Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 80 záznamů.  začátekpředchozí44 - 53dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Individualizovaná podpora žáků s PAS v období základní školní docházky
Skalová, Markéta ; Němec, Zbyněk (vedoucí práce) ; Hájková, Vanda (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na individualizaci vzdělávání žáků s poruchami autistického spektra v období základní školní docházky. Diplomová práce je rozdělena na dvě části: část teoretickou a praktickou. V teoretické části práce jsou popsány a definovány poruchy autistického spektra, a to dětský autismus, atypický autismus, Aspergerův a Rettův syndrom a Dezintegrační porucha v dětství. Teoretická část práce je také zaměřena na principy a metody využívané ve vzdělávání žáků s PAS. V teoretické části jsou také popsána podpůrná opatření, která úzce souvisejí se vzděláváním žáků s poruchami autistického spektra. Praktická část této diplomové práce se věnuje především na vzdělávání žáků s PAS v rámci povinné distanční výuky, která nastala v důsledku epidemie šíření onemocnění COVID-19. Teoretická část této diplomové práce využívá výzkumnou metodu kvalitativního výzkumu. Jako výzkumná strategie ke zpracování kvalitativního výzkumu byla využita strategie polostrukturovaných rozhovorů. Cílem praktické části bylo odpovědět na výzkumné otázky, které se dotýkají problematiky individualizace výuky žáků s PAS v rámci běžné prezenční výuky, a především v rámci povinné distanční výuky.
Podpůrná opatření v procesu inkluzivního vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením
Bočková, Petra ; Němec, Zbyněk (vedoucí práce) ; Zemková, Jaroslava (oponent)
Bakalářská práce s názvem Podpůrná opatření v procesu inkluzivního vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením se zabývá využíváním podpůrných opatření u žáků s lehkým mentálním postižením v inkluzivním vzdělávání. Cílem práce je zjistit, jakou formu podpory poskytují učitelé ve školách hlavního vzdělávacího proudu žákům s lehkým mentálním postižením nad rámec podpůrných opatření doporučených školským poradenským zařízením, dále jaká podpůrná opatření žákům s lehkým mentálním postižením nejčastěji školská poradenská zařízení doporučují, a jaké formy podpory využívají učitelé pro co nejlepší začlenění žáka s lehkým mentálním postižením do třídního kolektivu. Práce je členěna na část teoretickou a na část praktickou. V teoretické části jsou vysvětleny základní termíny (mentální postižení, inkluzivní vzdělávání a podpůrná opatření). V praktické části práce je použita metoda kvalitativního výzkumu. Výzkum byl proveden formou polostrukturovaných rozhovorů s třídními učitelkami a s asistentkami pedagoga na čtyřech základních školách. Hodnocení výsledků výzkumu je tedy sledováno ze dvou úhlů pohledu - z pohledu třídního učitele a z pohledu asistenta pedagoga. Primární je pohled třídních učitelů, doplňující perspektivou je pohled asistentů pedagoga. Dle výsledků výzkumu jsou žákům s lehkým mentálním...
Komplexní podpora znevýhodněných žáků hospitalizovaných na oddělení dětské a adolescentní psychiatrie
Buschtová, Gabriela ; Němec, Zbyněk (vedoucí práce) ; Felcmanová, Lenka (oponent)
Diplomová práce se zabývá komplexní podporou znevýhodněných žáků na oddělení dětské a adolescentní psychiatrie a základní škole při nemocnici. Cílem výzkumného šetření bylo analyzovat míru a úroveň současné pedagogické, zdravotní a terapeutické podpory znevýhodněných hospitalizovaných žáků a také doporučit opatření vedoucí ke zvýšení efektivity péče. V teoretické části byla obecně popsána podpůrná opatření a poradenský systém žáků se speciálně vzdělávacími potřebami. V praktické části byly stanoveny parciální cíle výzkumného šetření, které měly za úkol zjistit míru efektivity spolupráce mezi zdravotnickým a školským personálem zajišťujícím výchovně vzdělávací proces hospitalizovaných žáků. V této práci byla použita metoda sociálního výzkumu. Pro potřeby získávání potřebných informací byla použita forma dotazování malého výzkumného vzorku, který tvořily zdravotní sestry a speciální pedagogové tohoto zařízení. Výstupem této práce je modifikace spolupráce všech zúčastněných a jejich interpersonální a intrapersonální postoj k péči o hospitalizované žáky.
Profese asistenta pedagoga na základní škole jeho vlastní perspektivou
Kuberová, Kristýna ; Pavlas Martanová, Veronika (vedoucí práce) ; Frombergerová, Anna (oponent)
Rigorózní práce Profese asistenta pedagoga na základní škole jeho vlastní perspektivou, vychází z práce diplomové, kde byla předmětem zájmu profese asistenta pedagoga. Pojednávala o asistentech pedagoga z hlediska motivace, která aktéry vedla k výkonu profese, z hlediska nároků na tuto profesi, spolupráce s vyučujícími, žáky a jejich rodiči. Práce také zkoumala postavení/roli asistentů pedagoga ve škole a nahlíží na sebepercepci samotných aktérů. Rigorózní práce je z velké části postavena na tomto základě. Práce je rozdělena na dvě části tj. na část teoretickou a na část praktickou. V teoretické části je čtenář nejprve seznámen s trendem inkluzivního vzdělávání, dělením žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a ustanovením podpůrných opatření, do kterých mimo jiné patří i profese asistenta pedagoga. Důraz je kladen také na legislativu a legislativní změny vyhlášky 27/2016 Sb., které jsou platné od začátku roku 2020. Dle které se profese AP změnila například ve způsobu financování, v možnosti sdílení mezi ostatní žáky atd. Dále je čtenář seznámen s teoretickým ukotvením profese asistenta pedagoga, vznikem a vývojem této profese. Dále se v textu pojednává o identitě a profesní identitě aktérů a o odbornostech a osobních předpokladech, které jsou pro výkon profese nezbytné. Dále je pojednáváno o...
Podpora rané péče při zařazení dítěte se zrakovým postižením do mateřské školy
Kůsová, Barbora ; Šumníková, Pavlína (vedoucí práce) ; Květoňová, Lea (oponent)
Diplomová práce se zabývá podporou rané péče při zařazení dítěte se zrakovým postižením do mateřské školy. Práce popisuje vývoj dítěte se zrakovým postižením v raném věku. Dále se práce zaměřuje na ranou péči poskytující podporu rodinám s dětmi se zrakovým nebo kombinovaným postižením, na předškolní vzdělávání a na podporu speciálně pedagogického centra. Cílem práce bylo zjistit, co je pro rodiče dítěte se zrakovým postižením při volbě mateřské školy důležité, zda probíhá zařazení ve shodě s legislativou a zda se na podpoře podílí multidisciplinární tým. V rámci výzkumného šetření byl realizován kvalitativní výzkum zaměřený na sledování podpory rodiny při zařazení dítěte se zrakovým postižením do mateřské školy ze strany rané péče. Výsledky ukazují, že pro rodiny při výběru mateřské školy je nejdůležitější získat informace o možnostech zařazení dítěte. Raná péče poskytuje rodinám důležité informace nejen o možnostech zařazení, ale také o využití poradenských služeb speciálně pedagogického centra. Volba mateřské školy je na rodičích, kteří zohledňují při výběru různá hlediska. Významným indikátorem je přístup mateřské školy a pedagogických pracovníků k dětem se zrakovým postižením. KLÍČOVÁ SLOVA Raná péče, dítě se zrakovým postižením, předškolní vzdělávání, speciálně vzdělávací potřeby, speciálně...
Aplikace podpůrných opatření ve vzdělávání žáků s dysgrafií z pohledu učitele na 2. stupni ZŠ
Smíšková, Eliška ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Bartoňová, Miroslava (oponent)
Diplomová práce se zabývá aplikací podpůrných opatření u žáků s dysgrafií na 2. stupni základní školy z pohledu učitele. Jejím cílem je formulovat doporučení, která pomohou zlepšit učitelům podporu poskytovanou žákům s dysgrafií. Přinese také náhled pedagogů na využívání vybraných podpůrných opatření v podpoře žáků s dysgrafií. Teoretická část popisuje vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, především se zaměřením na podpůrná opatření, dále popisuje specifické poruchy učení, kde je větší prostor věnován dysgrafii a aplikaci podpůrných opatření u žáků s dysgrafií na 2.stupni. Empirická část obsahuje kvalitativní výzkum, který k získání výzkumných dat využívá metody polostrukturovaného rozhovoru. Následně dochází k analýze dat za pomoci otevřeného kódování. Jsou zodpovězeny výzkumné otázky a formulována doporučení, která lze využít v praxi. Podle výsledků výzkumu využívají učitelé při vzdělávání žáka s dysgrafií podpůrná opatření v oblasti organizace výuky, metod a forem výuky a v oblasti hodnocení. Velký význam má na aplikaci podpůrných opatření pro učitele spolupráce s rodinou žáka s dysgrafií a spolupráce uvnitř školy, kde by ocenili lepší zpětnou vazbu. KLÍČOVÁ SLOVA podpůrná opatření, vzdělávání, specifické poruchy učení, dysgrafie, učitel, doporučení
Rodina a mateřská škola v procesu inkluze
Venclová, Kateřina ; Hanyš Holemá, Irena (vedoucí práce) ; Splavcová, Hana (oponent)
Diplomová práce se věnuje inkluzi v předškolním vzdělávání se zaměřením na rodinu dítěte. Teoretická část pojednává o inkluzivním vzdělávání, vymezuje základní pojmy, související legislativu, popisuje přínosy i rizika inkluze ve světle aktuálních poznatků. Pozornost je věnována nejen charakteristice předškolního vzdělávání, ale také začleňování dítěte se speciálními vzdělávacími potřebami do mateřské školy. Samostatná kapitola se zabývá problematikou rodiny dítěte se zdravotním postižením a dále popisuje některé aspekty spolupráce rodiny s mateřskou školou. Rodina má zásadní úlohu ve vývoji dítěte, proto je také rodinný kontext, ve kterém dítě vyrůstá, podstatný pro porozumění individuality a vývojových potřeb dítěte. Na teoretické poznatky pak navazuje výzkumné šetření. V praktické části je představen kvalitativní výzkum, jehož cílem je přinést zkušenosti s inkluzivním vzděláváním v MŠ pohledem rodičů. Výzkum se zaměřuje na rodiny dětí se zdravotním postižením a znevýhodněním, které jsou v současnosti zahrnuty v rámci legislativy do kategorie osob se speciálními vzdělávacími potřebami. Záměrem kvalitativního výzkumu je podrobné prozkoumání problematiky inkluze v MŠ prostřednictvím hloubkových rozhovorů s rodiči dítěte, které je inkluzivně vzděláváno v běžné třídě. Rozhovory jsou doplněny...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 80 záznamů.   začátekpředchozí44 - 53dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.