Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 123 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Návrhy naučných geologických stezek v oblasti Rychlebských hor
Buryánková, Radka ; Teodoridis, Vasilis (vedoucí práce) ; Skýbová, Jana (oponent)
Předložená diplomová práce se věnuje návrhům nových naučných stezek v oblasti Rychlebských hor se specifickým zaměřením na geologii. Návrhům stezek předchází podrobná charakteristika studované oblasti s ohledem na její geomorfologii, geologii a stratigrafii. Naučné stezky jsou lokalizovány do dvou oblastí, tj. severního výběžku Rychlebských hor (Račí údolí - Zálesí - Javorník) a Žulovské pahorkatiny (Okruh žulovským plutonem), přičemž první jmenovaná stezka je vytvořena ve dvou stupních náročnosti pro žáky základních a středních škol. Součástí návrhů naučných stezek v Rychlebských horách jsou průvodce, pracovní listy a tzv. Didaktické doporučení pro pedagogy, které obsahují obecná didaktická doporučení, podrobnější informace ke stezkám a návrhy dalších rozšiřujících činností v průběhu stezky. Navržené stezky byly ověřeny v praxi na žácích, laicích a odbornících, a jejich efektivita byla vyhodnocena prostřednictvím ankety s účastníky. Bylo prokázáno, že naučné stezky jsou vhodným doplňkem výuky především přírodovědných předmětů a jsou také v tomto ohledu využitelné pro nepedagogické volnočasové aktivity návštěvníků studovaných oblastí. Klíčová slova: naučná stezka, Rychlebské hory, exkurze, pedagogické využití
Průřezové téma "Les" a lesní pedagogika jako jedna z možností jeho realizace
Kozák, Jaromír ; Švecová, Milada (vedoucí práce) ; Mourek, Jan (oponent)
Průřezová témata jsou důležitým formativním prvkem vzdělávání. Ekosystém les je prostředí s velkým významem a potenciálem a poznatky o lesním ekosystému, dějích v něm probíhajících a lidských činnostech s ním spojených, je možné zahrnout do mnoha vzdělávacích oblastí. Spojením těchto dvou fenoménů získáváme průřezové téma "Les". Možným nástrojem pro jeho realizaci je lesní pedagogika. V teoretické části práce je pojem průřezové téma vymezen a definován jak obecně, tak i na konkrétním příkladu průřezového tématu "Les". K ekosystému les jsou uvedeny ty poznatky, které přispívají k popularizaci výsledků lesnického výzkumu a k modernizaci výuky o lesním ekosystému na základních školách a gymnáziích. Lesní pedagogika je představena jako nástroj, který může významně přispět k prohloubení učiva o "Lese" a jeho prezentování jako průřezového tématu. V praktické části práce jsou představeny výsledky dotazníkové šetření, které přispěly ke zjištění současného stavu implementace průřezového tématu "Les" do výuky na základních školách a gymnáziích. Ukázaly také, jaké je v současné době mezi pedagogy povědomí o lesní pedagogice a o které aktivity lesních pedagogů je zájem. Dále přispěly k analýze současného stavu využívání vzdělávacích programů k ekosystému les. V rámci praktické části práce byly také vytvořeny a...
Naučná stezka Klánovickým lesem s podporou ICT
Peterka, Štěpán ; Jančaříková, Kateřina (vedoucí práce) ; Novotný, Petr (oponent)
Cílem diplomové práce bylo zpracování naučné stezky v oblasti Klánovického lesa, který je součástí přírodního parku Klánovice - Čihadla ve východní části Prahy a tuto stezku doplnit o elektronické výukové materiály. Vlastní naučná stezka bude realizovaná formou taggových zastavení, které návštěvníkům poskytují stažení textů a materiálů do mobilních telefonů nebo tabletů. Jednotlivé texty zastavení jsou doplněné o výukové prezentace, školní pracovní listy a terénní pracovní listy. Obsahy zastavení a navazující výukové materiály jsou zpracovány v souladu se systematickou výukou přírodopisu a biologie na základních školách a nižších stupních víceletých gymnázií. Součástí práce jsou i výsledky dotazníkového šetření postojů žáků k využívání moderních technologií ve vyučování, celkem bylo vyhodnoceno 214 dotazníků v letech 2008, 2009, 2011 a 2013. Poslední část práce a přílohy obsahují vlastní texty zastavení a navazující výukové materiály. V průběhu jarních měsíců 2014 bude stezka v oblasti realizovaná a jednotlivé výukové materiály budou součástí textů zastavení a volně dostupné široké veřejnosti. Klíčová slova: Klánovický les, exkurze, naučná stezka, elektronické výukové materiály
Naučné stezky (Využití naučných stezek ve výuce na ZŠ)
Fňukalová, Nikola ; Andreska, Jan (vedoucí práce) ; Hanel, Lubomír (oponent)
Tato bakalářská práce je zaměřena na naučné stezky a jejich využívaní ve výuce na základních školách, přičemž ji lze rozdělit na dvě základní části. Teoretická část se zabývá problematikou naučných stezek, jejich funkcemi, druhy, využitím i jejich historií v České republice. Podstatná část tohoto tématu je věnována pravidlům při budování naučné stezky. Dalšími tématy teoretické části jsou Ochrana přírody v České republice a Environmentální výchova, vzdělávání a osvěta. V tématu ochrany přírody jsem se zaměřila na legislativu ochrany přírody v České republice. Na ni je, mimo jiné, nutno brát ohled při budování naučných stezek. Poslední část pak pojednává o CHKO Žďárské vrchy - oblasti České republiky, kterou jsem si zvolila pro svůj výzkum. Druhá část je výzkumná. Cílem výzkumu bylo zjistit, zda učitelé chodí v rámci výuky přírodovědných předmětů do terénu. A pokud ano, jak často. Další otázky pak byly zaměřeny na kritéria výběru naučné stezky a na celkové osobní zkušenosti s naučnými stezkami. Klíčová slova: naučná stezka, ochrana přírody, environmentální výchova
Projekt cyklistické naučné stezky v Chráněné krajinné oblasti Orlické hory
Benešová, Věra ; Šafránek, Jiří (vedoucí práce) ; Kalkusová, Lucie (oponent)
Název Projekt cyklistické naučné stezky v Chráněné krajinné oblasti Orlické hory  Cíl práce Cílem této diplomové práce je navrhnout trasu tří cyklistických naučných stezek různé náročnosti v oblasti Orlických hor. Trasy budou vyobrazeny v informačním průvodci, který bude obsahovat popis jednotlivých zastavení, fotografie, mapové podklady a další zajímavosti. Průvodce trasou bude možné získat v informačních centrech v přilehlých oblastech ve formě informačního letáku a bude možné si jej stáhnout také online. Metody Analýza současného stavu cyklostezek a cyklotras, sběr mapových, historických i beletristických materiálů k dané oblasti, konzultace problematiky cyklostezek v této oblasti s pracovníky CHKO Orlické hory, rozhovor se znalci žijícími v Orlických horách i v podhůří Orlických hor, rekognoskace navržených tras, ověření tras nezávislou skupinou cykloturistů. Výsledky Výsledkem této diplomové práce bude informační leták s popisem tří naučných cyklostezek v Orlických horách, ten obsahuje mapy, popis cesty a kulturních zastavení, fotografie a další informace charakterizující danou oblast. Klíčová slova Orlické hory, naučná stezka, cyklistika Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Turistika a naučné stezky v Jizerských horách
Hádková, Kristýna ; Brtník, Tomáš (vedoucí práce) ; Fořterová, Petra (oponent)
Název: Turistika a naučné stezky v Jizerských horách Cíle: Hlavním cílem této práce je představení pěší, cyklo a lyžařské turistiky jakožto nejvyužívanějších druhů v CHKO Jizerské hory, seznámení s oblastí Jizerských hor a naučnými stezkami, které se zde nachází v současnosti, a přiblížit potenciál pro jejich rozvoj v budoucnosti. Metody: Pro představení pěší, cyklo a lyžařské turistiky, CHKO Jizerské hory a naučných stezek byla využita odborná literatura, webové stránky stěžejních institucí, kterými jsou Klub českých turistů, Agentura ochrany přírody a krajiny České republiky a další. Pro vytvoření přehledu o současném stavu naučných stezek v CHKO Jizerské hory a možných alternativách pro jejich rozšíření byla provedena internetová rešerše, porovnání a rozebrání získaných informací a uvedených do souvislosti s oblastí Jizerských hor. Výsledky: Všechny naučné stezky v CHKO Jizerské hory jsou zaměřeny na pěší turistiku. Jejich zpracování je vždy formou informačních tabulí. Na naučných stezkách v jiných oblastech už jsou vyzkoušeny moderní technologie využívající mobilní telefony, které použití tabulí eliminují, což je výhodné v mnoha ohledech. Závěry: Pro Jizerské hory byl objeven nevyužitý potenciál pro rozšíření naučných stezek také pro cyklo a lyžařskou turistiku, které zde zatím chybí. Stávající...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 123 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.