Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 23 záznamů.  začátekpředchozí13 - 22další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vliv mediálního pokrytí období světových epidemií na společnost (na příkladu virů ebola a zika)
Staňková, Nikola ; Moravec, Václav (vedoucí práce) ; Trunečková, Ludmila (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje vlivu médií na společnost během epidemií virů ebola (v letech 2014-2016) a zika (v roce 2016). Teoretická část charakterizuje základní pojmy a stručně popisuje průběh obou epidemií. Následně předkládá teoretický základ k problematice vlivu mediálních sdělení na publikum, na společnost a na farmaceutický průmysl. Krátce také rozebírá úpravu referování o nemocech ve vybraných kodexech (v kodexu veřejnoprávní České televize, v kodexu britské veřejnoprávní televize BBC a v kodexu Asociace televizních organizací ČR). V praktické části jsou poznatky z části teoretické aplikovány do případové studie, kde jsou analyzovány audiovizuální zpravodajské příspěvky České televize a televize Nova během epidemií eboly a ziky. Práce si všímá četnosti a frekvence příspěvků ve sledovaném období, zajímá se o charakter zpráv, jejich jazykovou úpravu i hosty, kteří v příspěvcích vystupují. Analýza je doplněna o popis redakční práce v obou televizích. Následně jsou na základě výsledků průzkumů veřejného mínění vybrány nejviditelnější vlivy, které mediální pokrytí vyvolalo u publika, a na základě rozhovorů s odborníky charakterizovány účinky, které zpravodajství o epidemiích vyvolalo ve farmaceutickém průmyslu. Závěr je věnován návrhu úpravy, která by v podobných situacích eliminovala výskyt...
Nastolování agendy v tématu uprchlictví: Analýza vztahu vystavení mediálním obsahům a pociťované důležitosti tématu
Michalová, Lea ; Remr, Jiří (vedoucí práce) ; Soukup, Petr (oponent)
Diplomová práce se věnuje analýze vztahu vystavení mediálním obsahům o uprchlictví a pociťované důležitosti tohoto tématu. V práci je zvolen kombinovaný výzkumný design podle schématu QUAN → qual. V kvantitativní části je modelován vliv vystavení obsahům o uprchlictví na vnímání důležitosti tématu na datech sledovanosti televize a čtenosti periodického tisku při kontrole sociodemografických charakteristik respondenta. K nalezení vlivu byla použita binární logistická regrese. Analýza ukazuje, že vystavení obsahům o uprchlictví má skutečně vliv na míru důležitosti tématu pro respondenty. Do tohoto vztahu ovšem vstupují další proměnné, které modely nedokáží zachytit. Navazuje kvalitativní výzkum ve formě hloubkových rozhovorů, který byl použit pro doplnění zjištění z kvantitativní části. Z rozhovorů vyplynulo, že si jsou lidé vědomi zejména vlivu médií na to, o čem přemýšlí či se baví se svým okolím. Média mají podle některých dotazovaných silnější vliv u témat, jako je uprchlictví a imigrace, se kterými nemají dotazovaní osobní zkušenost, a jsou odkázáni na informace právě z médií. Kromě médií může mít na vnímání důležitosti vliv například hodnotová orientace respondenta, jeho životní zkušenost, sociální okolí nebo kritičnost přijímání zpráv.
Didaktický potenciál časopisu Mateřídouška při realizaci mediální výchovy na prvním stupni základní školy
Valná, Martina ; Šťastná, Lucie (vedoucí práce) ; Wolák, Radim (oponent)
Diplomová práce se zabývá didaktickým potenciálem časopisu Mateřídouška, zejména možnostmi jejího uplatnění při realizaci mediální výchovy na prvním stupni základní školy. První část práce se zaměřuje na teoretické poznatky týkající se psychického vývoje dítěte, čtenářské i mediální gramotnosti a mediální výchovy jako jednoho z průřezových témat Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. V druhé části práce je provedena stručná analýza časopisů pro děti mladšího školního věku. Následně se práce věnuje nejdéle vycházejícímu časopisu pro děti mladšího školního věku - časopisu Mateřídouška. Při analýze jsou využity poznatky představené v teoretické části práce. Důraz je při analýze kladen především na didaktický potenciál Mateřídoušky. Cílem práce je zjištění, zda by mohlo být periodikum Mateřídouška využito při realizaci mediální výchovy na prvním stupni základní školy.
Mediální reprezentace úspěšné ženy podle českých ženských lifestylových časopisů od roku 1989 až 2012
Štěrbová, Lucie ; Trampota, Tomáš (vedoucí práce) ; Šťastná, Lucie (oponent)
Práce se ve své teoretické části zabývá tématem časopisů pro ženy v Česku. V úvodních kapitolách nabízí jejich stručnou charakteristiku, rozdělení a historii ženských časopisů v Československu a později v Česku. Popisuje aktuální stav na českém časopiseckém trhu, rozvrstvení publika ženských časopisů, popisuje obecně vliv médií a aplikuje tyto teoretické poznatky na ženské časopisy. Významnou kapitolou je potom kapitola Media a gender, kde vysvětluji pojem gender, porovnávám mužské a ženské časopisy a uvádím kritiku ženských časopisů z genderového pohledu. Metodologická část je vhled do výběru metody a výběru vzorků, poskytuje i základní charakteristiku zkoumaných titulů. Výzkumná část popisuje, jak vypadá reprezentace úspěšné ženy na stránkách ženských časopisů, jak se od sebe v tomto jednotlivé časopisy liší a jakým způsobem se obraz úspěšné ženy proměnil ve zkoumaném období.
Vliv českých deníků na knižní trh v roce 2012
Novák, Vít ; Halada, Jan (vedoucí práce) ; Čeňková, Jana (oponent)
V úvodu této práce přibližuji současný stav českého knižního trhu, způsob jeho fungování a výsledky nakladatelů. Snažím se také najít odpovědi na otázky týkající se různých etických a morálních dilemat, a to jak v odborné literatuře, tak na základě osobních rozhovorů s odborníky na dané téma. Cílem práce je zjistit, jakým způsobem významné české deníky ovlivňovaly knižní trh v roce 2012. K tomu jsem se rozhodl využít analýzu mediálního obsahu, kterou napřed podrobně představím a následně popíši a okomentuji její výsledky. Vliv médií na knižní trh dokreslí i názorný experiment provedený ve spolupráci s jedním z nakladatelů.
Vliv značek na módní a lifestyle blogy
Cirhanová, Jiřina ; Křeček, Jan (vedoucí práce) ; Vochocová, Lenka (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje módním a lifestylovým blogům a vlivu oděvních značek a médii propagovaného ideálu krásy na ně. Cílem práce je zjistit, jaký druh značek převažuje u oblíbených bloggerů a zda u nich převažuje určitý typ vzhledu. Toto je zkoumáno za pomocí kvantitativní obrazové analýzy po vzoru Gillian Rose a po vzoru výzkumu Catherine Lutz a Jane Collins na fotkách pocházejících z webových stránek, kde se bloggeři sdružují a kde jsou hierarchizováni: Lookbook, Chictopia a Bloglovin'. Bloggeři jsou totiž názorovými vůdci v rámci komunity svého blogu a marketingovým oddělením se vyplatí spolupracovat s bloggerem, který své publikum dokáže efektivně oslovit. Značky hrají v životě některých lidí důležitou roli, protože podle nich vypovídají o charakteru svého uživatele. V současnosti ve světě vládne eurocentrický ideál krásy a ideál štíhlosti, který je, zejména ženám, vnucován skrze média. Štíhlost je v reklamách spojována s atraktivitou a úspěšností, což je přenášeno i do reálného života lidí. Ze závěrů této diplomové práce vyplývá, že mezi úspěšnými bloggery jsou nejčastěji štíhlé osoby, europoidní rasy a nejčastěji jde o ženy. V příspěvcích s osobním stylem bloggerů, se nejčastěji vyskytovaly oděvní řetězce, ale bylo možné se setkat i s několika luxusními značkami. Klíčová slova Módní...
Srovnání struktury témat v časopise Mateřídouška v době normalizace a v 90. letech
Budská, Kateřina ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Knapík, Jiří (oponent)
Bakalářská práce se zabývá srovnáním struktury témat v časopise Mateřídouška v době normalizace a po změně politického režimu v 90. letech. Obsahuje podrobnou obsahovou analýzu témat nalezených v časopise ve zvolených letech. Pro účely analýzy byly vybrány dva ročníky z období normalizace a dva ročníky vydávané po nástupu demokracie, konkrétně se jedná o ročníky č. 28 (1971/1972), č. 45 (1988/1989), č. 48 (1991/1992) a č. 55 (1999). Cílem práce je zjistit, jakým způsobem se od sebe ročníky lišily a tyto odlišnosti popsat a zhodnotit. Úvodní část práce zahrnuje informace o smyslu a cíli práce a o metodologii, která byla použita. V teoretické části je zahrnut výklad základních mediálních a psychologických pojmů, které s výzkumem souvisí: dětský čtenář, socializace jedince, agenda setting a sociální konstrukce reality. Dále jsou zde uvedeny informace o historickém kontextu, ve kterém vycházely jednotlivé zvolené ročníky, a část, která se zabývá portfoliem dětských časopisů v každém ze zvolených let a postavením časopisu Mateřídouška mezi nimi. Část obsahuje i celkovou stručnou historii časopisu Mateřídouška od jeho vzniku po současnost. Analytická část potom nabízí samotnou obsahovou analýzu, její podrobný výchozí popis a výsledky výzkumu. Blíže seznamuje s jednotlivými tématy, jejich charakteristikou a...
Vliv televizních reklam na děti mladšího školního věku
Pichalová, Denisa ; Koudelková, Petra (vedoucí práce) ; Strielkowski, Wadim (oponent)
Bakalářská práce s názvem "Vliv televizních reklam na děti mladšího školního věku" zkoumá, jak využití psychologie v reklamě ovlivňuje spotřebitele, kterými jsou děti ve věku 6 až 11 let. V úvodu teoretické části je definován pojem reklama, její cíle a historie. Následující kapitola seznamuje se souvislostmi a propojením oborů psychologie a reklamy. Součástí práce je psychologická analýza reklamy a vysvětlení pojmů, které souvisí s jejím přijímáním a popis vývoje percepčních schopností dítěte ve věku školního dětství. Praktická část se soustřeďuje na popis tvorby výzkumu a prezentaci zjištěných výsledků. V neposlední řadě se práce věnuje praktické analýze televizních reklam, které respondenti zvolili za své nejoblíbenější. Tento krok odhaluje vlastnosti reklamy, které ji činí z pohledu dítěte jedinečnými. Cílem práce je získání poznatků v preferencích dětských diváků a jejich implementaci do návrhu tvorby účinné reklamy pro děti. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Mediální obraz farmářských trhů
Pokorná, Kateřina ; Macků, Lucie (vedoucí práce) ; Zábrodská, Kristina (oponent)
Cílem bakalářské práce "Mediální obraz farmářských trhů" je popsat vývoj mediálního obrazu pražských farmářských trhů, jak jej prezentovala MF DNES v roce 2010 a v první polovině roku 2011. Výzkum proběhl kombinací kvantitativní a kvalitativní analýzy a ankety mezi návštěvníky trhu. Výsledkem je srovnání tří analyzovaných období se zaměřením na vývoj hodnocení fenoménu farmářských trhů a prezentaci problémů, které jejich konání doprovázely. V analýze se ukázalo, že mediální obraz byl v roce 2010 nekritický. Články o farmářských trzích byly výrazně pozitivní a prezentovaly pouze kladné ohlasy. Trhy byly také spojovány s politikou jednotlivých městských částí, kterým byla přikládána zásluha za jejich založení. Přestože deník v první polovině roku 2011 začal informovat o problémech trhů, anketa mezi návštěvníky trhů ukázala, že negativní zprávy jejich nákupní chování a důvěru v trhy neovlivnily.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 23 záznamů.   začátekpředchozí13 - 22další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.