Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 89 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Srovnání vybraných českých deníků před prezidentskými volbami 2023
Nováčková, Michaela ; Nečas, Vlastimil (vedoucí práce) ; Lütke Notarp, Ulrike (oponent)
Bakalářská práce se zabývá informováním pěti vybraných deníků mezi prvním a druhým kolem přímé prezidentské volby v roce 2023. V teoretické části práce seznamuje čtenáře s odbornými koncepty a pojmy, které souvisí s normativním očekáváním demokratické společnosti jako je objektivita, vyváženost, nestrannost a jiné. V deskriptivní části popisuje českou mediální krajinu a blíže se dotýká tématu mediálního vlastnictví. Ve výzkumné části s využitím kvantitativní a kvalitativní obsahové analýzy pracuje s daty, které získala z českých deníků Hospodářské noviny, MF Dnes, Lidové noviny, Právo a Deník N a interpretuje výsledky na základě čtyř výzkumných otázek.
Mediální obraz druhého kola prezidentských voleb v televizním vysílání
Tomková, Aneta ; Chrenčík, Roman (vedoucí práce) ; Jirák, Jan (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá analýzou mediálního obrazu prezidentských kandidátů v druhém kole prezidentských voleb v České republice v lednu 2023. Cílem práce je prostřednictvím kvantitativní a kvalitativní obsahové analýzy předvolebních prezidentských debat zjistit, jak byli jednotliví kandidáti prezentováni ve veřejnoprávních a soukromých televizních stanicích a zda byly dodržovány principy objektivity a nestrannosti ze strany moderátorů. První část práce se věnuje vysvětlení klíčových pojmů spojených s předmětným tématem této práce, jako je přímá volba prezidenta, mediální obraz, politická komunikace a rozdíl mezi veřejnoprávními a soukromými médii. Dále jsou představeni prezidentští kandidáti a jejich politické pozadí. Hlavní část práce se zaměřuje na analýzu předvolebních prezidentských debat. Kvantitativní analýza poskytuje přesné údaje o rozsahu prostoru přiděleného jednotlivým kandidátům ve vysílání, počtu a charakteru kladených dotazů a dalších relevantních faktorech. Kvalitativní analýza umožňuje hloubkovější prozkoumání průběhu debat, přístupu moderátorů k jednotlivým kandidátům a identifikaci možných porušení principů objektivity a nestrannosti. Z výsledků analýz vyplývá, že některé televizní stanice a moderátoři nedodrželi zásady objektivity a nestrannosti během předvolebních...
Užití negativní kampaně v rámci komunikace vybraných kandidátů na post prezidenta České republiky na sociálních sítích Facebook a Twitter
Gelnar, Matyáš ; Rosenfeldová, Jana (vedoucí práce) ; Konrádová, Marcela (oponent)
Tato bakalářská práce zkoumá užití negativní kampaně v rámci komunikace vybraných kandidátů na post prezidenta České republiky na sociálních sítích Facebook a Twitter. Cílem práce bylo zjistit, jak moc byla negativní kampaň přítomna v publikovaných příspěvcích na daných sociálních sítích. Zvolenou metodou výzkumu je kvantitativní obsahová analýza. Pro účely této analýzy bylo vytyčeno časové období od jednoho kalendářního měsíce před prvním kolem volby prezidenta České republiky až do dne druhého kola volby prezidenta České republiky. Analýza zkoumala příspěvky 3 kandidátů, kteří měli dle volebního modelu společností Data Collect a Kantar CZ největší procentuální šanci na postup do druhého kola volby prezidenta České republiky. Jmenovitě šlo o Petra Pavla, Andreje Babiše a Danuši Nerudovou. Předmětem analýzy příspěvků bylo například časové rozložení jednotlivých příspěvků, užití negativní kampaně či počet lajků. Výsledky analýzy ukázaly, že negativní kampaň byla určitou součástí předvolební komunikace na sociálních sítích jednotlivých kandidátů, rozdíly však bylo možné sledovat v míře jejího užití. Analýza zároveň ukázala, že příspěvky s negativní kampaní jsou na sociálních médiích populárnější pouze u některých kandidátů.
Uvažované reformy prezidentských voleb v USA
Trunda, Jakub ; Antoš, Marek (vedoucí práce) ; Grinc, Jan (oponent)
Uvažované reformy prezidentských voleb v USA Abstrakt Tato diplomová práce se zabývá americkými prezidentskými volbami, největší pozornost je věnována samotnému volebnímu systému používanému během voleb, odborně nazývanému electoral college. Text práce se dotýká amerických prezidentských voleb, které jsou obecně velice obsáhlým tématem, a proto není možné detailně rozebrat všechny jejich jednotlivé oblasti, a tedy i zcela vyčerpat rozsah diplomové práce. Kvůli uvedené skutečnosti patří mezi cíle v prvních dvou částech diplomové práce stručně představit historický vývoje electoral college spolu s jeho současným fungování v rámci volby prezidenta USA. Poslední část práce se detailněji věnuje potenciálním reformám prezidentských voleb, jež by mohly významně přispět ke zlepšení celého procesu výběru, resp. volby amerického prezidenta. Text práce se dělí do tří na sebe postupně navazujících částí, přičemž každá je následně členěna na několik kapitol. V první části jsou představeny hlavní historické důvody vedoucí otce zakladatele Spojených států k přijetí právě tohoto volebního systému. Dále se věnuji jeho problematickému fungování, které muselo být napraveno přijetím XII. dodatku Ústavy. Ve druhé části je popsán celý průběh volby amerického prezidenta od chvíle, kdy jednotliví kandidáti začínají přemýšlet o...
Prezidentští kandidáti 2023: sociální sítě vs. oficiální debaty
Brhelová, Tereza ; Perottino, Michel (vedoucí práce) ; Brunclík, Miloš (oponent)
Předkládaná diplomová práce se věnuje fenoménu sociálních sítí v kontextu politických kampaní. Teoretická část práce se zabývá narůstajícím trendem využívání sociálních sítí pro účely politické komunikace a marketingu. Velká část je věnována i přímé prezidentské volbě, která je v českém prostředí považována za relativně nový fenomén, který není v politickém kontextu ještě tak ukotvený. Praktická část diplomové práce je vystavěna za pomoci kvantitativní obsahové analýzy, díky které bylo možné analyzovat velké množství dat ze sociálních sítí a televizních debat. Tato data jsou stěžejní pro výsledné zodpovězení výzkumných otázek a hypotéz, které se týkají porovnání komunikace vybraných kandidátů na sociálních sítích v debatách. Cílem práce je tím pádem analýza, na základě které je možné porovnat, jak se liší komunikace vybraných politických subjektů na sociálních sítích od jejich komunikace v oficiálních televizních debatách.
Kandidátky: analýza mediální reprezentace "ženství" v českých prezidentských volbách 2023
Michvoková, Marie ; Vochocová, Lenka (vedoucí práce) ; Reifová, Irena (oponent)
Cílem této práce je utvořit si představu o tom, jakými způsoby je v médiích zobrazováno "ženství" v českých prezidentských volbách v roce 2023. Zastoupení žen ve vrcholné české politice je dosud menšinové a žádná žena se ještě nestala prezidentkou nebo premiérkou. Tento fakt neznamená, že by ženy pro tyto pozice nebyly stejně vhodné jako muži. Znamená to, že ve veřejné sféře nemají rovné příležitosti, anebo se raději ani neodváží do ní vstupovat. To vychází z patriarchálního společenského řádu, ve kterém je veřejná sféra přizpůsobována zejména mužům. V teoretické části práce se proto zaměřím na historii feministických hnutí a současnost feministických teorií v oblasti politiky, problematiku žen ve vrcholné politice a konceptualizaci nových médií a jejich vztah s politickou komunikací. Metodologická a analytická část se bude zabývat výzkumem mediálních reprezentací. V roce 2023 kandidovala v prezidentské volbě pouze jedna žena - Danuše Nerudová. Na základě analýzy její oficiální kampaně na sociálních sítích posoudím, jak pracovala s faktem, že je žena. Druhá část analýzy vypoví něco o tom, jak tento fakt zobrazuje jedno seriózní a jedno bulvární médium a zdali je pro ně nějakým způsobem důležitý. Výzkum v této práci je kvalitativní povahy a využívá metod obsahové analýzy a zakotvené teorie. Klíčová...
Iniciativy s cílem reformovat Sbor volitelů ve Spojených státech amerických
Forejtová, Markéta ; Sehnálková, Jana (vedoucí práce) ; Kozák, Kryštof Přemysl (oponent)
Bakalářská práce - Markéta Forejtová Abstrakt Práce se věnuje iniciativám s cílem reformovat Sbor volitelů ve Spojených státech amerických. Cílem práce je srovnat jednotlivé iniciativy a reflektovat reprezentativnost volebních výsledků, a tedy zhodnotit, jak efektivně iniciativy odráží volební preference voličů. Základní metodou práce je komparativní analýza. Práce je rozdělena do čtyř částí, přičemž v první z nich je krátce popsán vznik Sboru volitelů a následné změny jeho fungování až do současnosti. Druhá část popisuje kontroverzní případy prezidentských voleb z let 2000 a 2016, které rozšířily debatu o nutnosti reformovat volební systém. Třetí část obsahuje popis a srovnání jednotlivých iniciativ s cílem reformovat Sbor volitelů, včetně popisu jejich potenciálních výhod a nevýhod a následného vzájemného srovnání na základě kritéria reflexe hlasu jednotlivého voliče. Pro každou z iniciativ je také vytvořena hypotetická modelace výsledků voleb z roku 2016 pro možnost lepší vzájemné komparace. Čtvrtá část nastiňuje proces implementace jednotlivých reforem v souvislosti s legislativou USA. Práce dochází k závěru, že nejpřesnější reflexi jednotlivých hlasů voličů představuje přímá volba prezidenta. V případě implementace systému proporční alokace by teoreticky volby 2016 dopadly velmi těsně a pravděpodobně...
Porovnání webové stránky prezidentského kandidáta s jeho prezentací na Facebooku
Čechmanová, Monika ; Hrůzová, Andrea (vedoucí práce) ; Vocásek, Tibor (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na analýzu kampaně prezidentského kandidáta Jaroslava Bašty, který kandiduje za politickou stranu Svoboda a přímá demokracie (SPD) v roce 2023. Konkrétně bude porovnáván obsah webové stránky s obsahem na sociální síti Facebook, které slouží jako podpora jeho kandidatury. Cílem práce je zjistit rozdíly mezi obsahem na těchto dvou platformách a analyzovat použité strategie v oblasti marketingu, PR a veřejného mínění. Práce bude také zkoumat, zda prezidentský kandidát využívá prvky iliberalismu a jakým způsobem komunikuje svůj volební program. V teoretické části se práce zaměří na digitální komunikaci jako "nový nástroj politické komunikace" a vymezí klíčové pojmy a teorie související s digitální a politickou komunikací a marketingem. Výchozím zdrojem budou práce politologa Chytilka (2012 nebo 2019), který se specializuje na politický marketing, a práce Matuškové (např. 2006), expertky na politický a volební marketing. V praktické části práce bude použita metoda analýzy rétorických a obrazových prostředků pro mapování využívání populismu pro politické účely v předvolebním období, otázek "fake news" a strategií populistické rétoriky na Facebooku. Teorie budou vycházet z prací Šabatky (2014), Singera (2019) a Kharisové (2022). Bakalářská práce byla vytvořena v průběhu...
Vliv vynaložených finančních prostředků na výsledky voleb
Novák, Ondřej
Tato bakalářská práce se zabývá kvantifikací vlivu vynaložených finančních prostředků na výsledky voleb v České republice a politickým marketingem. Cílem je zhodnotit vztah mezi financemi a získanými hlasy ve volbách. V první části jsou vysvětleny pojmy politického marketingu. Následně jsou statisticky zpracována data z prezidentských, senátních a parlamentních voleb do Evropského parlamentu a poslanecké sněmovny ČR. Tyto data jsou okomentovány a následně také převedeny do obecné roviny voleb v České republice. Je také vytvořeno doporučení pro sestavení úspěšné volební kampaně.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 89 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.