Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 85 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Transdidaktika z pohledu začínajícího pedagoga
Pelán, Jan ; Zicha, Zbyněk (vedoucí práce) ; Dvořáková, Michaela (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá poměrně novým didaktickým postupem - transdidaktikou. Transdidaktika je zde popisována jako možná alternativa při podpoření snahy o sjednocování učiva pomocí mezipředmětových vztahů v rámci úžeji či šířeji pojaté abstrakce. První část diplomové práce je věnována popisu transdidaktického přístupu. Druhá kapitola obsahuje pohled začínajícího pedagoga na výuku s ohledem na transdidaktický přístup. Třetí kapitola ukazuje možné příklady, jak lze propojovat mezipředmětové vztahy na různých úrovních s ohledem na vyučovací předmět dějepis.
Obsahový a vydavatelský koncept deníků zdarma: komparace Česká republika a Francie
Kičmerová, Lada ; Köppl, Daniel (vedoucí práce) ; Groman, Martin (oponent)
Diplomová práce "Obsahový a vydavatelský koncept deníků zdarma: komparace Česká republika a Francie" pojednává o bezplatných denících na českém a francouzském trhu. První část práce mapuje jednotlivé bezplatné tituly, které na obou trzích vychází a věnuje se také blíže společnosti Metro International a charakteristice francouzského trhu s tištěnými médii. Druhá část popisuje vydavatelský koncept bezplatných deníků se zaměřením na inzerci a inzerenty, vlastnictví a náklady deníků zdarma, stejně jako na čtenářskou obec, distribuční kanály a redakce těchto deníků. Třetí část je věnována obsahovému konceptu a shrnuje výsledky kvantitativní analýzy provedené na vzorcích výtisků českých a francouzských deníků zdarma. Středem zájmu této části jsou používané zdroje publikovaných textů, množství a rozsah článků, rubriky a témata, kterým se bezplatné tituly věnují stejně jako grafická úprava deníků. Čtvrtá část stručně nastiňuje poslední události na trhu s bezplatnými deníky a zamýšlí se nad možným vývojem do budoucna. Cílem práce je postihnout fenomén bezplatných zpravodajských deníků na obou trzích a shrnout jejich hlavní charakteristiky po vydavatelské i obsahové stránce.
Monetizace digitálního obsahu v českých médiích
Pavlović, Martin ; Klimeš, David (vedoucí práce) ; Shavit, Anna (oponent)
Monetizace digitálního obsahu v českých médiích Tato bakalářská práce pojednává o trendu přímé monetizace digitálního žurnalistického obsahu. Zpočátku mapuje vývoj zpoplatňování a zasazuje jej do kontextu proměn mediálních trhů po masovém rozšíření internetového připojení. Následně zkoumá další důvody, které k nástupu paywallů vedly, jednotlivé typy přímé monetizace a diskutuje vybrané aspekty, jež úspěšnost zpoplatňování ovlivňují. Teoretická část je uzavřena diskuzí o některých problematických stránkách přímé monetizace a definicí základních postupů, jimiž se vydavatelé snaží získávat nové předplatitele. V praktické části je provedena analýza nabídek digitálního předplatného u vybraných českých médií a marketingových aktivit, kterými jejich prodeje podporují. Posléze je rozebírán vlastní spotřebitelský výzkum týkající se postojů českých čtenářů ke zpoplatněnému internetovému obsahu a jejich preferencí v různých aspektech jednotlivých nabídek, jako jsou například cenová hladina nebo periodicita hrazení předplatného. V rámci praktické části byly provedeny také tři rozhovory se zástupci médií, která nějakou formu přímé monetizace využívají, přičemž získané poznatky jsou využívány napříč prací.
Metodické přístupy k odvozování vzorců pro míru v geometrii v českých učebnicích matematiky
Procházková, Anežka ; Vondrová, Naďa (vedoucí práce) ; Zamboj, Michal (oponent)
Cílem této bakalářské práce je prostřednictvím analýzy vybraných učebnic matematiky v České republice shrnout různé přístupy k výpočtu obsahů, objemů a povrchů v geometrii. Práce je rozdělena do dvou částí. První část práce se věnuje geometrii a její míře a geometrickým útvarům. Jsou zde definovány a vysvětleny základní pojmy týkající se míry v geometrii. Dále následuje shrnutí základních poznatků o geometrických útvarech, které jsou použity ve druhé části práce. V druhé části práce jsou shromážděny různé přístupy k odvození vzorců, které jsem našla v českých učebnicích matematiky pro 2. stupeň základní školy. Přístupy jsou popsány takovým způsobem, aby byly přístupné nejen učitelům, ale i žákům. Tato část je rozdělena podle geometrických útvarů, které jsou představeny v první části. Práce se věnuje obsahu trojúhelníku, rovnoběžníku, lichoběžníku a kruhu. Dále povrchu a objemu krychle, kvádru, obecnému hranolu, jehlanu, válci, kuželu a kouli. Součástí této části je i přiblížení Cavalieriho principu, který se objevoval v některých přístupech.
Komparace úvodníků a editorialů v týdenících Reflex a Echo s důrazem na proměnlivost žánrů
Malá, Markéta ; Osvaldová, Barbora (vedoucí práce) ; Trunečková, Ludmila (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá podobou úvodníků a editorialů. Prezentuje jejich různé interpretace a charakteristiky a klade si za cíl určit, zda je lze rozlišovat jako dva specifické útvary, či zda se jedná pouze o rozdílné pojmenování jednoho žánru. První část práce předkládá několik definic charakterizujících úvodníky a editorialy a zmiňuje také historický vývoj úvodníku, a to především v českých zemích. Jedna z kapitol je věnována i postavení úvodníku v Lidových novinách a zmiňuje nejen Ferdinanda Peroutku jako tamějšího úvodníkáře. Popsán je rovněž vstup zahraničního editorialu do českého mediálního prostředí a následné mísení prvků úvodníku a editorialu na stránkách společenských periodik. Představeno je také postavení editorialu v angloamerických médiích. Stěžejní část bakalářské práce dále tvoří analýza úvodníků v týdeníku Reflex a editorialů v Týdeníku Echo ve vymezeném časovém období, jež je provedena na základě několika určených kritérií. Vyhodnocení výsledků analýzy umožní provést komparaci zkoumaných útvarů, ke které je přistupováno s pěti předem stanovenými hypotézami. Jejich potvrzení či vyvrácení pak ovlivní formulování závěru.
Porozumění vzorcům pro obsah a objem geometrických útvarů v dějinách matematiky a u žáků
Tavačová, Adela ; Kvasz, Ladislav (vedoucí práce) ; Vondrová, Naďa (oponent)
Název práce: Porozumění vzorcům pro obsah a objem geometrických útvarů v dějinách matematiky a u žáků Autor práce: Bc. Adela Tavačová Vedoucí práce: prof. RNDr. Ladislav Kvasz, DSc. Cílem této práce je na základě dostupných výzkumů popsat charakter a příčiny problémových míst u žáků v oblasti míry v geometrii a přistoupit k této problematice z hlediska ontogeneze a fylogeneze. Nejdřív budou charakterizovány některé teorie budování daných pojmů v mysli žáka a pozornost bude také věnována přístupům vybraných historických civilizací a národů k úlohám na míru geometrických útvarů, počínajíc starověkými civilizacemi (Egypt, Řecko), přes středověké národy, až k novověkým a moderním přístupům. Dále se práce bude věnovat komplexní analýze učebnic matematiky pro 1. a 2. stupeň základní školy z pohledu kritérií stanovených na základě didaktické literatury a studia historického vývoje zkoumaných oblastí. Těžištěm analýzy vybraných řad učebnic bude hledat odpověď na otázku, jak učebnice přistupují ke geometrickým vzorcům. Výsledky analýzy budou sloužit jako východisko pro diskusi, ve které bude snaha dospět k obecným závěrům, které by mohly být obohacující pro žáky, učitele i budoucí učitele matematiky. Klíčová slova: vzorec, obsah, objem, algebraický jazyk, hypotetická učební trajektorie
Vliv inzerentů na obsah lifestylových médií
Pouzarová, Jana ; Osvaldová, Barbora (vedoucí práce) ; Moravec, Václav (oponent)
Cílem diplomové práce je zjistit, zda má inzerce vliv na obsah lifestylových médií. První část se zabývá teorií ekonomie médií, trhem tištěných magazínů a faktory, které na média působí. Následuje vymezení etického a zákonného rámce inzerce. Součástí je také popis vybraných médií, rozbor jejich postavení na trhu a míry finanční závislosti na inzerci. Pro analýzu byly zvoleny dva lifestylové magazíny, konkrétně Cosmopolitan, jakožto zástupce časopisu pro ženy, a ForMen určený mužům. Druhá část práce se zabývá vymezením metodologického rámce a přiblížením použité výzkumné metody, tedy kvantitativní obsahové analýzy. Zkoumány jsou tři různé jevy v rámci šesti vedlejších výzkumných otázek, a to poměr reklamního a redakčního obsahu, míra propojenosti inzerce s redakčními materiály (reciprocita značek) i využívání advertorialů, případně jejich označování a rozpoznatelnost od ostatního obsahu. Třetí úsek rozebírá výsledky výzkumu. Práce dochází k závěru, že určitá závislost médií na inzerentech je pozorovatelná, stejně tak i vliv zadavatelů. Méně často se naopak objevují projevy provázanosti inzerce a redakčního obsahu. Analýzy ženského a mužského média zároveň přinesly výrazně odlišné výsledky.
Cíle, obsah a metody předškolního vzdělávání
HNÍZDILOVÁ, Markéta
Cílem bakalářské práce je nahlédnout detailněji na cíle, obsah a metody práce učitelky v mateřské škole v teorii a praxi předškolního vzdělávání. Teoretická část se zabývá aktuálními cíli a obsahem, které jsou definovány v Rámcovém vzdělávacím programu pro předškolní vzdělávání a metodami práce. Dále je vymezen předškolní pedagog, organizační formy a zásady předškolního vzdělávání. Praktická část obsahuje konkrétní metody, obsah a dosažení cílů konkrétního pedagoga v konkrétní třídě. V praktické části jsem provedla pozorování práce pedagoga (učitelky vedoucí praxi vysokoškolských studentů) a vedla jsem s ní rozhovory se záměrem zachytit proces pedagogického myšlení směřující ke stanovování cílů, obsahu a metod a jejich realizaci v prostředí konkrétní třídy mateřské školy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 85 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.