Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 196 záznamů.  začátekpředchozí133 - 142dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Jazyková analýza předpovědi počasí jako informačního komunikátu. Akční výzkum
Zítka, Martin ; Hájková, Eva (vedoucí práce) ; Janovec, Ladislav (oponent)
1 ABSTRAKT Diplomová práce s názvem Jazyková analýza předpovědi počasí je rozdělena na dvě části, a sice teoretickou a praktickou. V první seznamujeme čtenáře s obecnými poznatky z mediální oblasti: vymezujeme pojem mediální komunikace a popisujeme její specifika, věnujeme se mediálnímu produktu, jeho obsahu a významu. Poté volně přecházíme k mediálnímu publiku se zřetelem k žákovi jako ke zvláštnímu typu příjemce. Následuje charakteristika televizní předpovědi počasí v rámci mediální komunikace a analýza jejích typických výrazových prostředků. Celou část završuje popis školního kurikula, především mediální výchovy, neboť samotný výzkum probíhal ve školském zařízení a hlavní cíle byly na požadavcích kurikulárních dokumentů ČR postaveny. Praktická část představuje motivaci zkoumání a zvolenou metodu akčního výzkumu. Největším oddílem celku je část obsahující vyhodnocování a interpretaci výsledků dílčích aktivit, a to jak propedeutických, tak proaktivních s mediálním produktem. Mezi hlavní cíle práce patří tvorba a následná aplikace akčního plánu s návrhem činností pro učitele českého jazyka na druhém stupni ZŠ, konkrétně v 7. ročníku. Plán umožňuje: 1) vhodně zařadit televizní předpověď počasí do vyučování, 2) rozvíjet žákovu schopnost porozumění danému typu mediálního produktu, 3) zefektivnit žákovu práci s...
Výtvarná výchova jako východisko v procesu tvorby třídního vzdělávacího programu pro děti předškolního věku
Němcová, Jana ; Kafková, Helena (vedoucí práce) ; Novotná, Magdalena (oponent)
Název Výtvarná výchova jako východisko v procesu tvorby třídního vzdělávacího programu pro děti předškolního věku Abstrakt Teoretická část vymezuje pojmy výtvarná výchova, pracovní činnosti a výtvarné techniky v mateřské škole. Nastiňuje historické i současné představy o proměnách výtvarného tvoření dětí předškolního věku. Další část práce se zabývá východisky, kompetencemi, přípravou a samotnou tvorbou třídního vzdělávacího programu pro děti předškolního věku v dnešní mateřské škole. Empirická část se zabývá výzkumnou sondou u kolegyň z oboru učitelství pro mateřské školy a jejich zkušenostmi s tvorbou třídního vzdělávacího programu se zaměřením na globálnost, motivaci, integrované bloky programu. Praktická část pak představuje třídní vzdělávací program, jehož obsahem je celoroční projekt, který vychází z výtvarných prostředků a činností. Vzdělávací nabídku propojuje a celým projektem se prolíná jedno motivační téma, které děti motivuje i v ostatních oblastech vzdělávání. V další části je doložena návrhy činností i vazbami na jiné předměty, které z dětské výtvarné práce vycházejí, nebo k němu výtvarnými pracemi směřuje. Celý projekt uzavírá divadelní vystoupení, které vzešlo od dětí samotných. Klíčová slova Výtvarné činnosti, předškolní věk, třídní vzdělávací program, předškolní vzdělávání, techniky...
Proměny kurikula v maturitním oboru Gastronomie 65-41-L/01, předmětu Odborný výcvik
Haiklová, Jaroslava ; Marinková, Helena (vedoucí práce) ; Čapek Adamec, Martin (oponent)
Úvod Hlavním cílem práce je zachycení proměn kurikula předmětu odborný výcvik v oboru gastronomie. Práce sleduje celkové zasazení odborného výcviku do přípravy na povolání ve vybraných obdobích; obsahové naplnění odborného výcviku, možnosti realizace odborného výcviku z hlediska právního zakotvení a možnosti realizace kurikulární reformy v oboru gastronomie, a to vzhledem k uplatnění absolventů na trhu práce. První, teoretická část práce je věnována historickému vymezením pojmu gastronomie, jejímu historickému vývoji, a to od antického období až po její současný stav v České republice. Součástí této části práce je také charakteristika vývoje koncepce odborného vzdělávání ve středním školství a tzv. kurikulární reforma v České republice. V druhé, praktické části práce provedeme snahu o shrnutí předložených informací v prvé části práce a předvedení jejich aplikace a dopadu na současnou podobu odborného vzdělávání ve středním školství v České republice.
Komparace současné francouzské a české mateřské školy ve vybraných aspektech
Obdržálková, Marie ; Uhlířová, Jana (vedoucí práce) ; Kropáčková, Jana (oponent)
Název práce: Komparace současné francouzské a české mateřské školy ve vybraných aspektech Autor: Marie Obržálková Katedra: Katedra primární pedagogiky Vedoucí bakalářské práce: doc. PhDr. Jana Uhlířová, CSc. Abstrakt: Cílem této práce je komparace současné francouzské a české mateřské školy ve vybraných aspektech. Těmi jsou cíle a pojetí předškolního vzdělávání a režim běžného dne jedné třídy mateřské školy. Práce má dvě části, teoretickou a empirickou. Teoretická část pojednává o zakotvení mateřských škol ve vzdělávacím systému, pojetí dítěte, podmínkách péče o předškolní děti a důkladně analyzuje a srovnává legislativní dokumenty vzdělávání Francie a České republiky. Obsahuje i překlad vybraných částí kurikula z francouzského originálu. Empirická část je založena na pozorování a srovnání průběhu dne a podmínek, v nichž probíhá předškolní vzdělávání. Komparace sledovaných aspektů ukazuje rozdíly v pohledu na dítě a v aplikování teoretických dokumentů do praxe jak ve Francii, tak v České republice. Klíčová slova: komparace, systém předškolní výchovy ve Francii, mateřská škola, vzdělávací cíle, kurikulum, režim dne, pojetí dítěte
Příčiny poklesu čtenářství, jejich analýzy a možnosti nápravy
Kohoutová, Simona ; Krykorková, Hana (vedoucí práce) ; Běhalová, Andrea (oponent)
Diplomová práce zkoumá příčiny poklesu čtenářství, zabývá se jejich analýzou a možnostmi nápravy. Teoretická část seznamuje s pojmem čtenářské gramotnosti, sleduje současný stav čtenářství, vychází z poznatků výzkumů. Analyzuje Rámcový vzdělávací program v úzkém vztahu se čtenářskou gramotností, čerpá z relevantních teoretických základů, představuje čtenářské strategie, metody a programy, které podporují zmíněnou oblast. Za důležité činitele v rozvoji gramotnosti pokládá rodinu, školu, učitele a významnou motivaci. V orientačním empirickém šetření se zaměřuje na obsahovou analýzu Školních vzdělávacích programů a přístup pedagogů v podpoře čtenářské gramotnosti. Poukazuje na rozvíjení čtenářství v jednotlivých vzdělávacích oblastech u starších žáků druhého stupně základní školy.
Pojem evoluce a jeho vnímání u žáků základních a středních škol
Müllerová, Lucie ; Teodoridis, Vasilis (oponent) ; Pavlasová, Lenka (oponent)
Rigorózní práce se zabývá pojetím evoluční tématiky ve školách a v učebnicích. Představuje školské systémy a kurikulární dokumenty Anglie, Skotska a České republiky, na základě kterých byla v těchto státech provedena analýza učebnic biologie, jež byla zaměřena na evoluční tématiku. Celkem bylo ve výzkumu zahrnuto 62 učebnic od 27 různých nakladatelů. Komparativní SWOT analýza těchto učebnic ukázala, že v Anglii, Skotsku a v České republice se zásadně odlišuje podání celého předmětu biologie, což se samozřejmě odráží i při interpretaci studované evoluční problematiky. V důsledku toho byl v České republice proveden dotazníkový průzkum, který mapuje vědomosti a osobní názory žáků druhého stupně základních škol, víceletých gymnázií a čtyřletých gymnázií. Výzkumu se zúčastnilo celkem 586 žáků. Bylo zjištěno, že v kontextu s evolučními procesy žákům dělají problémy i běžně používané biologické, resp. evoluční pojmy (tj. např. přizpůsobení organismů, vývoj organismů) a na druhou stranu někteří z nich dokáží bez problému definovat i složitější evoluční témata (např. neodarwinismus). Osobní názory žáku na problematiku evoluce jsou poměrně rozmanité. Někteří se o danou oblast vůbec nezajímají, jiní mají k evoluční tématice mnoho otázek. Některé dotazy jsou oprávněné, jiné vyplývají v podstatě z nepochopení...
Kurikulární reforma v ČR a na Slovensku a její komparace z hlediska právního zakotvení, průběhu a postojů pedagogických pracovníků
Marešová, Pavla ; Kitzberger, Jindřich (vedoucí práce) ; Trojan, Václav (oponent)
Hlavním cílem práce je zjištění shod a odlišností kurikulární reformy v ČR a na Slovensku z hlediska právního zakotvení, průběhu a postojů pedagogických pracovníků k příslušným změnám. Jako výzkumná metoda byla použita kombinace kvalitativního a kvantitativního výzkumu, tj. textová analýza dokumentů (právní normy, koncepční i strategické dokumenty) a dotazníkové šetření (názory a postoje pedagogických pracovníků). Respondenti pro dotazníkové šetření byli vybráni stratifikovaným výběrem tak, aby zahrnovali vedoucí pedagogické pracovníky i řadové učitele, základní i střední školy, a to v obou zemích. Z komparace vyplynulo, že průběh kurikulární reformy byl v obou zemích velmi podobný, ačkoliv na Slovensku probíhal s menším časovým odstupem. Rámcové vzdělávací programy v ČR a státní vzdělávací programy na Slovensku shodně uvádí povinný rámec vzdělávaní prostřednictvím vzdělávacích cílů, kompetencí, výsledků vzdělání a obsahu vzdělávání. Obsahově však mezi nimi existují i odlišnosti. Kvantitativní výzkum prokázal nižší míru akceptace reformy v ČR oproti Slovensku, s čímž souvisí i nižší míra obeznámenosti pedagogických pracovníků v ČR. Míra podpory v oblasti metodické, materiální a finanční je v obou zemích podobná. Respondenti v obou zemích se shodli, že nejvýraznější změnou, kterou přinesla kurikulární...
Výchova ke zdravému životnímu stylu na vybraných středních školách
Šímová, Michaela ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Kovaříková, Miroslava (oponent)
NÁZEV: Výchova ke zdravému životnímu stylu na vybraných středních školách ABSTRAKT Diplomová práce se zabývá problematikou zdravého životního stylu u žáků na středních školách. Cílem práce je zjistit informovanost, respektive úroveň znalostí, postoje a vnímání skrytého kurikula školy korespondující s oblastí zdravého životního stylu. Teoretická část se věnuje rozboru pojmu zdraví a zdravý životní styl, obsahuje pohled na kurikulární dokumenty související se vzdělávací oblastí Vzdělávání pro zdraví a dále se zaměřuje na učitele jakožto na významnou složku ovlivňující žáky při utváření vztahu a dodržování zásad vztahující se ke zdravému životnímu stylu. Praktická část mapuje úroveň znalostí žáků, míru dodržování zásad zdravého životního stylu a míru vnímání skrytého kurikula, jenž na žáky v prostředí školy působí. Na základě výsledků výzkumného šetření je v práci uveden návrh námětu pro inspiraci výchovy ke zdraví, které lze při pedagogické praxi využít.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 196 záznamů.   začátekpředchozí133 - 142dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.