Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 204 záznamů.  začátekpředchozí128 - 137dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.04 vteřin. 
Osobnostní rozvoj žáků prostřednictvím výtvarných aktivit v praktické škole dvouleté
Koubská, Patricie ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
Práce se snaží o porozumění a lepší vhled do dospívání a zajímá se o možnosti formování osobnosti mladého člověka s mentálním postižením. Na základě kvalitativního výzkumu se snaží popsat rozvoj dílčích aspektů osobnosti u skupiny osob v Praktické škole dvouleté. Dílčí témata rozvoje osobnosti jsou rozpracovaná na základě průřezového tématu Osobnostní a sociální výchovy do výtvarné výchovy, kde využívají přínosu umělecké činnosti, prožitku a reflexe jako formativního prvku při utváření osobní identity ve výchovně-vzdělávacím procesu. Práce popisuje cesty, které usnadňují sebepoznání, upevňují sebepojetí, působí oblasti psychohygieny a pomáhají odhalovat skryté potenciály, které zpřesňují a zaostřují životní směřování mladého člověka s mentálním postižením na prahu dospělosti. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Sledování rizikového chování studentů na vybraných školách
Hanzalová, Pavlína ; Váchová, Alena (vedoucí práce) ; Hanušová, Jaroslava (oponent)
Tato bakalářská práce sleduje míru výskytu problémového chování u žáků vybraného učiliště a gymnázia. Cílem práce je získání základních informací o tom, v jakém rozsahu a jaké sociálně patologické jevy se u studentů středních škol nejčastěji objevují, získané poznatky vyhodnotit a následně výsledky porovnat mezi vybranými školami. Jako výzkumný nástroj bylo v práci použito dotazníkové šetření. Anonymní dotazníky byly vyplněny studenty vybraného středního odborného učiliště a gymnázia. Teoretická část je věnována dospívání, základním pojmům týkajícím se rizikovému chování, užívání návykových látek, záškoláctví, šikaně a možnosti prevence rizikového chování. Praktická část se zaměřuje na srovnání vybraného rizikového chování na dvou vybraných školách. Na základě získaných informací bylo vypracováno doporučení pro ředitele a metodiky prevencí, na které rizikové chování by se měli v rámci prevence na vybraných školách zaměřit.
Životní hodnoty u žáků 8. a 9. tříd
Florianová, Veronika ; Procházková, Jana (vedoucí práce) ; Vágnerová, Marie (oponent)
Diplomová práce "Životní hodnoty u žáků 8. a 9. tříd" pojednává o životních hodnotách ve složitém období dospívání. Zabývám se především mládeží ve věku od 13 do 15 let, což odpovídá 8. a 9. třídě základního vzdělání či tercii a kvartě na víceletém gymnáziu. V práci se zaměřuji především na hodnoty a hodnotové žebříčky jedinců, zmiňuji možné vlivy působící na hodnoty a vysvětluji některé pojmy související s hodnotami nebo vysvětlující hodnoty. Specifikuji období dospívání, socializaci jedinců do společnosti a vazby k rodině. Zamýšlím se nad představami dospívajících o budoucnosti. V praktické části se zaměřuji na porovnání životních hodnot u žáků ze základní školy a u žáků z gymnázia. Pro porovnání využívám dotazníkové šetření, které doplňuji odborným názorem učitelů a profesorů ze zmiňovaných škol. Zjišťuji, zda se jejich hodnoty, hodnotové žebříčky, představy o budoucnosti a podpora rodičů nějak významně liší, či zda je významnější rozpor v těchto oblastech u odlišného pohlaví.
Problematika sebepoškozování u dospívajících ve srovnání běžné školy a výchovného zařízení
Zimmermannová, Táňa ; Arnoldová, Anna (vedoucí práce) ; Langer, Marketa (oponent)
A b s t r a k t ZIMMERMANNOVÁ, Táňa. Problematika sebepoškozování u dospívajících ve srovnání běžné školy a výchovného zařízení. Praha: Husitská teologická fakulta Univerzity Karlovy, 2014. s. 80. Diplomová práce. Tato práce se zabývá fenoménem sebepoškozování u dospívajících, a to nejen z hlediska jeho prevalence u běžné a problematické mládeže, ale také z hlediska profesionálů, kteří s mládeží pracují. Výzkumná část práce je proto rozdělena do dvou částí. První mapuje výskyt sebepoškozování u žáků běžné střední školy ve srovnání s klienty etopedického - Dětského domova se školou (DDŠ) v Chrudimi a je zpracována pomocí standardizovaného dotazníku Self-Harm Invetory (SHI, 1998). V této části výzkum prokázal, že mezi běžnou populací a problematickou mládeží se nevyskytuje žádný významnější rozdíl v četnosti výskytu problematického chování; pouze u typicky sebepoškozujících praktik se dané projevy vyskytovaly téměř trojnásobně častěji u klientů DDŠ než u žáků běžné SŠ. Druhá výzkumná část byla zaměřena na odhalení znalostí a z nich vycházejících kompetencí pedagogických pracovníků k intervenci sebepoškozujícího chování u mládeže. Z porovnání kompetencí profesionálů v běžné škole (učitelů) a v DDŠ (učitelů a vychovatelů) za využití speciálně pro tento účel vytvořeného dotazníku Self-Injury Survey (SSI, 2007)...
Rizikové chování u dětí školního věku a možnosti školy je ovlivnit
Doubalová, Jana ; Matoušek, Oldřich (vedoucí práce) ; Večerka, Kazimír (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na zkušenosti žáků šestých a devátých tříd základních škol ve Dvoře Králové nad Labem s projevy rizikového chování. Teoretická část vymezuje pojmy vztahující se k období dospívání, rizikového chování a prevenci. Dále se zabývá postupy při výskytu rizikového chování na základních školách. Praktická část prezentuje výsledky vlastního empirického šetření a nese znaky kvantitativního výzkumu. Cílem výzkumného šetření bylo zjistit, v jaké míře mají žáci 2. stupně základních škol ve Dvoře Králové nad Labem osobní zkušenost s rizikovým chováním. Nástrojem metody sběru dat byl dotazník. Výsledky výzkumného šetření budou přínosem v prevenci rizikového chování na základních školách ve Dvoře Králové nad Labem.
Nutriční chování dospívajících a jejich znalosti o výživě jako výsledek nižšího sekundárního vzdělávání
Šotková, Veronika ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Kovaříková, Miroslava (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na stravování dospívajících a jejich znalostmi o výživě. V teoretické části je charakterizován bio-psycho-sociální vývoj dospívajícího jedince. Z hlediska nutričního chování jsou zde uvedeny faktory, které mohou ovlivnit stravovací návyky jedince, a výživová doporučení určená pro dospívající jedince. Zařazeny jsou do teoretické části data z výzkumů zaměřených na nutriční chování dospívajícího prováděná v rámci České republiky a důsledky nedostatečné a nadměrné výživy. V poslední části je objasněna implementace témat výživy do Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání a uvedeny vybrané výukové programy a projekty zaměřené na podporu zdravého stravování, určené pro školy. Cílem praktické části je zmapovat, jak se stravují a jaké mají znalosti žáci osmých a devátých ročníků druhého stupně tří vybraných pražských základních škol a žáci třetích a čtvrtých ročníků nižšího stupně dvou vybraných pražských osmiletých gymnázií. K ověření tohoto cíle je využito kvantitativní metody dotazníkového šetření a kvalitativní metody analýzy školních vzdělávacích programů jednotlivých škol. Bylo zjištěno, že znalosti vybraného výzkumného vzorku žáků nemají velký vliv na jejich stravování. KLÍČOVÁ SLOVA: dospívání, výživa, nutriční chování, rámcový vzdělávací program pro...
Povědomí dívek a chlapců vybraných středních škol o povinnostech plynoucích jim z rodinného práva
Kučerová, Alena ; Hanušová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Kučírek, Jiří (oponent)
Výzkumná studie je zaměřena na povědomí dospívajících o povinnostech dítěte plynoucích z českého rodinného práva. Hlavním cílem je, pomocí analýzy znění jednotlivých ustanovení právní úpravy povinností dítěte v zákoně č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, zjistit faktické povědomí dospívajících o těchto povinnostech. Dílčími cíli je pak zjistit, zda povinnosti, dle jejich názoru, plní v praxi, získaná data porovnat a předložit konkrétní návrh výuky této problematiky, včetně navržení jeho zapracování do školních vzdělávacích programů vybraných škol. Výzkumné šetření je uskutečněno se vzorkem 120 šestnácti - osmnáctiletých studentek a studentů Obchodní akademie a Střední průmyslové školy v Praze, formou empirického šetření, metodou kvantitativní, prostřednictvím dotazníkového šetření písemnou formou. Vyplývá z něho, že ačkoliv dospívající nemají faktické povědomí o povinnostech plynoucích jim z rodinného práva, tyto povinnosti, dle jejich mínění, v praxi plní. Komparace výsledků šetření pak prokázala, že mezi daty získanými z vybraných škol nebyly, na hladině 5 %, zjištěny statisticky významné rozdíly. Závěrem je navržen projekt výuky dané problematiky, jako rozšíření učiva o právech dítěte, včetně jeho zapracování do školních vzdělávacích programů vybraných škol.
Arturo a Agostino: srovnání chlapeckých protagonistů děl Morantové a Moravii
Šupíková, Barbora ; Flemrová, Alice (vedoucí práce) ; Čaplyginová, Olga (oponent)
Práce má komparativní charakter a zaměřuje se na srovnání postav chlapeckých hrdinů románu L'isola di Arturo Elsy Morantové a novely Agostino Alberta Moravii s důrazem na iniciační tematickou linii obou děl. V jednotlivých kapitolách jsou srovnávány podobnosti a odlišnosti děl a jejich protagonistů. Současně jsou porovnávány přístupy autorů k podobnému tématu i stylistická volba jejich zpracování. Po úvodním představení autorů, jejich děl a zasazení do dobového literárního kontextu se práce věnuje komparaci děl a následně komparaci jejich protagonistů Artura a Agostina. V první části jsou díla zkoumána z pohledu narativní struktury, prostředí, ve kterém se odehrávají, časového ukotvení a role, kterou v nich hraje vypravěč. Jednotlivé kapitoly druhé části se věnují rodinným vztahům protagonistů, jejich dospívání a uvědomování si vlastní sexuality a jejich vnitřnímu světu. Obě díla jsou napsána formou románu a popisují složitou cestu dospívajících chlapců směrem k dospělosti. Příběhy Artura i Agostina jsou odlišné, přesto lze najít řadu styčných bodů zejména v jejich psychickém prožívání dospívání. Další styčné body lze najít v uchopení tématu oběma autory. V obou dílech se prolínají různé linie a různé postupy, přičemž společný je jim sjednocující tematický prvek.
Chovají se budoucí zdravotníci zdravě? Prevalence užívání návykových látek u studentů střední zdravotnické školy
Svobodová, Pavla ; Vacek, Jaroslav (vedoucí práce) ; Vopravil, Jiří (oponent)
Východiska Rizikové chování u studentů střední zdravotnické školy - budoucích zdravotníků v přímé a nepřímé péči o pacienty a jejich přístup k návykovým látkám Formulace cíle, případně výzkumných otázek Zmapovat prevalenci, frekvenci a druhy užívaných návykových látek u studentů SZŠ pomocí následujících výzkumných otázek: Jaký je rozdíl v prevalenci užívání návykových látek u studentů v přímé péči o pacienty (obor zdravotnický asistent) a u studentů v nepřímé péči o pacienty (obor zdravotnické lyceum)"? Je prevalence užívání návykových látek (alkoholu, měkkých a tvrdých drog) u studentů zdravotnických oborů v souvislosti s jejich budoucím povoláním s přibývajícím věkem/ročníkem nižší/vyšší? Popis použitých metod Sběr dat probíhal u studentů denní formy studia dané střední školy kvantitativní metodou pomocí dotazníkového šetření v programu Google Docs (Google Forms) s celkově 18 ti otázkami, 15 z nich byly převzaty z ESPAD (Průzkum projektu Evropské školní studie o alkoholu a jiných drogách), úvodní tři otázky charakterizující obor studia, ročník a věk vytvořila autorka. Získána data byla zpracována popisně statisticky na základě analýzy odpovědí dle výzkumných otázek. Hlavní získané výsledky Z výzkumného šetření vyplývá, že obor zdravotnický asistent - ZA, který bude v budoucnu pečovat o pacienty v...
Analýza vlivu online chování na skutečný život
Hrubý, Martin ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Šmejkalová, Jiřina (oponent)
Diplomová práce se věnuje analýze vlivu online chování na skutečný život. Je rozdělena na teoretickou (1.-3. kapitola) a praktickou část (4.-7. kapitola). První kapitola představuje aktuální trendy a celkový úvod do tématu sociálních sítí, internetu, online komunikace a seznamování. Ve druhé kapitole jsou představeny hlavní formy kybernetického asociálního jednání. Třetí kapitola se zaměřuje na proces socializace, dospívání z pohledu vývojové psychologie a jednotlivé myšlenkové a behaviorální vzorce pronikající z virtuální reality do skutečného světa. Praktická část se ve čtyřech kapitolách věnuje jednotlivým formám výzkumu, který měl potvrdit stanovené hypotézy a informace uvedené v teoretické části. Pro jednotlivé výzkumy byly využity metody kvantitativního dotazníku mezi studenty střední školy, kvalitativního výzkumu formou polo-strukturovaného rozhovoru s pedagogy a kvantitativní obsahové analýzy pedagogického periodika. Čtvrtá kapitola je teoretickým uvedením do metodik všech použitých výzkumů. V páté, šesté a sedmé kapitole jsou zdokumentovány jednotlivé části výzkumu, částečně potvrzeny některé hypotézy a následně interpretovány výsledky výzkumné části.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 204 záznamů.   začátekpředchozí128 - 137dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.