Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 33 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Podmínky vstupu do funkce ředitele ve vybraných evropských zemích
Vondráčková, Stanislava ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Tureckiová, Michaela (oponent)
Diplomová práce se zabývá podmínkami vstupu do funkce a přípravou ředitele školy ve vybraných evropských zemích. V teoretické části se věnuje současné situaci ředitelů škol, jejich možné profesní podpoře a přípravě před vstupem do funkce. Zabývá se i rolí ředitele školy, kompetencemi a procesem získávání a výběru ředitelů škol. Výběr kvalitních ředitelů škol a jejich příprava, mohou významně ovlivnit efektivitu škol a kvalitu vzdělávaných. Z toho důvodu jsme zjišťovali, jaké podmínky pro vstup do funkce ředitelé škol mají a zda se jejich příprava a proces náboru mění. Ve vybraných evropských zemích jsme popsali a komparovali proces získávání, výběru a přípravy ředitelů škol v letech 1994 až 2012. Výsledky, které přinášíme, ukazují na měnící se roli ředitele školy, rostoucí požadavky na práci ředitele školy, zvyšující se význam přípravy a vzdělávání budoucích ředitelů škol i potřebu přilákat do škol talentované vůdce. I když jsou podmínky vstupu do funkce ředitele školy ve vybraných evropských zemích různé a v mnoha případech specifické, některé problémy, které řeší, jsou podobné. Z toho důvodu mohou výsledky přinést podněty i inspiraci pro současné i budoucí ředitele škol a pro všechny, které vzdělávání zajímá. KLÍČOVÁ SLOVA: ředitel školy, změny, evropské země
Smlouva o obchodním zastoupení
Leitmančík, Ondřej ; Patěk, Daniel (vedoucí práce) ; Čech, Petr (oponent)
Resumé Tato práce pojednává o zákonné úpravě smlouvy o obchodním zastoupení dle zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, se zaměřením na porovnání změn mezi právní úpravou smlouvy o obchodním zastoupení obsaženou v zákoně č. 513/1991 Sb., obchodní zákoník, a právní úpravu smlouvy o obchodním zastoupení dle zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. I když je hlavní náplní práce popis a rozbor provedených změn, práce se také, alespoň okrajově, dotýká praktického užití smlouvy o obchodním zastoupení, když pojednává mimo jiné o tzv. švarcsystému. Cílem práce je popsat změny, které byly provedeny zákonem č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a které byly vysvětleny důvodovou zprávou k zákonu č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a dále pak poukázat na ty změny, o kterých se tato důvodová zpráva nezmiňuje. Práce je členěna do pěti kapitol, přičemž první čtyři kapitoly postupně popisují jednotlivé provedené změny a případné problémy, které se mohou objevit. Závěrečná, tedy pátá, kapitola pojmenovaná "Další informace vztahující se ke smlouvě o obchodním zastoupení" se od ostatních kapitol liší tím, že nepopisuje změny zákonné úpravy, ale věnuje se praktickým problémům užití smlouvy o obchodním zastoupení, o kterých bylo dle autora této práce nutné pojednat. Jedná se o problémy rozpoznání smlouvy o obchodním zastoupení od...
Příprava ke konkurzu na pracovní pozici ředitele mateřské školy
Berková, Pavla ; Urbanová, Eva (vedoucí práce) ; Svobodová, Zuzana (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá přípravou uchazeče ke konkurznímu řízení na pracovní pozici ředitele mateřské školy, zejména tvorbou koncepce rozvoje vybrané školy. V teoretické části je nejprve definována pojmem ředitel školy jako statutární zástupce organizace. Dále je popsáno, jaký by měl být ředitel, aby mohl úspěšně vést školu, jeho manažerské funkce a celkový kompetenční model v rámci výkonu jeho funkce. Je zde vymezen pojem management a manažer jako vedoucí pracovník ve školství. V další kapitole je objasněno, za jakých podmínek je ředitel jmenován do funkce a jaké požadavky musí splňovat uchazeč o pracovní místo vedoucího pracovníka. V práci je popsáno samotné konkurzní řízení a jeho legislativní rámec, kdy a za jakých podmínek se konkurz může uskutečnit. V této práci je zdůrazněna tvorba koncepce rozvoje organizace sloučených jednotlivých mateřských škol (MŠ) a je zde popsána definice vize organizace. V praktické části jsou analyzovány jednotlivé MŠ sloučené do jedné organizace. Jsou zde porovnávány jejich silné a slabé stránky, také rizika a faktory ovlivňující rozvoj školy. Výzkum probíhal formou rozhovorů s jednotlivými pracovníky odloučených pracovišť MŠ, za účelem zjištění potřeb a požadavků jednotlivých mateřských škol. Z výzkumného šetření vyplynuly potřeby samotné školy pro její...
Finanční matematika v českých učebnicích od Marchetovy reformy
Melcer, Martin
Název práce: Finanční matematika v českých učebnicích od Marchetovy reformy Autor: Martin Melcer Katedra: Katedra didaktiky matematiky MFF UK Vedoucí disertační práce: doc. RNDr. Martina Bečvářová, Ph.D. Abstrakt: Disertační práce předkládá ucelený pohled na vývoj a pozici finanční matematiky v českých učebnicích a sbírkách, zejména středoškolských, s ohledem na politickou situaci v naší zemi. Analyzované období od roku 1908, tj. od Marchetovy reformy, do současnosti je rozděleno na pět základních etap. V každé jsou vybrány učební texty pokrývající výuku finanční matematiky na všech typech středních škol. Je ukázána úroveň a rozsah výkladu, náročnost předkládaných úloh a problémů a způsob jejich začlenění do učebnic, resp. osnov. Nejprve jsou uvedeny základní všeobecné charakteristiky učebních textů, následuje podrobný popis dílčích studovaných jevů, které jsou potom pečlivě analyzovány a vzájemně porovnány. Na konci disertační práce jsou předloženy závěry, které reflektují současný stav výuky finanční matematiky a nabízejí cesty vedoucí ke zvýšení úrovně finanční gramotnosti našich občanů. Klíčová slova: finanční matematika, jistina, úrok, dluh, splátka, učebnice, úloha.
Suppressing violence or promoting destabilization? Analysis of Principal-Agent relationships to achieve different goals: Cases of Iran and Israel
Bora, Daniel ; Doboš, Bohumil (vedoucí práce) ; Aslan, Emil (oponent)
Teorie zástupné války (proxy warfare) si zejména od počátku konfliktu v Sýrii získává stále větší pozornost širší veřejnosti, ale i akademické obce. Tento fenomén však není úplně nový. Cílem této diplomové práce je popsat vybrané proxy vztahy na Blízkém Východě a analyzovat je z pohledu motivace aktérů a managementu těchto vztahů. Pro dosažení tohoto cíle aplikujeme analýzu vztahu principal-agent, která nám k tomu poskytuje dostatečný prostor. Tento přístup je aplikován na třech případových studiích zvolených pro tuto práci. V první případové studii zkoumáme vztah hnutí Hizballáh s Iránem. V tomto případě jsou cíle a zájmy obou aktérů do značné míry totožné, tudíž je v tomto případě navázání principal-agent vztahu jednodušší než v jiných případech. Ve druhé případové studii se zaměřujeme na vztah Izraele s hnutím Hamás. Tento případ je zajímavý tím, že zájmy obou aktérů jsou na první pohled protichůdné. Proč by tedy měly obě strany navázat jakýkoliv typ proxy vztahu? Je to možné, pokud jdou deklarované/ideologické cíle a zájmy stranou a oba aktéři najdou alespoň jeden společný, pragmatický cíl. Poslední případová studie nahlíží na hnutí Hamás jako hybridního agenta. Hybridního proto, že je v principal-agent vztahu se dvěma znepřátelenými aktéry (Irán, Izrael). Podstata těchto dvou vztahů je však...
ICT v práci ředitele základní školy
Kubínová, Lucie ; Hubert, Vlastimil (vedoucí práce) ; Kursch, Martin (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá nedostatky, se kterými se potýkají ředitelé základních škol v oblasti ICT. Jedná se zejména o nedostatky zdrojů, a to jak tvrdých zdrojů zahrnující materiální ICT vybavení, nedostatek místa pro umístění ICT vybavení a nevyhovující konektivitu k internetu, tak i zdrojů měkkých v oblasti lidských zdrojů. Tato práce má dva cíle. Prvním cílem práce je zjistit velikost a druh těchto nedostatků a druhým cílem je vypracovat doporučení pro ředitele základních škol, které by jim mohlo pomoci tyto nedostatky řešit. Výzkum, který je součástí této práce, se zaměřil na respondenty z řad ředitelů základních škol Jihomoravského kraje. Výzkum je pojat jako kvantitativní šetření uskutečněné pomocí online internetového dotazníku. Ze 66 získaných odpovědí na 16 výzkumných otázek je provedena analýza, která vede k závěru, že mé čtyři hypotézy byly správné. Výzkumné otázky jsou zaměřeny zejména na zjištění druhu a míry nedostatku zdrojů z pohledu ředitelů základních škol, přičemž jedna otázka je třídící (jedná se o velikost školy) a poslední otázka je zaměřena na druh vzdělání/ vzdělávání ředitele základních škol v ICT. Na základě zjištěných nedostatků škol v ICT je vypracováno také doporučení, jak je možné tyto nedostatky řešit. Díky přehledu problémů (nedostatků) s uvedením způsobu...
Ředitelé jako pedagogičtí leadeři. Když zbude čas a energie
Černý, Jakub ; Veselý, Arnošt (vedoucí práce) ; Pýchová, Silvie (oponent)
Práce přibližuje názory a postoje ředitelů českých obecních základních škol a přináší informace o jejich subjektivním vnímání potřeb podpory v provozních a pedagogických záležitostech školy. Za tímto účelem bylo realizováno dotazníkové šetření mezi 1 908 respondenty. Teoretická část práce nachází obsah pojmu pedagogické vedení školy na normativním podkladu přesvědčení, že ředitel je ve škole především řídícím učitelem. V souladu s teoretickým zakotvením, zjištěními plynoucími z dotazníkového šetření a po zohlednění praxe je závěr práce věnován modelaci možností, jak ředitele podpořit a odbřemenit. Modelované scénáře nabízejí inspiraci pro náplň činnosti uvažovaného středního článku podpory a vyzývají k řešením přesahujícím rámec vzdělávací politiky.
Život a díla Jindřicha Malšínského
ŠÍMOVÁ, Kateřina
Diplomová práce se zabývá životem a dílem jihočeského pedagoga a spisovatele Jindřicha Malšínského. Práce je členěna do dvou částí. První část si s využitím biografické metody klade za cíl zachytit dosud nezveřejněný životopis spisovatele. Obsahem druhé části je prezentace vybraných děl J. Malšínského se specifickým zaměřením na výklad románu Principál prostřednictvím hermeneutického přístupu.
Analýza přípravy na funkci ředitele ve vybraných zemích OECD
Vaňková, Petra ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Šafránková, Jana Marie (oponent)
Diplomová práce se jmenuje: Analýza přípravy na funkci ředitele ve vybraných zemích OECD. Je zaměřena na přípravu ředitelů na jejich profesi před nástupem do funkce. Popisuje jednotlivé vzdělávací systémy se zaměřením na přípravu ředitelů ve vybraných zemích OECD - ČR, USA, Kanada, Chile. Cílem práce je srovnat přípravu ředitelů na jejich profesi před nástupem do funkce v jednotlivých zemí se zaměřením na pedagogickou praxi, vzdělání, právní zakotvení. Teoretická část se zabývá počáteční přípravou ředitelů před nástupem do funkce z hlediska osobnosti ředitele a školského manažera. Práce se dále stručně věnuje organizaci OECD a pohledu na vzdělávací politiku v jednotlivých historických etapách. V praktické části je popsána situace vzdělávání se zaměřením na ředitele ve vybraných zemích OECD. V závěru práce jsou vytyčeny společné prvky vzdělávání ředitelů. KLÍČOVÁ SLOVA Ředitel, vzdělávání, analýza, OECD, Česká republika, USA, Kanada, Chile

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 33 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.