu. Dále práce definuje základní prvky interaktivního komunikačního procesu. To vše v závěru ověřuje na reálných marketingových aktivitách značky Ryor.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 756 záznamů.   začátekpředchozí504 - 513dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.