Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 677 záznamů.  začátekpředchozí389 - 398dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vybrané aspekty rozvoje zpěvu a rytmiky v hudební výchově 1. a 2. tříd základní školy pomocí lidových písní
HÁNOVÁ, Kristýna
Práce se zabývá rozvojem zpěvu a rytmiky v hodinách hudební výchovy u dětí 2. tříd základní školy pomocí lidové písně. První část obsahuje teoretický popis jednotlivých složek hlasu a rytmu a nabízí vybraná cvičení, kterými lze docílit správného rozvoje a zlepšení kvality v jednotlivých disciplínách. Práce pokračuje ověřováním jednotlivých cvičení v praxi a popisem výsledků, kterých bylo díky těmto cvičením dosaženo.
Vliv zřizovatelů veřejných základních škol v malých obcích na pedagogické směřování školy
Bílý, Vojtěch ; Kitzberger, Jindřich (vedoucí práce) ; Trunda, Jiří (oponent)
Vliv zřizovatelů veřejných základních škol v malých obcích na pedagogické směřování školy Autor: Bc. et Bc. Vojtěch Bílý ABSTRAKT Práce se zabývá možným vlivem zřizovatelů veřejných základních škol v malých obcích na pedagogické směřování školy. Přestože zákony přímý vliv zřizovatelů na řízení pedagogického procesu nedovolují, existuje řada nástrojů, kterými se zřizovatelé snaží nepřímo svůj vliv uplatňovat. V této práci nejprve teoreticky vymezujeme oblast zkoumání, stav současného poznání tématu a základní pojmy. Následně analyzujeme postupy a nástroje, které zřizovatelé pro uplatnění vlivu využívají, jak je vnímají ředitelé škol a do jaké míry je požadavky zřizovatelů ovlivňují při jejich rozhodování. V praktické části se zaměřujeme na základní školy v Olomouckém kraji v malých obcích do 5 000 obyvatel, v nichž existuje pouze jedna škola a předpokládá se užší vazba mezi ředitelem školy a starostou obce. Výzkumná část práce je založena na dotazníkovém šetření u zřizovatelů a ředitelů škol, doplněném o polostrukturované rozhovory s řediteli škol a starosty obcí. Výsledky ukazují, že většina zřizovatelů do pedagogické oblasti školy nezasahuje. Pokud zřizovatelé chtějí prosadit změny, nejčastěji k tomu volí rozhovor s ředitelem školy, méně často finanční nástroje a ve výjimečných případech odvolání ředitele...
Podpůrná opatření pro žáky s narušenou komunikační schopností v inkluzivním vzdělávání na základní škole
Štemberková, Petra ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Zemková, Jaroslava (oponent)
Diplomová práce se zabývá efektivitou podpůrných opatření v inkluzivním vzdělávání na základních školách. Inkluzivní vzdělávání v posledních letech rezonuje v různých diskuzích napříč naší společností. Ke zvyšování kvality a zajištění rovných podmínek ve vzdělávání přispívá právě poskytování podpůrných opatření. Cílovou skupinu práce tvoří žáci s narušenou komunikační schopností. Tato diplomová práce si klade za cíl shromáždit relevantní informace o předkládané problematice. Stěžejním cílem je zhodnocení efektivity podpůrných opatření u žáků s NKS. Dílčím cílem je zjištění, která z podpůrných opatření jsou na základních školách nejvíce používána. K naplnění výše uvedených cílů byl použit kvalitativní přístup a jako metoda sběru dat polostrukturovaný rozhovor. Rozhovory s pedagogickými pracovníky vzdělávajícími žáky s NKS byly pro komplexnost informací rozšířeny a ověřeny analýzou dokumentů. Získaná data byla zpracována do deseti případových studií. Z výsledků šetření vyplývají spíše pozitivní zjištění, která poukazují na smysluplnost, užitečnost a pravidelné využívání podpůrných opatření ve výuce. Žáci dělají pokroky, čímž se zvyšuje jejich sebevědomí. Výzkumné šetření dokazuje používání několika podpůrných opatření současně. Mezi negativní zjištění patří, že na školách často chybí kvalitně...
Podpora zdraví na 1. stupni základních škol
Pospíšilová, Denisa ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Komorná, Marie (oponent)
Cílem bakalářské práce na téma Podpora zdraví na 1. stupni základních škol je zjistit míru plnění některých očekávaných výstupů z oblasti podpory zdraví stanovených RVP ZV na dvou vybraných základních školách ve středočeské obci Dolní Břežany. Teoretická část práce se věnuje pojetí zdraví a jeho determinantám. Popisuje způsoby podpory zdraví a důvody, proč ho v rámci celé populace podporovat. Vymezuje pojem zdravotní gramotnost a možnosti jejího zvyšování u žáků na 1. stupni základních škol. Také je v ní zmíněno, jak je podpora zdraví ukotvena v RVP ZV a příklad, jak je možné budovat ve škole prostředí podporující zdraví nad rámec RVP ZV. Dále uvádí charakteristiku žáka mladšího školního věku a jeho vývojové specifikace. V praktické části je zjišťováno, v jaké míře jsou plněny některé očekávané výstupy žáků na 1. stupni z oblasti podpory zdraví stanovené RVP ZV na dvou vybraných základních školách. K dosažení tohoto zjištění je využito metod kvalitativního šetření. Byly připraveny dva strukturované rozhovory. Jeden pro žáky 1. stupně základní školy a druhý pro učitele, kteří na 1. stupni základní školy učí. Rozhovory byly zaznamenány na nahrávací zařízení a následně přepsány do elektronické písemné podoby. Závěr praktické části se věnuje zhodnocení získaných odpovědí a navrhuje možné projekty,...
Prevence šikany na 1. stupni ZŠ
Lišková, Olga ; Poche Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Vallin, Petra (oponent)
Diplomová práce se věnuje prevenci šikany se zaměřením na žáky prvního stupně základní školy a charakter práce je teoreticko-výzkumný. Teoretická část poskytuje hlubší pohled na problematiku šikany, objasňuje vztahy mezi jednotlivými aktéry a specifikuje projevy se zaměřením na druhy agrese u žáků. Dále poskytuje poznatky z vývojové psychologie dětí prvního stupně. Prevence šikany je rozdělena na část, kterou může realizovat pedagog na úrovni své třídy, a dále pak na úrovni školního vzdělávacího programu. V závěru teoretické části jsou popsány preventivní programy nabízené pro žáky prvního stupně a organizace, které poskytují primární prevenci šikany na školách. Praktická část zahrnuje výzkum realizovaný pomocí "Spirály profesního rozvoje" podle Korthagena. V rámci výzkumu byl realizován preventivní program "Kočičí zahrada" ve druhých ročnících základní školy. Po realizaci proběhla podrobná reflexe, ve které byly posouzeny základní aspekty a navrženy alternativní možnosti pojetí programu. Na základě vyhodnocení vznikl nový program proti šikaně, který byl testován u stejně starých žáků na stejné škole. Při výzkumu byly použity metody pozorování, interview s třídními učitelkami i žáky a analýza produktů. Cílem výzkumu bylo vyhodnocení efektivity programu z pohledu vývojově přiměřených aktivit a forem...
Metoda Wanda jako prostředek učící se organizace v prostředí základní školy
Bajerová, Kristýna ; Poche Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Mazáčová, Nataša (oponent)
Diplomová práce zkoumá přínosy metody Wanda jako jednoho z prostředků učící se organizace v rámci základní školy. Teoretická část se věnuje profesnímu rozvoji učitele, zabývá se konceptem učící se organizace a podmínek jeho uplatňování na základní škole, a v neposlední řadě popisuje metodu Wanda a její využití v učitelském kolektivu. Výzkumná část podává informace o seminářích Wandy pro učitele na 1. stupni ZŠ získané ze tří zdrojů - pozorování, dotazníkového šetření a rozhovorů s účastníky. Zkoumá především přínosy a výzvy metody v konkrétních případech, a kromě pozitiv a úskalí metody se zabývá i podmínkami nezbytnými pro úspěšné proběhnutí Wandy. Klíčová slova: primární škola, učící se organizace, organizační učení, rozvoj školy, profesní rozvoj, komunity praxe, učící se komunita, sebereflexe, metoda Wanda, podpora, sdílení
Novostavba základní školy v Bobrové, stavebně technologický projekt
Kudiovský, Filip ; Kratochvílová, Erika (oponent) ; Šlanhof, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá stavebně technologickým projektem novostavby základní školy v Bobrové. Cílem práce je návrh vhodného postupu realizace vzhledem ke specifickému místu staveniště. Práce řeší komplexně časový plán hlavního objektu, položkový rozpočet, návrh hlavních stavebních strojů a mechanismů, projekt zařízení staveniště, studii realizace stavby, plán zajištění materiálových zdrojů, technickou zprávu, objektový časový a finanční plán a situaci stavby. Podrobně se poté zaměřuje na etapu zemních prací včetně zpevnění stěn stavební jámy hřebíkováním. Pro tuto etapu byl zpracován technologický předpis a kontrolní a zkušební plán.
Realizace podpůrných opatření u žáků se specifickými poruchami chování na běžných základních školách
Stránská, Anna ; Němec, Zbyněk (vedoucí práce) ; Felcmanová, Lenka (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na poskytování podpory žákům se specifickými poruchami chování na běžných základních školách. Jejím cílem je zjistit, jakým způsobem je poskytována podpora žákům se specifickými poruchami chování na běžných základních školách, jaké jsou podmínky pro poskytování optimální podpory těmto žákům a navrhnout případná opatření a postupy ke zlepšení těchto podmínek. Práce se skládá z teoretické a výzkumné části. V teoretické části jsou charakterizovány specifické poruchy chování, vzdělávání a podpora žáků s těmito poruchami. Výzkumná část práce je zaměřena na realizaci podpůrných opatření pro žáky se specifickými poruchami chování na vybraných základních školách. Tato problematika je řešena ve dvou rovinách. První rovina je kvalitativní, jedná se o kazuistický případ školy (pracoviště autorky). Podkladem pro vypracování kazuistiky jsou rozhovory se školními speciálními pedagožkami a nestrukturované pozorování. Druhá rovina je zaměřena na podporu žáků se specifickými poruchami chování v širším měřítku. Podkladem pro ni jsou data získaná dotazníkovým šetřením, kterého se zúčastnili učitelé a asistenti pedagoga z dalších škol. Podle výsledků výzkumného šetření výzkumného šetření se pedagogičtí pracovníci soustředí především na pozornost a chování žáků se SPCH, ale méně se věnují...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 677 záznamů.   začátekpředchozí389 - 398dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.