Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 71 záznamů.  začátekpředchozí41 - 50dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Interakce ve škole: vyjednávání žákovských a učitelských rolí
Spalová, Jitka ; Bittnerová, Dana (vedoucí práce) ; Doubek, David (oponent)
4 ABSTRAKT Diplomová práce se zabývá interakcí ve škole, tedy vzájemným působením a ovlivňováním se dvou subjektů (učitele a žáků) v průběhu výchovně vzdělávacího procesu. Jednotliví aktéři interakce zastávají různé sociální role, které si často vyžadují různé způsoby komunikace. V teoretické části je přiblížena metoda školní etnografie. Dále je tato část zaměřena na obecný popis osobnosti učitele, jeho autority a jeho rolí při pedagogické interakci se žáky, a na pedagogickou komunikaci jako nejdůležitější část interakce pedagogické. Empirickou částí je etnografická studie hodin českého jazyka na SŠ v Rokycanech. Jedná se o kvalitativní výzkum, který spočívá v subjektivním popisu zkoumaného prostředí. Zaměřuje se na identifikaci a sledování jednotlivých interakčních žánrů probíhajících při výuce. Je analyzováno, jak si učitelka vyjednává svoji roli, jakou roli vymezuje žákům, jak si vytváří a udržuje autoritu, kdy, proč a jak se žáky komunikuje, ať verbálně, či neverbálně. Rozbor je proveden na základě pořízených videozáznamů jednotlivých hodin, interview s vyučující, její úvahy o žácích, které vyučuje, a úvah žáků o jejich učitelce českého jazyka. KLÍČOVÁ SLOVA: žák, učitel, sociální role, školní etnografie, pedagogická komunikace, autorita učitele
Značka produktu jako zdroj rolové identity
Štanglová, Veronika ; Novotná, Eliška (vedoucí práce) ; Syrovátka, Oldřich (oponent)
Zhodnocení, jakým způsobem je pomocí značky utvářena a formována identita zákazníka, konkrétně určité sociální skupiny. Za cíl práce tedy považuji zanalyzovat, jakým způsobem značka přispívá k vytváření, a dále formulaci osobnosti jednotlivých spotřebitelů. Jak nákup určitého druhu zboží souvisí například s životním stylem kupujících, nebo jejich zařazením do určité sociální skupiny. Zmapuji nákupní chování určité sociální skupiny a pokusím se zhodnotit, do jaké míry značky ovlivňují utváření jejich osobnosti.
Význam změn ve spotřebním chování spojených s přechodem z role studenta do role zaměstnaného
Záleská, Eva ; Šanderová, Jadwiga (vedoucí práce) ; Jeřábek, Hynek (oponent)
Předmětem diplomové práce jsou změny spojené s přechodem z života studenta do života zaměstnaného, Zajímá nás, jak tyto změny reflektují právě absolventi vysokých škol či jejich studenti, kteří nastoupili do svého prvního vážného zaměstnání. Teoretický základ práce sestává především z teorií praktik, a to hlavně z přístupu Pierra Bourdieua a Alana Wardea. Dále je představen také přístup Mary Douglas a několik dnes již klasických přístupů ke spotřebnímu chování (např. okázalá spotřeba Thorsteina Veblena) a také teorie vztahující se k referenčním skupinám. Vlastní výzkum je založen na kvalitativně zaměřených rozhovorech s absolventy a studenty vysokých škol, kteří nastoupili do svého prvního stálého zaměstnání. Všichni respondenti jsou z Prahy a pracují v komerčně zaměřených firmách, pozice velké části z nich je spojena s marketingem. Hlavní zjištění této práce je, že respondenti po nástupu do zaměstnání vnímají subjektivní zvýšení sociálního statusu ve srovnání s dobou před nástupem do zaměstnání, začali následovat praktiky běžné na místě jejich pracoviště, což se mimo jiné projevovalo ve změnách ve spotřebním chování (jednalo se např. o změny ve stravování, cestování či nákupu a používání automobilu). U respondentů se projevila rozdílná snaha o začlenění se do pracovního kolektivu, přičemž tento...
Theme of alienation in Kazuo Ishiguro's An Artist of the Floating World and The Remains of the Day
Blahová, Eva ; Chalupský, Petr (vedoucí práce) ; Topolovská, Tereza (oponent)
Cílem této bakalářské práce je analýza a srovnání tématu odcizení v románech Kazua Ishigura Malíř pomíjivého světa a Soumrak dne. Hlavní protagonisté obou knih zažívají pocit odcizení od společnosti a dokonce i od sebe samých. Teoretická část práce se zaměřuje na koncept odcizení z psychologické perspektivy, přičemž pracuje s kategoriemi odcizení definovanými Melvinem Seemanem. Dále rozvíjí sociologickou perspektivu. Praktická část aplikuje druhy odcizení popsané v teoretické části na oba romány. Obsah románů je tak srovnán z pohledu odcizení. Práce poté srovnává stylistické rysy románů.
Portrét ve fotografii - poloha "oficiálního" portrétu i sociální dokument. Aplikace tématu do školní praxe a její možnosti
Píchová, Markéta ; Šmíd, Jan (vedoucí práce) ; Kitzbergerová, Leonora (oponent)
v českém jazyce Teoretická část práce na základě studia doporučené a další literatury zkoumá téma "portrét" jako specifický žánr fotografického média od počátků zachycování člověka přes vznik fotografie až do 2. světové války. Zabývá se prací významných autorit z oblasti fotografie a hledá k nim taková malířská umělecká díla, která se principem a pojetím vztahují k fotografickému znázornění. Sleduje proměny tzv. oficiální portrétní fotografie a portrétu v sociální rovině. V závěru se práce věnuje také současným polohám portrétní, nyní již digitální, fotografie. Cílem didaktické části práce je na základě prostudování Rámcového vzdělávacího programu pro druhý stupeň základní školy a poznatků ze studia vytvořit a v praxi ověřit návrh kompaktního didaktického projektu pro výtvarnou výchovu na druhém stupni základní školy, který by využíval současných možností digitální fotografie jako specifického a dostupného výtvarného média. Projekt pracuje také s psychologickými aspekty portrétu. Realizace navrženého autorského projektu využívajícího fotografii jako inspiraci, motivaci nebo prostředek k výtvarným činnostem potvrdila, že takový projekt lze s úspěchem zařadit do výuky na druhém stupni základní školy. Autorská část diplomové práce je chápána jako prostor pro zpracování konceptuálního souboru na téma...
Sociální vztahy a postoje v ženském ragbyovém týmu RC Tatra Smíchov
Kadavá, Tereza ; Janák, Vladimír (vedoucí práce) ; Perič, Tomáš (oponent)
Název: Sociální vztahy a postoje v ženském ragbyovém týmu RC Tatra Smíchov Cíle: Hlavním cílem této práce je zmapování sociálních vztahů a postojů v ženském družstvu Tatry a vytvoření profilů jednotlivých hráček. Práce by měla pomoci novému trenérovi snáz poznat hráčky, jejich hráčskou kariéru, ambice, motivaci, pocity během tréninků a zápasů, ale také jak vnímají sebe a své spoluhráčky. Metody: Metod, které jsem ve své práci využila je více. Největší váhu ale mají dotazníkové metody, skupinové zjišťovací techniky a metody zjišťování životního průběhu. Výsledky: Výsledky odhalily pozitiva i negativa družstva. Nejvýrazněji poukázala na nutnost práce se skupinou jako celkem a na velký vliv nového trenéra, kterému je doporučeno podporovat sounáležitost družstva pro co nejvyšší efektivitu skupiny. Pozitivním výsledkem je správné rozdělení sociálních rolí, které v družstvu funguje a není třeba se snažit o jeho přeměnu. Klíčová slova: sociometrie, psychologie sportu, ragby, sociální role
Tělo jako fragment
Dohnalová, Tea ; Sobotka, Jiří (oponent) ; Gabriel, Michal (vedoucí práce)
Ve své bakalářské práci jsem se zaměřila na masky jako autentický obtisk lidského obličeje. Mým záměrem bylo ověřit si možnost spolupráce s konkrétními osobami a to v co nejširším spektru. Moje práce má jak výtvarný, tak i psychologický rozsah. Pracuji s lidskou identitou a s jejími podobami v rámci různých sociálních rolí. Tato práce je svým rozsahem časově náročná. Vytvářím sádrové odlitky tváří mnoha desítek lidí. Po sejmutí mi vznikne forma, ze které odlévám finální podobu masek. Pracuji s polyesterovou pryskyřicí, kterou míchám s dalšími materiály. Vznikají mi tak velmi odlišné struktury, barvy a podoby masek. Tímto postupem práce se snažím zdůraznit odlišnost jednotlivých lidí. Každý exemplář je originál, svým způsobem výjimečný a nenapodobitelný.
Význam rodiny a její kombinace se zaměstnáním
Urbanová, Lucie ; Kubišová, Zuzana (vedoucí práce) ; Havlík, Radomír (oponent)
Bakalářská práce se zabývá významem rodiny a otázkou harmonizace rodinného a pracovního života. Vymezuje rodinu a zaměstnání jako dvě významné součásti lidského života a poukazuje na hlavní přístupy k problematice slaďování rodiny a zaměstnání. Naznačeny jsou proměny vztahu rodiny a práce v minulosti. Dále jsou uvedeny základní opatření státu podporující rodinu. Práce se zabývá také otázkou žen na trhu práce, kompetencemi státu a zaměstnavatelů v otázce návratu žen do zaměstnání po uplynutí rodičovské dovolené. Uvedeny jsou i nejčastěji využívané způsoby péče o děti mladší tří let. Představena je koncepce Homeworkingu jako alternativa v otázce harmonizace rodinného a pracovního života.
Pojetí role spolužáka a spolužačky z pohledu adolescentních dívek a chlapců
Čechová, Helena ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Presslerová, Pavla (oponent)
česky Tato bakalářská práce se zabývá tím, jak pojímají roli spolužáka a spolužačky dívky a chlapci v období adolescence. Práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a empirickou. Teoretická část představuje téma z pohledu vývojové psychologie, sociální psychologie a genderových studií. V první polovině teoretické části se zabývám sociálními aspekty role spolužačky a spolužáka, pojímám ji v rámci třídní a vrstevnické skupiny. Prostor věnuji také navazování přátelství mezi dívkami a chlapci. Druhou polovinu teoretické části věnuji období adolescence jakožto specifické vývojové etapě. Zaměřuji se na biologické, psychické a sociální změny, které období dospívání provázejí. Celou teorií prostupuje hledisko genderové problematiky, přičemž se zaměřuji na porovnání dospívání dívek a chlapců. Teoretickou část završuji představením procesu vytváření genderových rolí a významu femininity a maskulinity. Empirická část zahrnuje výzkum pojetí role spolužáka a spolužačky v 9. třídě. Představím průměrné představy žáků a žákyň o ideální spolužačce a spolužákovi. Zaměřím se na genderový aspekt těchto rolí. Při interpretaci dat z obsahové analýzy také poukáži na odlišnost pojetí role spolužáka a spolužačky z hlediska genderové příslušnosti samotných žáků a žákyň. Zaměřím se na to, zda zaujímají chlapci a dívky...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 71 záznamů.   začátekpředchozí41 - 50dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.