Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 264 záznamů.  začátekpředchozí170 - 179dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Dialog teologie a přírodních věd v teologii Wolfharta Pannenberga
Špačková, Silvie ; Vogel, Jiří (vedoucí práce) ; Kučera, Zdeněk (oponent)
Práce se zabývá vztahem teologie a přírodních věd v díle Wolfharta Pannenberga. Zabývá se důvody, které vedly ke sporu teologie a přírodních věd. Dále následuje Pannenbergův životopis, ve kterém jsou zmíněna jeho nejdůležitější díla. V kapitole Antropologie je centrálním tématem přírodních věd i teologie - člověk. V kapitole Dialog s přírodními vědami se práce zabývá především vztahem teologie a fyziky, při čemž je zmíněn téma prostoru, času a pojetí Božího ducha jako pole.
Časovost u Maurice Merleau-Pontyho, Od vnímání k dějinnému subjektu
Turínek, Tomáš ; Novotný, Karel (vedoucí práce) ; Zika, Richard (oponent)
Záměrem předkládané práce je pojednat o časovosti v raném díle francouzského fenomenologa Maurice Merleau-Pontyho, především v jeho stěžejní práci Fenomenologii vnímání. Času zde Merleau-Ponty rozumí jako pohybu časení, který je koextensivní s pohybem existence samotného subjektu. Na tématech vnímání, intencionality či vzpomínky se pokusíme ukázat, v jakém smyslu Merleau-Ponty chápe samotný subjekt, a souběžně s tím i to, jakou roli hraje čas v jeho vnímavém, tělesném, před-reflexivním vztahu ke světu. Následně nás bude zajímat, v jakém smyslu a do jaké míry se může čas subjektu jevit, tj. jakým způsobem může subjekt sám sebe uchopovat jakožto dějinnou existenci.
Analýza času ve Fenomenologii vnímání Merleau-Pontyho
Kormoutová, Adéla ; Čapek, Jakub (vedoucí práce) ; Ritter, Martin (oponent)
Práce se zabývá pojetím času u Merleau-Pontyho. Pro ucelený a úplný výklad Merleau- Pontyho myšlenek předchází rozbor interpretace Husserlovy fenomenologie vnitřního časového vědomí, na které Merleau-Ponty explicitně navazuje. Práce se také okrajově (v kontextu filozofie Merleau-Pontyho) zabývá výkladem Bergsona pro jasnější vhled do Merleau-Pontyho kritiky Bergsonova pojetí času. Těžištěm práce je na jedné straně srovnání analýz času u Edmunda Husserla a Merleau-Pontyho, na straně druhé vytyčení základních myšlenek, na nichž se Merleau- Pontyho koncepce času zakládá a nalezení hlavních problémů, s nimiž se Merleau-Ponty potýká. Ve srovnání se odstiňuje specifičnost pojetí času právě ve Fenomenologii vnímání. Autorka práce se zaměřuje především na rozbor filozofova uchopení explicitní přítomnosti a jeho hranic v takzvaném "poli přítomnosti." Závěr práce obsahuje na základě předchozích úvah zhodnocení Merleau-Pontyho analýzy času a vlastní stanovisko k danému tématu.
Paměť věcí - odkazy minulosti a Výtvarná výchova
Švidroňová, Žaneta ; Špirk, Ivan (vedoucí práce) ; Kornatovský, Jiří (oponent)
Práce se zaměřuje na věci z dávné i nedávné minulosti jako na nositele vlastních vzpomínek a historie. Zabývá se proměnami v zobrazování a významu věcí z umělecko-historického hlediska na příkladu zátiší a tématu vanitas, symbolizujícího prchavost okamžiku a pomíjivost. Soustředí se nejen na předměty, ale také na jejich prostředí jako na zdroj inspirace kulturní paměti. Dává do souvislosti prostředky zobrazování věcí v současném výtvarném umění a aktuální tendence ve výtvarné výchově. Didaktická část reflektuje postoj žáků ve věku 14-15 let k věcem z dávné i nedávné minulosti a jejich hodnotě. Výtvarná část představuje kombinaci grafických tisků s fragmenty autorských fotografií, znázorňujícími útržky vzpomínek ve ztracených souvislostech z pohledu autorky.
Časový snímek ředitelky mateřské školy
Rydvalová, Ivana ; Trojanová, Irena (vedoucí práce) ; Tureckiová, Michaela (oponent)
Závěrečná bakalářská práce s názvem "Časový snímek ředitelky mateřské školy" se zabývá analýzou času ředitelek mateřských škol. Vychází ze základních poznatků řízení času a oblasti sebeřízení. Dále nahlíží na časový snímek jako na jednu z technik, kterou lze úspěšně analyzovat svůj čas. Nedílnou součástí práce je její výzkumná část, která je zaměřena na zjištění skladby a rozsahu jednotlivých činností ředitelky mateřské školy v souvislosti s její funkcí. Tato práce je nabídkou, jak lze vhodnými technikami docílit lepšího hospodaření s časem a najít rovnováhu spokojenosti pracovního a osobního života. KLÍČOVÁ SLOVA: čas, časový snímek, přímá pedagogická činnost, sebeřízení, řízení času, ředitelka mateřské školy
Proměna vizuální podoby americké prezidentské volební kampaně v týdenících Time a Newsweek
Jakešová, Tereza ; Láb, Filip (vedoucí práce) ; Trampota, Tomáš (oponent)
Diplomová práce Proměna vizuální podoby americké prezidentské volební kampaně v týdenících Time a Newsweek se zabývá vizuálním zobrazením témat souvisejících s volbou amerického prezidenta ve zpravodajských časopisech v letech 1992 - 2012. Nejprve je v práci nastíněn vývoj moderní politické komunikace, politického marketingu a volebních kampaní s důrazem na současnost. Následující část práce se věnuje charakteristice zkoumaných periodik a současnému postavení zpravodajských časopisů na mediálním trhu. Na příkladu nedávné historie a současnosti časopisu Newsweek je popsán stav zpravodajských časopisů v digitální éře. V závěru teoretické části práce je stručně přiblíženo fungování amerického volebního systému. Praktická část práce pak prostřednictvím kvalitativní analýzy podrobně zkoumá obrazové materiály v časopisech Time a Newsweek týkající se amerických prezidentských voleb. Závěrem analýzy je vyhodnocení vývoje těchto materiálů mezi roky 1992 a 2012 v kontextu vývoje politické komunikace a aktuálního stavu mediální krajiny.
Čas a prostor v psaných dětských projevech
Švarcová, Hana ; Saicová Římalová, Lucie (vedoucí práce) ; Synková, Pavlína (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá tím, jak žáci pátých a devátých tříd ztvárňují v psaném vyprávění čas a prostor. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V první z nich jsou shrnuty poznatky z oblasti naratologie, vývojové psychologie a výzkumu osvojování jazyka s ohledem na věkovou skupinu žáků druhého stupně ZŠ. V praktické části jsou analyzovány psané projevy žáků pátých a devátých tříd. Postupně jsou charakterizovány oblasti jako koherence projevu, čas, prostor a postava. V závěru této části práce jsou obě věkové skupiny srovnány. Diplomovou práci uzavírají náměty pro školní výuku formulované na základě poznatků získaných z analýzy žákovských vyprávění.
Kantova nauka o schematismu
Bis, Ondřej ; Kouba, Pavel (vedoucí práce) ; Chotaš, Jiří (oponent)
Tato práce se soustředí na výklad kapitoly Kritiky čistého rozumu "O schematismu čistých rozvažovacích pojmů". Kant vychází z nezávislosti dvou zdrojů poznání, rozvažování a smyslovosti. Nezávislost těchto zdrojů poznání je třeba překonat. Schematismus je úzce spojen s kapitolou o dedukci kategorií. Proto samotnému rozboru schémat předchází analýza této kapitoly. Na kapitolách o dedukci a schematismu se ukazuje, že smyslovost postupně získává ve vztahu k rozvažování jasnější podobu. Kant nejprve dokazuje platnost kategorií pro každý možný názor. Následně dokazuje platnost kategorií pro formy názoru prostoru a času. Ve schematismu jsou řešeny samotné způsoby, jimiž se kategorie vztahují na smyslovost. Kant do výkladu zavádí transcendentální schéma, jež překonává heterogenitu rozvažování a smyslovosti. Vztah mezi kategorií a schématem je chápán jako vztah analogický, přičemž kategorie jsou diskurzivní pravidla jednoty názoru vůbec, zatímco schémata jsou určeny jako perceptivní pravidla jednoty smyslovosti. Smyslovost je tak prostřednictvím schématu obrazotvornosti přiváděna pod jednotu apercepce. Nedílnou součástí práce je i rozbor schematismu empirických a geometrických pojmů. Ukazuje se, že schematismus těchto dvou druhů pojmů představuje modifikaci původního problému, neboť nemusí překonávat...
Začínající učitel - analýza jeho osobnosti, působení a nejčastějších problémů v jeho práci
Nikodem, Michal ; Krykorková, Hana (vedoucí práce) ; Vincejová, Eva (oponent)
Diplomová práce "Začínající učitel - analýza jeho osobnosti, působení a nejčastějších problémů v jeho práci" pojednává o osobnosti začínajícího učitele, uvádí nejčastější problémy v jeho práci a snaží se nalézt podněty pro zlepšení jeho situace. Analyzuje přitom vybrané složky jeho osobnosti, kterým nebývá, především v rámci přípravy budoucích pedagogů, věnována dostatečná pozornost a u kterých nebývají nastíněny důležité souvislosti. Zaměřuje se především na profesní kompetence učitele, ve vztahu ke klíčovým kompetencím žáka i v jiných kontextech. Zabývá se také rolí začínajícího učitele v kontextu transformace českého školství a v souvislosti s Lisabonským procesem. Probíhá zde i analýza klíčových dokumentů. Velká pozornost je věnována i zamyšlení nad jednotlivými problematickými oblastmi v práci začínajícího učitele. V této souvislosti se autor blíže zaměřil na oblast autority a stylů výchovy. Velká pozornost je v této práci také věnována specifické a nelehké situaci začínajícího učitele na prvním stupni základní školy. Autor práce čerpal poznatky a podněty kromě odborné literatury také z výzkumné sondy, která měla formu rozhovorů, dotazníků a pozorování. V závěru jsou zformulována doporučení pro zlepšení situace začínajících pedagogů i s ohledem na analýzu současné vysokoškolské přípravy budoucích...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 264 záznamů.   začátekpředchozí170 - 179dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.