Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 60 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Způsoby využití ICT v přípravě žáků do školy
Pivec, Jakub ; Černochová, Miroslava (vedoucí práce) ; Brdička, Bořivoj (oponent)
Cílem diplomové práce je zjistit, jakou úlohu hrají informační a komunikační technologie (ICT) v učení a přípravě žáků do školy, v jakých podmínkách a jakým způsobem používají ICT žáci v mimoškolním prostředí při své přípravě do školy a zmapovat aktuální stav využívání digitálních technologií žáky pro školní účely a případné problémy s tím související. Teoretická část se zabývá pojmem příprava a učení do školy s informačními a komunikačními technologiemi, analyzuje kurikulární dokumenty z hlediska využívání ICT ve škole a sumarizuje výsledky výzkumů obdobně zaměřených. Ve výzkumné části jsou představeny výsledky kvantitativního a kvalitativního výzkumného šetření realizovaného mezi žáky vybraného osmiletého gymnázia a jejich učiteli, jehož cílem bylo zjistit, jakými způsoby a za jakých podmínek daní žáci využívají ICT k přípravě a učení do školy.
Tištěné nebo elektronické knihy: co , jak a proč čte generace Y?
Nykl, Jan ; Halada, Jan (vedoucí práce) ; Lütke Notarp, Ulrike (oponent)
Diplomová práce "Tištěné nebo elektronické knihy: co, jak a proč čte generace Y?" se zabývá motivací mladých lidí, konkrétně dvaceti studentů pražských vysokých škol, ke čtení tištěných a elektronických knih. V rámci kvalitativního výzkumu formou polostrukturovaných rozhovorů bylo dále cílem nejen zjistit, jakou roli při rozhodování hrají sociální aspekty knih a jejich nabývání, nýbrž také porozumět vnímání knih očima této generace. Zkoumání tohoto velmi aktuálního tématu může obohatit nejen akademickou sféru, ale pomoci i marketingovým oddělením jednotlivých účastníků knižního trhu. Teoretická část práce se skládá z nahlédnutí do historie čtení a z popisu i charakteristiky tištěných a elektronických knih. Následuje popis současného tuzemského knižního trhu pro vytvoření představy o prostředí, v němž se všichni čtenáři nacházejí. Třetí kapitolu tvoří seznámení s generací Y, která je posléze podrobněji zkoumána, a to pomocí metod a postupů popsaných v metodologické části, z nichž je nutné zmínit zvláště zakotvenou teorii. Závěrečná část prezentuje cíle výzkumu, jeho výzkumné otázky, popisuje vzorek respondentů a průběh rozhovorů, včetně zaměření kladených otázek. Jádrem této části je předložení výsledků výzkumu a jejich následná intepretace. Kromě toho jsou uvedena omezení výzkumu a doporučení pro...
Vedení třídy jako manažerská činnost učitele
Vinohradník, Luboš ; Voda, Jan (vedoucí práce) ; Šafránková, Jana Marie (oponent)
Tématem této práce je vedení třídy jako manažerská činnost učitele. Cílem této práce je na základě prostudované literatury a analýzy rozhovorů se třemi třídními učiteli ze základní školy a se třemi třídními učiteli ze střední školy sestavit soubor a popis veškerých manažerských kompetencí souvisejících s manažerským vedením třídy. Práce by měla posloužit jako podkladový materiál pro komplexní metaanalýzu manažerské kompetence v profesiogramu učitele. V teoretické části se tato práce zaměřuje na komparaci třídního učitele a manažera. Ve výzkumné části pak tato práce zkoumá problematiku vedení třídy jako manažerskou činnost za pomoci kvalitativního přístupu. A to za pomoci metody polostrukturovaného rozhovoru se šesti respondenty. Tyto polostrukturované rozhovory jsou dále analyzovány a na jejich základě jsou odvozeny závěry této práce.
Genderová rovnost v předškolním vzdělávání
Kinclová, Nikola ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Havelková, Hana (oponent)
Tématem diplomové práce jsou genderové aspekty předškolního vzdělávání z pohledu vedení mateřských škol. Cílem bylo zkoumat stav a uchopení genderové rovnosti v předškolním vzdělávání. Z toho důvodu jsem se zaměřila na znalosti a postoje vedení mateřských škol, na významy, které přikládají předškolnímu kurikulu a fungování dětského kolektivu, a to zejména z perspektivy genderu. Teoretická část shrnuje vybrané dosavadní poznatky týkající se školní socializace, předškolních institucí a kurikulárních dokumentů. Zabývala jsem se institucionálním charakterem vzdělávání dětí předškolního věku, dále pak výzkumy školní a předškolní socializace a aspekty, které způsobují, že je předškolní vzdělávání feminizováno. Empirická část představuje metodologické postupy práce. Metoda, sběr dat i konkrétní způsob dotazování vychází z konstruktivismu a kritické teorie. Tato část poskytuje výsledky analýzy z dvanácti polostrukturovaných rozhovorů, obsahuje prezentaci výsledků a poukazuje na výskyt genderových témat v prostředí mateřských škol - konstruování profesní identity vedením škol či definování učitelství a předškolního vzdělávání. Výzkum ukazuje na uchopení genderové problematiky vedením mateřských škol, souvislosti mezi genderovou identitou a péčí o děti předškolního věku a problematiku prestiže předškolního...
Potřebujeme více informací? Využití více médií současně
Krenková, Andrea ; Groman, Martin (vedoucí práce) ; Köpplová, Barbara (oponent)
Diplomová práce "Potřebujeme více informací? Využití více médií současně" přibližuje fenomén využití více médií paralelně na mladém publiku ve věku 18-35 let. Práce vychází z hypotéz zahraničních průzkumů, které hovoří o novém trendu v konzumaci médií, podle něhož lidé v jeden moment používají více médií. Cílem diplomové práce je podat vhled do této problematiky. V první části práce jsou vymezeny základní pojmy jako médium, mediální publikum a s nimi spojené teorie. Dále jsou představeny zahraniční studie a jejich závěry, které slouží jako východiska pro vlastní výzkum. Druhá část představuje metodologii výzkumu. Práce používá kombinaci kvantitativního a kvalitativního přístupu, tzv. smíšený výzkum. V metodologické části jsou stručně popsány zvolené metody - dotazníkové šetření a polostrukturovaný rozhovor. Další dvě podkapitoly jsou věnovány realizaci samotného výzkumu. Výzkumný vzorek tvořilo 103 mladých lidí pro kvantitativní část výzkumu a 12 mladých lidí pro kvalitativní analýzu. Závěrem jsou shrnuty výsledky výzkumu a přiblíženy jednotlivé tematické oblasti včetně možných hypotéz.
Motivační faktory ovlivňující práci ředitelek mateřských škol
Pokorná, Pavlína ; Trojanová, Irena (vedoucí práce) ; Tureckiová, Michaela (oponent)
Magisterská práce s názvem Motivační faktory ovlivňující práci ředitelek mateřských škol si klade za cíl vymezit motivační faktory ovlivňujících práci ředitelů škol. Hlavním cílem výzkumného šetření je zjistit, které z motivačních, stimulačních a demotivačních faktorů ovlivňují práci ředitelek MŠ Pardubického kraje. Na základě kvantitativního a kvalitativního výzkumného šetření dojít k naplnění dílčích cílů. Prvním dílčím cílem je z vytvořených otázek pro výzkumné šetření a uskutečněním výzkumu mezi ředitelkami MŠ Pardubického kraje formou dotazníkového šetření a následné analýzy získaných dat, vyvodit závěr, jaké faktory motivační, stimulační, demotivační a do jaké míry ovlivňují práci ředitelek MŠ Pardubického kraje. Druhým dílčím cílem je porovnat motivační faktory ovlivňující práci vybraných dotazovaných ředitelek MŠ Pardubického kraje v různých fázích jejich profesního vývoje a určit změny působnosti těchto faktorů motivace. Z výzkumu vyplývá, že motivační faktory ovlivňují práci ředitelek MŠ spíše středně, stimulační faktory jsou v jejich práci převážně silně motivujícími a demotivační faktory působí silně demotivačně. Všechny faktory mají zásadní vliv na práci ředitelek MŠ po celou dobu jejich profesního vývoje. Tímto dojde k zodpovězení výzkumných otázek jaké motivační, stimulační a...
Parasociální interakce jako vztah mezi mediálními postavami a publikem
Bartošová, Radka ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Šmejkalová, Jiřina (oponent) ; Bednařík, Petr (oponent)
BARTOŠOVÁ, Radka. Parasociální interakce jako vztah mezi mediálními postavami a publikem. Praha, 2016. 67 s. Diplomová práce (Mgr.) Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Institut komunikačních studií a žurnalistiky. Katedra mediálních studií. Vedoucí diplomové práce PhDr. Irena Reifová, Ph.D. Abstrakt Diplomová práce se ve své teoretické práci zabývá tématem parasociální interakce, tedy specifického vztahu mezi fanoušky a celebritami. Tento stěžejní pojem je nejprve zasazen do širšího kontextu. Blíže charakterizovány jsou celebritami, coby veřejně známými mediální postavami, i publikem jako aktivními příjemci podnětů. Nechybí koncept tzv. obyčejných hvězd, dále zaměření na problematiku nejen fanouškovství, ale i specifické pojmy jako adorace celebrity či stalking celebrit. Po nastínění základních teoretických vhledů je prozkoumán základní pojem - parasociální vztah. Praktická část práce je s ohledem na celkové téma práce provedena pomocí polostrukturovaných rozhovorů se skalními fanoušky ustálených hvězd na jedné straně a fanoušky obyčejných hvězd na straně druhé. Na základě výsledků a autentických materiálů jsou analyzovány jednotlivé kategorie. Práce si klade za cíl prozkoumat jak obdobné pojetí vztahu k celebritám, tak i rozdílné přístupy k mediálním hvězdám.
Divácká recepce paradoxní narace v seriálu Hra o trůny
Částová, Barbora ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Hladík, Radim (oponent) ; Bednařík, Petr (oponent)
Diplomová práce "Divácká recepce paradoxní narace v seriálu Hra o trůny" se zabývá výzkumem publika a jeho reakcí na netradiční dějové zvraty v seriálu Hra o trůny z produkce HBO. Diváci seriálu a jejich jednání závislé na konkrétně vybraných dějových zvratech seriálu jsou zkoumány pomocí kvalitativního výzkumu a polostrukturovaných rozhovorů s deseti respondenty. Jako vzorek studie byly vybráni primární diváci, tzn. takový typ diváka, který nebyl před zhlédnutím seriálu čtenářem jeho knižní předlohy a jeho reakce na vzniklé dějové zvraty jsou tak spontánní a nečekané. Cílem výzkumu je zjištění, jak diváci reagují na nově nastolenou a vymezenou paradoxní naraci seriálu Hra o trůny a toho, proč seriál i přes toto jednání dále sledují.
Sociálně pedagogické cíle komunitních projektů při práci s menšinami
Foltýnková, Šárka ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Burešová, Karolína (oponent)
A KLÍČOVÁ SLOVA Sociálně pedagogické cíle komunitních projektů při práci s menšinami Klíčová slova: Komunita, komunitní práce, komunitní projekt, menšina, sociálně pedagogické cíle, polostrukturovaný rozhovor, terénní sonda Tématem diplomové práce jsou komunitní projekty v České republice a jejich sociálně pedagogické cíle. Charakter práce je teoreticko-výzkumný. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy jako komunita, komunitní práce, komunitní projekt, menšina a příklady organizací pracující s menšinami prostřednictvím komunitních projektů. Výzkumná část je založena na polostrukturovaných rozhovorech v rámci terénní sondy, která perspektivou obyvatel obce vyjadřuje jejich pohled na organizaci Český západ, zapojení obyvatel do realizace komunitních projektů, jaké projekty jsou vysoce významné, jaké dovednosti získali a v jakých situacích vyhledávali služby této organizace do roku 2015. Jejich výpovědi jsou analyzovány a interpretovány vzhledem k jednotlivým cílům této práce. Na základě této sondy bylo zjištěno, že pro informanty bylo nejdůležitější získání zaměstnání. Závěr práce shrnuje informace z polostrukturovaných rozhovorů. Praktickým přínosem je získání autentického hodnocení přímých účastníků komunitních projektů a také osobní seznámení s názorovým spektrem obyvatel malé obce,...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 60 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.