Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 24 záznamů.  začátekpředchozí15 - 24  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Jak vedení výběrových základních škol přiděluje učitele do tříd?
Kadrnožková, Monika ; Greger, David (vedoucí práce) ; Starý, Karel (oponent) ; Kasíková, Hana (oponent)
Disertační práce se zabývá tématem, jak vedení českých výběrových základních škol přidělují učitele do tříd. Cílem práce bylo vymezit systém přidělování učitelů do tříd na školách uplatňujících diferenciaci žáků a objasnit, dle jakých kritérií se vedení škol při přidělování učitelů do tříd řídí. V teoretické části bylo vycházeno jak z domácích, tak ze zahraničních zdrojů zabývajících se pojmem diferenciace žáků v základním vzdělávání a volbou přidělování učitelů do tříd. Diferenciace žáků byla představena jak z hlediska pozitivních dopadů efektivního vzdělávání podobně schopných žáků, tak z pozice názoru, že prostřednictvím diferenciace je podporováno nerovné rozřazování žáků do tříd a následné získávání učitelů uplatňujících odlišné nároky a kurikulum. Dále byl představen model diferenciace žáků, modely přidělování učitelů do tříd a uveden teoretický model znalostí učitele, který byl dále využit v empirické části při stanovení kritérií přidělování učitelů do tříd. Cílem empirické části bylo popsat reálný způsob přidělování učitelů do tříd vedením v pěti záměrně vybraných školách a objasnit jej v kontextu vnímání samotných učitelů. Zvolen byl design kvalitativního výzkumu a jako výzkumná strategie vícepřípadová studie a zakotvená studie. Sběr dat tvořila obsahová analýza školní dokumentace,...
Fakultní škola a její role v přípravě budoucích učitelů
Mošová, Alice ; Krčmářová, Tereza (vedoucí práce) ; Poche Kargerová, Jana (oponent)
V teoretické části se budu zabývat problematikou pedagogických praxí na vysokých školách a její rolí v přípravě budoucích učitelů. V praktické části budu formou dotazníků a rozhovorů hledat znaky kvalitní fakultní základní školy a pokusím se formulovat oblasti, ve kterých by mohla pedagogická fakulta fakultní základní školy více podporovat. Praktická část bude obohacena o případovou studii. KLÍČOVÁ SLOVA Základní škola, fakultní základní škola, fakultní učitel, vedení školy, pedagogická praxe, student učitelství
Klima školy
Novotná, Michaela ; Váňová, Miroslava (vedoucí práce) ; Janošová, Pavlína (oponent)
Ústředním tématem diplomové práce je problematika klimatu školy. Text je veden snahou vystihnout důležité rysy tohoto fenoménu a ukotvit jeho teoretický rámec. Práce je členěna do dvou částí: části teoretické a části praktické. Východiskem k pochopení klimatu je osvětlení základní terminologie, které se věnuje první kapitola teoretické části. Druhá kapitola se již podrobněji zabývá klimatem školy, jeho strukturou a vlivem. Třetí kapitola sleduje faktory a činitele, které klima školy ovlivňují. Největší prostor je pak věnován nejvýznamnějším spolutvůrcům klimatu, tedy žákům a učitelům. Poslední kapitola rozebírá různá kritéria, podle nichž je možné určit typ klimatu ve škole. Tato typologie uzavírá celou teoretickou část. Praktická část práce se věnuje výzkumnému šetření zaměřenému na vnímání školního klimatu z pohledu žáků, učitelů a rodičů na školách gymnaziálního typu v menším městě. Kromě samotné deskripce klimatu na sledovaných školách, věnuje se výzkumná část i porovnání klimatu mezi školami, a to jak z hlediska sledovaných oblastí, tak i z pohledu jednotlivých aktérů.
Efektivní komunikace mezi vedením školy a školskou radou
Páčová, Jana ; Trojanová, Irena (vedoucí práce) ; Kitzberger, Jindřich (oponent)
1 NÁZEV: (Efektivní) komunikace mezi vedením školy a školskou radou AUTOR: Jana Páčová KATEDRA (ÚSTAV): Centrum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. Irena Lhotková, Ph.D. ABSTRAKT: Předmětem bakalářské práce (Efektivní) komunikace mezi vedením školy a školskou radou je analyzovat způsoby komunikace mezi členy školských rad a vedením škol. Cílem je zjistit, které způsoby komunikace jsou používány nejčastěji, jaké jsou jejich klady a zápory, jaká frekvence komunikace a důvody komunikace mezi oběma stranami. Záměrem práce je pak na základě zjištěných údajů vyplývajících z provedeného výzkumu vytvořit doporučení, které poslouží k usnadnění komunikace a k volbě její vhodné formy. Teoretická část se zabývá vymezením pojmů komunikace, komunikační proces, druhy, formy a funkce komunikace, školská rada a vedení školy. Praktická část zpracovává výzkumné šetření prováděné formou dotazníku, který je sestaven na základě potvrzení či vyvrácení tří tvrzení. V závěru práce je vytvořeno doporučení pro efektivní komunikaci. KLÍČOVÁ SLOVA: Komunikace, školská rada, vedení školy
Metaanalýza závěrečných prací zabývajících se termínem kompetence
Svobodová, Kateřina ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Voda, Jan (oponent)
6 ABSTRAKT: Diplomová práce analyzuje závěrečné práce, a to jak bakalářské tak diplomové, obhájené na katedře Centra školského managementu Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy v Praze za období roku 2010 až 2012. Diplomová práce se zabývá metaanalýzou závěrečných prací zabývajících se termínem kompetence, a to zejména v oblasti vedení škol, tedy vedoucích a řídících pracovníků škol. Rešerše adekvátního rozsahu závěrečných prací tj. Osmi bakalářských a tří diplomových, se zaměří také na kompetence v oblasti personálního řízení ve školství. Pro práci bude využito kvalitativního způsobu zpracování, přičemž bude prováděna obsahová analýza textu a jeho interpretace, jejímž stěžejním efektivním metodickým nástrojem je komparace. Je nutné dodržet zásadu objektivity. Závěrečné práce nebudou hodnoceny, nýbrž objektivně srovnávány. Práce uvede případné delty tvrzení, jež nebyly zkoumány. Komparace se zaměří na nástroje zjištění, způsoby uchopení tématu, autorské styly apod. Výsledný model rešerše představí komparaci odborných vysokoškolských prací společného tématu kompetence v oblasti vedení škol, sumář poznatků daného tématu. KLÍČOVÁ SLOVA: Kompetence, kompetenční model, management, vedení školy, řízení a rozvoj lidských zdrojů.
Prameny práva pro oblast středního školství žřizovaného vyššími územně-samosprávnými celky
Krutská, Sylvie ; Kuba, Jaroslav (vedoucí práce) ; Matula, Miloš (oponent)
Práce se zabývá tématikou pramenů práva pro oblast středního školství zřizovaného vyššími územně-samosprávnými celky. Postupovalo se podle předem stanové osnovy: vymezení základních pojmů a metody, popis školského managementu a problematiky řízení středních škol, přehled právních předpisů a syntetizující závěr. V práci je největší význam kladen na právní předpisy, seznámení s nimi a přehledné roztřídění. Téma práce je neustále aktuální, protože se česká legislativa velice často mění, což způsobuje nepřehlednost v celém systému.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 24 záznamů.   začátekpředchozí15 - 24  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.