Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Průřezové téma "Les" a lesní pedagogika jako jedna z možností jeho realizace
Kozák, Jaromír ; Švecová, Milada (vedoucí práce) ; Mourek, Jan (oponent)
Průřezová témata jsou důležitým formativním prvkem vzdělávání. Ekosystém les je prostředí s velkým významem a potenciálem a poznatky o lesním ekosystému, dějích v něm probíhajících a lidských činnostech s ním spojených, je možné zahrnout do mnoha vzdělávacích oblastí. Spojením těchto dvou fenoménů získáváme průřezové téma "Les". Možným nástrojem pro jeho realizaci je lesní pedagogika. V teoretické části práce je pojem průřezové téma vymezen a definován jak obecně, tak i na konkrétním příkladu průřezového tématu "Les". K ekosystému les jsou uvedeny ty poznatky, které přispívají k popularizaci výsledků lesnického výzkumu a k modernizaci výuky o lesním ekosystému na základních školách a gymnáziích. Lesní pedagogika je představena jako nástroj, který může významně přispět k prohloubení učiva o "Lese" a jeho prezentování jako průřezového tématu. V praktické části práce jsou představeny výsledky dotazníkové šetření, které přispěly ke zjištění současného stavu implementace průřezového tématu "Les" do výuky na základních školách a gymnáziích. Ukázaly také, jaké je v současné době mezi pedagogy povědomí o lesní pedagogice a o které aktivity lesních pedagogů je zájem. Dále přispěly k analýze současného stavu využívání vzdělávacích programů k ekosystému les. V rámci praktické části práce byly také vytvořeny a...
Role mnohojazyčnosti v kurzech češtiny jako druhého jazyka v programu Erasmus+
Kozák, Jaromír ; Převrátilová, Silvie (vedoucí práce) ; Šormová, Kateřina (oponent)
Mnohojazyčnost je v současné době, zejména v zahraničí, hojně diskutovaným tématem. Cílem je zjistit, zda a jak se projevuje role mnohojazyčnosti ve výuce češtiny jako druhého jazyka v kontextu kurzů pro Erasmus+, kde jazyková výbava vyučujících i studentů odpovídá požadavkům jazykové politiky EU - znalost minimálně dvou cizích jazyků. V teoretické části jsou nejdříve vysvětleny termíny mnohojazyčnost (multilingvismus) a dvojjazyčnost (bilingvismus) zejména v zahraniční odborné literatuře. Dále je představena jazyková politika EU a aktuální stav výzkumu mnohojazyčnosti v jazykovém vyučování. V závěru teoretické části práce prezentuje didaktiku mnohojazyčnosti a komunikační přístup. Hlavním zdrojem dat pro empirickou část jsou nahrávky hodin češtiny v kurzech pro studenty Erasmu+ na FF UK pořádaných ve spolupráci ÚČJTK a Zahraničního oddělení v rámci praxí pro učitele oboru Učitelství češtiny jako cizího jazyka, které proběhly prezenčně i online. V praktické části je nejdříve představen koncept výuky češtiny na FF UK pro studenty programu Erasmus+. Poté bude práce analyzovat a interpretovat data a zaměří se na projevy mnohojazyčnosti ve výuce češtiny v tomto typu kurzů. Práce se nejdříve zaměřuje na angličtinu a poté přináší analýzu dalších cizích jazyků ve výuce. V závěru jsou prezentovány výukové...
Proces adaptace jmenného rodu u nově přejímaných výrazů z oblasti gastronomie
Kozák, Jaromír ; Prokšová, Hana (vedoucí práce) ; Synková, Pavlína (oponent)
Předkládaná bakalářská práce mapuje 10 výrazů z oblasti gastronomie (kimči, acaí, guacamole, brownies, tofu, quinoa, portobello, panini, pho a tapiok a jejich varianty pravopisné, případně i morfologické), které v posledních letech výrazně pronikají do české slovní zásoby a v různé podobě se v ní ustalují: výslovnostně, pravopisně, morfologicky i z hlediska svého významu. Hlavním zájmem práce je sledovat morfologickou adaptaci těchto výrazů, a to primárně jejich jmenného rodu. Práce u zkoumaných výrazů sleduje, které vlivy se při adaptaci uplatňují a jaké další aspekty daných výrazů mají při začleňování do morfologického systému vliv. Teoretická část práce shrnuje pojetí procesu adaptace přejímaných substantiv v různých českých mluvnicích a relevantních odborných pracích. V praktické části je popsána korpusová analýza daných výrazů, provedená v souhrnné verzi korpusu syn_v6. Práce je tak dílčím příspěvkem k tématu přejímání cizích výrazů do češtiny a k mapování lexikální zásoby z oblasti moderní gastronomie.
Průřezové téma "Les" a lesní pedagogika jako jedna z možností jeho realizace
Kozák, Jaromír ; Švecová, Milada (vedoucí práce) ; Mourek, Jan (oponent)
Průřezová témata jsou důležitým formativním prvkem vzdělávání. Ekosystém les je prostředí s velkým významem a potenciálem a poznatky o lesním ekosystému, dějích v něm probíhajících a lidských činnostech s ním spojených, je možné zahrnout do mnoha vzdělávacích oblastí. Spojením těchto dvou fenoménů získáváme průřezové téma "Les". Možným nástrojem pro jeho realizaci je lesní pedagogika. V teoretické části práce je pojem průřezové téma vymezen a definován jak obecně, tak i na konkrétním příkladu průřezového tématu "Les". K ekosystému les jsou uvedeny ty poznatky, které přispívají k popularizaci výsledků lesnického výzkumu a k modernizaci výuky o lesním ekosystému na základních školách a gymnáziích. Lesní pedagogika je představena jako nástroj, který může významně přispět k prohloubení učiva o "Lese" a jeho prezentování jako průřezového tématu. V praktické části práce jsou představeny výsledky dotazníkové šetření, které přispěly ke zjištění současného stavu implementace průřezového tématu "Les" do výuky na základních školách a gymnáziích. Ukázaly také, jaké je v současné době mezi pedagogy povědomí o lesní pedagogice a o které aktivity lesních pedagogů je zájem. Dále přispěly k analýze současného stavu využívání vzdělávacích programů k ekosystému les. V rámci praktické části práce byly také vytvořeny a...

Viz též: podobná jména autorů
24 KOZÁK, Jan
6 KOZÁK, Jaroslav
1 KOZÁK, Jonáš
9 Kozák, Jakub
24 Kozák, Jan
6 Kozák, Jaroslav
16 Kozák, Jiří
4 Kozák, Josef
24 Kožák, Jan
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.