Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 543 záznamů.  začátekpředchozí351 - 360dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
MORAVSKÉ VINAŘSKÉ CENTRUM BRNO
Jedrzejková, Ivana ; Myslín,, Jiří (oponent) ; Dýr, Petr (vedoucí práce)
Tématem diplomové práce bylo vytvoření studie stavby Moravského vinařského centra v Brně (dále jen MVC Brno). Hlavním cílem se stal návrh polyfunkčního objektu s konceptem částečného využití stávající sítě podzemních sklepů. Objekt je dělen na 7 funkčních celků s nabídkou služeb v oblasti kultury, vzdělávání, gastronomie, rekreace a výroby. Forma MVC vychází z myšlenky propojení důležitých bodů a to Výstaviště a Žlutého Kopce, dalším cílem bylo vytvoření veřejného prostoru pro pořádání kulturních akcí a rekreaci. Součástí zadání bylo i menší urbanistické řešení sousedních pozemků a reagování na územní plán města Brna. Navržena parková úprava zeleného pruhu osově spojující právě Výstaviště a Žlutý Kopec a nová příjezdová komunikace z ulice Vinařská. Snahou bylo i omezení počtu parkovacích stání na terénu, parkovací místa jsou tedy dělena na terénní a parkování v plně automatizovaném zakladačovém systému, který je součástí objektu MVC Brno.
MORAVSKÉ VINAŘSKÉ CENTRUM BRNO
Vojtěšek, Jiří ; Žák, Libor (oponent) ; Dýr, Petr (vedoucí práce)
Město Brno bylo od nepaměti centrem moravského vinařství. Nový návrh vinařského centra reaguje na tuhle skutečnost a reprezentuje majestátnost vinařství ve své plné kráse. Respekt k přírodě, láska k tradici a řádu-milovnost jsou hlavní aspekty designu. Návrh se ve své podstatě otevírá pro veřejnost, nicméně potřebná skromnost je zachována. Naopak uzavřenost výrobní části uchovává tajemství hluboké tradice pěstování a výroby vína. Navržené stavby slouží k výrobě, skladování vína, administrativě spojené s výrobou, degustaci a prodeji vína, konferencím, ubytování a v neposlední řadě wellness a jiným aktivitám. Velikost objektu je výsledek optimální koncepce, která nenarušuje historickou zástavbu okolí. Je kladen důraz na minimalizaci nákladů ať už při výstavbě, tak při provozu. Půdorysný tvar připomínající písmeno L je orientován nádvořím směrem na západ. Vzniká zde unikátní prostor vinařského dvoru s širokým schodištěm. Tento amfiteátr může sloužit k sezónním výstavám, poutím či místní hodové zábavě. Dvůr je propojen s ulicí Hlinky podchodem, který parafrázuje historické vstupní portály do sklepů. Severní část objektu se zakusuje do terénu a spojuje původní sklepy s novými prostory. Malé úzké okna odráží požadovanou uzavřenost, stejně tak jak tomu bylo se sklepními objekty na Jižní Moravě po dlouhá staletí.
Hranice labyrintu. Poetika prostoru italského postmoderního románu
Čaplyginová, Olga ; Flemrová, Alice (vedoucí práce) ; Pelán, Jiří (oponent) ; Pechar, Jiří (oponent)
Dizertační práce s názvem Hranice labyrintu a podtitulem Poetika prostoru italského postmoderního románu usiluje o konkretizaci a přesnější definici žánru postmoderního románu skrze analýzu literárního prostoru. Formálně je práce rozdělena do tří částí. První část práce se snaží o teoretický úvod do problematiky tří okruhů souvisejících s uvedeným tématem, a sice definice postmoderny a postmodernismu, žánru románu samotného a v neposlední řadě do studia prostoru v literatuře. Obsahem druhé části práce je již vlastní literárněvědná analýza zvolených románů (Città invisibili a Se una notte d'inverno un viaggiatore Itala Calvina, Notturno indiano Antonia Tabucchiho, Comici spaventati guerrieri Stefana Benniho a Oceano mare a City Alessandra Baricca), která sleduje tři základní a nejčastější prostorová topoi, jež se v těchto románech vyskytují, a sice topos města, domu-hotelu a cesty. Závěrečný, třetí oddíl pak shrnuje vysledované aspekty a charakteristiky a snaží se na jejich základě stanovit určitý zobecňující časoprostorový princip, pomocí kterého by bylo alespoň částečné možné charakterizovat postmoderní román jako samostatný žánr.
Zhodnocení potenciálu a dopadu portálu Airbnb v Česku
Arabadjieva, Stefana ; Nečas, Vlastimil (vedoucí práce) ; Shavit, Anna (oponent)
Tato práce zkoumá fenomén ekonomiky sdílení (sharing economy) a na příkladu společnosti Airbnb ukazuje, jaké příležitosti poskytuje firmám a jaké změny může přinést celé společnosti. Ekonomika sdílení je poměrně nový jev ovlivněný rozšířením internetu a sociálních sítí po celém světě. Jedná se o systém společné spotřeby, v němž jsou sdílené jak statky, tak lidské zdroje. Tato práce podrobněji popisuje uvedený koncept a všímá si problémů spojených s legislativními normami, nedostatkem kontroly či bezpečnosti. Airbnb je internetový portál, jehož prostřednictvím mohou lidé krátkodobě pronajímat své domovy. Je využíván po celém světě a jeho hlavní myšlenkou je vytvoření komunity a pocitu sounáležitosti. Hosté jednotlivá ubytování hodnotí a sdílejí s ostatními své zkušenosti. Součástí práce je kvantitativní obsahová analýza, jež porovnává nabídky ubytování Airbnb s hotely a penziony v Praze. Na základě ceny a uživatelských hodnocení bylo zkoumáno, zda Airbnb dokáže konkurovat zavedeným hotelům a penzionům. Přestože je celkový počet jednotek Airbnb v Praze výrazně menší než počet hotelů a penzionů, výsledky výzkumu ukazují vysoký potenciál této služby, jejíž silnou stránkou jsou nižší ceny a vynikající hodnocení uživatelů.
Fenomén baru a barmana za socialismu
Kreuzerová, Barbora ; Houda, Přemysl (vedoucí práce) ; Franc, Martin (oponent)
Práce pojednává o profesi barmana mezi lety 1958 a 1988 v socialistickém Československu. Věnuje se rozvoji mixologického řemesla po druhé světové válce a úskalí, kterými musel obor v období socialismu projít až do konce osmdesátých let. Prostřednictvím rozhovorů s pamětníky autorka zkoumá nešvary, které se za barovými pulty v tehdejším Československu děly. Popisuje, které druhy alkoholu i nealkoholických nápojů na tuzemském trhu chyběly a jak si s tím barmani dokázali poradit. Autorka se zaměřila i na barmany jako překupníky valut. Rozebírá zákony, které o alkoholu v těchto letech vyšly a krátkou charakteristikou se věnuje nejzajímavějším a nejnavštěvovanějším barům v Praze.
Marketingová strategie hotelu Luční bouda
Šaršonová, Michaela ; Kaňovská, Lucie (oponent) ; Chalupský, Vladimír (vedoucí práce)
Tato diplomová práce je zpracována pro horský hotel Luční bouda. Zkoumá situaci na trhu ubytovacích služeb a navrhuje řešení pro zvýšení turistické atraktivity hotelu. Teoretická část se věnuje marketingu v cestovním ruchu a pojmům s ním spojených. V praktické části je provedena analýza obecného prostředí, konkurenčního prostředí, vnitřních faktorů, marketingového mixu, zákazníků a závěrečná SWOT analýza. Práce obsahuje návrhy na zlepšení poskytovaných služeb, které povedou ke zvýšení obsazenosti hotelu a v neposlední řadě ke kladnému hospodářskému výsledku.
Marketingový mix vybraného hotelu
Saska, Marek ; Vudková, Lucie (oponent) ; Mráček, Pavel (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou marketingové mixu a dalších marketingových řešení pro malý hotel v Praze. Práce je rozdělena do tří tematických okruhů. První okruh pojednává o marketingu v teoretické rovině a vysvětluje pojmy spjaté s tématem. V druhém tematickém okruhu jsou zpracovány marketingové analýzy, konkurence a popis aktuální situace v hotelu. Posledním okruhem této práce je návrh marketingového mixu a další doporučení pro zlepšení jeho pozice na trhu.
Marketingová studie zvoleného subjektu
Kužílek, Václav ; Pánek, Pavel (vedoucí práce) ; Lukáš, Lukáš (oponent)
Hlavním tématem této diplomové práce je marketingová studie vybraného subjektu. Vybraným subjektem je společnost Availpro, která se zaměřuje na vývoj a prodej softwarových řešení, která ulehčují práci hotelovému managementu. Hlavním cílem je návrh opatření, které by mohla zlepšit a zkvalitnit jednotlivé marketingové procesy ve společnosti. Práce je rozdělena do dvou částí. První částí je rozbor teoretických informací, které byli čerpány z příslušné odborné literatury. Teoretické informace slouží jako nutný základ k pochopení probírané problematiky. Konkrétně jsou v práci popisovány jednotlivé marketingové procesy, činnosti a nástroje, které jsou v dnešní době nutností pro správné fungování společností. V druhé části práce je vyhotovena analýza primárních a sekundárních dat. Primární data byla získána z dotazníkového šetření, které bylo zaměřené na zákaznickou spokojenost s produkty společnosti Availpro. Sekundární data jsou získána z interních zdrojů společnosti a také z komunikace s jednotlivými zástupci marketingového oddělení. Na základě těchto informací byly vyhotoveny doporučující návrhy a opatření, které by měly vést ke zlepšení a zefektivnění stávajících marketingových činností.
Vývoj hotelového trhu v Praze (1997-2009)
Trkovský, Tomáš ; Fialová, Dana (vedoucí práce) ; Bučeková, Ingrid (oponent)
Předmětem této diplomové práce je charakteristika významu cestovního ruchu v ekonomice Česka a analýza pražského trhu hotelů nejvyšší kategorie. Předkládaná práce hodnotí dosavadní rozvoj hotelového trhu a zároveň predikuje perspektivy jeho budoucího rozvoje. Hlavní část práce je zaměřena na detailní analýzu a rozbor pomocí vybraných statistických ukazatelů. V závěru práce je provedena lokalizace hotelů, mezinárodní srovnání s vybranými středoevropskými zeměmi a popsán dopad světové ekonomické krize na hotelový trh. Klíčová slova: cestovní ruch, hotel, hotelový trh, Praha

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 543 záznamů.   začátekpředchozí351 - 360dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.